Willeon: Phase 2 GT turbo '90: 'end of project'

Vertel hier alles over je project.
ARNO16V
Contacteer:

Martijn Kool schreef:tsja, ik lees/hoor wel vaker taxatiewaardes. ik vind het mooi voor jullie dat die bedragen zo hoog zijn hoor, maar 7k voor een roestige gt, dat gaat in mijn ogen nergens over.

zal ik is bellen en mijn gt laten taxeren? :lol:
Tja... kun je gewoon doen hoor!! Vaak kun je hem dan ook goedkoper verzekeren!! En je zal nog versteld staan waar hij voor getaxeerd word!!
Dus even je pessimistme (als ik het zo goed typ) opzij zetten en gewoon eens informeren! :beer:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Martijn Kool

taxeren kost?

denk niet dat ik hem dat waard vind
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Willeon de Zoete

Ik heb die waarde niet bepaald, daar schakelt mijn verzekering een deskundige voor in.

Bij jou vallen ze direct over het kleurverschil.... :wink:
Dat kost je punten! :beer:
Martijn Kool

maar komop, die van mij heeft minder zichtroest dan die rode van jou. daar scoor ik wel 7k+ mee!!!

:beer:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
ARNO16V
Contacteer:

Taxatie koste mij 75 euro, dus daar hoef je het niet voor te laten!! :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Willeon de Zoete

Taxeren kost je 75 tot 100 euro.
Omdat ik ze tegelijk liet taxeren, kost het mij 2 x 65 euro.

Dus net wat Arno zegt, gewoon proberen. Als semi-klassieker all-risk laten verzekeren kan stukken goedkoper zijn. Mij gaat het de helft van de premie schelen. En dan was ik WA verzekerd en wordt het All-Risk!
Martijn Kool

ARNO16V schreef:Taxatie koste mij 75 euro, dus daar hoef je het niet voor te laten!! :)
maar zoals je neef zegt, kleurverschil, overal deukjes, roest, lak oud/slecht, das bijna net zo slecht als die rode van will ;)

nee jongens, voor mij geen taxatie, boom is boom, schade aan anderen wordt vergoed en mijn 5je heeft voor mij ook niet zoveel waarde (financieel)

als ie plat gaat weet ik nog wel een mooie witte carros te staan :P

je gaat toch niet de parafaan uit dat ding uitboren toch will?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Willeon de Zoete

Martijn Kool schreef:
ARNO16V schreef:Taxatie koste mij 75 euro, dus daar hoef je het niet voor te laten!! :)
maar zoals je neef zegt, kleurverschil, overal deukjes, roest, lak oud/slecht, das bijna net zo slecht als die rode van will ;)

nee jongens, voor mij geen taxatie, boom is boom, schade aan anderen wordt vergoed en mijn 5je heeft voor mij ook niet zoveel waarde (financieel)

als ie plat gaat weet ik nog wel een mooie witte carros te staan :P

je gaat toch niet de parafaan uit dat ding uitboren toch will?

Ieder zijn ding. Jij gebruikt je auto iets anders dan Arno en ik bijvoorbeeld. Arno en mij ging het om het goed verzekeren en de lagere premie.
Waarom zou ik die parafan niet uitboren? Die zit alleen maar met een paar puntjes vast.
Martijn Kool

paar puntjes ja?

ik dacht dat je die carrosserie ging gebruiken, maar hij wordt dus donor.

ik zou, voordat ik dat zou doen, eerst is je eigen carros goed bekijken. heb je het plastic er al is afgehaald?

ik weet niet precies hoe slecht die witte carros is, maar gezien je plekken op de rode zou ik eerst is deze goed bekijken, als je de rode kaal maakt wordt je niet vrolijk denk ik, en dat zeg ik niet om je 5je de grond in te boren, maar omdat ik wat gewend ben met die oude renault meuk.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Willeon de Zoete schreef:Taxeren kost je 75 tot 100 euro.
Omdat ik ze tegelijk liet taxeren, kost het mij 2 x 65 euro.
Nette prijs!

Bij Steijn was ik onlangs het dubbele kwijt.

Krijg je ook een documap met foto's etc?!

Toch blijft dat taxeren een vak appart...

Kool, ook voor jou zou het erg handig kunnen zijn bij een eventuele schade... Voor die € 65,- hoef je het niet te laten!

Wie bepaald nu jouw dagwaarde als er iemand in je koffer duikt?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Willeon de Zoete

Martijn Kool schreef:paar puntjes ja?

ik dacht dat je die carrosserie ging gebruiken, maar hij wordt dus donor.

ik zou, voordat ik dat zou doen, eerst is je eigen carros goed bekijken. heb je het plastic er al is afgehaald?

ik weet niet precies hoe slecht die witte carros is, maar gezien je plekken op de rode zou ik eerst is deze goed bekijken, als je de rode kaal maakt wordt je niet vrolijk denk ik, en dat zeg ik niet om je 5je de grond in te boren, maar omdat ik wat gewend ben met die oude renault meuk.

Nee hoor, die witte is echt niet best! Skirts en verbreders zijn er bij de rode al eens af geweest en dat was prima. Daar hoef ik geen donor cas voor. De basis is goed.

@Chris: ik krijg een rapport met een stuk of 4/5 foto's.
En normaal had ik 75 euro per auto moeten betalen, maar omdat ze op dezelfde dag konden worden getaxeerd, krijg ik korting. :)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ik had er vorige maand drie voor € 330,-

En als ik dan € 65,- lees voor eenzelfde rapport...

Was die man wel beëdigd?! (0)
Willeon de Zoete

Dekra is een solide organisatie.
Normaal betaal je bij Dekra voor een oldtimertaxatie (vanaf 1945) €130,- per voertuig.
Mijn verzekeraar Univé heeft gewoon goeie prijsafspraken.

Mijn maat René heeft laatst zijn Corrado weer eens laten taxeren. Kosten €100,-. Hij kreeg er een rapport bij met een paar foto's erin. Hij vond het niet heel veel voorstellen.
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Will, ik heb de kentekenbewijzen gevonden :smile:
Die witte was wel hard, maar wel veel oppervlakkige roest door het lange stilstaan. Gelukkig krijgt hij als donor toch nog een goed einde :D
Willeon de Zoete

Willem-Jan schreef:Will, ik heb de kentekenbewijzen gevonden :smile:
Die witte was wel hard, maar wel veel oppervlakkige roest door het lange stilstaan. Gelukkig krijgt hij als donor toch nog een goed einde :D

Top! Neem morgen maar mee!
Ja, die witte is, op een paar gaten na, over het algemeen wel hard, maar idd door het buitenstaan nog harder achteruit gegaan.
Willeon de Zoete

Nou, de taxateur kwam vandaag met het verlossende woord:

Rood = getaxeerd op € 7.000,-
Blauw = getaxeerd op € 10.500,-

:banaan: :gitar:
ARNO16V
Contacteer:

Zohee!! Da's niet mis!! :worship:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Bizar! Uiteraard wel gaaf voor je! (Y)

Als je dan ziet waar die van mij op zijn gezet, dan is dit eigenlijk ongeloofelijk.

Overigens ben ik zelf blij met mijn taxatie waarden. :beer:
tutuur
Clubsponsor

nette taxatie hoor :)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Chris schreef:Als je dan ziet waar die van mij op zijn gezet, dan is dit eigenlijk ongeloofelijk.
Moet idd wel realistisch blijven, je betaalt ook premie over de tax. waarde ;)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Willeon de Zoete

Ja, het is ook gekkigheid. Ik stond te klapperen met mijn oren!

Als ik die rode zou opknappen, d.w.z. nieuwe parafan en roest onder de zijruitjes wegwerken, dan zou die ook rond de 10.000 uitkomen.

De ene taxateur is de andere niet. Ze putten uit hun eigen expertise en vergelijken met wat er zoal te koop is, maar je hebt er zelf ook nog inspraak in. Want hij vroeg of ik akkoord was, want dan zou hij de rapporten definitief maken en opsturen...
Nou, ik vond het prima zo.

Maar als je het vergelijkt met andere taxaties, dan zie je best wel grote afwijkingen. De oranje GTT van Arno bijvoorbeeld, die is zo goed als tot het laatste boutje uit elkaar geweest, onder de kap alles tip top en die komt dan op 9.700 euro uit. Daar zie ik wel verschil in, want bij mij is het lang niet zo netjes en nieuw.

Maar goed, nu kunnen de premies worden berekend. Ook daar ben ik wel benieuwd naar.
Willeon de Zoete

Applaus! :b Voor het eerst sinds de aankoop in maart 2008 heeft de GTT me laten staan!
De startmotor had al zijn 'gebruiksaanwijzing', maar nu geeft hij geen kik meer.

Wie heeft er nog een goede startmotor liggen voor een GTT of heeft tips voor een andere? Ik hoor wel eens de term 'snelstarter' voorbij komen? Kan ik zo een startmotor van een Clio 16V monteren?
jacques

Snelstarter D6RA33 of 133. Nieuw 95 euro. Een gewone startmotor heb ik nog wel liggen voor je.
Lees dit even: http://team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=71
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Gewoon een standaard motortje monteren en een goed hitteschild plaatsen. Dan kun je er echt wel weer jaren vooruit, volgens mij.
Willeon de Zoete

Vandaag begonnen met het demonteren van de startmotor.
Althans... begonnen met het demonteren van alle dingen die in de weg zitten om uberhaupt bij de bevestigingspunten van de startmotor te komen.
Nou ben ik echt niet onhandig en heb ik best wel geduld, maar wat een h%#@reklus is dat zeg!

Ik heb nu alles los aan de zijde van de startmotor, morgen verder met de bouten aan de zijde van de bak.

Iemand enig idee hoe ik daar het beste bij kom?

Het luchtfilter en het hitteschild zijn al gedemonteerd. Maar het schild krijg ik niet zomaar uit de motorruimte gehaald. Door de lengte loopt het klem.
Heb op dit moment geen idee hoe ik nu zonder een slagaderlijke bloeding op te lopen bij de resterende bouten kom....

Morgen met neef Mark maar even verder neuzen.
Tips zijn welkom!
Tom
Moderator
Car: MB

Weet het zo ook niet, maar is het niet makkelijker van onder?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Willeon de Zoete

Tja, kan nog een optie zijn.
Maar dan moet het wiel en de aandrijfas er onder vandaan om ruimte te creeëren.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb de mijne vervangen toen de downpipe eraf lag... Geen pretje, maar het is gelukt! Je kunt helemaal niet zien wat je aan het doen bent. :(

Het zijn in principe maar 3 bouten die je los moet krijgen, als ik me niet vergis.
Roy
Moderator

Even zoeken in de RTC database. Er staat ergens een handleiding. :smile:
Binnen 20 minuten je startmotor vervangen ofzo?? :)
5 GT Turbo '88 GT5
-Ray-
Contacteer:

volgens mij deed JL het vroegah met alleen het linkerwiel eraf (en mss wat ruimte maken) met een kleine ratel, enorm verlengstuk aan elkaar geknoopt en doppie 10 als ik me niet vergis.
Immer wieder die verdammte Holländer
Martijn Kool

hmm dat lijkt me sterk. ik kon het ook met 15min bij mijn 5je, maar ik had hem vastzitten met de bovenste 2 bouten, die onderste is het moeilijkst ook :p

het hitteschild jaste ik er wel tussen uit volgens mij
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Willeon de Zoete

Hmmm.. morgen maar eens rustig op de 2 koloms brug verder neuzen.

Die 15 minuten zit ik nu toch al ruim overheen... :p

@Roy, als je nog een linkie vindt naar een handleiding, post 'm maar! :)
DennisT
Moderator

Je moet het idd van onderaf doen, de startmotor zit maar met 3 bouten vast. Ik heb mijne alleen maar los moeten halen, hij hoefde er niet uit, maar je downpipe (zeker een dikkere) zit wel in de weg. En misschien moet je ook je rechter as eruit halen, maar dat is niet veel werk :)
sieger everts
Contacteer:

B18FT... what else ?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Riel kan het in 15 min zei ie ....ooit :smile:
Ik weet wel het is een hoop gekloot maar je moet wat hahahahaha
Plaats reactie