Martijns cup clio
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Martijn,
Verander niet teveel in een keer, dan gaat het niet goed, ben ik met de seat ook achter gekomen.
De intrax moet je eigenlijk door jongens af laten stellen die ervaring hebben met intrax icm voorwielaandrijving.
Ferry was er bv vandaag die kan dat erg goed.
Als die bv erg onstabiel is op curbs en korte bobbels moet je de rebound wat harder zetten zodat het wiel sneller weer op het asfalt gedrukt wordt.
Tip, rij eens mee met een ervaren rijder in jouw auto, of laat hem naast je zitten, in het filmpje zie ik dat de lijnen wat mooier kunnen.
Verander niet teveel in een keer, dan gaat het niet goed, ben ik met de seat ook achter gekomen.
De intrax moet je eigenlijk door jongens af laten stellen die ervaring hebben met intrax icm voorwielaandrijving.
Als die bv erg onstabiel is op curbs en korte bobbels moet je de rebound wat harder zetten zodat het wiel sneller weer op het asfalt gedrukt wordt.
Tip, rij eens mee met een ervaren rijder in jouw auto, of laat hem naast je zitten, in het filmpje zie ik dat de lijnen wat mooier kunnen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
Thx voor de tip, dat zie ik ook wel zitten om een ervaren iemand mee te laten rijdenLuco/Alpine-racer schreef:Martijn,

Ik verander nog niets aan het onderstel, daar draai ik pas aan als ik echt het gevoel krijg dat het niet harder kan, maar goed, eerst de motor en dashboard erin en dan gaan we weer verder

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nee ik ben niet zo van het meerijden
Maar je moet het ook nog goed uit kunnen leggen he,plus dat ik denk dat ik ook nog veel te leren heb, volgende keer als er een df dag is en je gaat, geef even een seintje, kijk ik of Ferry er ook is en even mee wil rijden voor uitleg en evt afstelling.

Maar je moet het ook nog goed uit kunnen leggen he,plus dat ik denk dat ik ook nog veel te leren heb, volgende keer als er een df dag is en je gaat, geef even een seintje, kijk ik of Ferry er ook is en even mee wil rijden voor uitleg en evt afstelling.
je houdt dat gekke concept geval wel lekker bij op het rechte eind 
en wat snerpt dat ding

en wat snerpt dat ding

-
alleen een originele einddemper geeft dit geluid inderdaad haha 
dat lage ding kon ik verder niet bijbenen hoor..

dat lage ding kon ik verder niet bijbenen hoor..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Contacteer:
Filmpje lekker knallen 

-
- Car: Renault 5 GT Turbo
Ohja Martijn, heb nog 2 foto's voor je
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff16 ... CI0330.jpg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff16 ... 0339-1.jpg[/img]

[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff16 ... CI0330.jpg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff16 ... 0339-1.jpg[/img]
-
[img]http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... G_2581.jpg[/img]
[img]http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... G_2507.jpg[/img]
[img]http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... G_2459.jpg[/img]
^^

[img]http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... G_2507.jpg[/img]
[img]http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... G_2459.jpg[/img]
^^

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
Kreeg nog een opmerking over benzine morsen:
[img]http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... G_2716.jpg[/img]
Hier goed te zien. Ik gooide mijn tank bomvol, want bij half leeg begint hij in te houden bij de lange bocht voor het rechte stuk.
Nu schijnt een extra groot benzinefilter dit laatste probleem op te kunnen lossen, iemand hier ervaring mee?
[img]http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... G_2716.jpg[/img]
Hier goed te zien. Ik gooide mijn tank bomvol, want bij half leeg begint hij in te houden bij de lange bocht voor het rechte stuk.
Nu schijnt een extra groot benzinefilter dit laatste probleem op te kunnen lossen, iemand hier ervaring mee?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Je moet 'm gewoon niet propvol gooien, mn 19 doet dat ook. dan heb ik ook altijd zo'n heel spoor over de achterbumper lopen.
't loopt gewoon langs de dop naar buiten. tis nog wel knap gevaarlijk ook. ik kiep 'm gewoon vol totdat dat vulding afslaat en als er 25 liter in de tank zit gooi ik 'm weer vol, dan heb ik 30 liter om op te rijden en daar kan ik toch meestal wel een uurtje mee sturen. bij 20 liter op de boordcomputer begint ie te sputteren achterop het Scheivlak en de Bos-uit. vind je motor ook niet zo prettig bij 6500 RPM.
Je hebt een deuk in je achterscherm trouwens.
't loopt gewoon langs de dop naar buiten. tis nog wel knap gevaarlijk ook. ik kiep 'm gewoon vol totdat dat vulding afslaat en als er 25 liter in de tank zit gooi ik 'm weer vol, dan heb ik 30 liter om op te rijden en daar kan ik toch meestal wel een uurtje mee sturen. bij 20 liter op de boordcomputer begint ie te sputteren achterop het Scheivlak en de Bos-uit. vind je motor ook niet zo prettig bij 6500 RPM.

Je hebt een deuk in je achterscherm trouwens.

-
- Car: Renault 5 GT Turbo
Daar zie je het er helemaal utizeiken 

-
- Contacteer:
Hé Martijn,
Hoe bevallen de federals? Blijven die een beetje goed, ik zie op de foto iig nog profiel.
Verder echt een mooie bak geworden, staat mooi en ziet er dik uit en volgens mij is zwart dan niet de meest makkelijke kleur.
Groeten Michiel
Hoe bevallen de federals? Blijven die een beetje goed, ik zie op de foto iig nog profiel.
Verder echt een mooie bak geworden, staat mooi en ziet er dik uit en volgens mij is zwart dan niet de meest makkelijke kleur.
Groeten Michiel
-
ThxMichiel Willemse schreef:Hé Martijn,
Groeten Michiel

Ik rij sinds de Megane niet meer op Federals, die Federals heb ik verkocht, onder mijn Megane liggen Dunlop semi's in 16", deze wielen heb ik bij de donorauto gekregen..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
Morgen weer wat tijd om verder te gaan..
Kabelboom en dashboard overzetten en dan vd week het andere blok erin
Ook nog de remkoeling monteren, dat volgt daarna, heeft nog wel even wat tijd nodig om dat netjes over te zetten..
Ook komt er een verwarmde voorruit in en laat ik de ronalddeuk er nog even uithalen binnenkort
:)
Kabelboom en dashboard overzetten en dan vd week het andere blok erin

Ook nog de remkoeling monteren, dat volgt daarna, heeft nog wel even wat tijd nodig om dat netjes over te zetten..
Ook komt er een verwarmde voorruit in en laat ik de ronalddeuk er nog even uithalen binnenkort

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
Andere blok loopt, alleen nog het een en ander afwerken

Mijn nieuwe dash en toebehoren:
[img]http://img856.imageshack.us/img856/8639 ... 215743.jpg[/img]
[img]http://img196.imageshack.us/img196/808/ ... 215748.jpg[/img]
(ja kabels hangen nog los

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Lekker bezig zeg 

Lekker bezig Kolus!!
Filmpje is alleen niet erg duidelijk

-
ach ging erom dat ie liep 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
Nah, hangt niet veel af van de werkelijkheid.tutuur schreef:Lekker bezig Kolus!!

Waarom wil ie nu wel stationair lopen ? juiste auto er omheen ?

-
ff wat stellen, gasklep iets verder open gezet o.a. nu loopt ie tussen de 1000 en 1500 toeren stationair, prima 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
Klinkt als een dikke Deutz tractor..

Vet Kool
sow best gaspedaaltje ook, kan iig niet missen
sow best gaspedaaltje ook, kan iig niet missen

-
Ik wou zeggen, dat moest beter kunnen. in die witte wou ie op 1500 RPM al niet eens blijven lopen.Martijn Kool schreef:ff wat stellen, gasklep iets verder open gezet o.a. nu loopt ie tussen de 1000 en 1500 toeren stationair, prima

-
- Über-Spammer
Mooi, nu de bak nog en dan heb je hem compleet
Waarom gaat de oilp aan, oliedrukproblemen?

-
dat doet ie omdat hij brak stationair loopt, als je gas geeft heb je daar geen last vanJean-Paul-S schreef:Mooi, nu de bak nog en dan heb je hem compleet![]()

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
wat voor dash is het?
Als het goed is kan je dat ook allemaal instellen, bij welke druk of temperatuur er een waarschuwingslampje gaat branden.
En die sadev erachter lamlul

Als het goed is kan je dat ook allemaal instellen, bij welke druk of temperatuur er een waarschuwingslampje gaat branden.
En die sadev erachter lamlul

-
- Über-Spammer
cup, mt940 van Magneti Marelli. Sadev is leuk, tot je hem voor onderhoud brengt
Doet Andre de bak van jouw nou onderhouden Luco?

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Valt reuze mee hoor, maar je moet er gewoon fatsoenlijk mee omgaan.Jean-Paul-S schreef:cup, mt940 van Magneti Marelli. Sadev is leuk, tot je hem voor onderhoud brengt![]()
Doet Andre de bak van jouw nou onderhouden Luco?
Na een compleet seizoen dnrt en veel trackdays is het gemiddeld zon 800 euro, dus als je alleen trackdays doet is het eens in de twee jaar.
Als je dat uitsmeert over de kosten per dag valt het mee, en het geeft zoveel meer plezier dan een gewone bak.
Ja andre doet die bak.
-
Zojuist even afgebouwd en even een rondje gereden in de regen. Gaat leuk tot dusver 
binnenkort even afwerken (kabels vastzetten), blussysteem inbouwen en remkoelsysteem monteren. Daarna is kijken of ik die achterremmen kan wisselen voor het cupsysteem, daarvoor moet ik weer wat meer ruimte maken... het wordt wel wat

binnenkort even afwerken (kabels vastzetten), blussysteem inbouwen en remkoelsysteem monteren. Daarna is kijken of ik die achterremmen kan wisselen voor het cupsysteem, daarvoor moet ik weer wat meer ruimte maken... het wordt wel wat

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
Zo, brandblusinstallatie zit erin, 6e punt aan de gordel gemaakt, kabels vastgezet en remkoeling deels gemonteerd plus wat kleine details meer. Devil uitlaat gemonteerd.
Begin september ga ik weer een middagje rijden op Assen met de CRS. Voor die tijd nog even de verwarmde voorruit erin en een paar kleine dingen nalopen. Het andere blok krijg ik niet stationair, als ik hem stationair afstel en ik ga een rondje rijden dan moet ik hem bijstellen en valt hij na een minuut weer uit. Dus stationair zit er niet in, maar goed, das toch niet nodig op circuit
Begin september ga ik weer een middagje rijden op Assen met de CRS. Voor die tijd nog even de verwarmde voorruit erin en een paar kleine dingen nalopen. Het andere blok krijg ik niet stationair, als ik hem stationair afstel en ik ga een rondje rijden dan moet ik hem bijstellen en valt hij na een minuut weer uit. Dus stationair zit er niet in, maar goed, das toch niet nodig op circuit

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl