Nieuwe dynodagen Goes 8 Oktober
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Mooi resultaat Abel.
Laatst gewijzigd door Arco op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jo, Arjan, & anderen wederom bedankt voor de geboden hulp gedurende de RR dag. 

Laatst gewijzigd door Fastchip op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Goeie reis als je weer naar het Zuiden vertrekt.Fastchip schreef:Jo, Arjan, & anderen wederom bedankt voor de geboden hulp gedurende de RR dag.
Laatst gewijzigd door Arno17 op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Ik heb helaas geen scanner en ben pas dinsdag op mijn werk, maar zal dan de uitdraai scannen en posten! Wel kan ik alvast melden dat de stijging in topvermogen maar klein is, slechts 2,4 pk erbij en het koppel is zelfs maar 1,6 Nm gestegen.Arno17 schreef:Ik ook, zie de uitdraai hier wel verschijnen.....groeten daar!
Jo en Henk hadden al vermeld dat de stijging klein zou zijn en weliswaar had ik toch stiekem op 140 pk (aan de krukas) verwacht, maar het zijn er helaas toch wat minder geworden.
Toch vind ik het geen tegenvaller, want de cijfers zeggen niet alles, de curve is gladder en mooier en de kleine flatspots die er waren zijn daarmee weg.
Ook is duidelijk geworden dat de kleine Twingo RS in ieder geval standaard (alleen V-Power en BMC luchtfilter) zijn opgegeven vermogen haalde, 115,3 pk en 150,4 Nm, komen volgens Henk overeen met ongeveer 134 pk en 160 Nm aan de krukas, nu is dat iets meer.
Meest opvallend is overigens het rijden onder deellast en voornamelijk het normaal wegrijden vanuit stilstand. Normaal had de auto een beetje de neiging om af en toe te bokken, maar nu is dat veel minder! En onder vollast voelt het wat smoother...
Laatst gewijzigd door 1975DCS op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
ff een tip, je kan van de uitdraai ook een foto maken en die posten. Mist je een digitale camera hebt.1975DCS schreef:Ik heb helaas geen scanner en ben pas dinsdag op mijn werk, maar zal dan de uitdraai scannen en posten!Arno17 schreef:Ik ook, zie de uitdraai hier wel verschijnen.....groeten daar!
Laatst gewijzigd door HaDries op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je een android hebt, CamScanner. Foto van een papiertje, doet ie m bijsnijden, rechttrekken, contrast omhoog en hop. beter dan een gewone scanner:)
Laatst gewijzigd door Riël op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010 17:34
- Contacteer:
Graag gedaan Henk het was een kleine moeite om even te helpen
heb weer genoten gisteren volgende dynodag probeer ik er weer bij te zijn vond het een geslaagde dag. Na de winter maar weer een paar aanpassingen doen aan mijn megane en dan op naar stg 2. Groeten

Laatst gewijzigd door MeganeRSTrophy op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
[img]http://i1191.photobucket.com/albums/z47 ... 74a5d5.jpg[/img]1975DCS schreef:Ik heb helaas geen scanner en ben pas dinsdag op mijn werk, maar zal dan de uitdraai scannen en posten! Wel kan ik alvast melden dat de stijging in topvermogen maar klein is, slechts 2,4 pk erbij en het koppel is zelfs maar 1,6 Nm gestegen.
Jo en Henk hadden al vermeld dat de stijging klein zou zijn en weliswaar had ik toch stiekem op 140 pk (aan de krukas) verwacht, maar het zijn er helaas toch wat minder geworden.
Toch vind ik het geen tegenvaller, want de cijfers zeggen niet alles, de curve is gladder en mooier en de kleine flatspots die er waren zijn daarmee weg.
Ook is duidelijk geworden dat de kleine Twingo RS in ieder geval standaard (alleen V-Power en BMC luchtfilter) zijn opgegeven vermogen haalde, 115,3 pk en 150,4 Nm, komen volgens Henk overeen met ongeveer 134 pk en 160 Nm aan de krukas, nu is dat iets meer.
Meest opvallend is overigens het rijden onder deellast en voornamelijk het normaal wegrijden vanuit stilstand. Normaal had de auto een beetje de neiging om af en toe te bokken, maar nu is dat veel minder! En onder vollast voelt het wat smoother...
[img]http://i1191.photobucket.com/albums/z47 ... b6f870.jpg[/img]
[img]http://i1191.photobucket.com/albums/z47 ... 0a7474.jpg[/img]
[img]http://i1191.photobucket.com/albums/z47 ... 812510.jpg[/img]
[img]http://i1191.photobucket.com/albums/z47 ... bc7856.jpg[/img]
[img]http://i1191.photobucket.com/albums/z47 ... 4562dc.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door 1975DCS op ma 16 sep 2013 21:17, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Hmmm, mijn RS'je had toen 120.3 op standaard.....heb je hem nieuw gekocht?.......km stand en trap je hem wel goed los...
Laatst gewijzigd door Arno17 op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Ik rij over het algemeen vrij rustig, maar af en toe volgas (laatste tijd sinds de Twingo wel wat meer dan gebruikelijk). KM stand zal het niet aan liggen, want is vrij hoog... Was de jouwe misschien al standaard gechipt? Ik heb er overigens ook met minder aan de wielen gezien, op een Duits en Engels forum dacht ik...
Laatst gewijzigd door 1975DCS op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Neen, had hem nieuw gekocht..........wel was het zo dat de bank software tussentijds is veranderd....kan misschien dat verschil verklaren.1975DCS schreef:Ik rij over het algemeen vrij rustig, maar af en toe volgas (laatste tijd sinds de Twingo wel wat meer dan gebruikelijk). KM stand zal het niet aan liggen, want is vrij hoog... Was de jouwe misschien al standaard gechipt? Ik heb er overigens ook met minder aan de wielen gezien, op een Duits en Engels forum dacht ik...
Gaat er wel bij een Twingo om dat het vermogen eerder en langer beschikbaar is...plus de koud start verbeterd......kortom het totale plaatje past beter in elkaar.
Laatst gewijzigd door Arno17 op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Als het goed is heeft de dealer voordat ik hem kwam afhalen voorzien van de laatste software. Maar koud heeft de Twingo RS er nog niet echt veel zin heeft, tenzij je hem bijna stationair laat rollen.Arno17 schreef:Neen, had hem nieuw gekocht..........wel was het zo dat de bank software tussentijds is veranderd....kan misschien dat verschil verklaren.
Gaat er wel bij een Twingo om dat het vermogen eerder en langer beschikbaar is...plus de koud start verbeterd......kortom het totale plaatje past beter in elkaar.
Je bedoelt dat met de nieuwe Renault software het vermogen al eerder beschikbaar is? Of na de mapping van Henk?
Laatst gewijzigd door 1975DCS op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Mapping Henk natuurlijk.......1975DCS schreef:Als het goed is heeft de dealer voordat ik hem kwam afhalen voorzien van de laatste software. Maar koud heeft de Twingo RS er nog niet echt veel zin heeft, tenzij je hem bijna stationair laat rollen.Arno17 schreef:Neen, had hem nieuw gekocht..........wel was het zo dat de bank software tussentijds is veranderd....kan misschien dat verschil verklaren.
Gaat er wel bij een Twingo om dat het vermogen eerder en langer beschikbaar is...plus de koud start verbeterd......kortom het totale plaatje past beter in elkaar.
Je bedoelt dat met de nieuwe Renault software het vermogen al eerder beschikbaar is? Of na de mapping van Henk?
Laatst gewijzigd door Arno17 op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Ik moet nog een echte koude start meemaken sinds de meeting, ik ben benieuwd!Arno17 schreef:Mapping Henk natuurlijk.......
Laatst gewijzigd door 1975DCS op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
eigenlijk best wel grappig, de Megane heeft na mapping 109 pk en de Twingo RS heeft standaard maar 6 pk meer.
Koppel van de Megane is veel beter, te weten 270 nm tegen 160 voor de Twingo.
Gewicht van de Megane is 180 kg meer, dat dan weer wel....maar de Megane heeft maar een 1461 cc diesel torretje met kleine turbootje.
Ben best wel benieuwd wie er op de tussen sprint de snellere is......
Koppel van de Megane is veel beter, te weten 270 nm tegen 160 voor de Twingo.
Gewicht van de Megane is 180 kg meer, dat dan weer wel....maar de Megane heeft maar een 1461 cc diesel torretje met kleine turbootje.
Ben best wel benieuwd wie er op de tussen sprint de snellere is......
Laatst gewijzigd door Arno17 op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Dat zal wel aan de versnelling liggen... De Twingo RS zou eigenlijk ook een kleine turbo moeten hebben, mild 175 pk of wat wilder tot 250 pk...Arno17 schreef:eigenlijk best wel grappig, de Megane heeft na mapping 109 pk en de Twingo RS heeft standaard maar 6 pk meer.
Koppel van de Megane is veel beter, te weten 270 nm tegen 160 voor de Twingo.
Gewicht van de Megane is 180 kg meer, dat dan weer wel....maar de Megane heeft maar een 1461 cc diesel torretje met kleine turbootje.
Ben best wel benieuwd wie er op de tussen sprint de snellere is......
[img]http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7578_n.jpg[/img][/url]
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
met de nieuwe dynodag (voorjaar 2012) komt hij opnieuw maar dan met injectie en een GT2560 (GT28R).
Enkel de kabelboom moet nog gefabriekt worden.
Toch een fantastisch resultaat met enkel een aangepaste carb (MB grA).
De lage grafiek is hoe hij de eerste x kwam rollen (grA carb, 2.25 downpipe,verder helemaal std en 0.7 bar).
De huidige graffiek is met 270 piper cam (260°), MB300, fmic (ja, 2.5" Tuur), GrA, 2.25" downpipe/uitlaat en 1.2 bar
Ben benieuwd wat hij met injectie gaat doen.
Enkel de kabelboom moet nog gefabriekt worden.
Toch een fantastisch resultaat met enkel een aangepaste carb (MB grA).
De lage grafiek is hoe hij de eerste x kwam rollen (grA carb, 2.25 downpipe,verder helemaal std en 0.7 bar).
De huidige graffiek is met 270 piper cam (260°), MB300, fmic (ja, 2.5" Tuur), GrA, 2.25" downpipe/uitlaat en 1.2 bar
Ben benieuwd wat hij met injectie gaat doen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:

Vind het nogsteeds een ongelovelijk resultaat! Ben dan ook erg benieuwd wat ie met injectie gaat doen!
Da's echt heel aardig!
met injectie schiet het koppel omhoog door de grotere gasklep.
kijk maar naar mijn oude uitdraai van mijn gt met dubbele carb er op.
wel erg mooie waardes btw
kijk maar naar mijn oude uitdraai van mijn gt met dubbele carb er op.
wel erg mooie waardes btw

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl