Het is de bedoeling om de topmount in het originele gat te plaatsen icm een std uniball lager. Hier is x ruimte voor, en wanneer er een lager in moet met een 20mm of groter gat blijft er te weinig restmateriaal over van de topmount.
Aldus de mensen van Pure.
Ik ga zowieso enkele sets laten komen, met en zonder strut
clio 1 is dus 20mm? indien je cupdempers hebt ros je de zuigerstangdinges eruit, rij je naar een bevriende draaier en draai je de rotzooi af. (heeft geert ook gedaan)
maar bij andere dempers wordt dat lastiger
Wil je een stalen variant gaan maken dan JP met grotere lagers voor clio1? is de variant waar je nu mee bezig bent van alu dan?
Martijn Kool schreef:clio 1 is dus 20mm? indien je cupdempers hebt ros je de zuigerstangdinges eruit, rij je naar een bevriende draaier en draai je de rotzooi af. (heeft geert ook gedaan)
maar bij andere dempers wordt dat lastiger
Wil je een stalen variant gaan maken dan JP met grotere lagers voor clio1? is de variant waar je nu mee bezig bent van alu dan?
Volgens mij 20 ja, heb het spul niet kunnen demonteren. Niet iedereen wilt zoiets afdraaien.
De pure variant is ook staal. Ik heb een tijdje met hem gebeld en het probleem is het carros gat <-> buitendiameter lager. De ideale hoogte van het lager zit rond het gat van de carros, waardoor het lagerhuis erg dun word en dus zwakker. Als je erboven of eronder gaat zitten met je lager klopt je hoogte niet meer.
vind het allemaal knap en spannend maar wat wordt het nu ? Wat is wijsheid ? Ik heb de indruk dat Toine de enige is die ervaring heeft met die AST's maar krijg gelijk ook de indruk dat het geen echte aanrader is ?
Moeten die AST's van Kamracing (voor de mk1) nog aangepast worden of zijn die p&p ???
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Net nog eens opgemeten, het gat waar de zuigerstang doorheen moet, voor een stukje, is 16 mm. Is de zuigerstang van je demper dikker dan 16 mm dan moet die aangepast worden op 1 of andere manier. Ik kan hier eventueel wel ff foto's van maken.
Waarom ik dit duidelijk probeer te maken is dat het jammer zal zijn wanneer J-P tig setjes gaat bestellen die geen van alle gaat passen.
Laatst gewijzigd door antoine op do 1 sep 2011 8:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat klopt JP, ik was informatie gaan vragen bij een bedrijf en voordat ik antwoord had, ik was ff met de rolkooi bezig, kreeg ik te horen dat ze hem gesloopt hadden. Nu hebben zij iets gemaakt zodat het wel past, maar ik weet niet of ik er helemaal blij mee ben.
Ik ben nog 1 ding aan het proberen. Net de eigenaar van AST een vriendschapsvoorstel gedaan. Tevens foto's van de toplager op mijn facebook gezet, hopelijk krijg ik nu wel eens een reactie.
wat hebben standaard dempers van een clio 1 dan? coilovers voor een clio 1 zullen hetzelfde hebben.
voor zover ik weet bestaan er geen gelenkelagers met gat diameter 20 en buitendiameter die gelijk is aan 18. dan zou ook niet logisch zijn.
Bedenk maar is iets, dan teken ik je dat tot in detail uit. Ga wel uit van standaard gelenkelager maten, afwijkende rommel is echt duur in dat spul volgens mij.
ja idd, hij komt van de groupbuy op de engelse forum. echter komt deze uit de 2de groupbuy en als ik me niet vergis zijn er door AST aanpassingen gedaan aan de topmount ter opzichte van de 1ste groupbuy.
Geert, kan je mij een foto laten zien waarbij de moer zover erop gedraaid zit dat je alles goed kan vastdraaien? Er staat een foto van een donker grijze/zwarte clio op het engelse forum maar kan me niet voorstellen dat die moer met meer dan 3 slagen vast zit. Op koni's passen ze niet, net zoals de cup dempers die jij hebt/had.
Anti, ik ben erg benieuwd. Maak eens een aantal foto's aub. Ik weet dat er een randje van de schotel is afgefreesd. Ik heb ze rechtstreeks bij kim gekocht, die groupsbuy duurde mij te lang.
The main problem was the top nut. Originally it only had a thread running at the top half of the nut. the new nut sits lower in the bearing and has it threaded all the way down.
That was the only thing really needed. This means it fits on the adjustable struts where the threaded part at the top is shorter.
De moer had niet voor niets schuine kanten denk ik toch? Het onderdeel wat bij mij kapot was duidelijk bedoelt om een stukje over de zuigerstang te glijden, daar waar geen draad zit.
Ik zal vanavond een foto maken en deze posten. Ik heb de coilover variant besteld maar heb de coilovers nog niet besteld dus zal enkel van de mounts een foto kunnen maken.
Dit is dus de het oude type bout. De nieuwe valt dieper in de topmount en heeft meer schroefdraad. Heb je het topic op het engelse forum toen wel gevolgd? iedereen heeft toen een nieuwe bout gekregen.
Maak eens een foto van de bout die jij hebt Geert.
Edit: de reaktie van de nieuwe moer kwam pas in februari en ik had ze al half december geleverd gekregen. Mijn inziens weer een simpel oplossing waarmee je de toplager beschadigd. De moer valt nu in de toplager met het dikke gedeelte strak tegen de uniball aan.Hoe moet je die moer tegen houden met een sleutel? Hoe kan die uniball ooit bewegen?
antoine schreef:Maak eens een foto van de bout die jij hebt Geert.
Edit: de reaktie van de nieuwe moer kwam pas in februari en ik had ze al half december geleverd gekregen. Mijn inziens weer een simpel oplossing waarmee je de toplager beschadigd. De moer valt nu in de toplager met het dikke gedeelte strak tegen de uniball aan.Hoe moet je die moer tegen houden met een sleutel? Hoe kan die uniball ooit bewegen?