Even voorstellen! Hafid uit Den Haag - Clio/Volvo turbo

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
My_Clio_Blows!
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 11 jul 2011 23:11
Locatie: Den Haag

Nieuw op dit forum dus stel ik mijzelf gelijk even voor! Ik ben Hafid uit Den Haag, 22 jaartjes en sinds een maandje of 6 in het bezit van een Renault Clio 1.8 baccara met een volvo 480 turbo swap.
De auto heb ik overgekocht van Marc Muller welke ook actief was op dit forum volgens mij!
Hierbij een aantal foto's van de auto in huidige staat:

[img]http://img836.imageshack.us/img836/249/img2710i.jpg[/img]
[img]http://img69.imageshack.us/img69/2817/img2704p.jpg[/img]
[img]http://img825.imageshack.us/img825/1672/img2708n.jpg[/img]

Het oude blokje welke erin zat bij de aanschaf!

[img]http://img638.imageshack.us/img638/6069 ... eklaar.jpg[/img]
Helaas is het blok welke met de auto meekwam na een aantal weekjes rijden in de soep gelopen. Op een of andere mysterieuze manier is er een zuigerpen losgeraakt waardoor de zuiger mijn cilinderwand onaardig heeft behandeld. :(

Nieuw blok hangt er echter alweer in! (Na een hoop gezeik ook weer) en die kan bijna weer ingereden worden (loopt nog niet lekker stationair)!

Plans voor het autootjee:
- Turbo upgrade naar Garrett T25
- Retunen (oude gechipte eprom is verloren gegaan :()
- Injector upgrade (keuze nog onbekend)
- Herpositioneren luchtfilter (Cold air intake, met intakes in de bumper)
- Boost controller
- Turbo timer

Jullie zullen vast nog veel van me horen hier haha :bang:
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

welkom hier!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Welkom hier!

Sieger op dit forum heeft een 480 turbo blok in zijn 5 hangen met tevens heel wat upgrades.
Hij kan je vast meer vertellen over de mpgelijkheden (Y)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Welkom bij de RTC!

Leuk project zo met het 1.7 volvo turbo blokje (Y)
Anything worth doing is worth doing right!.
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Welkom hier gaaf met Turbo blok (Y)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Welkom hier.

Is dat een origineel 480T inlaatspruitstuk? De meeste hebben er een andere op zitten volgens mij.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Welkom hier!

persoonlijk maakte ik de banden weer gewoon zwart en dishte ik die booskijkers, maar verder is het een mooi clio'tje, zal wel leuk rijden met een volvo blok :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Tom schreef:Welkom hier.

Is dat een origineel 480T inlaatspruitstuk? De meeste hebben er een andere op zitten volgens mij.
is een spruitstuk van een 'normale' 1700 volvo.

Voor de rest welkom, ziet er goed uit (Y)
B18FT... what else ?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Welkom hier! (Y)
My_Clio_Blows!
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 11 jul 2011 23:11
Locatie: Den Haag

Thank you all! Wat mij verteld is, is dat het een inlaatspruikstuk is van een renault 5 (GTE of GTT), maar heb inderdaad gezien dat ie ook wel is op een volvo 1700 non turbo zit. Weet niet wie eerder was :P
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

kijk das de betere shit, mijn toekomstplannen voor mun 19 zijn om er ook zon blok in te hangen, en ik heb al een gechipte rekeneenheid liggen goed voor 200 pk en 300nm koppel met 1 bar druk.. als ik die goede man mag geloven waar ik m van gekocht heb ooit..
My_Clio_Blows!
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 11 jul 2011 23:11
Locatie: Den Haag

Another turbo member :P altijd gezellig.
Ik weet niet wat voor klusser je bent, maar ik heb anders nog een heel compleet pas gereviseerd blokje liggen met dus een losse zuigerpen! Daarnaast heb ik daar ook nog bij:
- Complete kabelboom
- Computers
- Versnellingsbak
- ZGAN Garrett T2 turbo
- Dynamo, stuurbekrachtiginspomp en zelfs aircopomp!
- Een hele bak onderdelen, waar je bijna alles nog reserve hebt.

Als je dit op je gemakje open kan halen heb je een zo goed als nieuw blokje klaarliggen! Daarnaast hoef ik er niet veel voor te hebben omdat ie toch alleen maar in de weg ligt!

Mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel!

En waar heb jij dat chipje vandaan? Heb daar namelijk ook nog iets leuks voor nodig!
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

via het volvo480forum.com forum kun je een chip krijgen of via efi-parts.co.uk

als je een paarse EZK heb kun je (straks) die van mij overnemen

163 pk en 230 NM op 0,7 bar

qua injectoren kun je met orginele ecu naar 230 cc gaan (€12,50 per stuk via elferink.nl) en met de engelse ecu kun je zelfs naar 315 cc gaan (heb ik ook nog liggen :) )

als je meer info zoekt kan ik je ook aanraden om van http://www.rtoc.org lid te worden. daar is een aparte sectie voor b18ft.
B18FT... what else ?
My_Clio_Blows!
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 11 jul 2011 23:11
Locatie: Den Haag

Hey Sieger!

Ik vrees dat ik het nu een beetje ga verpesten, maar het blokje bij mij loopt nog via een origine RSI ECU. ( heeft Marc besloten! ) Ik weet om eerlijk te zijn niet hoeveel potentie ik hiermee mis, maar denken jullie dat het zoveel minder zal zijn ipv de Volvo ECU?

Zitten volgens mij niet veel verschillen in, behalve dat de Renault ECU gebruik maakt van een MAP sensor en de Volvo een LMM.

De chip is nu nog wel standaard, maar als deze gechipt wordt, zal het redelijk optimaal zijn voor het blok, right?
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

zou ik zo niet weten, je mist nu wel de onstekingscorrectie onder laaddruk. maar het zou wel goed kunnen werken. er is ook een versie van dit blok gebouwd met een GTT carb. dus vanalles is mogelijk
B18FT... what else ?
My_Clio_Blows!
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 11 jul 2011 23:11
Locatie: Den Haag

Ja das inderdaad een goed punt ja! Ik moet em eerst echter normaal stationair te laten lopen haha. Sinds de tweede turboblok erin hangt heb ik eerst enorm veel problemen gehad met starten.
Bleek een massa verkeerd aangesloten te zijn en die heeft mijn ECU door laten branden. Nu alles gefixt, maar loopt nog niet stationair (koude motor valt ie bijna non stop uit en warme blok loopt ie 2000+ RPM.

Stappenmotor is al vervangen en alle massakabels ben ik al afgegaan. Daar kom ik dus nog even niet uit vrees ik. Daarna gaan we voor power :bang:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Het kost allemaal ook echt geen ruk he :p
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

een thermo schakelaar misschien?
B18FT... what else ?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik zou toch echt wel zsm gaan voor een ecu of standalone management met laaddruk herkenning.
dit lijkt mij een nogal goedkope en slechte oplossing met die 1,8 ecu.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
My_Clio_Blows!
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 11 jul 2011 23:11
Locatie: Den Haag

Ja een andere ECU stond ook op de planning! Zit even nog voor de keuze of ik de Volvo computer(s) ga gebruiken of inderdaad een standalone. Iemand nog tips voor een standalone ( die niet 5000 kost :P )?

En bedoel je met de thermoschakelaar, de koudestartsensor?
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

die temp sensor voor aan het blok (Y)
B18FT... what else ?
My_Clio_Blows!
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 11 jul 2011 23:11
Locatie: Den Haag

Thnks! Heb alles nog dubbel liggen dus zeker even het controleren waard! Mag ik vragen naar jouw lijst van aanpassingen sieger :kwijl: Of een link naar jouw projectpagina. Ben niet zo goed met de zoekfunctie haha.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

aanpassingen: worden deze winter ingebouwd

Nieuw 'vege' motorblok
Big Mod computer ( tot 325 pk mogelijk :P )
350 cc injectoren
TB2810 Turbo (fiat coupe)
sinterplaat met 400 NM drukgroep
55 mm gasklep
FMIC
RS luchtfilter
koudere bougies
grotere benzinepomp
versterkte mototeuen plus 4 de bak steun

zit nog te twijfelen over een phantom grip geval


ik rijd nu met

Rica chip 0,7 bar 163 pk 230 NM (motorvermogen)
230 cc injectoren
60 mm gasklep

schakelbare turbodruk 07 en 1,2 bar
B18FT... what else ?
My_Clio_Blows!
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 11 jul 2011 23:11
Locatie: Den Haag

:worship: Misschien schandalig om te vragen :P Maar vege reviseert toch motorblokken in UK? Wat voor motor komt erin dan? Of wil je je huidige laten reviseren?
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

deze komt gewoon uit NL, kom deze uit een faillisement kopen. het type is uiteraad B18FT :)
B18FT... what else ?
Plaats reactie