Lucabrio, helemaal nieuw
Hoi allemaal,
Mijn naam is Luc, nu 30 jaar, woon en werk in het Zuiden des lands.
Eigenlijk Volvo-fanaat in hart en nieren, mijn dagelijkse auto is een Volvo 850 Estate.
Daarvoor heb ik 3 460's en een 440 met de hele fijne 2.0 motor van Renault gehad.
Mijn vriendin rijdt een Citroen C3 uit 2008, en we hebben een Ford Transit uit 1984 (belastingvrij) als eenvoudige camper en die wordt ook regelmatig ingezet voor verhuizingen en voor allerhande gelegenheden waarbij grote spullen moeten worden vervoerd.
Vanaf a.s. donderdag komt deze Renault 19 Cabrio ons wagenpark nog aanvullen :
[img]http://img.photobucket.com/albums/v34/l ... o/revo.jpg[/img]
Het is een 1.8 8v, met net geen 91.000 km's op de klok, verse APK en verse distributie. Rijdt perfect en ziet er op een mini-beginnend roestplekje op het spatbord rechtsachter en een doffe achterruit ook perfect uit. Op een verlagingssetje (ik schat 2 of 3 cm t.o.v. origineel) en de velgen na, nog origineel.
Na het overschrijven gaat ie meteen mn garage in want er moeten wat kleinigheden gebeuren, o.a. de wielen gaan er af zodat ik de wielkasten uitgebreid schoon kan maken en tectyleren, velgen zelf schoonmaken en misschien wel opnieuw lakken, papieren luidsprekertjes vervangen door degelijk materiaal, en de raambediening linksvoor werkt niet meer helemaal optimaal.
Als iemand weet waar ik zo'n mechanisme tweedehands of nieuw kan uithalen, tips zijn welkom.
Nog wat foto's :
[img]http://img.photobucket.com/albums/v34/l ... /lizij.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v34/l ... io/int.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v34/l ... /rezij.jpg[/img]
Plannen voor "echte" tuning heb ik niet. Misschien een open luchtfiltertje, en verder verse bougies, kabels, verdelerkap en zo, zodat dat allemaal weer fris is.
Qua uiterlijk vind ik het sowieso een prachtige auto, het exterieur ga ik niks aan veranderen. Misschien op den duur eens een lederen interieur?
Zit in mn Volvo ook, erg mooi en bevalt me uitstekend.
Mogelijk hier en daar wat geluidsisolatie aanbrengen (onder de motorkap zit helemaal niks, mn Volvo en zelfs die ouwe transit hebben daar een mat van geluidsdempend materiaal), en daar blijft het dan wel bij.
's Winters blijft de auto in de garage en wordt ie geschorst, 's zomers zal ie alleen voor plezierritjes gebruikt worden.
Binnenkort volgen meer foto's en de eerste vragen zien jullie vanzelf verschijnen...
Mijn naam is Luc, nu 30 jaar, woon en werk in het Zuiden des lands.
Eigenlijk Volvo-fanaat in hart en nieren, mijn dagelijkse auto is een Volvo 850 Estate.
Daarvoor heb ik 3 460's en een 440 met de hele fijne 2.0 motor van Renault gehad.
Mijn vriendin rijdt een Citroen C3 uit 2008, en we hebben een Ford Transit uit 1984 (belastingvrij) als eenvoudige camper en die wordt ook regelmatig ingezet voor verhuizingen en voor allerhande gelegenheden waarbij grote spullen moeten worden vervoerd.
Vanaf a.s. donderdag komt deze Renault 19 Cabrio ons wagenpark nog aanvullen :
[img]http://img.photobucket.com/albums/v34/l ... o/revo.jpg[/img]
Het is een 1.8 8v, met net geen 91.000 km's op de klok, verse APK en verse distributie. Rijdt perfect en ziet er op een mini-beginnend roestplekje op het spatbord rechtsachter en een doffe achterruit ook perfect uit. Op een verlagingssetje (ik schat 2 of 3 cm t.o.v. origineel) en de velgen na, nog origineel.
Na het overschrijven gaat ie meteen mn garage in want er moeten wat kleinigheden gebeuren, o.a. de wielen gaan er af zodat ik de wielkasten uitgebreid schoon kan maken en tectyleren, velgen zelf schoonmaken en misschien wel opnieuw lakken, papieren luidsprekertjes vervangen door degelijk materiaal, en de raambediening linksvoor werkt niet meer helemaal optimaal.
Als iemand weet waar ik zo'n mechanisme tweedehands of nieuw kan uithalen, tips zijn welkom.
Nog wat foto's :
[img]http://img.photobucket.com/albums/v34/l ... /lizij.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v34/l ... io/int.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v34/l ... /rezij.jpg[/img]
Plannen voor "echte" tuning heb ik niet. Misschien een open luchtfiltertje, en verder verse bougies, kabels, verdelerkap en zo, zodat dat allemaal weer fris is.
Qua uiterlijk vind ik het sowieso een prachtige auto, het exterieur ga ik niks aan veranderen. Misschien op den duur eens een lederen interieur?
Zit in mn Volvo ook, erg mooi en bevalt me uitstekend.
Mogelijk hier en daar wat geluidsisolatie aanbrengen (onder de motorkap zit helemaal niks, mn Volvo en zelfs die ouwe transit hebben daar een mat van geluidsdempend materiaal), en daar blijft het dan wel bij.
's Winters blijft de auto in de garage en wordt ie geschorst, 's zomers zal ie alleen voor plezierritjes gebruikt worden.
Binnenkort volgen meer foto's en de eerste vragen zien jullie vanzelf verschijnen...
-
kijk eens aan !! dat is een nette auto.. mooi hoor en ideaal voor dit prachtige weer !!! veel plezier(ritjes) ervan !!
Welkom hier. Idd een mooie zomerauto 

Welkom bij de RTC!! Nette cabrio idd!! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Welkom. Raambediening is meestal een kwestie van slecht contact van de stekker die in het motortje steekt. Het motortje is meestal niet stuk. Het kan ook aan de relais liggen. Die zitten onder het plastic deksel dat boven het middenconsole zit en dus onder de kachelknoppen. 4 relais te weten Links openen, sluiten en rechts openen en sluiten.
Een open luchtfilter is gewoon weggegooid geld. Kost vermogen. Je haalt warme lucht binnen. Ik weet nog een compleet leren interieur voor een R19 cabrio.
Een open luchtfilter is gewoon weggegooid geld. Kost vermogen. Je haalt warme lucht binnen. Ik weet nog een compleet leren interieur voor een R19 cabrio.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Dat van die openlucht filter is niet per defenitie waar!
-
nee een open luchtfilter kan zeker wel vermogenswinst opleveren zelfs.. ik heb bijv een k&n luchtfilter rechtstreeks op mijn smoorklephuis bevestigd. ik heb al verschillende autos gehad met sportluchfilter daar krijg je alleen meer geluid en meer verbruik van .. maar die rechtstreeks op mijn smoorklephuis zit gemonteerd dat scheelt zoveel echt ontzettend goed merkbaar. terwijl dat ook nietecht een koel plekje is.. mijn 1.7 75 pktje loopt/ liep toen ik er nog mee reed. over de 205 km op de teller terwijl hij voorheen net over de 195 liep. duss soms mits goed gemonteerd levert het wel vermogenswinst op..
Beste allen,
Ik wil misschien een open luchtfilter plaatsen.
Mijn doel is geen vermogenswinst. Wel een ander (vet!) geluid op t moment dat je volgas geeft.
Als ik het huidige luchtfilter vervang, dan is het of voor een K&N vervangingsfilter, of een dikke open luchtfilter met hitteschild.
Maar de auto is nog bij de vorige eigenaar.
Gelijk een technische vraag : de huidige 1.8 single point injectie motor brengt 95 pk, terwijl een 1.8i met multipointinjectie, 110 pk en veeel meer koppel brengt.
Is die kop (MPI) makkelijk over te zetten naar een 1.8 Si?
Ik wil misschien een open luchtfilter plaatsen.
Mijn doel is geen vermogenswinst. Wel een ander (vet!) geluid op t moment dat je volgas geeft.
Als ik het huidige luchtfilter vervang, dan is het of voor een K&N vervangingsfilter, of een dikke open luchtfilter met hitteschild.
Maar de auto is nog bij de vorige eigenaar.
Gelijk een technische vraag : de huidige 1.8 single point injectie motor brengt 95 pk, terwijl een 1.8i met multipointinjectie, 110 pk en veeel meer koppel brengt.
Is die kop (MPI) makkelijk over te zetten naar een 1.8 Si?
Laatst gewijzigd door Lucabrio op do 15 mar 2012 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
het kan zijn dat ik het mis heb maar ik weet niet beter dan dat de singlepointjes 75 pk hebben en de multipoint 95. ik merkte met mijn 95 pk multi niet dat ie echt zoveel sneller was dan de 75 pk single alleen het spruitstuk is wat vetter en zo ook het aanzuig geluid met open luchtfilter.
mijn vraag is dan ook is het de moeite om voor een ombouw te gaan voor zo'n minimaal verschil? (mijn mening)
je moet er rekening mee houden dat als je het kop gebeuren gaat ombouwen je ook een inspuitcomputer moet hebben . maar misschien dat er mensen ervaring mee hebben en het je precies kunnen zeggen .
mijn vraag is dan ook is het de moeite om voor een ombouw te gaan voor zo'n minimaal verschil? (mijn mening)
je moet er rekening mee houden dat als je het kop gebeuren gaat ombouwen je ook een inspuitcomputer moet hebben . maar misschien dat er mensen ervaring mee hebben en het je precies kunnen zeggen .
je hebt de 1.7 multipoint 98pk en de 1.8 (ook gewoon de 1.7 blok) uit de clio rsi en sommige r19's die is inderdaad 110 pk
overzetten van de kop alleen is het makkelijkst. de rest wordt een stuk moeilijker de kabelboom en de computer..
maar ik heb het nog nooit gedaan dus misschien valt het mee. iedergeval een leuk project!
overzetten van de kop alleen is het makkelijkst. de rest wordt een stuk moeilijker de kabelboom en de computer..
maar ik heb het nog nooit gedaan dus misschien valt het mee. iedergeval een leuk project!
Hang er dan gelijk een 16v of 2.0 in 

-
- Contacteer:
Welkom !
en wat tutuur zegt idd gooi er dan een 2.0 williams blok in of een 16 kleppert.

-
okee de rsi ken ik natuurlijk ook ,. maar wist niet (endat werkt al 12 jaar bij renault hahaha) dat in een "gewone" 19 ook een 110 pk kon liggen.
ik zou ook echt voor het grovere werk gaan dan.. ik heb pasgeleden een espaceblok incl kabelboom en inspuitcomp aangeboden gekregen voor 650 euro
2.016v met 140 pk zal ook wel lopen in een 19 denk ik?>
ik zou ook echt voor het grovere werk gaan dan.. ik heb pasgeleden een espaceblok incl kabelboom en inspuitcomp aangeboden gekregen voor 650 euro
2.016v met 140 pk zal ook wel lopen in een 19 denk ik?>
phoe een f4r in een r19 dat is denk ik niet mogelijk..
ja met veel laswerk wel natuurlijk maar is niet plug and play.
je kunt gaan voor
rsi blok 110PK
2.0 8v 115 pk
1.8 16V 136 PK
2.0 16V 150 PK (williams en de nieuwere betere Megane 1 coupe 16V)
goedkoper is denk ik deze cabrio verkopen en een cabrio 16V terug tekopen
je kunt gaan voor
rsi blok 110PK
2.0 8v 115 pk
1.8 16V 136 PK
Ik kan je verzekeren dat een R19 cabrio met een megane 2.0 16V (F7R 710) veel beter loopt dan een R19 1.8 16V (F7P). Dus ik zou zeggen scharrel een afgeschreven megane coupe 2.0 16V op. Dan heb je alles wat je nodig hebt inclusief de remmen, wielophanging, fussees en niet te vergeten de JC5 bak. De handleiding staat op het net.
waarom niet? je kunt toch gewoon het blok staand monteren?Abel schreef:phoe een f4r in een r19 dat is denk ik niet mogelijk..
je kunt gaan voor
rsi blok 110PK
2.0 8v 115 pk
1.8 16V 136 PK
Das balen! Ik dacht dat het wel kon...
-
kan ook wel volgens mij, megane heeft dezelfde steunen op het blok als een f4r (dynamo, airco en shit) volgens mij. als je die meuk weghaalt dan kun je op die gaten een staande steun monteren. Bij de bak kan het zobiezo.
overigens weet ik het niet 100% zeker
overigens weet ik het niet 100% zeker
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Tenzij ze de stuurbekrachtiging etc hebben behouden.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
He Welkom,
Mooie auto, ook een gelaagde kleur van Renault
Hier al eens gekeken
http://www.renault-tuning.com/lidworden.php
Natuurlijk ben je ook welkom op onze meetings, dit zijn de foto's van de laatste meeting
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=29717
Mooie auto, ook een gelaagde kleur van Renault

Hier al eens gekeken

http://www.renault-tuning.com/lidworden.php
Natuurlijk ben je ook welkom op onze meetings, dit zijn de foto's van de laatste meeting
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=29717
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Contacteer:
Die 2 liter 8 klepper is met een andere nokkenas en een betere chip ook wel lekker te helpen hoor
vooral heerlijk is de hoeveelheid koppel van die motoren !
vooral heerlijk is de hoeveelheid koppel van die motoren !
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Het motortje doet het ook wel, alleen de laatste 2 cm omhoog maakt ie een ratelend geluid en moet je m met de hand helpen. Morgen haal ik de auto op, eerste wat ik ga doen is de relais controleren/schoonmaken, als dat t probleem niet oplost, gaat het linkerdeurpaneel maar ff eraf. Kan niet heel ingewikkeld zijn.jacques schreef:Welkom. Raambediening is meestal een kwestie van slecht contact van de stekker die in het motortje steekt. Het motortje is meestal niet stuk. Het kan ook aan de relais liggen. Die zitten onder het plastic deksel dat boven het middenconsole zit en dus onder de kachelknoppen. 4 relais te weten Links openen, sluiten en rechts openen en sluiten.

-
- Contacteer:
Klinkt als een mechaniekje dat op zijn eind is 
imitatie vast niet heel duur

imitatie vast niet heel duur
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Ik heb het hele spul nog liggen inclusief de metalen steun, die je tegen de veertoren moet aanlassen. Pas meteen in een R19Abel schreef:een f4r kan niet staand gemonteerd worden. en een steun fabrieken lijkt me gezien de krachten en ruimte ook nooit echt een goede oplossing
Zo, gisteren de auto opgehaald en een flink stuk ermee gereden, binnendoor van Sittard naar Margraten bij de opa's en oma's op bezoek, ook dat moet gebeuren, en vandaar terug naar Elsloo.
Hoewel mn vriendin in eerste instantie iets had van wat moet je nou met nog een auto, is ze inmiddels wel enthousiast. Auto rijdt dan ook heerlijk en ziet er gewoon heel erg goed uit.
Inmiddels aan het poetsen, interieur is al helemaal gebeurt, durf nog niet echt aan de buitenkant te beginnen, ik verwacht elk moment een flinke bui.
De vorige eigenaar had de originele matten met "cabriolet" opdruk vervangen door Halfrods-troep, maar de originele gelukkig wel achterin gelegd. Die heb ik maar eens in bad gedaan. Eerst wilde ik ze alle 4 tegelijk schoonmaken, maar het is een voor een geworden, voor elke mat een bad. Ongelofelijk wat komt daar een hoop troep uit. Maar het is de moeite waard, op hier en daar een loslatend naadje na zijn ze weer als nieuw.
Vraagje : er zitten nu 195/50 R15 banden onder, is dat het breedst dat kan, zonder dat er e.e.a. gaat aanlopen?
En stel dat ik naar 16 inch velgen wil, steek is dacht ik 4x100, welke naafdiameter en ET-waarde moet ik dan hebben, en wat voor bandenmaat hoort erom?
Is er op dit forum geen "te koop hoekje"?
Hoewel mn vriendin in eerste instantie iets had van wat moet je nou met nog een auto, is ze inmiddels wel enthousiast. Auto rijdt dan ook heerlijk en ziet er gewoon heel erg goed uit.
Inmiddels aan het poetsen, interieur is al helemaal gebeurt, durf nog niet echt aan de buitenkant te beginnen, ik verwacht elk moment een flinke bui.
De vorige eigenaar had de originele matten met "cabriolet" opdruk vervangen door Halfrods-troep, maar de originele gelukkig wel achterin gelegd. Die heb ik maar eens in bad gedaan. Eerst wilde ik ze alle 4 tegelijk schoonmaken, maar het is een voor een geworden, voor elke mat een bad. Ongelofelijk wat komt daar een hoop troep uit. Maar het is de moeite waard, op hier en daar een loslatend naadje na zijn ze weer als nieuw.
Vraagje : er zitten nu 195/50 R15 banden onder, is dat het breedst dat kan, zonder dat er e.e.a. gaat aanlopen?
En stel dat ik naar 16 inch velgen wil, steek is dacht ik 4x100, welke naafdiameter en ET-waarde moet ik dan hebben, en wat voor bandenmaat hoort erom?
Is er op dit forum geen "te koop hoekje"?
-
16inch
195/45 R16 bandenmaat komt het dichtst in de buurt bij 195/50
ET37 (mag iets afwijken, maar mag niet veel hoger worden, liever lager dan komen de wielen iets verder naar buiten)
Naafdiameter renault is 60,3mm en steek is 4x100
ET37 (mag iets afwijken, maar mag niet veel hoger worden, liever lager dan komen de wielen iets verder naar buiten)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
RTC MarktLucabrio schreef: Is er op dit forum geen "te koop hoekje"?
http://www.renault-tuning.com/markt/markt.php
Project: GTT Blue Sport
Als de breedte van de banden niet veel uit maakt komt 205/40/16 kwa omtrek meer in de buurt bij 195/50/15. Keuze in banden is dan alleen weer minder.Martijn Kool schreef:16inch
Nog een ander vraagje : waar de vorige eigenaar me al voor waarschuwde, gebeurde vanmiddag. Bij het intrappen van de koppeling, was opeens alle weerstand verdwenen en lag het koppelingspedaal helemaal onderin, terwijl de koppeling "uit" was want ik kreeg m niet in de versnelling. Ik heb het pedaal weer omhoog gekregen met mn voet, opnieuw ingetrapt, en alles werkt weer zoals het hoort.
Wat is dat voor een systeem, waar dient het voor? En kan ik op een of andere manier voorkomen dat het nog eens gebeurt? Ik stond stil op een drukke rotonde
Als mn vriendin gereden had was ze geheid in paniek geraakt...
Wat is dat voor een systeem, waar dient het voor? En kan ik op een of andere manier voorkomen dat het nog eens gebeurt? Ik stond stil op een drukke rotonde

Dat is waarschijnlijk het zelfstellende mechanisme van je koppelingspendaal. Hier staat, welliswaar in het Frans, hoe je het moet demonteren. (Cliotechniek lijkt heel veel op de R19
http://www.clio-williams.net/Parties/En ... ?ent_id=10
http://www.clio-williams.net/Parties/En ... ?ent_id=10
-
meestal gaan die zelfstellende "maantjes " eerst kapot en snel erna volgt de koppeling is mijn ervaring. ik heb ook een tijdje rondgereden op die manier dat ie af en toe eens onderin bleef hangen dan gauw met je hand naar beneden en eraan trekken.. toen ook dat mechaniek vervangen maar snel erna de koppeling ook omdat die te zwaar gaat dan en begint te slippen .
het werkje valt op zich mee . je moet die staaf zeg maar waar de pedalen aanhangen eruit halen wel eerst de borglipjes/klemmetjes eraf wippen . ik geloof dan die stang een kwartslagje draaien en dan eruit trekken.. let wel op voor de afstandsringetjes enzo dat je die weer goed terug zet...
het is voor mij al wat jaartjes geleden dat ik dat deed dus het kan zijn dat de informatie niet 100% klopt maar zeker wel 98% hahaha
het werkje valt op zich mee . je moet die staaf zeg maar waar de pedalen aanhangen eruit halen wel eerst de borglipjes/klemmetjes eraf wippen . ik geloof dan die stang een kwartslagje draaien en dan eruit trekken.. let wel op voor de afstandsringetjes enzo dat je die weer goed terug zet...
het is voor mij al wat jaartjes geleden dat ik dat deed dus het kan zijn dat de informatie niet 100% klopt maar zeker wel 98% hahaha