ACT: Alpine
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Idd en ik vind die enne stortkoker ook niet echt wat
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja ik krijg ook 1 pijp, nog een mooie oplossing voor verzinnen 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
door de midden delen zodat je er twee hebt
PS je hebt nog tijd zat om daar over na te denken ...toch ?
Of heeft Erwin de vaart erin ?
PS je hebt nog tijd zat om daar over na te denken ...toch ?
Of heeft Erwin de vaart erin ?
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
weet iemand hoe het tandwiel van de nokkenas eraf gaat bij een 5 alpine turbo blok ???
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Slijptol 

-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
moet ook nog een keer in elkaar....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
dan moet het weer gebalanceerd worden is ook niet alles.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Lol, nou blok is al ff af en downpipe ook, ik denk gewoon 1 pijp rechts.Jochem de Haas schreef:door de midden delen zodat je er twee hebt
PS je hebt nog tijd zat om daar over na te denken ...toch ?
Of heeft Erwin de vaart erin ?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Zohee....nu de rest nog even.
Heb je al een streef datum af gesproken met Erwin ?
Heb je al een streef datum af gesproken met Erwin ?
De RL-95-FN is door Kempenaar weer terug gebracht in de staat hoe deze in 1987 van de band af rolde. Missie geslaagd!
Voor:
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... -95-FN.jpg[/img]
Na:
[img]http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6198_n.jpg[/img]

Voor:
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... -95-FN.jpg[/img]
Na:
[img]http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6198_n.jpg[/img]
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Oewh.... lekker kleurtje zeg! 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Van wanneer is die foto chris??? (die rode en blauwe)Chris schreef:De RL-95-FN is door Kempenaar weer terug gebracht in de staat hoe deze in 1987 van de band af rolde. Missie geslaagd!![]()
Voor:
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... -95-FN.jpg[/img]
Na:
Want ik heb als klein ventje samen met mijn broertje in een rode en blauwe alpine gezet bij kempenaar alphen.
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Wat een apparaat! Magistraal!

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Wat een auto, I am in LoveChris schreef:Toevallig kwam ik hem hier ook weer tegen.![]()
http://www.vankesterenrenault.nl/extdet ... at=2&id=20

Echt een geweldig apparaat...

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Vind de "gewone gt" mooier dan de le mans, met zijn sierra look aan de voorkant, bah, zonde van de auto.
Kooistra expirimenteerd wel meer met de alpinemotoren, maar meestal niet echt betrouwbaar
Kooistra expirimenteerd wel meer met de alpinemotoren, maar meestal niet echt betrouwbaar

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Ik vind 'm echt meer dan meesterlijk!!!
Die kleur en die wielen!!!

Die kleur en die wielen!!!


-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Hij is idd erg dik



Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Tuurlijk is het een mooie auto
Maar die voorkant
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 040136.jpg[/img]
gewone gta
[img]http://www.diseno-art.com/images_6/Rena ... ne_GTA.jpg[/img]
Maar die voorkant


[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 040136.jpg[/img]
gewone gta
[img]http://www.diseno-art.com/images_6/Rena ... ne_GTA.jpg[/img]
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Inderdaad Luco, dan lijkt het wel een beetje op een Sierra.....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Verder is de le mans natuurlijk wel breder en mooier om te zien, maar al zou ik een le mans hebben, dan zou ik er een gta neus op zetten, vind het echt afbreuk doen aan de auto, zonde hoor.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Echt een gaaf ding zo met die BIT-Turbo motor! Wat een heerlijk geluid!! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Hier nog 2 filmpjes van de lemans.
http://www.youtube.com/watch?v=WxZj0rKpZAs
http://www.youtube.com/watch?v=EdZhV5SQs_s
Aan de motor is nog al wat gewijzigd,er is tegenslag geweest met koelwaterlekkage,alle delen waarvan je verwacht dat het problemen kan geven blijven heel,zuigers bussen drijfstangen bak koppeling enzv.
Het blok loopt al 3 jaar.
De le mans is een omgebouwde gt,hij is omgebouwd met originele renault delen.
De remmen,stabilisatorstangen radiateur wielophanging achter,versteviging subframe 4 puntsgordels recaro pole position,van kronenburg vrij programeerbare injectie,werkelijk alles is bijna aangepast.
Het vermogen is 330 pk en 410 n/m niet wereldschokkend voor 3 liter en 24 kleppen,daarom blijft het ook heel,bovenstaande is met 0,8 bar vuldruk.
En voor Luco misschien komen we elkaar een keer tegen bij een evenement als je alpine klaar is,dan kunnen we eens kennis maken,er zijn meerdere Kooistras
http://www.youtube.com/watch?v=WxZj0rKpZAs
http://www.youtube.com/watch?v=EdZhV5SQs_s
Aan de motor is nog al wat gewijzigd,er is tegenslag geweest met koelwaterlekkage,alle delen waarvan je verwacht dat het problemen kan geven blijven heel,zuigers bussen drijfstangen bak koppeling enzv.
Het blok loopt al 3 jaar.
De le mans is een omgebouwde gt,hij is omgebouwd met originele renault delen.
De remmen,stabilisatorstangen radiateur wielophanging achter,versteviging subframe 4 puntsgordels recaro pole position,van kronenburg vrij programeerbare injectie,werkelijk alles is bijna aangepast.
Het vermogen is 330 pk en 410 n/m niet wereldschokkend voor 3 liter en 24 kleppen,daarom blijft het ook heel,bovenstaande is met 0,8 bar vuldruk.
En voor Luco misschien komen we elkaar een keer tegen bij een evenement als je alpine klaar is,dan kunnen we eens kennis maken,er zijn meerdere Kooistras

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Lol, het stond er misschien wat lullig, plat internet he.
Maar als je expirimenteerd gaat er wel eens wat stuk.
Weet ik ook alles van tegenwoordig
Is het geen 610 blok dan wat er in ligt?
Maar als je expirimenteerd gaat er wel eens wat stuk.
Weet ik ook alles van tegenwoordig

Is het geen 610 blok dan wat er in ligt?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Nee,het is geen a610 blok.
De prv 3 liters hebben hetzelfde v blok,krukas en drijfstangen en bussen.
Het safrane biturbo blok is gelijk aan het alpine blok,op de aangebouwde delen na,turbo inlaatspruitstuk,carter delen waar de motorophanging aan zit enzv.
Het is in mijn geval een citroen blok,een zpj4 met het carter en de motorophanging van de alpine.
De zuigers zijn 2mm afgedraaid en zijn nu aan de bovenzijde nog even dik als de 2,5 liter turbo zuigers,dit om de compressieverhouding omlaag te krijgen.
Het zijn in dit geval koppen met 4 kleppen per cilinder.
Hier zijn uitlaatspruitstukken voor gelast,om de twee turbos te kunnen plaatsen,ook de dempers ed zijn zelfgemaakt.
Het inlaatspruitstuk is ook aangepast.ook zijn er twee watergekoelde tussenkoelers geplaatst met een extra radiateur in de neus om dit water weer te koelen,dit alles om een beetje een lage vulluchttemperatuur te hebben achter in de auto.
Het waterlek dat ik noem is niet op een leuke plek.
Bij de renaultblokken steken de bussen voor montage kop 0,15 tot 0,20 mm boven het blok uit,bij de 4 kleps kop is dit 0,05 tot 0,12 mm.
Ik dacht dus ik heb een hogere verbrandingsdruk ik pak de renault voetpakkingen en waarden,dit gaat dus niet goed,de koppakking ligt met te weinig druk op het blok en gaat dan koelwater lekken naar buiten.
Dus eigen schuld,klein foutje een hoop werk,en dat krijg je met experimenteren.
Je kunt je echter ook wel voorstellen wat 330pk en 410 n/m doen met 1100 kg,dan is er geen weg terug meer ha ha.
Wel het is een lang en droog verhaal zonder fotos,ik zal nog eens kijken of ik kan werken met een imageSchack toolbar
De prv 3 liters hebben hetzelfde v blok,krukas en drijfstangen en bussen.
Het safrane biturbo blok is gelijk aan het alpine blok,op de aangebouwde delen na,turbo inlaatspruitstuk,carter delen waar de motorophanging aan zit enzv.
Het is in mijn geval een citroen blok,een zpj4 met het carter en de motorophanging van de alpine.
De zuigers zijn 2mm afgedraaid en zijn nu aan de bovenzijde nog even dik als de 2,5 liter turbo zuigers,dit om de compressieverhouding omlaag te krijgen.
Het zijn in dit geval koppen met 4 kleppen per cilinder.
Hier zijn uitlaatspruitstukken voor gelast,om de twee turbos te kunnen plaatsen,ook de dempers ed zijn zelfgemaakt.
Het inlaatspruitstuk is ook aangepast.ook zijn er twee watergekoelde tussenkoelers geplaatst met een extra radiateur in de neus om dit water weer te koelen,dit alles om een beetje een lage vulluchttemperatuur te hebben achter in de auto.
Het waterlek dat ik noem is niet op een leuke plek.
Bij de renaultblokken steken de bussen voor montage kop 0,15 tot 0,20 mm boven het blok uit,bij de 4 kleps kop is dit 0,05 tot 0,12 mm.
Ik dacht dus ik heb een hogere verbrandingsdruk ik pak de renault voetpakkingen en waarden,dit gaat dus niet goed,de koppakking ligt met te weinig druk op het blok en gaat dan koelwater lekken naar buiten.
Dus eigen schuld,klein foutje een hoop werk,en dat krijg je met experimenteren.
Je kunt je echter ook wel voorstellen wat 330pk en 410 n/m doen met 1100 kg,dan is er geen weg terug meer ha ha.
Wel het is een lang en droog verhaal zonder fotos,ik zal nog eens kijken of ik kan werken met een imageSchack toolbar

Leuk dat je je weg naar ons hebt gevonden en bedankt voor de info. Misschien dat Luco zijn GT weer eens op de weg krijgt en ook jeuk krijgt voor meer vermogen.
Tja over uiterlijk heden kan je eindeloos twisten, maar je hebt echt een uitzondelijk mooie auto
Tja over uiterlijk heden kan je eindeloos twisten, maar je hebt echt een uitzondelijk mooie auto

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Tuurlijk is een lemans supermooi, ik vind alleen dat er een "gewone" voorkant op had moeten zitten
Meer vermogen zijn de 2,5 blokjes niet echt voor geschikt, kan wel maar dan moet je al naar kms of ander vrij programma, omdat aan de ecu van de alpine weinig te chippen valt.
Dan kan je er beter een moderne 4 cilinder turbo in smijten, lichter, dus betere gewichtsverdeling en meer vermogen.

Meer vermogen zijn de 2,5 blokjes niet echt voor geschikt, kan wel maar dan moet je al naar kms of ander vrij programma, omdat aan de ecu van de alpine weinig te chippen valt.
Dan kan je er beter een moderne 4 cilinder turbo in smijten, lichter, dus betere gewichtsverdeling en meer vermogen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Wat vermogen betreft is er van alles mogelijk,ik ken ook iemand die de ecu kan uitlezen en wijzigen naar wat je maar wilt.
Venturi behaalde met wat aanpassingen voor de 24 klepper 400 pk voor op de weg.
Onderblok ,krukas en drijfstangen zijn dan nog steeds ongewijzigd,wel hebben ze dan natrium gevulde uitlaatkleppen,dit zit niet in de gewone zpj4.en zijn de hydraulische klepstoters vervangen door mechanische.
Er is echter niemand meer bezig met dergelijke antieke blokken,dus zal er ook weinig meer voor te koop zijn of ontwikkeld worden.
Daar is ook geen markt voor,de meerderheid houd de auto liever origineel.
Dus een lemans als die van mij zal ook niet door een ieder mooi worden gevonden.
Smaken verschillen,gelukkig maar.
Venturi behaalde met wat aanpassingen voor de 24 klepper 400 pk voor op de weg.
Onderblok ,krukas en drijfstangen zijn dan nog steeds ongewijzigd,wel hebben ze dan natrium gevulde uitlaatkleppen,dit zit niet in de gewone zpj4.en zijn de hydraulische klepstoters vervangen door mechanische.
Er is echter niemand meer bezig met dergelijke antieke blokken,dus zal er ook weinig meer voor te koop zijn of ontwikkeld worden.
Daar is ook geen markt voor,de meerderheid houd de auto liever origineel.
Dus een lemans als die van mij zal ook niet door een ieder mooi worden gevonden.
Smaken verschillen,gelukkig maar.
Nog een poging met een link voor wat fotos.
http://imageshack.us/g/815/dsc0580sh.jpg/
http://imageshack.us/g/815/dsc0580sh.jpg/
verrie naais
Echt mooi om te zien, maar die bussen waren wel ver heen zeg. flinke stootranden.
had het blok een hoge kilometerstand? en als je meer vermogen wit gaan draaien heb je echt geen mechanische klepstoters nodig. die zijn voor atmosferische blokken die hoog in de toeren gaan 8000Rpm plus.
moeilijkste is de hoeveelheid benzinen en de temperatuur van het inlaat traject laag te houden

Echt mooi om te zien, maar die bussen waren wel ver heen zeg. flinke stootranden.
had het blok een hoge kilometerstand? en als je meer vermogen wit gaan draaien heb je echt geen mechanische klepstoters nodig. die zijn voor atmosferische blokken die hoog in de toeren gaan 8000Rpm plus.
moeilijkste is de hoeveelheid benzinen en de temperatuur van het inlaat traject laag te houden
Ha de bussen..
In het blok in mijn auto zitten nieuwe bussen en zuigers.
De delen op de foto zijn spare onderdelen,de bussen heb ik laten honen.
De kop is ook een spare deel.
Het zijn ook zo maar wat fotos.
Ik denk dat venturi geen hydraulische klepstoters gebruikt om met de timing en lifthoogte te kunnen rommelen met het gebruik van standaard koppen.
Ik heb div delen gezien,ook voor blokken van 600 pk.
Het hoe en waarom is niet altijd duidelijk,ook niet van belang in mijn geval trouwens,ik rijd nu met 0,9 bar vuldruk,dus er is meer vermogen dan de 330pk.
Ook kun je de dip zien in koppel en vermogen op de grafiek,hij is voor de 2e keer op de rollenbank geweest met een ander bovendeel op het inlaatspruitstuk,het koppelverloop is nu vlak.
Het gaat nu om heelhouden en genieten..
In het blok in mijn auto zitten nieuwe bussen en zuigers.
De delen op de foto zijn spare onderdelen,de bussen heb ik laten honen.
De kop is ook een spare deel.
Het zijn ook zo maar wat fotos.
Ik denk dat venturi geen hydraulische klepstoters gebruikt om met de timing en lifthoogte te kunnen rommelen met het gebruik van standaard koppen.
Ik heb div delen gezien,ook voor blokken van 600 pk.
Het hoe en waarom is niet altijd duidelijk,ook niet van belang in mijn geval trouwens,ik rijd nu met 0,9 bar vuldruk,dus er is meer vermogen dan de 330pk.
Ook kun je de dip zien in koppel en vermogen op de grafiek,hij is voor de 2e keer op de rollenbank geweest met een ander bovendeel op het inlaatspruitstuk,het koppelverloop is nu vlak.
Het gaat nu om heelhouden en genieten..
nog een paar fotos,nu echter ook dubbel,je kunt niet alles hebben.
Zo nu eerst weer even rusten..
http://imageshack.us/g/213/dsc0002smv.jpg/
Zo nu eerst weer even rusten..
http://imageshack.us/g/213/dsc0002smv.jpg/