Inmiddels kan de auto ook weer in de achteruitversnelling en is er een km-tellerkabel met pulsgever gemonteerd.
De bumper, grille en luchthapper zijn gedemonteerd en de auto staat bij de spuiter. In de motorkap zaten nog 2 deuken van die hagelbui in Frankrijk, die er niet uit konden, en de bumper is overal beschadigd. Dus het was tijd om het over te spuiten. De neus te weten spatborden, motorkap en bumper worden gespoten. Zelf heb ik de voorbereidingen gedaan. Foto's volgen.
R19 16V Ombouw naar F7R 710 met F7P kabelboom/ECU
Inmiddels circa 8000km gereden met het nieuwe blok. Vorig weekend zijn de laatste onvolkomenheden uit het ECU programma gehaald. Ik reed met een voorlopigge mapping, zodat de wagen ingereden kon worden. De mapping is op de openbare weg gedaan. In de kat-vervanger is een wideband lambdasonde geplaatst. Tevens werd de XRD gebruikt om realtime o.a. toerental en gasklepstanden te monitoren. Ik reed en Menno paste de waarden aan met de laptop. Eerst is de inspuitmap aangepast en toen de ontstekingsmap. De auto haalde 7500 toeren in twee en drie. (Dus niet meer zeuren dat een megane blok geen toeren wil draaien.) Uiteindelijk heeft Menno de streep op 7200 rpm gezet.) Overigens zitten de injectoren tegen de duty-cycle grens. Wie meer vermogen uit zo'n blok wil halen moet of de brandstofdruk verhogen of andere injectoren nemen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
met welke injectoren rijdt je?
megane of 16V?
en werken de megane injectoren met de 16V ecu ook?
dit omdat deze veel mooier sproeibeeld hebben 4 gaats tov enkel gaats
megane of 16V?
en werken de megane injectoren met de 16V ecu ook?
dit omdat deze veel mooier sproeibeeld hebben 4 gaats tov enkel gaats
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Ik gebruik de F7P injectoren 2,4 ohm 200cc@\3barmark 5t schreef:met welke injectoren rijdt je?
megane of 16V?
en werken de megane injectoren met de 16V ecu ook?
dit omdat deze veel mooier sproeibeeld hebben 4 gaats tov enkel gaats
De megane injectoren zijn 14,5 ohm 230cc@3bar
Mij is gezegd dat de megane injectoren niet werken icm een F7P ECU.
Ik las op een site een vuistregel: Injector capaciteit delen door 5 geeft je het max vermogen per cilinder in pk.
Dus 200/5x4=160 Zeg maar max. 160 krukaspk met F7P injectoren.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
das niet gek toch lijkt me.
ik ga dan denk ik effe zoeken om 1 stap grotere injectoren iemand enig idee van welke renault (of ander merk) ik die kan halen?
ik ga dan denk ik effe zoeken om 1 stap grotere injectoren iemand enig idee van welke renault (of ander merk) ik die kan halen?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Je kunt ook de benzinedruk wat omhooghalen. Er bestaan benzinedrukregelaars, die dezelfde aansluitingen hebben maar dan 4 bar leveren ipv 3 bar. Volgens mij gebruikte Arco ook zo'n bezinedrukregelaar op zijn zwarte clio.
Ik zal je een tabel toesturen met de Bosch injectoren.
Ik zal je een tabel toesturen met de Bosch injectoren.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Die van Bosch Motorsport geeft een iets hogere druk ja t.o.v. standaard
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Inmiddels een Devil 4in2in1 en een sportkat van Martijn eronder. Details kun je hier zien:
http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... &start=170
http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... &start=170
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
die heat wrap ben je met een paar duizend km kwijt zonder hem de spuiten. Helemaal als hij zo laag hangt, dan trekt hij een heleboel vocht aan.
heb je speciale busjes voor. geen idee of normale hittebestendige lak voldoet.jacques schreef:Dan wacht ik even tot hij droog is en spuit ik hem in de hittebestendige lak.
Suggesties ivm verf? Motip hitte bestendige verf?
http://www.designengineering.com/catego ... ne-coating