Roald's 19 16v F7R Turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

En daar is waar onze wegen en auto's verschillen, jij wil een puur heerlijk soepele cruise machine hebben en als je op het gas trapt gebeurd er ook nog eens iets, dan is een standaard megane F7R inderdaad prima niks meer aan doen :)
Ik wil iets meer de nadruk op snelheid leggen en wil gaan voor tussen de 160 en 170 pk ongeveer wat goed te doen moet zijn met die setup en een custom map denk ik, hoop ik etc :)
Anything worth doing is worth doing right!.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Zo vandaag met Ronald Bij Martijn Kool het toekomstig nieuwe hart van de 19 16v opgehaald, een megane F7R 2.0 :)

En uiteraard weer een crap kwaliteit foto erbij.

blok op een karretje bij Martijn:

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... r/F7R1.jpg[/img]

Blok in de motortakel bij Ronald:

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... r/F7R2.jpg[/img]

Thx alvast Ronald, jammer dat ik er zo snel vandoor moest om die aanhanger weer in te leveren, was nog maar net op tijd, zat tegen onderweg stevige hoosbuien gehad.
Anything worth doing is worth doing right!.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Zo laat pas in Amersfoort?? Dan had je echt wat meer gas moeten geven haha :smile:
Of je had mij de aanhanger mee moeten geven, dan was je snel thuis 8)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Tim schreef:Zo laat pas in Amersfoort?? Dan had je echt wat meer gas moeten geven haha :smile:
Of je had mij de aanhanger mee moeten geven, dan was je snel thuis 8)
Tja.... die polo van m'n ma gaat niet zo snel,moest zelfs in de 4e versnelling blijven rijden anders liep de snelheid terug :p
Was wel weer een feest om daarna in de R19 16v te stappen mwuhahaha :bang:
Laatst gewijzigd door Roald op ma 8 aug 2011 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Anything worth doing is worth doing right!.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Lol hahaha, prachtig :D
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ik had die polo nog even aan willen duwen met de Willy maar was al bijna thuis. :D

Tim komt gelukkig vanavond de Williams ophalen, rijd me nog een keer dood met dat ding. :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dat probeert Tim ook altijd :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Gezien de deuk in de kofferklep doet ie wel pogingen :lol:
Anything worth doing is worth doing right!.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Roald schreef:Gezien de deuk in de kofferklep doet ie wel pogingen :lol:
Aan 't vermogen ligt het niet, die korte bak er achter is ook wel lachen. :D bij 220 houd ie wel op. stuur de bekeuring maar door. verrekenen we wel met de koprevisie. :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wat zijn de plannen dan precies? F7p kop?

We lekker een 2.0! Stuk beter dan een 1.8 :D
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Plan is inderdaad om er een F7P kop op te schuiven, misschien nog wat dingen meer maar nog genoeg tijd om daar eens rustig over na te denken.
Anything worth doing is worth doing right!.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ja, het is toch al herfst dus de winter staat ook voor dedeur :p
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

tutuur schreef:Ja, het is toch al herfst dus de winter staat ook voor dedeur :p
Precies :p
Anything worth doing is worth doing right!.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Zo vandaag even paar foto's gemaakt van de 19 16v en de turini's maar nu met de bandenzwart er op (was die kwijt :( )
En wat een verschil in looks maakt het toch, ze ogen ineens 16 inch groot en niet 13 inch :P
Niet al te beste kwaliteit foto's helaas misschien toch maar eens geld investeren in een fatsoenlijke camera. ;)

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0084.jpg[/img]



[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0086.jpg[/img]




[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0088.jpg[/img]



[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0089.jpg[/img]


Nu nog 4 cm omlaag gooien, setje spacers achter en dan is het wel klaar denk ik qua uiterlijk :)
Anything worth doing is worth doing right!.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik ben niet zo heel erg Turini fan maar vind het zo onder de 19 wel heel netjes staan!
wel nog ff zakken dat ding he :beer:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Heb nog wel verlagingsveren voor je :)
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Staat goed, de kleur; dat donker grijze, staat 'm ook zeer goed!! (wil ik ook :p)
Trust me. I know what I'm doing.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

@Tutuur,

Thx, die verlaging komt er wel hoor ;-)

@Ronald

Je hebt een pm :smile:

@Xabre

Die had ik al een tijdje door :)
Anything worth doing is worth doing right!.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Roald schreef:@Tutuur,

Thx, die verlaging komt er wel hoor ;-)

@Ronald

Je hebt een pm :smile:

@Xabre

Die had ik al een tijdje door :)
Geen pm te vinden hoor...
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
Roald schreef:@Tutuur,

Thx, die verlaging komt er wel hoor ;-)

@Ronald

Je hebt een pm :smile:

@Xabre

Die had ik al een tijdje door :)
Geen pm te vinden hoor...
Vreemd kennelijk heb ik zitten slapen nu moet ie er wel zijn :)
Anything worth doing is worth doing right!.
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Staat dik hoor! Welke bandenmaat heb je er nu onder?
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

wassie afgeslagen? ;)

gekkigheid, staat m goed. hou wel van donkere wielen onder een donkere kleur auto (Y)
Immer wieder die verdammte Holländer
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Remon schreef:Staat dik hoor! Welke bandenmaat heb je er nu onder?
Thx :)
Zit nu 195-45-R16 op (vredestein sportraq 3)

Edit:

Bedankt voor de tip nog over de vredestein banden ze bevallen zeer goed.
Enige punt van kritiek is dat ze wel wat veel geluid maken maar dat boeit me niet zo, de grip in zowel droog en nat is geweldig veel beter dan de oude banden.
Anything worth doing is worth doing right!.
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Staan ook mooi zo eronder. Was ook aardig tevreden over mijn Vredesteins, jammer alleen dat die geen 195/40-16 hebben.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Inderdaad jammer dat ze niet in wang maat 40 te krijgen zijn anders had ik denk ik nog wel eens voor 205 breedte gegaan.
Anything worth doing is worth doing right!.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Nou de Dynamo is ook gemaakt, vierkant lager volgens het revisie bedrijf. :lol:
Anyway de 16v rijd nu echt super geweldig soepel, na alles wat er de laatste tijd aan gedaan is lijkt de klok terug gedraaid naar toen de auto nieuw was.
Ook de F7P presteert eindelijk optimaal alsof er nu al een standaard 2.0 16v in ligt zo dag en nacht is het verschil, motor pakt zoveel beter op als je op het gas drukt en trekt ook veel beter door.
De 16v is nu bijna stil noemen zelfs, bij het stoplicht hoor je de motor bijna niet draaien alleen de Remus zachtjes op de achtergrond brommen :)

Kortom ik ben een tevreden man :D

Ik had al heel lang het idee dat de motor regelmatig vermogen miste dat klopt ook wel als er druk via het bougie schroefdraad van cilinder 3 weg lekt...
Normaal moest ik elke keer bij het wassen ook een dikke laag roet uit de remus halen, nu zo goed als niks meer.

Wat er allemaal aan gebeurd is:

-Coil in de kop gezet omdat bougie schroefdraad rot was van cilinder 3
-Dynamo heeft een nieuw lager gehad
-4 nieuwe banden (vredestein sportraq 3)
-Turini's er onder
-2 nieuwe schokdempers voor (rechts was fietspomp geworden)
-Remklauw rechts achter weer 100% soepel gemaakt (liep iets aan)
-Nieuwe remslang rechts voor (canvas zichtbaar)
-Nieuwe ruitenwisser bladen rondom
-Nieuwe bougie kabels+bobine=>verdelerkap kabel
-4 nieuwe bougies
-Nieuwe olie+filter
-Nieuwe koelvloeistof
-Verse APK

Nu binnenkort hopelijk de volgende stap, het beest flink wat omlaag gooien en dan op naar de 2.0 :smile:
Anything worth doing is worth doing right!.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Mooi dat ie weer helemaal soepeltjes loopt!
Maar de kop gaat er toch van af voor op het 2.0 blok toch?

Laat dan gelijk die zuigers ff afdraaien (0)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

tutuur schreef:Mooi dat ie weer helemaal soepeltjes loopt!
Maar de kop gaat er toch van af voor op het 2.0 blok toch?

Laat dan gelijk die zuigers ff afdraaien (0)
Nee daar gaat een verse/frisse F7P kop voor klaar gemaakt worden, zodat het uiteindelijk neer komt op een engine swap.
En nee ga de zuigers van de 2.0 niet afdraaien om op turbo voor te bereiden :beer:
Anything worth doing is worth doing right!.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Gisteren bij Ronald de 19 16v eindelijk wat lager op zijn pootjes gezet.
Voor zijn er -50 mm veren onder gekomen wat het uiterlijk van de auto een hoop goed doet, no more 4x4 :) :P

Echter hebben we helaas alleen de voorkant kunnen doen, de achteras bleek al heel snel een onmogelijke opgave te worden.
Niet eens omdat de torsie assen muurvast zaten maar omdat een oelewapper kennelijk al eens de achteras heeft geprobeerd te verlagen en de zaak lichtelijk om zeep heeft geholpen.
Het Lijkt er op dat er een bout in gedraaid is die is afgebroken en daarna er af is gezaagd, kortom einde verhaal word dus een andere achteras.
Daarna de skirt er maar weer snel opgezet en het een dag genoemd.

Dus er komt nog een verlaging part II :p

Verder kleine update op 2.0 16v, Ronald had het goede idee om de F7R te voorzien van een standalone management systeem zodat we de F7R kop kunnen behouden welke uiteraard een betere flow heeft dan een F7P kop.
Er zullen wel F7P nokkenassen in gaan om zo het beste van beide werelden te krijgen, low end torque maar ook lekker door gaan hoog in de toeren.

En dan nu foto's :foto:

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0097.jpg[/img]


[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0098.jpg[/img]


[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0099.jpg[/img]


[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0100.jpg[/img]
Anything worth doing is worth doing right!.
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Netjes Ronald!
Misschien de Torsie as nog wat lager achter (Y)
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Wel ff lezen Leon, moet een nieuwe achteras onder omdat deze gesloopt is, en niet meer te verlagen ;-) (0)

Gaat er super uit zien als de achterkant ook gezakt is!! Mooiste 16v van NL dit als het aan mij ligt!! :smile:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

die bout boor je uit met boor 10,2

dan tap je er M12 in

je neemt een grote M12 10.9 bout en wat fatsoenlijke moeren, een slijptol en een hamer

ik zei toch dat je het niet bij die prutser moest laten doen? :P:P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Martijn Kool schreef:die bout boor je uit met boor 10,2

dan tap je er M12 in

je neemt een grote M12 10.9 bout en wat fatsoenlijke moeren, een slijptol en een hamer

ik zei toch dat je het niet bij die prutser moest laten doen? :P:P
Dat zei Ronald ook als mogelijkheid, echter gaan we het makkelijker oplossen, als ronald zijn cup achteras er onder heeft zitten zetten we zijn standaard achteras onder mijn 19 16v :)
Anything worth doing is worth doing right!.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Christiaan schreef:Wel ff lezen Leon, moet een nieuwe achteras onder omdat deze gesloopt is, en niet meer te verlagen ;-) (0)

Gaat er super uit zien als de achterkant ook gezakt is!! Mooiste 16v van NL dit als het aan mij ligt!! :smile:
Thx doe m'n best, al is die van Xabre ook heel erg mooi (nieuwstaat) :)
Baalde er wel van dat we de achteras ook niet meteen konden doen, maar wat niet gaat dat gaat niet :-(
Anything worth doing is worth doing right!.
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Die van Xabre is idd ook erg netjes, maar die van jou is meer naar mijn smaak. Keep up the good work (Y)
Plaats reactie