Mark 5T cup Megane
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
wat kost dat nou zon blok revisie?
Neem eens contact op met ptrgte (patrick biggelaar)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Dat ligt er altijd aan wat ze tegen komen .....
Maar reken voorzichtig maar op een 3000 euro.....
Maar reken voorzichtig maar op een 3000 euro.....
probleem is dat deze zuigers niet meer leverbaar zijn je zal dus voor aftermarket gesmeed moeten gaan of iets vergelijkbaars van een ander blok/merk auto moeten vinden.
onderblok zoals het er nu staat zit al rond de €1750,- aan kosten.
hier komt de rest dus nog bij
totaal zal wel richtin de 4,5K gaan met vrij programeerbare ontsteking er op en TB`S
tis dus niet goedkoop maar ik heb gewoon in de loop der jaren het een en ander aan spullen gekocht en bouw het nu rustig op.
@Ronald blok loopt heerlijk soepel rond en raakt niets
kan hem met een sleutel 19 met de hand ronddraaien en hoor totaal niets aanlopen.
carter is dus niet aangepast
@ Jochem dat kappie heeft volgens mij als doel dat je pomp niet zo snel droog loopt.
als je in dialogys kijkt zie je nog 2 kunstof platen maar die had ik niet in mijn blok zitten.
onderblok zoals het er nu staat zit al rond de €1750,- aan kosten.
hier komt de rest dus nog bij
totaal zal wel richtin de 4,5K gaan met vrij programeerbare ontsteking er op en TB`S
tis dus niet goedkoop maar ik heb gewoon in de loop der jaren het een en ander aan spullen gekocht en bouw het nu rustig op.
@Ronald blok loopt heerlijk soepel rond en raakt niets
kan hem met een sleutel 19 met de hand ronddraaien en hoor totaal niets aanlopen.
carter is dus niet aangepast
@ Jochem dat kappie heeft volgens mij als doel dat je pomp niet zo snel droog loopt.
als je in dialogys kijkt zie je nog 2 kunstof platen maar die had ik niet in mijn blok zitten.
Laatst gewijzigd door mark 5t op za 3 sep 2011 7:48, 1 keer totaal gewijzigd.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Mark,mark 5t schreef:probleem is dat deze zuigers niet meer leverbaar zijn je zal dus voor aftermarket gesmeed moeten gaan of iets vergelijkbaars van een ander blok/merk auto moeten vinden.
onderblok zoals het er nu staat zit al rond de €1500,- aan kosten.
waar heb je direct nieuwe zuigers voor nodig als een huidig blok goed loopt maar je uit voorzorg gaat reviseren? Zuigerveren ok, maar zuigers zelf?
Project: GTT Blue Sport
@gerald
tis maar net wat je wilt uitgeven
ik wilde perse nieuwe zuigers omdat ik een NIEUW blok wil voor mijn cup clio.
als je oude nog voldoen aan de maatvoering dan kan je die natuurlijk gewoon weer gebruiken.
tis maar net wat je wilt uitgeven
ik wilde perse nieuwe zuigers omdat ik een NIEUW blok wil voor mijn cup clio.
als je oude nog voldoen aan de maatvoering dan kan je die natuurlijk gewoon weer gebruiken.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
effe wat vraagjes tussendoor.
als ik het originele vliegwiel van een 16V gebruik met de BDP sensor van een megane F7R gaat dit dan werken?
lijkt me wel de sensor ziet er in elk geval prcies hetzelfde uit als de originele van een 16v.
echter weet ik niet of de vertanding van een megane vliegwiel anders is?
ooit meen ik ook ergens gelezen te hebben dat je de timing van de distributieriem moet aanpassen ivm de diesel krukas?
wie O wie?
als ik het originele vliegwiel van een 16V gebruik met de BDP sensor van een megane F7R gaat dit dan werken?
lijkt me wel de sensor ziet er in elk geval prcies hetzelfde uit als de originele van een 16v.
echter weet ik niet of de vertanding van een megane vliegwiel anders is?
ooit meen ik ook ergens gelezen te hebben dat je de timing van de distributieriem moet aanpassen ivm de diesel krukas?
wie O wie?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Timing is anders, zet je kop op bdp, en je onderblok vervolgens zo verdraaien dat hij ook op datzelfde bdp uitkomt. Voor zover ik weet is het megane vliegwiel anders, maar kan morgen vergeleken worden.
Bdp is gewoon een opname element, past in dit geval gewoon.
Bdp is gewoon een opname element, past in dit geval gewoon.
Megane heeft 60 tanden, F7P heeft 44 tanden. Het kan zijn dat de BDP sensor van de Megane een 180 graden verdraaide puls geeft. Als dat het probleem is moet je de twee draden omdraaien. Wat je krukas betreft: Die zit 2 tanden verdraaid. Zet de kruk in BDP voor cilinder 1 en 4 (zie foto) met de pin van 8mm in het bekende gat en in je kruk. Vervolgens moeten de merktekens van beide nokkenaspoelies bovenaan staan.mark 5t schreef:effe wat vraagjes tussendoor.
als ik het originele vliegwiel van een 16V gebruik met de BDP sensor van een megane F7R gaat dit dan werken?
lijkt me wel de sensor ziet er in elk geval prcies hetzelfde uit als de originele van een 16v.
echter weet ik niet of de vertanding van een megane vliegwiel anders is?
ooit meen ik ook ergens gelezen te hebben dat je de timing van de distributieriem moet aanpassen ivm de diesel krukas?
wie O wie?
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_6669.jpg[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Distributie bij een 1.8 met F8Q krukas zit 1 tandje "verkeerd" rechtsom, als je het zeker wil weten inderdaad even de blokkeerpen (boortje 8 doet 't ook..) of even bougie van cilinder 1 er uit en in BDP zetten.
Megane vliegwiel is anders idd, zou ik niet doen. krijg je 'm met een F7P ECU niet mee aan de praat.
Megane vliegwiel is anders idd, zou ik niet doen. krijg je 'm met een F7P ECU niet mee aan de praat.

Dinsdag DNRT rijden met de clio op TT-Circuit Assen
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
05-07-2011
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Nice, je gaat DNRT rijden dus? Beter! Ben benieuwd hoe dat je af gaat!mark 5t schreef:Dinsdag DNRT rijden met de clio op TT-Circuit Assen

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ik ook!
ga gewoon eerst voor de deelname om er eens aan te proeven als het bevalt dan zie ik wel verder wat ik ga doen.
vrijrijden vindt ik niet heel erg veel meer aan ik mis het competitie element daar in.
kheb vroeger veel autocross en ovalracing gedaan en das toch wel aardig wat meer exitement.

ga gewoon eerst voor de deelname om er eens aan te proeven als het bevalt dan zie ik wel verder wat ik ga doen.
vrijrijden vindt ik niet heel erg veel meer aan ik mis het competitie element daar in.
kheb vroeger veel autocross en ovalracing gedaan en das toch wel aardig wat meer exitement.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Gaaf Mark, heel veel succes en plezier 

-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
net terug van de baan Mark heeft in zijn eerste race rondetijden laten zien van rond de 2.14.5.
Helaas heeft Floor haar GTT afgeschreven
gelukkig heeft ze zelf niets.
Helaas heeft Floor haar GTT afgeschreven

B18FT... what else ?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
is 2.14,5 snel? wat is vergelijkbaar?
Hoe beviel het trouwens Mark?
Sneu voor Floor trouwens..
Hoe beviel het trouwens Mark?
Sneu voor Floor trouwens..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
een Cup Megane, ook winnaar deed 2 min rond.
22ste plaats voor mark, leuk kunnen sparren met een paar BMW's.
echte aanraders volgens Mark
22ste plaats voor mark, leuk kunnen sparren met een paar BMW's.
echte aanraders volgens Mark

B18FT... what else ?
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
gaaf Mark dat je het gewoon doet
.
Waar lever je nou in met de cupclio tov de competitie ? vermogen? , wegligging? of kun jezelf nog harder
?
Zonde van Floor trouwens

Waar lever je nou in met de cupclio tov de competitie ? vermogen? , wegligging? of kun jezelf nog harder

Zonde van Floor trouwens
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Leuksieger everts schreef:een Cup Megane, ook winnaar deed 2 min rond.
22ste plaats voor mark, leuk kunnen sparren met een paar BMW's.
echte aanraders volgens Mark

Was gewoon benieuwd, niets dan respect, zou het ook wel graag willen, het is me alleen wat te duur

Wat is er met Floor gebeurd dan?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
op de kant of zelfs over de kop gegaan ( weet ik niet precies)
igg total loss.
igg total loss.
B18FT... what else ?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
2.14 is netjes Mark, moet nog wel meer in zitten.
Ik haal een 2.17 met die rokende 1.8 van mij met een logge 19 er om.
Loopt de 2.0 een beetje lekker ? al enig idee hoeveel vermogen je draait ?
Dat is nogal wat van Floor, heb haar al een tijdje niet meer gesproken. de laatste keer tijdens vrijrijden December vorig jaar, toen had ze het spul net een beetje voor elkaar.


Loopt de 2.0 een beetje lekker ? al enig idee hoeveel vermogen je draait ?
Dat is nogal wat van Floor, heb haar al een tijdje niet meer gesproken. de laatste keer tijdens vrijrijden December vorig jaar, toen had ze het spul net een beetje voor elkaar.

2.13.9 heb ik nog gereden.
ben btw net terug er volgt nog meer info.
ben btw net terug er volgt nog meer info.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Assen is qua tijden volgens mij een beetje vergelijkbaar met CPZ, ik rijd zowel op CPZ als op Assen een 2.17, al heb ik op Assen nog niet zo veel gereden.Martijn Kool schreef:is 2.14,5 snel? wat is vergelijkbaar?
Hoe beviel het trouwens Mark?
Sneu voor Floor trouwens..

-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Mark in de bocht!

B18FT... what else ?
verslagje dan maar.
eerst vrije training op de yokohamas ging eigenlijk best goed.
mooi rustig aan eerst khad al lang niet meer in de clio gereden.
29e tijd van de 34 met 2.17,7
bijna een MR2 compleet er af gerost die vent vloog er hard af en reed zo ineens de baan weer op terwijl er veel verkeer aankwam.
remmen als een gek zelfs mijn achterbanden blokkeerden, en toen door het gras, ging gelukkig op een haartje goed.
hij moest bij racecontrol komen om de beelden te bekijken en kreeg een officieele waarschuwing.
officieele tijdtraining vervolgens nieuwe Toyos gemonteerd R888 en er voor gaan dan maar resultaat een 2.14,1 25e tijd ging lekker dus!
1e manche geweldig geracet met meerdere BMW`s en ik werd 22e dus 3 plaatsen progressie.
2e manche werd ik 25e al met al een hele leuke dag gehad en heel erg veel geleerd.
de toyos bevallen me nog niet erg goed ik heb enorm veel last van gierende banden in de bochten dit in tegenstelling tot de yokohamas waar ik dat probleem helemaal niet mee heb.
verder moet je eigenlijk vol slicks hebben dat scheelt zomaar 2a3 seconden op een ronde
(kheb al eens een 2,12 gereden op S9B`s op assen)
ook mijn rijstijl is veel te hoekig en wild daar is nog erg veel verbetering te behalen.
ach oefening baart kunst zullen we maar zeggen.
de honger naar een 2,0L motor is nu wel erg groot geworden BTW
1800 heeft gewoon net iets te min ten opzichte van de rest.
eerst vrije training op de yokohamas ging eigenlijk best goed.
mooi rustig aan eerst khad al lang niet meer in de clio gereden.
29e tijd van de 34 met 2.17,7
bijna een MR2 compleet er af gerost die vent vloog er hard af en reed zo ineens de baan weer op terwijl er veel verkeer aankwam.
remmen als een gek zelfs mijn achterbanden blokkeerden, en toen door het gras, ging gelukkig op een haartje goed.
hij moest bij racecontrol komen om de beelden te bekijken en kreeg een officieele waarschuwing.
officieele tijdtraining vervolgens nieuwe Toyos gemonteerd R888 en er voor gaan dan maar resultaat een 2.14,1 25e tijd ging lekker dus!
1e manche geweldig geracet met meerdere BMW`s en ik werd 22e dus 3 plaatsen progressie.
2e manche werd ik 25e al met al een hele leuke dag gehad en heel erg veel geleerd.
de toyos bevallen me nog niet erg goed ik heb enorm veel last van gierende banden in de bochten dit in tegenstelling tot de yokohamas waar ik dat probleem helemaal niet mee heb.
verder moet je eigenlijk vol slicks hebben dat scheelt zomaar 2a3 seconden op een ronde
(kheb al eens een 2,12 gereden op S9B`s op assen)
ook mijn rijstijl is veel te hoekig en wild daar is nog erg veel verbetering te behalen.
ach oefening baart kunst zullen we maar zeggen.
de honger naar een 2,0L motor is nu wel erg groot geworden BTW
1800 heeft gewoon net iets te min ten opzichte van de rest.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
super gaaf Mark!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Alle fotos door Sieger geschoten dank!

Floors race 5 voor de mega crash ze is over het dak gegaan en de 5 is totall los.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
kom op abel waar blijven je fotos?
effe mailen he!

effe mailen he!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Geen probleem, de kwaliteit van de foto's valt mij erg mee. Niet slecht voor z'n klein dingetje 

B18FT... what else ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Floor heeft afgelopen tijd wel goed werk gemaakt van haar auto
Zonde alleen dat dat dus allemaal voor niets is geweest ...

Zonde alleen dat dat dus allemaal voor niets is geweest ...

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
nog wat picas met dank aan Abel!
floors race 5 na de crash
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
[img]http://i600.photobucket.com/albums/tt87 ... /mark2.jpg[/img]

floors race 5 na de crash

[img]http://i600.photobucket.com/albums/tt87 ... /mark2.jpg[/img]
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Zo Das balen voor Floor zeg
Leuk he Mark de DNRT.
Gaat hier ook weer kriebelen om de 5 in orde te maken, bak en blok liggen klaar om weer gemonteerd te worden, ontbreekt alleen een beetje aan motivatie

Leuk he Mark de DNRT.
Gaat hier ook weer kriebelen om de 5 in orde te maken, bak en blok liggen klaar om weer gemonteerd te worden, ontbreekt alleen een beetje aan motivatie

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Bij mij heeft die het schotje nooit geraakt, alleen toen het schotje scheurde welRonald1916V schreef:Ha poetser!heb je dat schotje in de carterpan nog aangepast? Aanpassen of er uit halen. Drijfstang van cilinder 2 gaat 'm anders raken..

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Bij mij was het bij de eerste start al mis. tijdens handmatig ronddraaien en starten niets aan de hand. met lopende motor wel. ratelde er over alsof er een drijfstanglager uit lag.
Hij raakt 'm ook maar net, klein stukje uit het randje halen van het schotje moet voldoende zijn.
Hij raakt 'm ook maar net, klein stukje uit het randje halen van het schotje moet voldoende zijn.
