Stuurbekrachtigings- of remvloeistoflekkage
typisch Renault, wss lekkage bij de schakelas (die de bak in gaat)
Ik ben het met Arthur eens. Versn. bak schakel-asje of de rubber mof van de linker aandrijfas aan de bakzijde.
Zou het niveau van de versn.bak zowiezo controleren, voordat de bak sneuvelt.
Verder heeft de 19 cabrio geen min-punten.
Zou het niveau van de versn.bak zowiezo controleren, voordat de bak sneuvelt.
Verder heeft de 19 cabrio geen min-punten.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Vinger erin en ruiken.
Als het gewoon goor is, dan is het bakolie. Lastig te omschrijven maar bakolie haal je er qua gore geur zo uit
Als het gewoon goor is, dan is het bakolie. Lastig te omschrijven maar bakolie haal je er qua gore geur zo uit

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat is niet te harden inderdaad, maar stb olie kan ook lekker stinken...
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
maja die is niet kleurloos
Vanmiddag even in de put gezeten... Lijkt idd van het schakelasje afkomstig te zijn. Beetje lastig te zien omdat de put ofwel niet diep genoeg is, ofwel de auto te laag ligt, heb zeker 3 keer mn hoofd gestoten, en omdat er een spatplaatje onder zit (die hing overigens van voor tot achter vol met de betreffende substantie). Maandag kan ik op een brug terecht, dan schroef ik die spatplaat onder de versnellingsbak ff weg en hoop ik beter zicht te hebben.
t Spul is echt vrijwel kleurloos, en stinkt niet.
Overigens ben ik wel erg tevreden over hoe de onderzijde van de auto eruit ziet.
t Spul is echt vrijwel kleurloos, en stinkt niet.
Overigens ben ik wel erg tevreden over hoe de onderzijde van de auto eruit ziet.
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
apart dat je het niet vind stinken.. bakolie ruik je over het algemeen toch echt duidelijk. remvloeistof is vaak een beetje gelig/doorzichtig en voelt schraal aan. idd maares op een brug goed beoordelen
Net op de brug geweest, de versnellingsbakkeerring aan de bestuurderszijde lekt een heel klein beetje.
Binnenkort wordt toch de koppeling vervangen, dan nemen ze de keerringen maar meteen mee.
We hebben nog een ander oliespoor gevonden, aan de distributiezijde, komt iets olie uit, en waarschijnlijk al een hele tijd gezien de lengte van het spoor en de hoeveelheid vuil die het verzameld heeft.
Nokkenaskeerring en koppakking zijn OK zo te zien. Kan het zijn dat er daar ergens een dopje zit om bijvoorbeeld een oliedrukmeter op aan te sluiten?
Of kan er via het inlaatspruitstuk ergens olie lekken?
Binnenkort wordt toch de koppeling vervangen, dan nemen ze de keerringen maar meteen mee.
We hebben nog een ander oliespoor gevonden, aan de distributiezijde, komt iets olie uit, en waarschijnlijk al een hele tijd gezien de lengte van het spoor en de hoeveelheid vuil die het verzameld heeft.
Nokkenaskeerring en koppakking zijn OK zo te zien. Kan het zijn dat er daar ergens een dopje zit om bijvoorbeeld een oliedrukmeter op aan te sluiten?
Of kan er via het inlaatspruitstuk ergens olie lekken?
keerring van de krukas miss?
maar dat zei je niet 

Op die grote rand, zeg maar. Stelt eigenlijk niet veel voor, als ik de spatplaat eronder elke 8 weken of zo schoon maak, lekt ie gegarandeerd niets meer op mn garagevloer.Tom schreef:En waar lekt hij dan? Op de ring die aansluit op de as of op de grote rand zeg maar waar de hoes met boutjes op zijn plek gehouden wordt?
@ Tuur, waar zit die hulpoliepomp?
Vergeef me als ik de weg naar Rome voor de zoveelste keer vraag, maar qua Renault ben ik een leek. Weet alleen maar dat deze cabrio geweldig lekker rijdt en dat ik er nog een paar jaar plezier van wil hebben.
Achterste 'looprol' van de D riem..
Beste allemaal,
Inmiddels staat de 19 droog binnen in de garage.
Komend voorjaar, krijgt ie een nieuwe koppeling alsmede nieuwe APK.
Voor het vervangen van de koppeling, inclusief materiaal, vraagt mijn garage 550 euri, maar voor dat geld doen ze olie-, oliefilter, en koelvloeistof wisselen erbij (koppelingspedaal is onlangs preventief vervangen). Mocht er hier iemand zijn die het voor minder kan en wil doen, mag ie zich melden via pb of email (lucrouvroye@telfort.nl) .
Ik ben niet bang voor vieze handen, ben best handig met auto's, maar ik heb gewoon geen put, brug, of zelfs gewoon voldoende ruimte voorhanden. Altijd bereid zelf te sleutelen of met de experts mee te sleutelen.
Ik zoek nog een paar tips of links :
De bougiekabels zijn van 1993, dus die wil ik graag vervangen. Waar kan ik bijvoorbeeld Magnecor-kabels voor de 19 krijgen? Ik weet dat ze duur zijn, en dat ik er geen PK's mee ga winnen, maar toch start de auto beter en loopt mooier stationair met nieuwe kabels. Spreek uit ervaring
Bobine : zou ik graag gewoon preventief vervangen, alsmede rotor, verdelerkap... gewoon bij de Brezan halen of weten jullie iets beters?
En last but not least : het achterruitje van mijn Cabrio is even doorzichtig als het economische beleid van onze huidige regering, m.a.w. je ziet er geen k#t door. Kent iemand trucs om dat ruitje toch weer doorzichtig te krijgen? Op dit moment zijn mn andere opties : het ruitje laten vervangen, gaat ca. 430 euri kosten, of de hele kap laten vervangen, gaat ca. 1000 euri kosten.
Beide opties zijn eigenlijk geen opties, punt een omdat ik 90% van de tijd deze auto met het dak eraf gebruik en punt twee omdat het dak gewoon hartstikke goed is en nog lang niet aan vervanging toe.
Bestaat er geen wondermiddel voor dat raampje?
Of is het wellicht mogelijk het raampje eruit te snijden en er bijvoorbeeld een lexaan raampje voor in de plaats te zetten?
Inmiddels staat de 19 droog binnen in de garage.
Komend voorjaar, krijgt ie een nieuwe koppeling alsmede nieuwe APK.
Voor het vervangen van de koppeling, inclusief materiaal, vraagt mijn garage 550 euri, maar voor dat geld doen ze olie-, oliefilter, en koelvloeistof wisselen erbij (koppelingspedaal is onlangs preventief vervangen). Mocht er hier iemand zijn die het voor minder kan en wil doen, mag ie zich melden via pb of email (lucrouvroye@telfort.nl) .
Ik ben niet bang voor vieze handen, ben best handig met auto's, maar ik heb gewoon geen put, brug, of zelfs gewoon voldoende ruimte voorhanden. Altijd bereid zelf te sleutelen of met de experts mee te sleutelen.
Ik zoek nog een paar tips of links :
De bougiekabels zijn van 1993, dus die wil ik graag vervangen. Waar kan ik bijvoorbeeld Magnecor-kabels voor de 19 krijgen? Ik weet dat ze duur zijn, en dat ik er geen PK's mee ga winnen, maar toch start de auto beter en loopt mooier stationair met nieuwe kabels. Spreek uit ervaring
Bobine : zou ik graag gewoon preventief vervangen, alsmede rotor, verdelerkap... gewoon bij de Brezan halen of weten jullie iets beters?
En last but not least : het achterruitje van mijn Cabrio is even doorzichtig als het economische beleid van onze huidige regering, m.a.w. je ziet er geen k#t door. Kent iemand trucs om dat ruitje toch weer doorzichtig te krijgen? Op dit moment zijn mn andere opties : het ruitje laten vervangen, gaat ca. 430 euri kosten, of de hele kap laten vervangen, gaat ca. 1000 euri kosten.
Beide opties zijn eigenlijk geen opties, punt een omdat ik 90% van de tijd deze auto met het dak eraf gebruik en punt twee omdat het dak gewoon hartstikke goed is en nog lang niet aan vervanging toe.
Bestaat er geen wondermiddel voor dat raampje?
Of is het wellicht mogelijk het raampje eruit te snijden en er bijvoorbeeld een lexaan raampje voor in de plaats te zetten?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Even over dat raampje. Daar bestaat zeker spul voor. En dat werkt nog vrij goed is mijn ervaring. Veel merken die zelf een auto in het programma hebben met zo'n ruitje leveren het spul wel. Ik heb ooit van dat spul van Mercedes gehad toen ik (heel) effe een BMW cabrio had en dat maakte echt een verschil dag en nacht.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams