Het begon toen hij geen tijd had op zijn Alpine te laten keuren .....ik zeg: doe ik het wel voor je, ik breng hem wel ff naar de APK.
Dat had ik beter niet kunnen doen, wat ik kwam er achter dat zo'n auto toch wel heel goed rijd....een heerlijke V6.
Ja kan er hard mee en ook rustig mee toeren.....
En toen haalde Florus ook nog zo'n perenkist in huis .....en na het rondje Frankrijk wist ik het echt .....ik wil er ook 1 met de tijd ...hij kwam alleen wat sneller dan gedacht.
Goed ze zeggen wel eens wat je van ver haalt is het lekkerst.....deze GTA heb ik uit Franker vandaan, het is even rijden maar goed.....
De auto stond bij een Renault Dealer in de Showroom stil te staan....hij was van een klant.
Er moet wel wat gebeuren aan de auto maar dat weet je als je zo'n perenkist koopt.
Afgelopen zaterdag met Florus en zijn GTA afgereisd naar het noorden, ding opgeladen en naar de schuur.
Onderweg stond ik tijdens een kleine tjeck alweer stil, en de auto wilde niet meer starten ....de startmotor krijgt de motor niet meer rond zodat ie aanslaat als de motor warm is ...dit was een bekend probleem, dus we waren er op voor bereid..hoppa startkabels er aan en weer verder.
Eerst ff gewassen want dat kon geen kwaad, iets stoffige bende zowel de buiten als binnenkant..
In de schuur aangekomen maar wat dingen na gelopen.....
Punt 1 dat (niet) starten als ie warm is ....
Punt 2 de multi riem
Punt 3 een polijst/poetsbeurt
Punt 1 werd een latertje....ging zaterdag om 03:00 de schuur uit

Er liep een extra dikke draad van af de accu naar binnen toe, geen idee waar ie van was maar de vorige eigenaar zei wel dat ie een alarm eruit had gehaald wat niet echt meer zijn werk deed....
Ik ben die draad gaan volgen met als gevolg dat het halve dashboord halverwege de avond redelijk uit de GTA lag....en jahoor de draad lag gewoon los in de auto met de spanning erop , maar goed dat ie van polyester is....ik kwam ook steeds meer draden tegen die half los en deels kaal lagen....oftewel alles na lopen en isoleren....
Tevens alle pluspolen nagelopen...er werd her en der wat slecht contact gemaakt...wat waarschijnlijk leidde tot het slechte starten met warme motor, het moet nog even goed getest worden maar het ziet er naar uit dat het euvel verhopen is.
Toen ik onder de auto lag ook meteen maar de multi riem vervangen...kon geen kwaad ..ik had het tijdens de eerste x kijken al gezien dat ie slecht was en had meteen een nieuwe besteld bij Ronnie B als reserve voor onderweg.
Af gelopen zondag de auto "even" gepolijst en een waxbeurtje gegeven. daar knapte ie een klein beetje van op, iets maar.
Moet hem nog even heel goed napoetsen , je ziet nog een wat vette waas over de auto heen.
Vanmiddag/avond het interieur nog ff een lapje gegeven....
Een ontbrekende turbo sticker geplakt, gelukkig zat die er wel bij lag in het dashboordkastje.
Hier een paar foto's
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to1468.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to1473.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to1472.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to1481.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to1475.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to1470.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to1471.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to1474.jpg[/img]
Uiteraard is het matje nu ook schoon
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to1483.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to1479.jpg[/img]