tutuur schreef:Wil je écht kuip? Een setje Clio RS stoelen is ook netjes!
Ga toch weg vent, kijk nog eens goed hoe die twingo is opgebouwd!
Kep veel gelachen om die JanKees, maar tegenwoordig is het echt toelachen, helemaal chapeau dat ding
Daarnaast geven die RS stoelen niet zo veel zijdelingse steun, het is een leuke stoel maar niet geschikt voor hoe dit project opgebouwd is. Dan laten we het gewicht van zo'n RS stoel nog maar even buiten beschouwing
Ik heb wel gemerkt dat bij het rijden op circuits een goede kuipstoel met veel zijdelingse steun een enorm verschil maakt! Voor mij nooit meer een gewone stoel! En zo onconfortabel zijn ze niet, vind ik.
Laatst gewijzigd door Merijn op vr 14 okt 2011 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur schreef:Als het allemaal echt zo 'race' gericht was had er allang een ander blok in gehangen....
Je focussed veel meer op lijnen als je weinig vermogen hebt, je gaat veel vloeiender rijden en het is een veel makkelijkere training om netter te gaan rijden.
Ik rijd ook nog steeds te lomp met die clio, omdat je vermogen hebt denk je dat je het toch wel snel weer recht krijgt.
Wist je trouwens dat een paar heren in een blauwe 16v ringtool onze Yankee voorbij hebben gelaten?
Voor die prijs kan het haast geen glasvezel zijn lijkt me.
Je zou ook de stoelen van Sandtler kunnen proberen, dat zijn echt 1 op 1 kopies van de Sparco stoelen en dat scheelt dan ook weer wat Euro's, maar lang niet zoveel als met de QSP stoelen.
Mickael schreef:Woon jij in Hardinxveld? Volgens mij heb ik je wel eens zien rijden door het dorp...
Hey die Mickael.
Ja daar woont hij, haast tegenover je.
Heb van het weekend nog met hem over jou en Angeliek en de kids gehad of hij jullie kende.
Ik zal je wel eens ff een pm sturen.
Geert schreef:beide qsp stoelen zijn minder, het is geen polyester maar plastic en deze bewegen tijdens het rijden veel te veel mee, niet te vergelijken met een echte posyester Sparco/OMP/Sabelt.
Zoek een setje stoelen met verlopen fia keur. (rally teams wisselen de stoelen elke 5 jaar om deze reden).
Dat meebewegen heb ik nog niet mee gemaakt, maar goed dan zit er ook een goede 100 kilo in zo'n stoel misschien dat dat nog een beetje scheelt
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
hij klinkt in ieder geval errug lekker moetk zeggen. hoe hard reed je toen je zo hard yes riep ofzo? wat voor schakelaartjes heb je allemaal voor je dashboard gebouwd? hij ziet er in ieder geval lekker racy uit!!!
Geert schreef:jammer dat renault niks heeft alla peugeot 205 rallye motor (1.3 met dubbele carbs a 100pk). Lekker simpel en licht.
5 Alpine? 1.4 met 95 pk en eenvoudig naar 110 met wat aangepaste carburatie. Twingo is ook met C motor geleverd, dus bijna easy fit
[sup]maar nee inderdaad, renault heeft niets meer op dat gebied, het dichtste wat in de buurt komt is de 1.6 uit de twingo en dan kun je kosten technisch beter voor een F7P of R gaan.[/sup]
K4M ? 1.6 16V uit Megane I Ph. II o.a. ?? En dan met een fohn ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco schreef:K4M ? 1.6 16V uit Megane I Ph. II o.a. ?? En dan met een fohn ??
ja, die. Blok ligt hier maar, had er langer over nagedacht. Zuigers iets afdraaien en klein blazertje erop. Gewoon een leuk vermogen en koppel, niks absurd, zodanig dat alles er rond ook heel blijft.
Als JK zin heeft mag hij het testen, ik heb geen auto waar het in kan (buiten men daily)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !