Het geluid is niet overdreven, maar wel goed hoorbaar. Zeker als je nog niet zo hard rijdt. Op de snelweg met de ramen dicht is het nauwelijks waarneembaar.
Volgens mij was dat Arno, die had in de eerst instantie de oem dumpvalve laten zitten, icm de forge dv. Dan hoor je weinig idd. Maar met blankingplate erop blaast hij alleen af via de forge dv zoals het hoort
@Arno, hij is nog niet gechipt. Dat komt volgens jaar als de intercooler er ook op zit. Ben benieuwd of er met andere intercooler betere resultaten te halen zijn. Jij hebt een standaard map van fastchip toch?
Ik heb idd de standaard map van Henk d'r opzitten, en dat is echt een wereld van verschil met het standaard vermogen! En je DV gaat er ook harder van afblazen idd, ook op de snelweg nog goed hoorbaar.
Wil je verder niet teveel herrie maar toch een sportievere sound, dan is het verwijderen van je middendemper genoeg idd!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Het valt me op dat ik bij weinig gas de DV soms wat hoor sissen, als ik dan wat meer gas geef is het gelijk weg. En ook bij een hoog toerental lijkt hij niet te lekken.
Het lijkt dus dat bij lage druk lekt?! Zou smeren een uitkomst kunnen bieden, en zo ja, waar mee doe ik dat?
Of wat zou het anders kunnen verklaren dat hij lekt bij lage druk en bij hoge druk wel goed functioneerd?
Weet niet of je er iets aan heb want ik weet er verder niks vanaf maar mijn RS die geen aftermarket dumpvalve heeft sist er ook vrolijk op los als ik onder in de toeren half gas rij.
GJ schreef:Weet niet of je er iets aan heb want ik weet er verder niks vanaf maar mijn RS die geen aftermarket dumpvalve heeft sist er ook vrolijk op los als ik onder in de toeren half gas rij.
Dat deed de auto bij mij niet met de OEM recirculatieklep.
Wat tutuur zegt lijkt mij ook. De veer is sterk genoeg dus hij zou niet mogen lekken.
Geen paniek, je DV is niet lek.
Bij half gas staat de DV (gedeeltelijk) open, ik weet niet beter, is bij al m'n auto's al zo geweest.
Heeft te maken met het vaccuum en niet zo zeer je veerdruk...
Daarom zou ik ook gewoon de standaard recirc erop laten zitten voor half-gas situaties, en de DV met strakke veer voor hoge drukken. Dan heb je dat "probleem" niet. Ik werd zelf wat gek van het sis-geluid onder half-gas rijden.
Vandaag m'n einddemper laten verwijderen door NM parts in Noordwijkerhoud. Echt mooie gedaan, en alles hangt er perfect onder. Vakwerk dus!
Bovenal klinkt de Mégane nu echt heerlijk!!! Net even wat dieper geluid, wat mijn inziens goed bij de auto past. Standaard is een Mégane RS zo stil... Met sportief rijden klinkt hij ook lekker sportief en op de snelweg is het geluid nauwelijks harder geworden, dus precies wat ik graag wilde
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wellicht dat de toon van de fluit geaccentueerd wordt door de camera, ik weet het niet. Het is met een iphone geschoten dus daar verwacht ik ook geen wonderen van.
Als bestuurder valt de fluit reuze mee iig, niet veel harder dan normaal.
zoiezo vind ik dat je zon megane altijd wat hoort fluiten opt moment van gasgeven,. maar dat siert m juist. zelf hoor je daar in de auto nagenoeg niks van of je moet met je raam open rijden.. wat ook zo mooi is, is dat hij zo lekker begint te blazen in de uitlaat als hij op toeren komt.. nogmaals hij klinkt super !!
Hier nog zo iemand die van de fluit geniet. Ja hij is wat harder, maar het is wel verslavend hoor.
Dikke prima voor de sound Christiaan, alleen waarom hij bij mij harder zou zijn is me een raadsel. De uitlaat tussen R25 en R26 werd wel wat gewijzigd (wat exact weer ik niet) maar verder hebben we het nu hetzelfde.
Iron BleuMégane IV Estate GT205 + Rouge FlamméClio IV Estate Dynamique TCe90
Volgende week zaterdag gaat de auto op de brug om de winterset eronder te leggen, dus zal dan nog eens even goed kijken van voor tot achter hoe het zit.
Heb overigens (aldus de eerste eigenaar) wel een of ander inlegfilter? wellicht verklaart dat ook een deel
Iron BleuMégane IV Estate GT205 + Rouge FlamméClio IV Estate Dynamique TCe90
Volgende week zaterdag gaat de auto op de brug om de winterset eronder te leggen, dus zal dan nog eens even goed kijken van voor tot achter hoe het zit.
Heb overigens (aldus de eerste eigenaar) wel een of ander inlegfilter? wellicht verklaart dat ook een deel
Inlegfilter heeft bij mij niets veranderd qua geluid.