ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hmm... Da's jammer.

Maar je zult toch wel begrijpen dat we sponsoren een beetje in het zonnetje moeten zetten? Dat is toendertijd met jullie ook gebeurd, lijkt me. :)

Hessel, als voorzitter, moet begrijpen dat je sponsoren een streepje voor moet geven hier. Zo werkt het nu eenmaal.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Ik zit nog steeds met een probleempje in me RS Ph.2.
Zodra het contact aanstaat of/en de auto loopt brand gelijk me shift light.
Dit is niet zo'n groot probleem maar ik zou het graag werkend willen hebben.
Heeft iemand dit al eerder gehad?
alvast bedankt. gr marcel
thijn
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 18 jul 2011 22:04
Locatie: almelo
Contacteer:

heb een een rs ph2, en als ik hem start brand wel even de shiftlight ( maar alle lampjes branden natuurlijk even :P )
daarna gaat hij gewoon uit !

gaat je shiftlight tijdens rijden helemaal niet uit ? dus hij springt ook niet op als je bij het 'aangegeven' toerental zit om te schakelen ?

zou zo niet weten wat het zou kunen zijn.. mischien een keer een bezoekje bij de dealer, maar zolang het geen probleem is kan je het ook gewoon laten zitten !
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Je hebt gewoon een ECO RS ...bij 1000 toeren schakelen :p
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

lampje brand gewoon altijd (N)
Auto is al uitgelezen maar zit nergens storing in.
ackten
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 20:58
Locatie: Hengelo

Enige probleem dat ik heb is dat hij niet gaat branden voor de toerenbegrenzer. Het lampje doet het gewoon en geen foutmeldingen, ook ik weet de oorzaak niet.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

voor degenen die hun Clico RS om willen bouwen naar turbo staat er wat leuks op Cliosport.net:

http://www.cliosport.net/forum/showthre ... be-turboed

er kan wat uit de kop gehaald worden waardoor de compressie verlaagd word en het niet nodig is om het hele blok open te trekken....
de auto draait momenteel 300pk op 12 psi (0.8 bar)
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Is er iemand die weet wat voor accu er origineel in een clio RS ph.2 172pk versie zit?
Op de accu die er nu bij mij inzit staat: 12V/36Ah/330A EN. (en deze accu is al wat jaar oud en heeft er af en toe moeite mee als het koud is)
Maar na enig zoekwerk moet de accu een hogere capaciteit hebben van 44 tot 50Ah op verschillende accu verkoopsites.

Alvast bedankt.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dan heb je het antwoord al gevonden denk ik. Zou persoonlijk gewoon de sterkste variant monteren die in de accubak past.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

martll schreef:Is er iemand die weet wat voor accu er origineel in een clio RS ph.2 172pk versie zit?
Op de accu die er nu bij mij inzit staat: 12V/36Ah/330A EN. (en deze accu is al wat jaar oud en heeft er af en toe moeite mee als het koud is)
Maar na enig zoekwerk moet de accu een hogere capaciteit hebben van 44 tot 50Ah op verschillende accu verkoopsites.

Alvast bedankt.
Heej welkom hier. Stel je even voor in het wie is wie topic (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

De Clio supertouringcar van het filmpje in het filmpjes topic:

http://www.cliosport.net/forum/showthre ... perTouring

850kg en 315pk :worship:
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Kloppen deze gegevens betreffend de chassisnummers?

CB1C - clio 172 ph1
CB0N - Clio 172 ph2
CB1N - Clio 172 ph2 Cup
CB22 - Clio 182
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

182 klopt sowieso, de andere weet ik niet zeker, maar als je een paar kentekens hebt...

Edit: CB1N vind ik wel voor de phase2, geen onderscheidt in cup of geen cup.

CB0N niet bekend, die van de ph1 klopt ook.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Oke bedankt, vond het namelijk al vreemd dat CB1N phase 2 en dan Cup is. Anders zou ik een Cup versie moeten hebben. Zie geen verschillen met andere phase 2 clio's namelijk.
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

cb0m is ph1 bij mijn weten. Dat was mijn ph1 wel iig :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

iemand nog een schroefset kopen? :D
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Iemand die een log bestand heeft via RS-tuner van zijn Clio RS phase 2?
Kun je me dan een PM sturen, wil deze namelijk vergelijken met mijn eigen, misschien kan ik dan achterhalen waar bij mij iets fout gaat.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Iemand nog een Clio RS stuur nodig om te laten herbekleden?
Zie RTC Markt :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

iemand nog een schroefset, zie RTC-markt :p
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Het is niet de bedoeling dat we hier spullen te koop gaan aanbieden of te koop vragen. Het staat allemaal al op de rtc markt. Dus bij deze terug on topic (Y)
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Hallo mensen,

Iemand hier met een RS-tuner op zijn clio RS. Kan deze mij misschien zijn Log en of Performance A. bestandje sturen. Zodoende kan ik die vergelijken met mijn eigen gegevens.

PM me en ik stuur je mijn mail adres.

Gr,
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Alleen een log bestand. PA heb ik al wat verschillende gevonden op internet.
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

hoi mensen ,, zomaar een interesse vraagje en jullie mening gevraagd.. stel je krijgt een clio rs 182pk van 2004 aangeboden,. heeft in iran/irak weet ik veel waar op het circuit gereden een hele tijd.. auto word ingevoerd in nederland eigenlijk om hem weer goed te krijgen voor dagelijks stadsverkeer.. de man besluit dat de kosten te hoog worden omdat de motor inhoud en stationaire op 2 cilinders lijkt te lopen,. met injectorstoring aanwezig (en wie weet wat nog meer). startmotor is kapot , auto heeft schade gehad en nog her en der wat schadetjes.. het dak is helemaal mat alsof hij gerold is.. de auto is dus zeg maar goed gebruikt..



maar nu komt het, wat is zoiets waard? bedankt alvast
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Niet veel (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

hahaha dat vind ik dus ook,. maar ja hoeveel is niet veel aangezien de beste man er een halfjaar geleden (na een bakrevisie) nog 4000 voor dacht te vangen.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

500 euro.. als er nog een beetje fatsoenlijke banden onder zitten. (~)
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

tuurlijk wel vet om zon blok in mijn 19 te bouwen :worship: . maja 1.7 turbo is ook vet.. ja ik denk dat het met deze clio het geval is van wat een gek er voor geeft.. denk dat die jongen m beter in delen kan gaan verkopen.. bedankt voor de reacties !!!
disciple
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 6 jul 2011 18:40
Contacteer:

Vraagje:

heeft mijn Clio RS 172 (2000) nou een zo'n blok als bobine of vier van die penbobines? Heb nl problemen dat hij een beetje bokt/stottert bij lage toeren als je wat veel gas geeft, en wilde de bougies, kabels en evt bobine vervangen.

bvd!

Jaap
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

heeft een blok zit achterop je inlaat.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
disciple
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 6 jul 2011 18:40
Contacteer:

Thanks. Welk model heeft die vier penbobines dan?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Een 1.6 16v
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

en 1.4 16v
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

En 1.8 16V F4P
Laatst gewijzigd door Arco op ma 31 okt 2011 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

2.0 16V ook :p
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Arco schreef:En 1.8 16V K4M
Iets in die zin klopt niet... 1.8 16V F4P of 1.6 16v K4M, een K4M kan nooit 1.8 zijn ;-)
Plaats reactie