Openstellen Project topics

Vertel hier alles over je project.

Terug openstellen projecttopics tot nieuwe site?

Peiling eindigde op di 27 sep 2011 21:39

Ja
52
91%
Nee
5
9%

Totaal aantal stemmen: 57
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

@Mark:

Ik snap je punt, maar juist die lustrums en andere zaken (onzin? :P ) kosten bakken met geld en ik zie er zelf geen echte toegevoegde waarde in. De kosten moet je juist maken omdat je een club bent, niet omdat je leuk wat wilt gaan doen met mede-Renault-enthousiatelingen. Daar draait het toch om?

Het is een illusie om te denken dat je door die 25 euro per jaar ineens een bak met extra informatie en meetings krijgt, die je elders niet voor niets kan krijgen. Als je een club bent en je wilt je leden wat bieden, dan zul je ook iets moeten organiseren. En we hebben een enorm gebrek aan mensen die zich willen inzetten voor de club. Hoe kun je dan verwachten dat mensen 25 euro gaan betalen, zonder er wat voor terug te krijgen?
Haas
Car: Megane RS

Ik ken een hele grote (merk) club die puur draait op giften (van forumbezoekers en sponsoren) omdat ze een stichting zijn. Op die manier krijg je écht mensen die geven om het merk en het mooi vinden dat anderen ook enthousiast zijn. Als ik zie wat daar allemaal kan met welwillende mensen en kosten die gedragen worden door mensen die er gebruik van maken, kan ik me niet voorstellen dat dat zou mislukken.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Haas, nu kan ik het toch niet laten om sarcastisch te worden, maar waarschijnlijk zitten daar geen schrapers die op onderdelen van 10 euro nog proberen af te dingen.
Ik zie het hier iig niet gebeuren dat het dan blijft draaien.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer

Ik ga alsnog de poll starten, omdat ik wil voorkomen dat e.e.a. tegen dovemansoren is gericht (;)). Dat is het NIET please, kom daar eens vanaf , dat bedoel ik niet vervelend.

Enfin, ik vind dat je een beetje doorslaat in de gelddiscussie. Het is niet meer dan normaal contributie te betalen voor een Club en kom op, er gebeurt behoorlijk wat!

Dat contributie nodig is staat buiten kijf en het is echt niet ons doel NU om de club contributievrij te krijgen. We moeten zelfs meer sponsoren vinden om uit kosten te gaan komen in de komende periode.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer

Even op Post 1 :)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Ik heb 't al vaker gezegt, het is een kwestie van gunnen. ookal zit er geen verschil in het forum als ik lid ben of niet. en ook al is er een keer geen Ardennenweekend of wat dan ook.. Wat is nou 25 euro op jaarbasis, dat gun ik de RTC gewoon omdat ik mij elke dag vermaak op 't forum.

Het maakt voor het ledenaantal weinig uit denk ik als je de projecttopics open gooit of dicht. maar het maakt het voor iedereen wel leuker als er gewoon door iedereen gereageerd wordt. dat motiveert voor de niet lede
ook een beetje. die starten vanzelf wel een projecttopic en als er maar genoeg interesse in is worden ze vanzelf wel lid :)
mark 5t
Contacteer:

+1 Ronald (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

+2 voor Ronald.
Anything worth doing is worth doing right!.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Beste (forum)Leden,

Vanaf nu is het ook voor niet betalende RTC leden weer mogelijk om een project topic te openen en ook weer te posten in deze topic's!
Klopt niet helemaal, zou moeten zijn:
Vanaf nu is het ook voor niet RTC leden weer mogelijk om een project topic te openen en ook weer te posten in deze topic's :smile:

Niet betalende RTC leden kan niet, want als je niet betaald ben je geen lid :D

Heb JA gestemd (Y)
Merijn
Über-Spammer

-1 voor Ronald. :P

Natuurlijk is dat voor mij ook de enige reden dat ik lid ben, maar dat geldt alleen voor de oude garde. En de oude garde vertrekt hier langzaam maar zeker. Nieuwe mensen besluiten niet te betalen voor iets wat ze gratis ook kunnen krijgen. Zo simpel is het tegenwoordig gewoon! Daarbij zijn er 100'en sites die soortgelijke diensten aanbieden, maar daar geen geld voor vragen.

We kunnen onze kop wel in het zand blijven steken, maar we zijn aan alle kanten voorbij gestreefd de afgelopen jaren. Deels door de komst van Facebook en dat soort sites en deels door mensen die, soms door onvrede, besloten hebben een eigen forum te starten. Daar hebben we heel veel mensen door verloren. En die mensen krijg je echt niet zomaar weer terug.

Het wordt tijd voor verandering. Let's face it: Vasthouden aan hetgeen wat we hier doen heeft de afgelopen jaren nou niet echt een positief effect gehad op het forum en het ledenaantal. De wijzigingen hebben eerder negatief uitgepakt.
tutuur
Clubsponsor

+1 voor Ronald

@Merijn
Ergens heb je wel gelijk maar toch zijn er ook nieuwe leden die lid zijn!
Het is eerder de oude garde die harder weg loopt dan er nieuwe binnen komen...

En over de anderen fora ben ik niet met je eens. Ik ken dan de CRS niet maar daar buiten kan ik me geen forum bedenken waar ik al zoveel info en appreciatie heb mogen ontvangen en kunnen geven!
Riël
Über-Spammer

Luco/Alpine-racer schreef:
Beste (forum)Leden,

Vanaf nu is het ook voor niet betalende RTC leden weer mogelijk om een project topic te openen en ook weer te posten in deze topic's!
Klopt niet helemaal, zou moeten zijn:
Vanaf nu is het ook voor niet RTC leden weer mogelijk om een project topic te openen en ook weer te posten in deze topic's :smile:

Niet betalende RTC leden kan niet, want als je niet betaald ben je geen lid :D

Heb JA gestemd (Y)
Ohja :p
Niet betalende staat ook een beetje raar. Invloed van de dag... heh. Verbeterd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

:grin:
Merijn
Über-Spammer

mark 5t schreef:ik heb het kasboek wel eens gezien en er zijn echt meer kosten als je denkt bij een club.
Ik heb het kasboek van 2010 bekeken en voel me echt genoodzaakt te reageren. Ik hoop dat jij 'm ook gezien hebt... Er zijn namelijk amper kosten die niet gedragen kunnen worden door de inkomsten van sponsoren en GoogleAds. Zeker als je bekijkt dat de meetings gewoon direct worden terugbetaald door de leden die er gebruik van maken, of zelfs helemaal niks kosten, omdat bijna alles gratis ter beschikking wordt gesteld (meeting Van Ramshorst heeft nauwelijks iets gekost). De grote kosten komen uit de hoek van het bestuur. Pasjes, ledenbrieven, etc. Je moet jezelf afvragen of de kosten die gemaakt worden, omdat we een officiele club zijn, wel iets opleveren. Het is een overhead die in mijn ogen niets toevoegt...

Daarnaast heb je een stuk meer verplichtingen als je een officiele club bent. Verplichtingen die allemaal nagekomen moeten worden en dus tijd en energie kosten. Tijd en energie die al schaars zijn en beter in leuke dingen gestoken kunnen worden.
DennisT
Moderator

Ik denk dat het best goed is om ons wat meer open te stellen voor niet-leden, wellicht zullen zij ook meer op meetings etc aanwezig zijn want ik zie elke keer weer dezelfde auto's staan. Als het bevalt zullen er vast wel mensen zijn welke lid willen worden.

Daarbij is het ook wel leuk om een keer wat andere projecten te zien groeien :)

Voor mij dus een ja!
Michiel Willemse
Contacteer:

Ik heb ook ja gestemd omdat ik bij mezelf heb gemerkt dat je lid wordt zodra je erg enthousiast bent/wordt van een club. Ik weet dat het wat zweverig is enzo en dat je altijd mensen hebt die dat nooit zullen doen want waarom betalen als het ook gratis kan? Mensen die zo denken zijn na 2 jaar meestal toch weg en daar kun je nu eenmaal geen club op bouwen. Dus lekker open die projectjes want meestal valt er wel door mensen wat van te leren en zo krijg je ook kennis van niet betalende lezers.

Groeten Mitch
jankees

Ik vind het jammer dat je project topic zo snel vervuild na het plaatsen van een update.

Wat ik ook wel heb gezien zijn forum's waar je in het topic niet kan reageren dat gebeurd dan apart en dan hou je een mooi topic over
van de opbouw van je project

is dat lastig,of is dat stom |:
DennisT
Moderator

jankees schreef:Ik vind het jammer dat je project topic zo snel vervuild na het plaatsen van een update.

Wat ik ook wel heb gezien zijn forum's waar je in het topic niet kan reageren dat gebeurd dan apart en dan hou je een mooi topic over
van de opbouw van je project

is dat lastig,of is dat stom |:
Als je een projecttopic opent vraag je toch om reacties? ;) Als het echt loze posts zijn kan je ze weer weg laten halen door een mod (Y)
tutuur
Clubsponsor

En daarom willen we op de nieuwe site dat je een biagrafie bij kunt houden.
Dan kan je gewoon op 1 pagina alles opsommen en in je projecttopic om info en suggesties vragen (Y)
Riël
Über-Spammer

Idd. Met een nieuwe site komt er wel vorm vergelikkbaar met jankees' voorstel.
mark 5t
Contacteer:

Merijn schreef:
mark 5t schreef:ik heb het kasboek wel eens gezien en er zijn echt meer kosten als je denkt bij een club.
Ik heb het kasboek van 2010 bekeken en voel me echt genoodzaakt te reageren. Ik hoop dat jij 'm ook gezien hebt... Er zijn namelijk amper kosten die niet gedragen kunnen worden door de inkomsten van sponsoren en GoogleAds. Zeker als je bekijkt dat de meetings gewoon direct worden terugbetaald door de leden die er gebruik van maken, of zelfs helemaal niks kosten, omdat bijna alles gratis ter beschikking wordt gesteld (meeting Van Ramshorst heeft nauwelijks iets gekost). De grote kosten komen uit de hoek van het bestuur. Pasjes, ledenbrieven, etc. Je moet jezelf afvragen of de kosten die gemaakt worden, omdat we een officiele club zijn, wel iets opleveren. Het is een overhead die in mijn ogen niets toevoegt...

Daarnaast heb je een stuk meer verplichtingen als je een officiele club bent. Verplichtingen die allemaal nagekomen moeten worden en dus tijd en energie kosten. Tijd en energie die al schaars zijn en beter in leuke dingen gestoken kunnen worden.

Ik denk dat ik me maar niet in deze discussie verder ga mengen .
( we verschillen gewoon van mening)

beter neem je dit op met het bestuur.( of ga ze helpen )
Merijn
Über-Spammer

Ja, joh. We verschillen inderdaad van mening en da's prima. Maar ik heb van jou nog geen enkele keer gehoord hoe jij de zaken dan echt ziet en hoe je de club uit het slop zou willen trekken. Je roept een aantal zaken, maar het lijkt erop dat je niet weet waar je het over hebt. Als ik je daarop aanspreek, kap je de discussie af. Ik hoor vooral kritiek op eventuele veranderingen, maar daar schieten we niet zo gek veel mee op. Ik sta echt wel open voor andere ideeen, maar dan wil ik die wel horen. :)

Anyway, no hard feelings. Ik heb het al eens opgenomen met het bestuur, maar ook daar stuit ik op tegenstand. Of beter gezegd, Riel en ik zijn het niet met elkaar eens over de uit te zetten lijnen. Ook dat is geen probleem... Maar zolang dat zo is, kan ik mijn hulp niet bieden.
Riël
Über-Spammer

Uiteraard heb ik een lijn bedacht en die ga ik ook voeren, zo ben ik er weer in gestapt. Je moet je voorstellen dat ik 10, persoonlijke, enkelvoudige meningen hoor per dag :) Als ik A doe, mokt B, komt C niet meer en zet D A in de zeik en E vind dat er uberhaupt niet naar hem geluisterd wordt ;) Dat maakt dit wel leuk en spannend, maar ik moet, en kan niet anders, dan vasthouden aan mijn eigen 'belief' (en dat van Hessel, we zijn vrijwel twee handen op één buik wat betreft onze meningen en kijk op zaken).

En ik laat me zoveel mogelijk beïnvloeden door anderen links en rechts. Sommige zaken en meningen brengen me vooruit, sommige niet. Merijn, je mag best weten dat ik op dit moment echt niets voel voor contributieloos een club voeren, ook omdat daar voor mij geen directe prioriteiten of oplossingen liggen voor lopende zaken. Tijdens het weekend spar ik er graag nog even over ;)
Merijn
Über-Spammer

Riel, mijn post was niet bedoeld op reactie van jou los te krijgen. We hebben het er al eerder over gehad en ik vind het prima. We delen elkaars mening niet en daar is niks mis mee. :) Maar je zult ook begrijpen dat ik me niet in kan zetten voor een bestuur, als ik niet achter de gemaakte keuzes sta. That's all. Dat punt wilde ik even duidelijk maken.
Haas

alleen al het lozen van de ALV lijkt mij een goed argument om de titel 'club' op te heffen......
Luco/Alpine-racer schreef:Haas, nu kan ik het toch niet laten om sarcastisch te worden, maar waarschijnlijk zitten daar geen schrapers die op onderdelen van 10 euro nog proberen af te dingen.
Ik zie het hier iig niet gebeuren dat het dan blijft draaien.
Zitten die hier wél dan? Dat houdt je overal... naar mijn idee !
Hoezo blijft het niet draaien? Daar wordt de kas gespekt door giften van sponsors en giften van bezoekers van het forum. Kortom, de 'contributie' die je betaald kun je zelf bepalen (met een bepaald minimum uiteraard).
GerryTT

Denk dat geen van de veranderingen die jullie gaan doen het ledenaantal omhoog zal brengen. Het is gewoon zo dat er van de oudere mensen er een aantal afvallen omdat ze, om wat voor reden dan ook, interesse verliezen in Renault en de club. Doe je niets aan. Dat er minder nieuwe leden bijkomen, komt zoals Merijn aangeeft omdat er genoeg andere media is waar die nieuwe en jongere leden mee opgroeien en ze een Forum niet interessant vinden. Waarom niet accepteren dat er een bepaald aantal betalende leden zijn en hierop je uitgaven aanpassen?

En meerwaarde lidmaatschap? Hoeft niet. 90% betaald omdat ze het willen en kunnen, niet voor eventuele meerwaarde.
mark 5t
Contacteer:

mijn visie is wel bekend bij de club en verder kap ik niets af heb gewoon geen zin om in herhaling te vallen.

club in het slop??? dacht dat dat ook nog wel engzins meeviel.

anyway ik ambieer geen bestuursfunctie.

ik heb in mijn ogen het beste voor met de RTC en ik vindt dat je dan als lid ook aan bepaalde voorwaarden moet voldoen.

zelfde als bij elke andere sportclub oid.
Haas

GerryTT schreef:Denk dat geen van de veranderingen die jullie gaan doen het ledenaantal omhoog zal brengen. Het is gewoon zo dat er van de oudere mensen er een aantal afvallen omdat ze, om wat voor reden dan ook, interesse verliezen in Renault en de club. Doe je niets aan. Dat er minder nieuwe leden bijkomen, komt zoals Merijn aangeeft omdat er genoeg andere media is waar die nieuwe en jongere leden mee opgroeien en ze een Forum niet interessant vinden. Waarom niet accepteren dat er een bepaald aantal betalende leden zijn en hierop je uitgaven aanpassen?

En meerwaarde lidmaatschap? Hoeft niet. 90% betaald omdat ze het willen en kunnen, niet voor eventuele meerwaarde.
Het aantal forumbezoekers op andere fora neemt niet echt af, dus ik zou niet weten waarom dat hier wel zo zou moeten zijn? Bovendien is er altijd een bepaald verloop geweest van leden (betalend en niet betalend), maar het feit dat beiden de afgelopen jaren alleen maar zijn gedaald, zegt toch genoeg?
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Gister heb ik met een aantal CRS mensen om de tafel gezeten*.

Het onderwerp was bijna hetzelfde als een aantal punten/opmerkingen die ik hier voorbij zie komen.

Met andere woorden, het is overal wat. Niet alleen bij RTC & CRS...

Een groot voor of nadeel (het is maar net hoe je het bekijkt) aan onze club is dat we een zeer aktief forum hebben waarop iedereen direct zijn mening ventileerd. Zowel goed als kwaad schiks. :)

Kijk vooruit, en probeer er met zijn allen wat moois van te maken!

Ik kan al die negatieve energie bij onze gave passie maar niet begrijpen... (S)

En voor de niet betalende RTCers... Voor niets gaat de zon op... :(

* ik kom hier later op terug
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Abel
Über-Spammer

Tja als niet betalende "lid" moet ik zeggen dat het forum er erg is op achteruit gegaan. En dat komt vooral dat mensen die iets zinnig temelden hebben en geen lid zijn hun informatie niet kwijt kunnen in een reactie.

Het is een club die wordt gedragen door enthousiastellingen, en op die mannier van afgesloten topics wordt de drempel te hoog voor nieuwe leden schijnbaar. Als een aspirant lid niet eerst kan proberen ethousiast te worden door lekker actief te gaan forumen maak je bij voorbaat geen kans meer op nieuwe leden

Ik ben een paar jaar lid geweest en ik heb eigenlijk nooit de meerwaarde van lid zijn gevoeld. Alleen toen het forum werd aangepast kreeg je het gevoel dat je werd gestraft

ik hoop dat er geen gedachte heerst in de club dat alleen betalende leden de club laten draaien, want in mijn optiek is dat absoluut niet zo.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Abel, waarom ben je geen lid?! :)

Ik heb geen enkel idee wat het momenteel kost om een site als deze in de lucht te houden. Wat ik wel weet is dat het niet gratis is. :p

Ik vraag me dan ook af waarom er mensen zijn die niets (willen) betalen, maar hier wél met grote regelmaat rondhangen... :)

Is het bedrag te hoog?! Laat het bestuur dan weten wat het je waard is!

Wat ik al zei, voor niets gaat de zon op! 8)
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Ik vind 25 euro voor een jaar niet te hoog. Maar ik vind 1 club wel genoeg. Zou namelijk ook wel van het CRS lid willen worden maar die vind ik gewoon te duur.
GerryTT

Haas schreef:
GerryTT schreef:Denk dat geen van de veranderingen die jullie gaan doen het ledenaantal omhoog zal brengen. Het is gewoon zo dat er van de oudere mensen er een aantal afvallen omdat ze, om wat voor reden dan ook, interesse verliezen in Renault en de club. Doe je niets aan. Dat er minder nieuwe leden bijkomen, komt zoals Merijn aangeeft omdat er genoeg andere media is waar die nieuwe en jongere leden mee opgroeien en ze een Forum niet interessant vinden. Waarom niet accepteren dat er een bepaald aantal betalende leden zijn en hierop je uitgaven aanpassen?

Het aantal forumbezoekers op andere fora neemt niet echt af, dus ik zou niet weten waarom dat hier wel zo zou moeten zijn? Bovendien is er altijd een bepaald verloop geweest van leden (betalend en niet betalend), maar het feit dat beiden de afgelopen jaren alleen maar zijn gedaald, zegt toch genoeg?
Ben ik niet met je eens. Lees ook op andere fora en ook daar lees ik soms dat ze het forum minder vinden worden. Denk niet dat dit forum verkeerd van opzet is. Vind deze manier van projecten topic de makkelijkste om te lezen. Bij een plaatje hoort een praatje, vind ik. Lekker laten zoals het is nu, topics voor iedereen open, des te meer inbreng (Y)

Geen van de veranderingen die gedaan zijn om meer leden te werven hebben effect gehad volgens mij. Het enige wat er gebeurt is dat er minder in de topics word geschreven omdat we bezig zijn met andere dingen dan een interessant forum te maken.
tutuur
Clubsponsor

We kunnen het ook hetzelfde als RTOC doen, daar kan je gewoon helemaal niet proeven :D

Ik vind het helemaal prima zo! Minder gezeik, meer autotechniek is wat we nodig hebben!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

GerryTT schreef: Lees ook op andere fora en ook daar lees ik soms dat ze het forum minder vinden worden.
Welk forum hebben we het dan over?! PSA? Clioclub?!

Ik kom namelijk zelden negatieve opmerkingen tegen...

Wat ik al eerder aangaf, op elk forum welke ik bezoek is het rustiger...
Plaats reactie