Clio RS phase 2 project

Vertel hier alles over je project.
Bakkums

tutuur schreef:Geplakt met een soort van dubbelzijdige tape...
Oke bedankt, ga dit weekend de auto kaal maken dan :D

Auto loopt stationair maar klinkt als of er een race nokkenas in zit, waar kan dit aan liggen? Timing nokkenas en krukas of is dit normaal?
Als ik het stuur geheel een kant op stuur met de koppeling ingetrapt,dan wil die ook wel eens afslaan.

Wie helpt mij aan het juiste antwoord, eventueel tip om snel de timing te controleren. Of ben ik dan gebonden aan het vervelende klusje net zoals vervangen dsitrib.riem?
tutuur
Clubsponsor

Die RS heeft toch rond de 100dkm? Is de riem al een keer vervangen?

Zo niet kan ik je sterk aanraden het zsm te doen!
Bakkums

Riem is vorig jaar september vervangen dus dat hoeft niet meer. Maar het ging mij voornamelijk om het stationair af en toe schommelen. Is dit normaal of kan het zijn dat die b*tches de boel een tandje verkeerd hebben staan.

Of werkt de RS ook met een tapse as en niet met tandjes zoals de 1.6 16V?
Bakkums

Hopelijk aankomend weekend mijn RS-tuner binnen. Tevens centreer ringen voor mijn wintervelgen. Dit weekend kan er naar alle waarschijnlijkheid qua prestaties dus vooruitgang geboekt worden: Spruitstuk, Rs-tuner en misschien een ander filter aangezien de standaard box van de fase 2 niet echt denderend is.
Laatst gewijzigd door Bakkums op ma 27 feb 2012 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor

Ah dat scheelt dan weer. Mijn RS hobbelt ook wel wat bij stationair maar niet echt storend ofzo...
Bakkums

Oke, zal wel normaal zijn dan. Na dit weekend hopelijk een paar goede fotos plaatsen.
Christiaan

Goed bezig! Voor wat betreft het filter zou ik een orgineel ph1 filterhuis scoren met inlegfilter. Of nog beter een Espace V6 filterhuis met inlegfilterhuis. :)
tutuur
Clubsponsor

Ik heb nog nooit gehoord van een inlegfilterhuis :+
Christiaan

Niet?! (0)
Bakkums

Christiaan schreef:Goed bezig! Voor wat betreft het filter zou ik een orgineel ph1 filterhuis scoren met inlegfilter. Of nog beter een Espace V6 filterhuis met inlegfilterhuis. :)
Elke espace v6 goed of moet ik naar een bepaald bouwjaar of model kijken? Heb er een paar gezien namelijk. Zal mij wel passen. Heb nu een cda achtige filter van mijn broer er op.
Martijn Kool

je slijpt je inlaatpoorten groter bij het inlaatspruitstuk? ik snap niet helemaal wat dat voor nu moet hebben, het gat in je inlaat is nu groter dan in je kop? dat levert toch alleen maar meer restrictie op of?

ik denk dat Renault daar vrij goed over nagedacht heeft destijds en dat een dremel dit echt niet verbeterd..

maar goed, we zullen zien, misschien heb je straks wel 146wpk ipv 144 ofzo :p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Bakkums

Spruitstuk standaard:
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a300/ ... C10738.jpg[/img]

Kop:
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a300/ ... C10747.jpg[/img]

Spruitstuk is dus vele malen kleiner dan de kop maat. Verschil moet goed waarneembaar zijn. Maar ik ga een meting voor en na doen en dan zullen we zien wat het verschilt.
tutuur
Clubsponsor

Volgens de engelse RS rijders scheelt het toch aardig wat!

De 182 heeft al een beter spruitstuk maar ook daar zit nog verbetering in...
Bakkums

tutuur schreef:Volgens de engelse RS rijders scheelt het toch aardig wat!

De 182 heeft al een beter spruitstuk maar ook daar zit nog verbetering in...
Klopt ja, de 182 heeft een spruitstuk met een diameter van 48mm ten opzichte van de 46mm van de 172. Ik zelf heb de poorten op 48.5 a 48.6mm, dit omdat ik niet wil dat er een kans gaat voorkomen dat de lucht toch tegen de poort kan komen door een dremel foutje.

Iemand die mijn vraag kan beantwoorden met betrekking tot de espace V6 filterhuis? welk model en bouwjaar moet ik zoeken?
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

tot 2001
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Bakkums

Arco schreef:tot 2001
Dank u, ga meteen zoeken.

Damn, kwam deze ook tegen. Deze moet het beste zijn maar is echt onbetaalbaar voor een hobbyist:

http://www.itgairfilters.com/maxogensys ... ogen&ID=60
ackten

Mooi projectie, wens je veel plezier met je auto en je updates. Wat is eigenlijk dat ding op de foto paar posts terug? Staat onder tevens:
tutuur
Clubsponsor

catchcan voor de olie van de carterontluchting :)
Bakkums

Die tutuur weet toch ook alles he ;)

Wat hij zegt, dit zorgt er voor dat de olie van je carterontluchting niet meer in je inlaat komt.
-jo-

gewoon van een 21T, zal wel een stukje goedkoper zijn ook. En de aanzuigbuis van een 21T levert trouwens ook aardig wat op. Pakt bovenin zichtbaar meer lucht.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Fastchip
Contacteer:

Spruitstuk is dus vele malen kleiner dan de kop maat
Ja dat is bewust gedaan, ze zijn niet hlml debiel daar bij Renault Sport !
Bakkums

Fastchip schreef:
Oke, dit is dus echt zo'n reactie waar je helemaal niks mee kunt.
Stom dat renault het bij de 182 dan wel groter heeft gemaakt, ook stom dat bijna elke bekende tuner dit dan ook doet. Waaronder jullie dus niet.

Zal eens kijken wat het verschil gaat brengen. Ga zo een performance analyzer doen met jullie kastje, spruitstuk vervangen en dan nogmaals. Dit moet toch laten zien of het nu heeft of niet.

Iemand van jullie enig idee wat het brommende geluid in het plafond is achter de verlichting bij auto op contact zetten?
Leon Cozijn
Contacteer:

In dit topic vind je meer informatie betreft de Espace Airbox:
[img]http://i220.photobucket.com/albums/dd62 ... G_0260.jpg[/img]
http://www.clioclub.nl/viewtopic.php?f= ... &start=475
Remon

Bakkums schreef: Iemand van jullie enig idee wat het brommende geluid in het plafond is achter de verlichting bij auto op contact zetten?
Sensor van je climatecontrol (Y) Even schoonmaken of een nieuwe erin kletsen :)
Tom
Moderator
Car: MB

Sensor in het plafond? aparte plek. Meestal zitten die temp sensoren op buik/borst hoogte.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
mark 5t
Contacteer:

brandstofpomp???
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

mark 5t schreef:brandstofpomp???
In het plafond?
Maarten-Jan
Car: R19.R

lol, zo'n hele aparte plek is het niet (voor de climate sensor, voor de pomp wel uiteraard :p ), bij de Lag II / III en volgens mij ook de meg II / III zit die daar ook.
Bakkums

Bedankt voor jullie reacties, zal climate sensor wel zijn dan. Morgen ff nakijken.

Voortgang project:
Spruitstuk wat ik had was verkeerd. Gasklephuis aansluiting kwam niet overeen. Heb dus onderspruitstuk en originele bovenstuk gemonteerd. Zo ff testen.
Bakkums

Zo, heb met mijn aangepaste onderspruitstuk (deze wat ongeveer 2 a 2,5mm breeder is geworden) test rondje gemaakt met de vermogens analyzer van Fastchips.

Conclusie hiervan is:
Vermogens krommer loopt een stuk mooier. Van te voren bleef die laag en sprong die opeens omhoog. Nu begint die al hoger waardoor er een veel kleinere sprong is.
Top vermogen is met 1,5KW toegenomen (kan verschillen met werkelijk natuurlijk) en koppel ook met ongerveer 3NM. Zoals hiervoor gezegd is het meeste merkbaar onderin.

Gevoelsmatig:
Ik vind dat de auto wat lekkerder onderin trekt en ook fijner doortrekt.

Zal aankomende week een andere MAP uploaden en dan zal ik weer een uitdraai maken.

Voordat iedereen vraagt waar de grafieken blijven! Ik ging er vanuit dat de RS-tuner alles automatisch opsloeg. Dit bleek dus niet het geval te zijn. Heb dus geheel geen uitdraaien op de computer staan :discrunt:

Zal voor aankomende week wel een vermogens run doen en OPSLAAN en vervolgens een run met de nieuwe map en OPSLAAN. Kijken wat zo'n mapje doet met de auto.

Verschil tussen origineel en mijn aangepaste deel:
[img]http://img718.imageshack.us/img718/4296 ... 124941.jpg[/img]
Tuner
Contacteer:

Hey. Leuke gebakje.. Nu kijken of je de cabrio voorbij gaat haha. Gekheid.
Succes
Tuner
Contacteer:

Fastchip schreef:
Dag Fastchip..

Leg eens uit dan waarom ze dit hebben gedaan?
Fastchip
Contacteer:

Ik ging er vanuit dat de RS-tuner alles automatisch opsloeg.
Nee natuurlijk niet dat zou betekenen dat je continu harddisk I/O activiteit zou hebben. Niet zo'n goed plan voor een laptop op accu.
Overigens is dit te vinden in sectie 4.2 van de help.
Om de VE te verhogen. Ga je de kanalen matchen dan kan o.a. uitlaatgas makkelijker het inlaatkanaal instromen, e.e.a afhankelijk van uitlaat tegendruk en klepoverlap enz.
Bakkums

Fastchip schreef:
Ik ging er vanuit dat de RS-tuner alles automatisch opsloeg.
Nee natuurlijk niet dat zou betekenen dat je continu harddisk I/O activiteit zou hebben. Niet zo'n goed plan voor een laptop op accu.
Overigens is dit te vinden in sectie 4.2 van de help.
Om de VE te verhogen. Ga je de kanalen matchen dan kan o.a. uitlaatgas makkelijker het inlaatkanaal instromen, e.e.a afhankelijk van uitlaat tegendruk en klepoverlap enz.
Bedankt voor je reactie.
Ik had voorheen vagcom en als ik hiermee een uitdraai maakte sloeg die dit automatisch op. Dus omdat ik dit gewent was, ging ik er automatisch van uit.

Wat betreft inlaat gedeelte. Jouw uitleg is mij helemaal duidelijk, maar ben van mening dat matchen toch een beter resultaat geeft dat niet matchen.
Natuurlijk heeft iedere tuning een ander punt, net zoals polijsten van de poorten of juist niet.

Qua gevoel vind ik de auto toch echt fijner lopen na het matchen. Deze week zal ik een uitdraai plaatsen van voor en na map aanpassing.
Bakkums

Hmmm, 2 runs vooraf gedaan en 2 runs na een andere map.
Moet zeggen dat ik een minimaal verschil verwachte, maar dat het er zo uit komt te zien had ik niet verwacht.

[img]http://img811.imageshack.us/img811/4236 ... vschip.jpg[/img]

Auto slaat nu ook heel vaak af bij verkeerslichten, omdat hij stationair niet goed oppakt bij afremmen op de motor en dan koppeling in trappen.

Zelf denk ik dat het probleem hem zit in de afstelling van de nokkenas vs krukas. Maar zou wel zwaar kloten zijn als dit het ook daadwerkelijk is.

Zou Henk eens mailen om te vragen wat hij voor mij kan betekenen.

Edit: voor de duidelijkheid, meeste vermogen en koppel heb ik met de standaard map.
Plaats reactie