Roald's 19 16v F7R Turbo
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Ziet er uit alsof hij zo uit de showroom komt rijden
Nu niet meer in de buurt van andere auto`s parkeren om hem zo te houden

Nu niet meer in de buurt van andere auto`s parkeren om hem zo te houden

ziet er weer lekker uit Roald 

direct allerlei andere beugeltjes en steuntjes van onder de kap vandaan trekken, lekker stralen en coaten laten voor een paar tientjes, hoef je je handen ook niet vuil te makenTom schreef:Sleepoog stralen?? Gewoon een likje zwarte hammerite erop.

Trust me. I know what I'm doing.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Dat is ook het plan, zeker de veerpootbrug,steun van het luchtfilterhuis,ecu steun en dat ding waar de radiateur fan aan vast zit kunnen na 18 jaar wel een nieuw likje coating gebruiken.Xabre schreef:direct allerlei andere beugeltjes en steuntjes van onder de kap vandaan trekken, lekker stralen en coaten laten voor een paar tientjes, hoef je je handen ook niet vuil te makenTom schreef:Sleepoog stralen?? Gewoon een likje zwarte hammerite erop.
En inderdaad voor die 2 tientjes ga ik er m'n handen niet voor vuil maken met schuren,primer en verven

Maar eerst banden bestellen (die zijn nu echt bijna op) en eindelijk de turini's er onder

Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Zie de laatste foto, ik heb (nota bene bij ponChristiaan schreef:Ziet er uit alsof hij zo uit de showroom komt rijden![]()
Nu niet meer in de buurt van andere auto`s parkeren om hem zo te houden


Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Bah, hoor ik sinds een paar dagen een zingend/jankend geluid onder de motorkap vandaan komen, lijkt er op dat de lagers van m'n dynamo de oorzaak zijn.
Bij de dynamo (pas 2 jaar oud) hoor ik het geluid het sterkst, even langs de garage gereden die hebben met een stethoscoop geluisterd en bevestigde mijn bange vermoeden..de Lagers van de Dynamo waarschijnlijk gaar aan het worden.
Iemand enige ervaring hoe lang dat het nog goed kan gaan voordat de dynamo definitief de pijp uit gaat ?
Bij de dynamo (pas 2 jaar oud) hoor ik het geluid het sterkst, even langs de garage gereden die hebben met een stethoscoop geluisterd en bevestigde mijn bange vermoeden..de Lagers van de Dynamo waarschijnlijk gaar aan het worden.
Iemand enige ervaring hoe lang dat het nog goed kan gaan voordat de dynamo definitief de pijp uit gaat ?
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Rij je er mee dan??
Zonde jong, straks krijg je weer steenslag
Ik zou er niet te lang mee doorrijden, je kunt er eventueel ook een nieuw lager in (laten) zetten, is misschien goedkoper dan een nieuwe dynamo.
Misschien dat je multiriem te strak staat en daarom je lager aan ballen is, let daar even op.
Zonde jong, straks krijg je weer steenslag



Ik zou er niet te lang mee doorrijden, je kunt er eventueel ook een nieuw lager in (laten) zetten, is misschien goedkoper dan een nieuwe dynamo.
Misschien dat je multiriem te strak staat en daarom je lager aan ballen is, let daar even op.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
@Martijn
Ja ik rij ermee issie toch voor gemaakt ?
(nou ja tis wel een renault.. )
Maar tot nu toe nog geen steenslag gelukkig
Maar weer even serieus, ja is wel optie om het lager te vervangen,
dynamo werkt verder goed, rij er wel zo min mogelijk mee nu.
Eens kijken of Ronald zin heeft in deze klus, die schijnt ervaring te hebben met dynamo's
Ja ik rij ermee issie toch voor gemaakt ?

Maar tot nu toe nog geen steenslag gelukkig

Maar weer even serieus, ja is wel optie om het lager te vervangen,
dynamo werkt verder goed, rij er wel zo min mogelijk mee nu.
Eens kijken of Ronald zin heeft in deze klus, die schijnt ervaring te hebben met dynamo's

Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Tis helaas niet 'even' los halen bij een 19 16v, is net zoals bij een clio 16v of een willie aardige klus (je moet bijna de halve voorkant demonteren)Tom schreef:Weet niet of Ronald dat ook doet maar misschien gewoon effe loshalen en bij een dynamo-revisie bedrijf afgooien.
Anders had ik het hier wel even voor de deur gedaan maar gezien ik geen sleutelruimte heb of kan gebruiken hier in de buurt word het dat helaas niet.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Nee man, dat stelt geen reet voor.
koplamp alles kan blijven zitten, alleen een paar beugels los/weghalen.
clio 16v daar moet de koplamp eruit, bij een 19 niet. Als je het 1x hebt gedaan is het de tweede keer een half uur werk..
koplamp alles kan blijven zitten, alleen een paar beugels los/weghalen.
clio 16v daar moet de koplamp eruit, bij een 19 niet. Als je het 1x hebt gedaan is het de tweede keer een half uur werk..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Nah, stelt niet zo veel voor. Laatst bij de ring nog ff dynamo gewisseld op de parkeerplaats bij de Ring. Clio is ook nog wel te doen. Koplamp er ff uit en hij kan er tussenuitRoald schreef:Tis helaas niet 'even' los halen bij een 19 16v, is net zoals bij een clio 16v of een willie aardige klus (je moet bijna de halve voorkant demonteren)Tom schreef:Weet niet of Ronald dat ook doet maar misschien gewoon effe loshalen en bij een dynamo-revisie bedrijf afgooien.
Anders had ik het hier wel even voor de deur gedaan maar gezien ik geen sleutelruimte heb of kan gebruiken hier in de buurt word het dat helaas niet.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Hij zit bij een 19 alleen onder 't spruitstuk en bij een Clio er half onder. Losdraaien wil wel maar er tussenuit een 2e..Tom schreef:een 19 is wel een slag ruimer voor het blok ja. Dus je hebt iets te doen vanmiddag
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Nah, mag wel een beetje spannend blijvenTom schreef:zonder uitdagingen is het ook maar saai het Ronald.

-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Daarom hebben we toch Renault's ?Ronald1916V schreef:Nah, mag wel een beetje spannend blijvenTom schreef:zonder uitdagingen is het ook maar saai het Ronald.

Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Daarom staat die van mij al een half jaar stil. 

Het viel me tijdens de demontage van mijn R19 blok ook op hoeveel werk het is.
@Ronald. Met de steunen, die ik nog heb liggen is het een fluitje van een cent en daar past de R19 dynamo zo in.
@Ronald. Met de steunen, die ik nog heb liggen is het een fluitje van een cent en daar past de R19 dynamo zo in.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ja, die Clio steunen moet ik nog even hebben. zal je vanavond wel even een PM sturen daarover.jacques schreef:Het viel me tijdens de demontage van mijn R19 blok ook op hoeveel werk het is.
@Ronald. Met de steunen, die ik nog heb liggen is het een fluitje van een cent en daar past de R19 dynamo zo in.

-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Zo er is weer eens flink werk aan de 19 16v verricht en dat was nodig ook.
De 16v moest voor de apk en dat ging niet zonder slag of stoot.
Wat er gedaan moest worden:
-4 nieuwe banden (vredestein sportraq 3)
-2 nieuwe schokdempers voor (rechts was echt helemaal gaar)
-Remklauw rechts achter (alweer) los maken
-1 nieuwe remslang links voor (canvas zichtbaar)
-4 nieuwe bougies
-Set nieuwe bougie kabels+verdelerkap kabel
-Nieuwe olie+filter
Echter tot overmaat van ramp plofte vorige week de bougie van cilinder 3 er ineens uit bak herrie onder de motorkap vandaan en het vermogen viel natuurlijk ook weg.
Na 2 minuten onderzoek was ik er wel uit wat het probleem was, schroefdraad van de bougie in de cilinderkop was gewoon rot, pot vol blommen iemand heeft dat ooit dus gewoon eens keer gesloopt.
Met veel moeite en pijn de resten bougie kabel uit de schacht gepulkt om vervolgens een paar uur te lopen klooien om de bougie er uit te krijgen, die draaide namelijk dol in de kop... fijn!
Maar goed met een 16mm pijpsleutel en een grijpveer na lang pielen voor elkaar gekregen om het kreng er uit te krijgen.
Vervolgens de 19 bij de garage neer gezet om er een heli coil in te laten zetten, dat kon er ook nog wel bij nadat eerder die week het lager van de pas 2,5 jaar oude dynamo begon te janken.
Maar goed alles is weer opgelapt 16v rijd weer en hoe zeg!!
Ik kan me niet herinneren dat ie ooit zo gigantisch fijn en heerlijk heeft gereden!
Schommelende/onstabiele stuur issue is hiermee ook meteen opgelost dat lag dus duidelijk aan die gare schokdemper.
Schrok er best wel van hoe rot dat ding was, ronduit gevaarlijk eigenlijk, werking van een fietspomp was duidelijk beter te noemen
Aangezien na de dynamo issue en bougie incident heb ik het ook echt meteen gehad met F7P en ga morgen als het goed is een 2.0 F7R blokkie ophalen, later daar over uiteraard meer
And last but not least... woohoo de Speedline Turini's zitten er eindelijk onder
Smoelt heerlijk die velgen al komen ze er nog lang niet optimaal uit, de 16v zal asap toch echt 3 a 4 cm moeten zakken en een spacertje met name bij de achterwielen zal ook een hoop goed doen.
En dan nu Foto's! in goede Roald traditie van crap kwaliteit met de nokia 2.0 MP phone cam gemaakt, waardoor de turini's er nog minder uit komen.
In het echt is het toch een heel ander en vooral beter gezicht.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0079.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0078.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0077.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0076.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0075.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0074.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0073.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0072.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0070.jpg[/img]
De Rotte schokbreker, je kon de gaten er gewoon in prikken, en de zuigstang (of hoe je het ook noemt) was zeiknat van de olie...
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0069.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0068.jpg[/img]
Dat was het weer voorlopig.
Grtz,
Roald
De 16v moest voor de apk en dat ging niet zonder slag of stoot.
Wat er gedaan moest worden:
-4 nieuwe banden (vredestein sportraq 3)
-2 nieuwe schokdempers voor (rechts was echt helemaal gaar)
-Remklauw rechts achter (alweer) los maken
-1 nieuwe remslang links voor (canvas zichtbaar)
-4 nieuwe bougies
-Set nieuwe bougie kabels+verdelerkap kabel
-Nieuwe olie+filter
Echter tot overmaat van ramp plofte vorige week de bougie van cilinder 3 er ineens uit bak herrie onder de motorkap vandaan en het vermogen viel natuurlijk ook weg.
Na 2 minuten onderzoek was ik er wel uit wat het probleem was, schroefdraad van de bougie in de cilinderkop was gewoon rot, pot vol blommen iemand heeft dat ooit dus gewoon eens keer gesloopt.
Met veel moeite en pijn de resten bougie kabel uit de schacht gepulkt om vervolgens een paar uur te lopen klooien om de bougie er uit te krijgen, die draaide namelijk dol in de kop... fijn!

Maar goed met een 16mm pijpsleutel en een grijpveer na lang pielen voor elkaar gekregen om het kreng er uit te krijgen.

Vervolgens de 19 bij de garage neer gezet om er een heli coil in te laten zetten, dat kon er ook nog wel bij nadat eerder die week het lager van de pas 2,5 jaar oude dynamo begon te janken.
Maar goed alles is weer opgelapt 16v rijd weer en hoe zeg!!
Ik kan me niet herinneren dat ie ooit zo gigantisch fijn en heerlijk heeft gereden!
Schommelende/onstabiele stuur issue is hiermee ook meteen opgelost dat lag dus duidelijk aan die gare schokdemper.
Schrok er best wel van hoe rot dat ding was, ronduit gevaarlijk eigenlijk, werking van een fietspomp was duidelijk beter te noemen

Aangezien na de dynamo issue en bougie incident heb ik het ook echt meteen gehad met F7P en ga morgen als het goed is een 2.0 F7R blokkie ophalen, later daar over uiteraard meer

And last but not least... woohoo de Speedline Turini's zitten er eindelijk onder


Smoelt heerlijk die velgen al komen ze er nog lang niet optimaal uit, de 16v zal asap toch echt 3 a 4 cm moeten zakken en een spacertje met name bij de achterwielen zal ook een hoop goed doen.
En dan nu Foto's! in goede Roald traditie van crap kwaliteit met de nokia 2.0 MP phone cam gemaakt, waardoor de turini's er nog minder uit komen.
In het echt is het toch een heel ander en vooral beter gezicht.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0079.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0078.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0077.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0076.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0075.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0074.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0073.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0072.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0070.jpg[/img]
De Rotte schokbreker, je kon de gaten er gewoon in prikken, en de zuigstang (of hoe je het ook noemt) was zeiknat van de olie...
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0069.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fb0068.jpg[/img]
Dat was het weer voorlopig.
Grtz,
Roald
Laatst gewijzigd door Roald op vr 5 aug 2011 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
dat dat ding nog niet omlaag is zeg, nu moet het helemaal! 
2.0 ja? zozo, nice!

2.0 ja? zozo, nice!

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Ja ach kwam ineens zomaar op mijn wegMartijn Kool schreef:dat dat ding nog niet omlaag is zeg, nu moet het helemaal!
2.0 ja? zozo, nice!

Ik keek, ik zag en ploef daar wassie ineens

Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Ik hoor dat jij me gaat helpen met de torsie as achter te verstellen ?Martijn Kool schreef:dat dat ding nog niet omlaag is zeg, nu moet het helemaal!
2.0 ja? zozo, nice!

Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
haha, dat is wel mijn specialiteit maar morgen wordt hem dat niet.
Breng hem binnenkort maar, dan ros ik die achteras wel los
Breng hem binnenkort maar, dan ros ik die achteras wel los

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Of Spider?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
@Jacques:
Wat voor F7R het precies word dat komt later wel, hij zal niet bij de standaard 150 pk blijven, daar doe ik het niet voor
@Martijn:
Is goed komt wel een keer, morgen kom ik ook helaas niet met de 19 16v maar met de saaie polo van m'n ma die heeft een trekhaak
Wat voor F7R het precies word dat komt later wel, hij zal niet bij de standaard 150 pk blijven, daar doe ik het niet voor

@Martijn:
Is goed komt wel een keer, morgen kom ik ook helaas niet met de 19 16v maar met de saaie polo van m'n ma die heeft een trekhaak

Anything worth doing is worth doing right!.
Wordt het oude blok van Martijn. Je moet overigens niet zo min doen over dat saaie 150pk megane blok. Dat blok trekt echt heel goed van onderuit.Roald schreef:@Jacques:
Wat voor F7R het precies word dat komt later wel, hij zal niet bij de standaard 150 pk blijven, daar doe ik het niet voor![]()
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
saaie 150pk blok
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Tis niet dat ik er min over wil doen, helemaal niet juist, vanuit onderin wil dat blok inderdaad heel goed en dat is wat ik aan de F7P haat, dat is onderin een mega lui ding.jacques schreef: Je moet overigens niet zo min doen over dat saaie 150pk megane blok. Dat blok trekt echt heel goed van onderuit.
Alleen boven 5500 rpm gebeurd er niet zo veel meer bij een Megane F7R wat ik van Ronald begreep.
Het is dat ik de upgrade van 137 naar 150 pk ook te weinig vind.
Mijn 2.0 ombouw zal op 1 punt van die van jouw sterk verschillen namelijk dat ik een F7P kop zal gaan gebruiken en een williams ECU, dit scheelt een hoop ombouwen (ontsteking,kabelboom,geen startonderbreker gezeur etc).
Plus als bijkomend voordeel is dat de standaard F7P nokkenassen scherper zijn.
Als ik het goed heb begrepen zou de F7P kop op de Megane F7R ook iets meer compressie moeten opleveren.
Plus dat ik 1 stap scherpere nokkenassen wil dan standaard F7P nokken.
Al met al moet dit het gewenste effect opleveren dat ie ruim meer levert dan 150 pk en ook hoger in de toeren lekkerder zal door gaan.
Dus eigenlijk een beetje het beste van beide werelden die F7R en F7P heten

Anything worth doing is worth doing right!.
Om eerlijk te zijn. Het was een hoop werk, maar ik heb er geen spijt van dat ik nu een megane kop heb. Ook ik gebruik een F7P ECU. Een groot voordeel is dat alles nu is opgeschreven en het aantal aanpassingen valt mee. Over de nokkenassen. Ik was eerst van plan scherpere nokkenasssen te monteren, maar dat ging niet ivm. het gebruik van de standaard megane ECU. Later bleek ik toch de gemapte F7P ECU te moeten gebruiken. Ik had dus de nokkenassen kunnen wisselen. Maar ik vindt ze wel lekker lopen. Gewoon 100 in zijn 5 en toch lekker weg kunnen accelereren zonder terug te schakelen. En net als bij de F7P komt de echte vaart erin bij ca 4500 rpm. Ik weet nog dat met ik Martijn Kool mee reed op CPZ en hij op het rechte eind bij 180 naar zijn 5 ging. Ik dacht toen. Zo wil ik mijn cabrio hebben. Dit is goed genoeg. Dit blok is echt veel sterker als een F7P onderin.
Je hebt overigens wel een punt. Een F7R met F7P kop inbouwen is een eitje. Nog een chip van Menno erin en je rijdt alweer rond.
Je hebt overigens wel een punt. Een F7R met F7P kop inbouwen is een eitje. Nog een chip van Menno erin en je rijdt alweer rond.
Laatst gewijzigd door jacques op vr 5 aug 2011 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak