Megane R26

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Tiemen
Contacteer:

Na een paar maanden veel lezen op forums, ben ik toch begonnen met het verzamelen van onderdelen om het vermogen van m'n auto op te krikken.

Omdat ik vind dat je in sport modellen wel bepaalde waardes uit moet kunnen lezen en deze ontbreken in de megane, heb ik een drietal meters gekocht van de Stri SLM DSD line waarvan de verlichting overeenkomt met de verlichting van de megane( andere kleur verlichting ziet er zo goedkoop uit;)) Ik heb Oliedruk, olietemperatuur en boost gekocht.

Ze zijn nog niet gemonteerd omdat ik nog geen oliefilter adapter gekocht heb. ook moet de meter houder nog gespoten worden. De meterhouder wordt geplaatst in het middenconsole waar nu de klok en het radioscherm zit.

Omdat er voor de megane rs geen aftermarket inductiesets zijn en ik op het blog van ktec zag dat ze er eentje hebben gemaakt met gebruik van de airbox van een espace v6, wilde ik dit ook gaan proberen.

Momenteel ben ik bezig met het maken van een frame voor de accu en de ecu. De intake slang waar ze daar gebruik van maken is nog een beetje een probleem; Ktec wil hem niet los leveren. kent iemand hier een bedrijf die siliconen slangen op maat maakt?

Wanneer ik de inductieset af heb, wil ik de forge intercooler bestellen, zodat ik alles in 1 keer kan monteren.

zodra ik wat foto's heb van het setje zal ik ze zo snel mogelijk plaatsen. om jullie toch een idee te geven wat ik precies bedoel heb ik de foto van de site van ktec even gebruikt

[img]http://i136.photobucket.com/albums/q162 ... e_1052.jpg[/img]

Het filter
[img]http://i136.photobucket.com/albums/q162 ... _1moqn.jpg[/img]

Meterhouder
[img]http://i136.photobucket.com/albums/q162 ... CDG002.jpg[/img]

Dit houdt me voorlopig wel even van de straat ;-)

Tiemen
tutuur
Clubsponsor

leuke plannen! vraag me alleen af hoeveel zin die airbox heeft omdat ie de lucht gewoon uit de motorruimte trekt....

de slang kun je ook oplossen door 2 90graden bochtjes te nemen en een stukje alu buis er tussen (Y)

is trouwens wel leuk als je er een echt project topicje van maakt:
wat foto's van aankoop en hoe hij er nu bij staat/wat er nu aan gedaan is (Y)
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Doen die metertjes geen canbus-gegevens gebruiken? Omdat je het hebt over een oliefilter-adapter?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Martijn Kool

Heb je al een filterhuis? Ik heb er nog 1 liggen, zit een flexibele slang bij, weet alleen niet of je die kunt gebruiken..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Contacteer:

Grappig, die filter huizen worden echt overal voor gebruikt :p
Allepinie
Car: Clio III RS

En waarom moet je die waardes uit kunnen lezen? Rijdt ie dan harder?
tutuur
Clubsponsor

wat is dat voor een waardeloze vraag :(
the reaper

hij begint toch echt met "Na een paar maanden veel lezen op forums, ben ik toch begonnen met het verzamelen van onderdelen om het vermogen van m'n auto op te krikken. " dus ook ik was benieuwd of hij van een paar metertjes en een ander luchtfilter sneller word.
Tiemen
Contacteer:

Met ' na een paar maanden lezen op forums' doelde ik niet op het sneller worden van m'n auto door metertjes en een luchtfilter. Ik was eerst niet van plan om wat aan de auto te gaan doen.

Ik plaats de meters omdat ik wil weten van mn oliedruk en olie temperatuur doen. Ten eerste omdat ik het belangerijk vind om te weten wanneer ik aan het 'spelen' ben en de temperaturen weleens willen oplopen en ten tweede omdat ik het leuk vind.

@Martijn Kool. Bedankt voor het aanbod maar heb er al twee liggen :grin:

@Adinsx. Nee, werken met losse sensoren. Ik heb geprobeerd met een scangauge en een dashhawk gegevens uit te lezen. Helaas werkte dit niet.

@tutuur. er komt wel een cold airfeed aan/voor.
the reaper

ja tuurlijk joh !! snap ik ook wel hoor dat hij er niet sneller van word. ik vind het zeker slim om wat extra parameters te kunnen aflezen, vooral als je aan het "spelen" bent.. maaaar wat ga je dan doen om je auto wel sneller te maken?
Tiemen
Contacteer:

Ik wil er ook nog een 3inch uitlaatsysteem met downpipe + sportkat onder hebben. een hybride turbo zodat ik rond de 300pk uitkomt staat ook nog op het lijstje.
the reaper

kijk!!! (Y) dat is de serieuze shit. dan zijn die meters helemaal makkelijk.
ook gelijk wideband lambda drbij?
Christiaan

Tiemen schreef:Ik wil er ook nog een 3inch uitlaatsysteem met downpipe + sportkat onder hebben. een hybride turbo zodat ik rond de 300pk uitkomt staat ook nog op het lijstje.
Succes met de plannen! Voor 300pk zijn andere injectoren, koppeling en een setje arp bouten ook een must lijkt me?
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Leuk projectje (Y)
Tiemen
Contacteer:

Een wideband lambda is een goeie, heb ik nog niet over nagedacht. Ga ik is uitzoeken.

Injectoren zal ik waarschijnlijk wel moeten vervangen. Koppeling hoeft niet vervangen te worden. rijden meerdere rond met 300+ pk zonder aangepaste koppeling.
Plaats reactie