Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Martijn Kool schreef:
Jean-Paul-S schreef:Volgens mij heb ik nog beugels liggen voor je stuurhuis.


Kun je geen schijfje onder de boutjes leggen? Of ben je bang dat je de distributiekap gaat raken?
schijfjes? dvd's? of cd's?

sluitringen bedoel je????????

:p
nee jonge, Mitsubishi's :D
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

dik blok zo zeg,. ik weet dat een 19 veel ruimte onder de kap heeft, maar dit past maar net net straks.!! maarre erg mooi hoor
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Vanmiddag maar eens even vrij genomen om wat verder te gaan met de 19. :)

Interieur begint er steeds meer op te lijken, alleen de kooi er nog in, dash werkt ook weer inmiddels. :)

[img]http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0208_n.jpg[/img]

Stukje kooi in de verf gezet, aangezien ik 'm vorig jaar voor het Ardennenweekend even snel gespoten had en 'm er in gezet had zaten er nogal wat zakkers in dus ik ben nog wel even aan het schuren geweest voordat ie weer glad was. :)

[img]http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1148_n.jpg[/img]

Ook nog een setje Cup achteras naven gescoord, hiermee is de naaf en los deel ipv een remschijf en naaf/lager in 1, dit schijnt nog wat te schelen qua hitte in het wiellager. altijd mooi meegenomen, daarbij hoef je niet steeds lagers/tapeinden te wisselen als je een remschijf afschrijft. :)

[img]http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2920_n.jpg[/img]

Morgen maar even verder (Y)
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Lekker bezig (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

mooi spul! wat voor schijven komen hier op?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dat afschrijven van achterschijven valt toch reuze mee? Zeker met die km's die met die 19 gemaakt worden.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

die lagers blijven ook langer heel. Dit is in de clio 2 cup gewijzigd omdat de wiellagers te snel sneuvelden ivm te veel hitte.

Dus, volgend jaar DNRT Ronald?? :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Precies, en daarbij vind ik het gewoon een mooi systeem :)

DNRT weet ik zo niet, ondanks dat ie meestal wel max-attack de baan over gaat ben ik toch nog wel zuinig op de 19, 't blijft toch nog steeds een behoorlijk nette origineel NL 16V :)en moet 't dan niet hebben om met 20 man tegelijk de bocht in te gaan :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Als je wilt beuken moet je die megane van Kool gewoon een keer lenen (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Met die cup motorsteunen voel je in ieder geval niets als je een tik krijgt :p
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ronald1916V schreef:Precies, en daarbij vind ik het gewoon een mooi systeem :)

DNRT weet ik zo niet, ondanks dat ie meestal wel max-attack de baan over gaat ben ik toch nog wel zuinig op de 19, 't blijft toch nog steeds een behoorlijk nette origineel NL 16V :)en moet 't dan niet hebben om met 20 man tegelijk de bocht in te gaan :)
Schuilt er toch een beetje een poetser in je (0) :lol:
Maar mooi spul hoor kerel!
Anything worth doing is worth doing right!.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Vanavond verder gegaan met de kooi en er meteen ingezet, was nog wel een aardig geklooi zo'n vers gelakte kooi op een vers gelakte vloer maar hij zit. :) alleen de zijprotectiebalken moeten nog en de balk achter de stoel. Deurpanelen moeten er nog af, moet er nog een alu plaat voor maken. (Y) Ben er blij mee. :D

[img]http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3240_n.jpg[/img]

[img]http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4624_n.jpg[/img]

[img]http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8490_n.jpg[/img]

[img]http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8526_n.jpg[/img]

[img]http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9532_n.jpg[/img]

[img]http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5125_n.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Lekker bezig ronald!
Racing is the best way to convert money into noise
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Ziet er goed uit (Y)
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Daniël: goeie quote! Racespelletje?

We're an endangered species, you and I;
We lovers of speed; we devotees of power, performance and noise.
Go away, we are told, and take your carbon fibre and your fire-spitting V12s with you.
There's hardly a place out here for us anymore.

J. Clarkson

:worship:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

mooie 19 hoor !!! nu zie ik hoe kaal mijn 19 ook ooit gaat worden hahaha.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Van de week de oude achteras er onder vandaan getrokken en de Megane Cup achteras met Clio II Cup astappen. 3cm per kant er bij is best veel maar had het breder verwacht. :D Setje camberplates scoren en nog even wat extra versteviging voor de schokbreker er in lassen en dan is dat ook weer klaar. :)

[img]http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8486_n.jpg[/img]

[img]http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2226_n.jpg[/img]

[img]http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5484_n.jpg[/img]

[img]http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5198_n.jpg[/img]

[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9354_n.jpg[/img]

Nadat de zooi op de grond stond ben ik maar aan de voorkant begonnen, tis altijd al een rotte troep geweest en eigenlijk nooit echt goed gekeken hoe slecht ie was dus de hele motorruimte kaal gemaakt en alles er uit getrokken wat ik er niet meer in wou hebben, dampvat voor de benzinedampen er uit gesloopt evenals de ECU steun. originele ECU komt er toch niet meer in en voor de stand-alone ECU maak ik wel wat anders die wat minder ruimte in beslag neemt. ruitensproeiertankje wil ik in de parafan maken, liet 'm liever weg maar voor de APK is ie wel zo handig. :) Plan is om alles even goed kaal te maken, rolletje lasdraad investeren en even opnieuw in de blauwe lak zetten. daarna aangepaste en doorgelaste Megane Cup subframe er onder met het Megane Cup onderstel. heb nog wat oude voorschermen gevonden die ik wil misbruiken om de 7cm extra spoorbreedte kwijt te kunnen. als ik dat allemaal onder controle heb wil ik die aanpassing kopieëren op de nette voorschermen maar dan zonder hamer. (S) :grin:

[img]http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9685_n.jpg[/img]

[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1899_n.jpg[/img]

Nog een handig kijkgaatje gevonden, makkelijk om de profieldiepte van de voorbanden te checken. :p

[img]http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8036_n.jpg[/img]

Morgenavond maar even verder hobbyen. :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Vaatje voor de ruitensproeier gewoon in de auto maken, scheelt weer gewicht naar achteren en lekker makkelijk.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Luco/Alpine-racer schreef:Vaatje voor de ruitensproeier gewoon in de auto maken, scheelt weer gewicht naar achteren en lekker makkelijk.
Nah, ik denk dat ie toch gewoon in de parafan komt, voor het gewicht hoef ik het niet te doen. ding is toch bijna altijd leeg en voor in de wielkuip zat ie niet handig aangezien de wielkuipen er uit waren ivm aanlopen heb ik 'm al 2x naar de klote gehad door een grindbak steentje. dus ik vulde 'm altijd alleen even voor de APK. voor Oldtimerfestival was het wel handig, vol kiepen met spiritus om die oliebende van die spetterende italianen voor je van de voorruit te krijgen. :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Onder de parafaan zit die gewoon kut, ik zou hem in de auto maken achter de bijrijdersstoel zeg maar, is makkelijker, maar het is jouw auto :grin: (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Goed, dat je de motovatie weer hebt gevonden om de R19 op te bouwen.

Dit gaatje had ik ook achter mijn ECU
[img]http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8036_n.jpg[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Luco/Alpine-racer schreef:Onder de parafaan zit die gewoon kut, ik zou hem in de auto maken achter de bijrijdersstoel zeg maar, is makkelijker, maar het is jouw auto :grin: (Y)
ik zou niet weten waarom het een prutplek is Luco, ik heb een enorme parafan bij de 19 waar normaal de accu en de ABS rommel zit. zowel accu als ABS zit er niet meer en ik wil die zooi allemaal niet in de auto hebben. die paar gram voorin geeft echt geen extra onderstuur. ;-)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Mooi werk Ronald zo vorder je eindelijk weer met je cup 19.
En ik begrijp dat er een achteras beschikbaar is :smoke:
Anything worth doing is worth doing right!.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Die shit is serious man! :D

Genoeg swagger!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

7cm extra spoorbreedte ?? :(

:worship: :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zo hee!

geen achtervering dus meer :D

die dingen zijn giga stug! (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

mark 5t schreef:zo hee!

geen achtervering dus meer :D

die dingen zijn giga stug! (Y)
Die achterlijke torsie-as is weg ja :) en ik vond die dempers wel meevallen, heb er nog mee gereden (ook op straat) toen ze nog onder de zwarte Megane van Martijn zaten :) tis een hele verbetering in ieder geval :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:Onder de parafaan zit die gewoon kut, ik zou hem in de auto maken achter de bijrijdersstoel zeg maar, is makkelijker, maar het is jouw auto :grin: (Y)
ik zou niet weten waarom het een prutplek is Luco, ik heb een enorme parafan bij de 19 waar normaal de accu en de ABS rommel zit. zowel accu als ABS zit er niet meer en ik wil die zooi allemaal niet in de auto hebben. die paar gram voorin geeft echt geen extra onderstuur. ;-)
Ik zeg al het is jouw auto (Y) maar elke gram is er eentje he :smile:

Is zon megane achteras dan zoveel beter? Want iedereen die met een megane geraced heeft vind de achterkant het meest tricky van alle renaults.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Luco/Alpine-racer schreef:
Ronald1916V schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:Onder de parafaan zit die gewoon kut, ik zou hem in de auto maken achter de bijrijdersstoel zeg maar, is makkelijker, maar het is jouw auto :grin: (Y)
ik zou niet weten waarom het een prutplek is Luco, ik heb een enorme parafan bij de 19 waar normaal de accu en de ABS rommel zit. zowel accu als ABS zit er niet meer en ik wil die zooi allemaal niet in de auto hebben. die paar gram voorin geeft echt geen extra onderstuur. ;-)
Ik zeg al het is jouw auto (Y) maar elke gram is er eentje he :smile:

Is zon megane achteras dan zoveel beter? Want iedereen die met een megane geraced heeft vind de achterkant het meest tricky van alle renaults.
Dat een Cup Megane nogal overstuurd is ligt meer aan de enorm brede wielophanging aan de voorkant en een niet te stellen camber aan de achterkant. ik heb met de Megane van Martijn ook al een keer bijna achterste voren gestaan op CPZ door iets 't gas te liften in de Vodafonebocht :p

Anders zou mijn achteras een centimeter per kant smaller zijn dan Megane Cup spul en zou ie aan de voorkant wel cup breedte krijgen en dan raad je ook wel wat er dan gebeurd ;)

Nu is die met Cup achteras een centimeter breder per kant en met de Clio Cup astappen nog eens 2cm per kant breder. Daarbij kan ik dan sporing en wielvlucht stellen aan de achterkant. en een graadje wielvlucht kan al een hoop oplossen :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Komt volgens mij ook omdat die kont zo kort is van de Megane, zit natuurlijk bijna 0 gewicht daar. Misschien zit de 19 aerodynamisch ook net ff wat beter? (zal wel niet :D )
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ok duidelijk (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Trouwens 1 graad camber achter vind ik toch nog best fors, ik zou beginnen met 0,5.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

megane as is 7mm breder per kant tov een R19 as
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:Trouwens 1 graad camber achter vind ik toch nog best fors, ik zou beginnen met 0,5.
Ligt aan de hele setup van de auto, en ook nog per circuit verschillend.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Ik had mijn zwarte megane op de uitlijnbank, die had een standaard achteras die ik aangepast had (maar geen camberplates oid), daarmee had ik 1 graad negatief camber op beide wielen.

oftewel, volgens mij heeft een megane achteras standaard al 1 graad negatief, of hebben alle torsieassen dit?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie