Sinds een maand tikt mijn auto bij het linkervoorwiel, alleen wat er raar aan is, als ik met mijn rechterwiel door een hobbel ga, tikt hij sneller bij mijn linkervoorwiel. en als ik rem dan stopt het tikken!
Dat was probleem 1, sinds 1 week joelt hij ook. als ik 2 kilometer heb gereden begint hij te joelen bij me linkervoorwiel! alsof er iets aanslijt.
En als ik een bocht maakt gaat het joelen weg!
Ik heb er al ondergedoken en kan niks vinden!
Verder heb ik nog een vraag, ik heb deze clio 2 maanden geleden gekocht. toen hebben ze hem apk gekeurd en nu zit er een gat van 3 cm in mijn uitlaat pijp(die er waarschijnlijk al zat) en de katalysator die zit vast aan de andere pijp van die naar de uitlaat loopt, deze ringen (en bouten) zijn zo ongelooflijk verroest dat ze nu zijn afgebroken. kan een autobedrijf dit maken? dit had volgens mij overduidelijk moeten zijn bij de APK.
Het betreft een Clio Mexx uit 1993.
Auto joelt, tikt en nog meer!
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Krik je auto eens op en voel aan het wiel of er speling op zit. Ik denk dat of je wiellager versleten is, of de homokineet.
Als er speling opzit zijn het de lagers toch? En hoe kom ik erachter of het Homokineet is? Ik ga hem opkrikken!
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
wielbouten wel vast?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Ik heb hem omhoog gehad en geen speling, maar op de brug als ik aan de aandrijfstang(dstang van blok naar wiel) trek omhoog en omlaag zit er wel beetje speling op! Maar bij een kant waar hij hey blok uitkomt zit wel wat olie! Wielbouten zou ik controleren morgen! Maar denk het wel want heb ze nog nooit los gehad !
pijp los slijpen en de oude bout uitboren. dan een bout met moet gebruiken om weer vast te zetten.
joelende voorwiel denk ik ook aan lager. goedkoopst is op de sloop een fusee kopen en monteren bijna alle kleine renaults hebben de zelfde fusee
joelende voorwiel denk ik ook aan lager. goedkoopst is op de sloop een fusee kopen en monteren bijna alle kleine renaults hebben de zelfde fusee
Pijp los slijpen?