Hey allemaal,
Ik ben Anton en woon momenteel in Zuid Afrika waar ik mij de Renault Megane GT heb aangeschaft.
Hij kwam standaard met een 164kw of een goede 220 PK .
Nu mijn vraag is heeft deze ook een Turbo of is het normal Aspiration ?
En dan een kleinigheidje, Iemand leuke ideetjes voor deze wagen ???
De Mégane GT is inderdaad altijd een 2.0T met 165pk geweest.
Op te krikken naar een ruime 190 meen ik, en volgens mij hebben we hier iemand op het forum met een donker blauwe die er flink aan versleuteld heeft.
Dus, geen 200+pk's standaard, maar 165.
Alleen de Mégane RS-modellen hebben 225pk of meer.
Iron BleuMégane IV Estate GT205 + Rouge FlamméClio IV Estate Dynamique TCe90
Ok dat kan ook zijn dat het een 165 PK is .
Maar hier in zuid afrika gaat het anders ( denk ik ) Hier tellen ze met KW en op zijn registratie formulier staat ook 164 Kw ... Ik kan het mis hebben hoor maar de garage waar ik hem gekocht heb zegt dat dit de limited edition is ...
Ik heb de test gedaan met een golf GTI chipped en we waren elkaar gewaagd . Blijven zijde aan zijde ,
Maar nu ko;t mijn volgende vraag , is het mogelijk om een dumbvalve erop te plaatsen en zoja kan ik ook een high pressure turbo ervan maken ?
Allezins al bedankt voor de reacties ...
Hey Thijs , bedankt voor mijn foto zichtbaar te maken.
Ik zal anders ook eens een foto van de Motor plaatsen , zoals ik al zei is renault compleet nieuw voor mij.
Soit , ik zal het eens testen hoe snel hij de 100 tikt met een filmpje.
De Golf is wel degelijk een golf GTI die chipped is en heeft een 174 KW , maar is wel zwaarder in gewicht.
Dit word wel intressant want volgens mij is mijn auto dan niet zomaar standaard.
Ik weet uiteraard hoe de Renault sport er hier uitziet , hier heb ik nog geen RS gezien maar hier noemen ze die de Megane turbo sport of de F1 edition met inderdaad een bredere bodykit en een maatje groter in velgen.
Ill keep u guys updated .
Thanks anyway
Btw ik denk dat ik wel voor een dumbvalve ga gaan en een ander uitlaatsysteem.
Als het goed is, heb je een motornummer, dat verteld een hoop ipv gespeculeer...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Mijn auto is exact hetzelfde , 1 groot verschil mijn motor lijkt helemaal niet zoals die motor. Ik zet morgen een foto online , maar ik heb zelfs geen afdekplaat.
We'll leuk van al de reacties , hopelijk komen we dichter bij de waarheid
Aan de foto van zijn auto te zien de GT velgen, de hele auto is eigenlijk GT, echter de motor is wellicht RS als bij daarwerkelijk tussen 6 en 7 seconden de 100 behaalt en een Golf GTI bij houdt.
Iron BleuMégane IV Estate GT205 + Rouge FlamméClio IV Estate Dynamique TCe90
Waar vind ik men motor nummer ? Zal het er morgen opzetten dan.
Zou het kunnen dat het nog steeds een gewoon GT motor is maar dan met modificaties want ik weet heus we'll het verschil als ik rijdt met een 165 pk en een 220 pk ... Zoals ik al zei laat je volgens mij met een 165 pk geen gti achter je .. ?
De 2.0T 165/170 in de laguna II gaat naar 200 met een chip. Dat is wel gelijk de max, meer kan de blazer niet aan. Dus die in de megane gaat vast ook die kant op, gezien dat hetzelfde blok is.
Maarten-Jan schreef:De 2.0T 165/170 in de laguna II gaat naar 200 met een chip. Dat is wel gelijk de max, meer kan de blazer niet aan. Dus die in de megane gaat vast ook die kant op, gezien dat hetzelfde blok is.
daar word mijn vader vast wel blij van, die heeft een megane gt uit 2009 en die word oktober door henk gechipt
Dat zijn wel leuke vermogens ja
Ben wel benieuwd naar het resultaat, die ik gezien heb zijn niet bij fastchip gedaan. Kijk wel even hoeveel de standaard koppeling aankan, volgens mij komt het koppel na chippen wel in de buurt van het max. koppel voor de koppeling.
Ik zal morgen eens opzoek gaan naar het motornummer.
Om even terug te komen op de snelheid , hei tikt de 220 zonder moeite ....
Om eigenlijk heel mijn (probleem) op te lossen kan ik misschien eens naar een testbank gaan ? Kunnen ze daar niet meten hoeveel echt PK ik heb ?