Is het nog verstandig om een 1.5 Dci (65 pk) te tunen bij een km stand van 225000 km of zeggen jullie gewoon lekker met het standaard vermogen blijven rijden?
Groeten Jarno
chiptunen bij hoge km stand
tsja, goeie vraag die ik mezelf ook wel eens heb gesteld. Als je motor in goede conditie zou het moeten kunnen denk ik, maar ja, alles wordt wel wat zwaarder belast en ze staan er wel om 'bekend' dat drijfstanglagers wel eens een puntje kunnen zijn. Ik heb de mijne vervangen (samen met enorm veel andere zaken
) bij 235.000 en daar zaten al wat slijtsporen in.
E.e.a. is natuurlijk helemaal afhankelijk van de staat van de motor en het gebruik en onderhoud tot nu toe. Als je het niet probeert, weet je het niet, maar vraag is hoeveel je in reserve wil houden, maw, stel je chipt hem en er gaat wat naar de donder, hoe erg vind je dat dan en hoe snel moet het opgelost zijn? ben je zelf handig?

E.e.a. is natuurlijk helemaal afhankelijk van de staat van de motor en het gebruik en onderhoud tot nu toe. Als je het niet probeert, weet je het niet, maar vraag is hoeveel je in reserve wil houden, maw, stel je chipt hem en er gaat wat naar de donder, hoe erg vind je dat dan en hoe snel moet het opgelost zijn? ben je zelf handig?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Zit er achter die 65 pk geen JB3 die max 180 nm aan kan? En ga je daar niet met chippen overheen? Volgens mij wel
Overigens, ongeveer een maand geleden de laguna laten chippen bij km. stand 250.000, tot nog toe blijft het heel
(afkloppen
). Hij zit nu op 254000 en ik ben benieuwd hoe lang het heel blijft.

Overigens, ongeveer een maand geleden de laguna laten chippen bij km. stand 250.000, tot nog toe blijft het heel


Ik ben zelf redelijk handig.
Ik denk dat ik het motortje voorlopig maar met rust laat en de de rest van de auto maar een beetje ga aankleden.
Het is ook niet dat ik echt vermogen mis want in de stad is het behoorlijk rap (redelijk koppel) maar op de snelweg is het toch snel op
Mocht het motortje kapot lopen kan ik hem na revisie altijd nog "helpen".
Is het een beetje betaalbaar om zo'n motortje te reviseren?
Ik denk dat ik het motortje voorlopig maar met rust laat en de de rest van de auto maar een beetje ga aankleden.
Het is ook niet dat ik echt vermogen mis want in de stad is het behoorlijk rap (redelijk koppel) maar op de snelweg is het toch snel op

Mocht het motortje kapot lopen kan ik hem na revisie altijd nog "helpen".
Is het een beetje betaalbaar om zo'n motortje te reviseren?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Het is maar net wat je betaalbaar vind maar goedkoop is het nooit 

niet aan die auto doen is mijn gedachte.. het blijft een clio met een diesel en hoge kilometer stand.
bewaar je geld en koop later een nieuwere betere duurdere auto met een dci met een turbo ofzo of gewoon gelijk een rs
bewaar je geld en koop later een nieuwere betere duurdere auto met een dci met een turbo ofzo of gewoon gelijk een rs

Ik denk dat ik er maar van af blijf wat tunen betreft en hem verfraai met een paar mooie wielen en een verlagingssetje.
Bedankt voor jullie antwoorden.
Bedankt voor jullie antwoorden.