
Jochem's Renault Clio Williams ........Verkocht
Bij Gerlof geweest 

Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ja, alleen dan wel eerst de 16V de deur uit.............liefhebbers?jacques schreef:Ik dank dat die wel bij Arno op zijn plaats is.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja moest van mezelf een keuze maken ....of de 21 T eruit of de Willie.Tom schreef:zonde Jochem. Jij als opper verzamelaar zou toch minstens 1 willi moeten hebben/houden. Krijg je spijt van..............
Het word dus de Willie....

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja pat alles wat je eigenlijk wilde laten doen is nu gedaan ..... 

Zo, lekker late reactie 
M'n oude liefde, jammer dat hij een andere bezitter moet krijgen. Goede herinneringen aan, ze rijden zoveel leuker dan een Clio RS. Ik mis hem bij het nemen van bochten, maar niet tijdens het woon-werk verkeer.
Dus ik hoop dat hij goed terecht komt

M'n oude liefde, jammer dat hij een andere bezitter moet krijgen. Goede herinneringen aan, ze rijden zoveel leuker dan een Clio RS. Ik mis hem bij het nemen van bochten, maar niet tijdens het woon-werk verkeer.
Dus ik hoop dat hij goed terecht komt

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Voorlopig is ie nog niet zomaar weg....



-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: zo 15 feb 2009 12:02
- Locatie: amersfoort
Is het inmiddels gemaakt?Jochem de Haas schreef:Maar we zijn nog niet klaar met dat ding ....
Nu doet me olie temp het opene niet meer .....waar zit de temp sensor ?
En een dag later schijt ook me toerenteller er mee uit ....waar krijgt ie signaal vandaan ?
We gaan het van het weekend maar eens uitzoeken ...en dan hopen dat dat zo'n beetje het laatste was

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
ja deels ..olie temp moet ik nog naar kijken.
Mijn brug is nog niet echt vrij...
Hoezo heb je interesse ?
Mijn brug is nog niet echt vrij...
Hoezo heb je interesse ?

-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: zo 15 feb 2009 12:02
- Locatie: amersfoort
Euh..........., ik twijfel nog.
Hij ziet er. (denk ik) top uit. Maar hij heeft er inmiddels toch 212000 op staan.
Van mijn broer zijn williams weet ik dat hij motor/versnellingsbak heeft laten reviseren rond de 2 ton. (ja inderdaad die williams die ik zou kopen maar niet door is gegaan).
Hij heeft hem nu 16 jaar en heeft altijd punctueel onderhoud gehad.
Dus ja, ik weet niet precies hoelang alles nog mee zal gaan voordat er grote kosten aan gaan komen, motor/versnellingsbak/koppeling.
Hij ziet er. (denk ik) top uit. Maar hij heeft er inmiddels toch 212000 op staan.
Van mijn broer zijn williams weet ik dat hij motor/versnellingsbak heeft laten reviseren rond de 2 ton. (ja inderdaad die williams die ik zou kopen maar niet door is gegaan).
Hij heeft hem nu 16 jaar en heeft altijd punctueel onderhoud gehad.
Dus ja, ik weet niet precies hoelang alles nog mee zal gaan voordat er grote kosten aan gaan komen, motor/versnellingsbak/koppeling.
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: zo 15 feb 2009 12:02
- Locatie: amersfoort
we hebben al contact gehad via marktplaats.
Maar ok, het (evt.) vervolg zal ik via PM doen.
Maar ok, het (evt.) vervolg zal ik via PM doen.
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Ik denk dat 2 ton toch vooral een psyhische barrière is.
Vind bovendien maar eens een williams die veel minder dan 2ton gelopen heeft
Vind bovendien maar eens een williams die veel minder dan 2ton gelopen heeft

-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: zo 15 feb 2009 12:02
- Locatie: amersfoort
2 ton is in principe ook normaal voor een auto van 16 jaar, maar goed onderhoud is wel een belangrijk issue, dus dat wil ik dan ook wel graag weten, als dat nog te achterhalen of bekend is.
Ik heb zelf een F7R megane gedemonteerd (zie projecten) en was verbaasd hoe weining slijtage er was opgetreden na 211 000 km. Alle zuigerveren waren nog binnen de tolleratie, klepgeleiders ok en lagers ok.
Alleen de meeste keringen waren versleten. Er waren geen voelbare stootranden in de cilinderbussen.
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 4klein.jpg[/img][/quote]
Voor een megane 2.0 16V met 200 dkm+ zou ik me geen zorgen maken en ik denk dat dit voor een groot deel ook voor een 2.0 Williams geldt.
Alleen de meeste keringen waren versleten. Er waren geen voelbare stootranden in de cilinderbussen.
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 4klein.jpg[/img][/quote]
Voor een megane 2.0 16V met 200 dkm+ zou ik me geen zorgen maken en ik denk dat dit voor een groot deel ook voor een 2.0 Williams geldt.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
mijn cilinders zien er vrijwel identiek uit met 325dkm op de klok 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik zou zeggen Jos kom langs en je weet het .............ps je hebt nijn nr
En ik heb liever een willie met 250.000 dan 1 met 100.000 die alleen maar afgebeuld is ....het is toch per auto verschillend.
Ik ken de vorige eigenaar redelijk goed en die zit hier ook op het forum...Patrick G ...
En ik heb liever een willie met 250.000 dan 1 met 100.000 die alleen maar afgebeuld is ....het is toch per auto verschillend.
Ik ken de vorige eigenaar redelijk goed en die zit hier ook op het forum...Patrick G ...
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: zo 15 feb 2009 12:02
- Locatie: amersfoort
Ja, die ken ik ook een beetje. Hij heeft namelijk in maart mijn RS gekocht. Jij was er toen ook bij. Dus op zich wel grappig als ik nou je williams zou kopen, dan is de cirkel weer rond.
Ik laat komende week weten of en wanneer ik langs kan komen. Dan weet ik hoe ik met mijn werk zit.
Ik laat komende week weten of en wanneer ik langs kan komen. Dan weet ik hoe ik met mijn werk zit.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja dat is goed Jos ....
Ik ga er vandaag even een stukje mee rijden en zal meteen kijken als ik de brug vrij heb of ik naar de sensor kan kijken.
Ik ga er vandaag even een stukje mee rijden en zal meteen kijken als ik de brug vrij heb of ik naar de sensor kan kijken.
"En zal Jochem helemaal los gaan in de 21 Turbo? Of wordt de dikke 5 van stal gehaald....? Je ziet het allemaal volgende week, in weer een nieuwe aflevering van....."antoine schreef:Het word nog spannend.. Heeft Arno zijn clio eerder verkocht dan dat Jos tijd heeft om te gaan kijken.

-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: zo 15 feb 2009 12:02
- Locatie: amersfoort
Onderweg naar ..........Jochem.Rudo schreef:"En zal Jochem helemaal los gaan in de 21 Turbo? Of wordt de dikke 5 van stal gehaald....? Je ziet het allemaal volgende week, in weer een nieuwe aflevering van....."antoine schreef:Het word nog spannend.. Heeft Arno zijn clio eerder verkocht dan dat Jos tijd heeft om te gaan kijken.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Euh vandaag was het de Williams daar na de Alpine en de ook nog de Gele GTT is nog even van stal geweest ....Rudo schreef:"En zal Jochem helemaal los gaan in de 21 Turbo? Of wordt de dikke 5 van stal gehaald....? Je ziet het allemaal volgende week, in weer een nieuwe aflevering van....."antoine schreef:Het word nog spannend.. Heeft Arno zijn clio eerder verkocht dan dat Jos tijd heeft om te gaan kijken.
Morgen word het de 21T en daarna de 5 Turbo.....
Ja jongens over de Williams wie het eerst komt wie het eerst maalt....
Nee dat moet ik anders zeggen ....wie het eerst betaald ....heeft de auto.
Vandaag nog even in gestuurd ....dat ding heeft echt wel een wegligging, daar kan de Alpine en de 21 nog wel wat puntjes aan zuigen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja, jij ja volgende weekjoswilliams schreef:Onderweg naar ..........Jochem.Rudo schreef:"En zal Jochem helemaal los gaan in de 21 Turbo? Of wordt de dikke 5 van stal gehaald....? Je ziet het allemaal volgende week, in weer een nieuwe aflevering van....."antoine schreef:Het word nog spannend.. Heeft Arno zijn clio eerder verkocht dan dat Jos tijd heeft om te gaan kijken.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Jochem de Haas schreef:Rudo schreef:"En zal Jochem helemaal los gaan in de 21 Turbo? Of wordt de dikke 5 van stal gehaald....? Je ziet het allemaal volgende week, in weer een nieuwe aflevering van....."antoine schreef:Het word nog spannend.. Heeft Arno zijn clio eerder verkocht dan dat Jos tijd heeft om te gaan kijken.
Ja jongens over de Williams wie het eerst komt wie het eerst maalt....
Nee dat moet ik anders zeggen ....wie het eerst betaald ....heeft de auto.
Lijkt me niet meer dan logisch.........

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
ah DuidelijkArno17 schreef:
Lijkt me niet meer dan logisch.........
Wat is het voordeel van de combinatie 2/4 en 1/3?Jean-Paul-S schreef:Goed werk, meteen even de hele wagen nakijken![]()
Je hebt de mooiste Devil variant die ze gemaakt hebben, deze loopt mooi van 4 naar 2, terwijl de nieuwere versies dit niet meer hebben:)
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to0220.jpg[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
het zogenaamde "scavenging effect".
doordat de pulsen van 1&3 en 2&4 zoveel mogelijk uit elkaar liggen zorgen ze voor minder tegendruk onderling en in het meest gunstige geval zuigt door de snelheid van de gassen van de een de ander leeg.
dit resulteert weer in makkelijker vullen van de cilinders waardoor de motor dus efficiënter gaat draaien
doordat de pulsen van 1&3 en 2&4 zoveel mogelijk uit elkaar liggen zorgen ze voor minder tegendruk onderling en in het meest gunstige geval zuigt door de snelheid van de gassen van de een de ander leeg.
dit resulteert weer in makkelijker vullen van de cilinders waardoor de motor dus efficiënter gaat draaien

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Aha vandaar die dikke pk's 
