Gewoon ff bellen, misschien valt het mee.Martijn Kool schreef:Daar was ik al bang voor, pas wel een 172 spruitstuk aan dan, een 182 spruitstuk is geen doen..Luco/Alpine-racer schreef:Erwin ff bellen die heeft dat blok in een 5 hangen, maar volgens mij moet je spruitstuk aan laten passen ja.Martijn Kool schreef:iemand enig idee wat ik met het spruitstuk kan doen als ik er een F4R in hang?
Ik kan niet over het subframe heen zoals bij een clio 2, daar zit bij mij een motorsteun.
moet ik een spruitstuk gaan aanpassen of?
Martijns cup clio
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Balen zeg Martijn
Maar wat een foto! Wat een krachten komen dan vrij zeg... Veel succes met opbouwen, maar dat komt vast wel goed 

ben ik nu de enige die het durft te zeggen ? Zoiets kan toch niet veroorzaakt worden door even mis te schakelen. Zit er geen begrenser op ? Een koppeling/vliegwiel komt niet zomaar naar buiten. Slechte montage ? Geen nieuwe bouten gebruikt ? Niet geborgd ? Aanhaalmomenten verwaarloosd ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nou Jo, ik heb het wel vaker gezien hoor, zeker als je dan ineens meer dan 10.000 toeren draait, want wat draait het blokje normaal?
-
een begrenzer als je terugschakeld? ga maar is 140 rijden en pleur hem terug in zijn 2, kijk dan maar is wat die begrenzer doet.
wat de echte oorzaak is weet ik niet, maar ik denk dat of de koppeling of de bak gesprongen is (dat laatste kan natuurlijk ook nog)
de koppeling heeft vervolgens het vliegwiel meegenomen etc.
het heeft niets met montage te maken. bouten zijn gewoon afgeknapt jo
wat de echte oorzaak is weet ik niet, maar ik denk dat of de koppeling of de bak gesprongen is (dat laatste kan natuurlijk ook nog)
de koppeling heeft vervolgens het vliegwiel meegenomen etc.
het heeft niets met montage te maken. bouten zijn gewoon afgeknapt jo
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
kan natuurlijk vanalles zijn Jo
de oorzaak is nu in elk geval moeilijk te achterhalen.
wat mij nog effe te binnen schiet misschien een ongeveerde kopelingsplaat waarvan het hart er uit gebroken is en deze schade als gevolg?
10.000Rpm is gewoon wel Heul Veul.
de oorzaak is nu in elk geval moeilijk te achterhalen.
wat mij nog effe te binnen schiet misschien een ongeveerde kopelingsplaat waarvan het hart er uit gebroken is en deze schade als gevolg?
10.000Rpm is gewoon wel Heul Veul.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
-
- Car: R19.R
Tsjah, van 3 naar 4, dan rij je wat? 130/140? Als je dan naar 2 schakelt die max 90 mischien 100 doet, dan maak je wel even lekker veel extra toeren. Moet je wel echt goed mis schakelen en de koppeling volledig op laten komen zonder twijfel what so ever natuurlijk.
Ik geloof niet dat Martijn de boel maar een beetje in elkaar prutst.
En die begrenzer wat voor zin heeft die als je mis schakelt? (serieuze vraag, lijkt me dat zo'n ding weinig uithaalt als je hem in de 2 klapt bij 130/140)
Ik geloof niet dat Martijn de boel maar een beetje in elkaar prutst.
En die begrenzer wat voor zin heeft die als je mis schakelt? (serieuze vraag, lijkt me dat zo'n ding weinig uithaalt als je hem in de 2 klapt bij 130/140)
Dat ben ik dan weer, ik wil liever eerst de oorzaak achterhalen alvorens er iets anders in te gooien.
Als een vliegwiel/koppeling zit zoals het hoort dan komt het er niet af, NO WAY. Ik heb de clio op 8500 (begrenzer) gehad in die korte bak, op hydraulische stoters. Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in.
Als een bak vastloopt breekt hij eerst het bakhuis of prise-as. Bizar gevalletje dit.
Als een vliegwiel/koppeling zit zoals het hoort dan komt het er niet af, NO WAY. Ik heb de clio op 8500 (begrenzer) gehad in die korte bak, op hydraulische stoters. Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in.
Als een bak vastloopt breekt hij eerst het bakhuis of prise-as. Bizar gevalletje dit.
dat heb ik ook nooit beweerd !Maarten-Jan schreef:Ik geloof niet dat Martijn de boel maar een beetje in elkaar prutst.
Maar nu het toch aangekaart wordt...hoeveel zijn er die nieuwe vliegwielbouten plaatsen na demontage of koppelingsbouten ? Die dingen moeten elke x vernieuwt worden na het loshalen. Wordt zowel door renault als door elke koppelingen fabrikant voorgeschreven.
-
jo, de cupclio's (mk2) kregen later allen een andere koppeling omdat deze nog wel eens regelmatig ontploften
zo ook de mijne, op de meganes zat dezelfde koppeling. op mijn f4r zit een andere.
het waren echt enorm veel toeren, plus van 1500 toeren naar in 1x 10.000 toeren is wat anders dan in een net verloop naar 8500 toeren
ik ben benieuwd hoe de kop eruit ziet ook
zo ook de mijne, op de meganes zat dezelfde koppeling. op mijn f4r zit een andere.
het waren echt enorm veel toeren, plus van 1500 toeren naar in 1x 10.000 toeren is wat anders dan in een net verloop naar 8500 toeren
ik ben benieuwd hoe de kop eruit ziet ook
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Opbouwen in meer tijd is natuurlijk altijd anders dan in een seconde ineens er in klappen.
Heb dit soort dingen wel vaker gelezen maar kan me niet voorstellen dat je de bak uberhaupt in zijn 2 krijgt. Heb ook wel eens mis geschakeld maar dan kreeg ik hem er gewoon niet in??
Heb dit soort dingen wel vaker gelezen maar kan me niet voorstellen dat je de bak uberhaupt in zijn 2 krijgt. Heb ook wel eens mis geschakeld maar dan kreeg ik hem er gewoon niet in??
-
Jup, en als je het dan ook nog met overtuiging doet. Heb in alle tijd dat ik mijn rijbewijs heb 1 keer misgeschakeld, van 6 naar 2 ipv 4, als ik dat met overtuiging had gedaan, die toeren vlogen zo snel omhoog, wist niet hoe snel ik die koppeling weer moest inrammen! Was nog met een diesel ook, opeens 5000 toerenTim schreef:Begrenzer doet helemaal niets meer dan
Het is ook in een seconde gebeurd, koppeling op laten komen, kut mis, koppeling weer in maar dan is het kwaad al geschied...

Kan ook toevallig een eigenfrequentie zijn die het boeltje ergens is tegengekomen, dan helpen een paar nieuwe boutjes ook weinig.
Heb trouwens ook wel eens een geplofte koppeling meegemaakt, maar dat viel reuze mee. Is hier niet 1 van die poten van de puck afgescheurd? Dat geeft ook een meteen een goeie onbalans die icm hoge toeren ook gewoon killend is.
Heb trouwens ook wel eens een geplofte koppeling meegemaakt, maar dat viel reuze mee. Is hier niet 1 van die poten van de puck afgescheurd? Dat geeft ook een meteen een goeie onbalans die icm hoge toeren ook gewoon killend is.
-
grote kans, heb die foto gemaakt en er niet weer naar gekeken.Steven schreef:Kan ook toevallig een eigenfrequentie zijn die het boeltje ergens is tegengekomen, dan helpen een paar nieuwe boutjes ook weinig.
horror foto's volgen als ik er mee bezig ga, duurt nog wel ff.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
geveerde of starre plaat martijn?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
-
geveerde
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
@jo-jo- schreef:dat heb ik ook nooit beweerd !Maarten-Jan schreef:Ik geloof niet dat Martijn de boel maar een beetje in elkaar prutst.
Maar nu het toch aangekaart wordt...hoeveel zijn er die nieuwe vliegwielbouten plaatsen na demontage of koppelingsbouten ? Die dingen moeten elke x vernieuwt worden na het loshalen. Wordt zowel door renault als door elke koppelingen fabrikant voorgeschreven.
daar heb je een goed punt..
ik denk dat er maar weinig jongens zijn die uberhaubt weten dat
deze bouten NIET hergebruikt mogen worden.
zelfde met de drijfstangmoeren en dan achteraf zeuren als de boel kapot loopt

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
Is balen hoor Martijn! Gelukkig laat je de kop niet hangen en staat het volgende plan al weer klaar 

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Even de appeltjes bij de peertjes vandaan houden Jo, wat je hier verteld is echt kant en klare onzin. wat denk je wat een begrenzer te vertellen heeft als de motor door de aandrijflijn richting 10000RPM getrokken wordt. hij kan de brandstoftoevoer wel afsluiten maar daar heb je dan ook geen reet meer aan.-jo- schreef:ben ik nu de enige die het durft te zeggen ? Zoiets kan toch niet veroorzaakt worden door even mis te schakelen. Zit er geen begrenser op ? Een koppeling/vliegwiel komt niet zomaar naar buiten. Slechte montage ? Geen nieuwe bouten gebruikt ? Niet geborgd ? Aanhaalmomenten verwaarloosd ?
Dan kun je wel speculeren over nieuwe vliegwielboutjes of fatsoenlijk in elkaar geschroeft spul maar dat belachelijk ver afgedraaide vliegwiel wat Martijn er op had zitten heeft echt niets meer in te brengen. er breekt evt. een hoek uit, de zaak raakt hevig in onbalans wat de nodige centrifugaalkrachten met zich mee brengt waarna werkelijk alles afbreekt en de shit door de bakhelft heen vliegt, die Alu bakhuizen zijn ook zo zacht als boter dus da's gewoon een gevalletje 2-0 voor het vliegwiel.
Daar hoef je niet bepaald raket-techniek voor gestudeerd te hebben

't is mij overigens ook al eens overkomen met de 19 en daar ging het toevallig wel goed, al is ie daarna nog meer olie (ja.. nog meer) gaan verbruiken dan dat ie al deed en 2uur later kapte de versnellingsbak er mee..
Ik vertelde eigenlijk niks Ronald, het waren vragen. Er staan toch duidelijk overal vraagtekens bij ? Als ik zoiets voor heb, liever niet dan wel, wil ik toch echt weten waar de oorzaak ligt om dit in de toekomst niet meer te laten gebeuren. Meer zat er niet achter.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Kanonne .. daar is niets van over ...
Succes met de opbouw van het andere blok.
Wel een "mooie" ervaring rijker.

Succes met de opbouw van het andere blok.
Wel een "mooie" ervaring rijker.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
Dat is wel een goede gedachte natuurlijk, als je de oorzaak weet kun je het in de toekomst voorkomen
Alleen denk ik dat het in dit geval lastig wordt de oorzaak te achterhalen behalve het mis schakelen mischien
Die boutjes zullen trouwens denk ik vaker niet dan wel vervangen worden bij de meeste mensen.

Alleen denk ik dat het in dit geval lastig wordt de oorzaak te achterhalen behalve het mis schakelen mischien

Die boutjes zullen trouwens denk ik vaker niet dan wel vervangen worden bij de meeste mensen.
-
- Contacteer:
Rot kerel moet dus een vervanger zoeken voor de meeting?
Slopert... 
Ik kan me een momentje herinneren toen ik naast je zat toen we net het rechte stuk op knalde op Zandvoort en je ook 'misschakelde' (dat was nog met de zwarte) en dat liep goed af. Gisteren dus helaas niet. Maar ik moet je nageven... Als je iets doet, doe je het goed.
Succes met de F4R! Als de bak erop gezet moet worden, geef je maar een belletje.

Ik kan me een momentje herinneren toen ik naast je zat toen we net het rechte stuk op knalde op Zandvoort en je ook 'misschakelde' (dat was nog met de zwarte) en dat liep goed af. Gisteren dus helaas niet. Maar ik moet je nageven... Als je iets doet, doe je het goed.

Succes met de F4R! Als de bak erop gezet moet worden, geef je maar een belletje.

Hoe is deze afgedraaid/uitgebalanceerd ? Bij het kleinste beetje onbalans klap het vliegwiel in stukken als die naar zo een toerental geschoten wordRonald1916V schreef:"maar dat belachelijk ver afgedraaide vliegwiel wat Martijn er op had zitten"

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Jij bent gemeenTom schreef:
Wellicht slimmer om eerst een cursus schakelen te volgen ipv een racelicentie![]()

zo..das balen kool ! 
maar goed, die F4R zal er ook wel weer voor de kerst in hangen, zeker met de snelheid waar jij auto's mee opbouwd, ombouwd, sloopt enz

maar goed, die F4R zal er ook wel weer voor de kerst in hangen, zeker met de snelheid waar jij auto's mee opbouwd, ombouwd, sloopt enz

-
blok ligt al klaar

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
Even gauw de riem vervangen? Blok ligt er nu toch naast 

-
die ligt er nog wel even, zit op het sper te wachten.. 
en ik meen dat deze recent vervangen is, maar dat zoek ik nog wel even uit

en ik meen dat deze recent vervangen is, maar dat zoek ik nog wel even uit
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
Ik wacht ook nog steeds...... 

-
- Contacteer:
Inderdaad een behoorlijke bak ravage daar! Mooi k*t voor je het zit je niet mee. Maar goed weer opbouwen en doorraggen, je hebt nog wel iets aan spul staan toch
Groeten Mitch

Groeten Mitch