ACT: Clio RS
Dan komt hij alleen iets naar buiten 
Een 17" 6,5j velg zie je niet vaak btw!

Een 17" 6,5j velg zie je niet vaak btw!
Denk dat iedereen de velgen wel kent, nervasport
Ben al blij dat de castana's eraf gaan, zien er erg mooi uit als je rijdt, maar niet wanneer je stilstaat haha.
hierna opzoek naar een mooie verlaging dus, anders wordt het helemaal zo'n tractor
Ben al blij dat de castana's eraf gaan, zien er erg mooi uit als je rijdt, maar niet wanneer je stilstaat haha.
hierna opzoek naar een mooie verlaging dus, anders wordt het helemaal zo'n tractor
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
goeie keus qua velg 

Ah, de nervasports 
Tis trouwens canasta en niet castana

Tis trouwens canasta en niet castana

-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
- Locatie: Leende NB
Hey,
mijn clio heeft ondertussen al 250k km gelopen.
Echter moet nu de distributieriem vervangen worden.
Ik kan eventueel ook een 2ehandse schade clio RS kopen met een goed blok met 150k km op de teller waarbij de distributieriem bij 120k km vervangen is.
De radiateur moet er uit omdat deze lek is dus heb genoeg ruimte.
Is dit een beetje een klus die te doen is?
ik heb tijd genoeg aangezien ik een 2e autotje heb(twingo)
Wat zijn de moeilijke dingen die ik tegen ga komen?
alvast bedankt
mijn clio heeft ondertussen al 250k km gelopen.
Echter moet nu de distributieriem vervangen worden.
Ik kan eventueel ook een 2ehandse schade clio RS kopen met een goed blok met 150k km op de teller waarbij de distributieriem bij 120k km vervangen is.
De radiateur moet er uit omdat deze lek is dus heb genoeg ruimte.
Is dit een beetje een klus die te doen is?
ik heb tijd genoeg aangezien ik een 2e autotje heb(twingo)
Wat zijn de moeilijke dingen die ik tegen ga komen?
alvast bedankt
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Nou ben ik niet de techneut maar volgens mij is het voornamelijk de kleine ruimtes die het misschien lastig maakt. De rest is denk 1 op 1 overzetten en hoeft niet moeilijk te zijn voor de handige klusser.
(Daar val ik niet onder
)
MAar van welke rs? De zwarte van MP? Of een andere waarvan ik nog niet weet dat die total loss is??
(Daar val ik niet onder

MAar van welke rs? De zwarte van MP? Of een andere waarvan ik nog niet weet dat die total loss is??

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
deze dus:
http://auto.marktplaats.nl/renault/4575 ... zwart.html
Moet je wel snel zijn want op de clio club hebben ze het plan om hem te kopen en in onderdelen te verdelen:
http://www.clioclub.nl/viewtopic.php?f=52&t=11264
http://auto.marktplaats.nl/renault/4575 ... zwart.html
Moet je wel snel zijn want op de clio club hebben ze het plan om hem te kopen en in onderdelen te verdelen:
http://www.clioclub.nl/viewtopic.php?f=52&t=11264
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
- Locatie: Leende NB
die inderdaad, probeer hem te bereiken maar krijg hem nog niet te pakken.
Dan mag je het oude blok wel aan mij geven 

-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
- Locatie: Leende NB
haha! het oude blok zal dan wel weg gaan waarschijnlijk maar loopt verder nog perfect maar als ik voor hetzelfde geld een ander blok erin kan lepelen met 100k km minder lijkt me dat niet verkeerd
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ik zou er goed over nadenken. Je weet nu wat voor blok je hebt en hoe die rijd. Een ander blok is toch een beetje een risico. Je weet niet hoe ermee is gereden en wat de geschiedenis is.
Suc6 ermee
Suc6 ermee
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
- Locatie: Leende NB
ja heb je zeker gelijk in maar in de regel is een 150k km blok beter als een 250k km blok.
wellicht houd ik t oude blok ook gewoon mocht ik onderdelen nodig hebben.
of misschien een leuk blok voor mn twingo
van 60pk naar 172 haha
wellicht houd ik t oude blok ook gewoon mocht ik onderdelen nodig hebben.
of misschien een leuk blok voor mn twingo

Die statement heb je zeker geen gelijk in!!!
Doe mij liever een goed onderhouden en beredenb blok met 250 dan een afgetrapte met 150!
Doe mij liever een goed onderhouden en beredenb blok met 250 dan een afgetrapte met 150!
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Gefeliciteerd!!
En, beetje voor de prijs kunnen verkopen die je in je hoofd had?
Succes met de zoektocht
.
En, beetje voor de prijs kunnen verkopen die je in je hoofd had?
Succes met de zoektocht

-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: za 2 mei 2009 17:06
- Locatie: Nijverdal
Er komt binnenkort (over pakweg een weekje) een zwarte r26 op de markt.Adinsx schreef:De 182 heeft sinds vanmorgen een nieuw baasje![]()
Nu kan de zoektocht naar de juiste R26 beginnen
tip: hou de site van Munsterhuis in de gaten
Vond al enige tijd dat mijn RS niet meer zo snaarstrak stuurde, En aangezien ik zelf bij de dealert werk
Dacht ik ach bestel wel even wat nieuwe stabilisator rubbertjes.
Na eenmaal de oude rubbers ( binnenste+buitenste) los te hebben gehaald, was wel duidelijk dat vooral de binnenste flink ovaal waren gesleten,. Nieuwe gemonteerd( takke werk) Maar echt wat een Verrandering zeg kwa rijden echt stukker beter/scherper.
Dus echt een aanrader en dat voor +-40 euro

Na eenmaal de oude rubbers ( binnenste+buitenste) los te hebben gehaald, was wel duidelijk dat vooral de binnenste flink ovaal waren gesleten,. Nieuwe gemonteerd( takke werk) Maar echt wat een Verrandering zeg kwa rijden echt stukker beter/scherper.
Dus echt een aanrader en dat voor +-40 euro

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Mooi man! Ik hoop dat je snel een mooie megane kan vindenAdinsx schreef:De 182 heeft sinds vanmorgen een nieuw baasje![]()
Nu kan de zoektocht naar de juiste R26 beginnen

En misschien is dat wel sneller dan wij met z'n allen denken


-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
- Locatie: Leende NB
Ik heb hem gekocht!tutuur schreef:Die statement heb je zeker geen gelijk in!!!
Doe mij liever een goed onderhouden en beredenb blok met 250 dan een afgetrapte met 150!
mensen die nog onderdelen nodig hebben PB of mail maar!
ik heb hem gekocht! moet hem alleen nog ophalen.
-voorbumper is netjes
-motorkap is netjes
-linker zijscherm stukje afgebroken maar denk dat het onder de sideskirt valt
-rechterzijscherm netjes.
-deurpanelen lijken nog goed
-achterbank is netjes
-achterbumper is netjes.
-achterklep is netjes en er zit een aftermarket spoiler op zoals deze
[img]http://memimage.cardomain.com/ride_imag ... _large.jpg[/img]
-Achterlichten zijn van nieuwer type clio RS
[img]http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... HrjbHw&t=1[/img]
gereserveerd voor mezelf:
koplampen
dashboard bovendeel
ventilatieroosters
koplampen
mistlamp rechtsvoor
motorblok+ de rest
stuur
voor de rest bieden via pm!
Even een paar vraagjes posten aangezien ik nogal slecht kan omgaan met de search functie hier
Welke bandenmaat is standaard onder een Clio RS type 1? Er zitten nu de standaard RS velgen met banden maat 195/50 R15 82V onder.
De vorige eigenaar van mijn RS zei euro95 te tanken maar aanbevolen is euro98... wat tanken jullie?
Is 10w40 olie gebruikelijk in de RS? En welk merk raden jullie me aan?

Welke bandenmaat is standaard onder een Clio RS type 1? Er zitten nu de standaard RS velgen met banden maat 195/50 R15 82V onder.
De vorige eigenaar van mijn RS zei euro95 te tanken maar aanbevolen is euro98... wat tanken jullie?
Is 10w40 olie gebruikelijk in de RS? En welk merk raden jullie me aan?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
195/50/15 is standaard op de phase I.
Op 98 loopt ie beter en is dan ook nog zuiniger is mijn ervaring.
10W40 van Elf of Total is prima maar er zijn vast ook andere merken die voldoen gezien Elf moeilijk verkrijgbaar is.
Op 98 loopt ie beter en is dan ook nog zuiniger is mijn ervaring.
10W40 van Elf of Total is prima maar er zijn vast ook andere merken die voldoen gezien Elf moeilijk verkrijgbaar is.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik tankte ook altijd RON98, het is die paar euro wel waard. Mijn (ex)182 liep er beter op in ieder geval.
Qua olie ging er bij mij altijd de aanbevolen ELF SRX Evolution 5W40 in. Maar 10W40 wordt vaker toegepast bij de al wat oudere motoren ivm slijtage. ELF is niet persé noodzakelijk, maar loop even bij de dealer naar binnen anders. Die hebben het. ELF Competizione heet het volgens mij.
Qua olie ging er bij mij altijd de aanbevolen ELF SRX Evolution 5W40 in. Maar 10W40 wordt vaker toegepast bij de al wat oudere motoren ivm slijtage. ELF is niet persé noodzakelijk, maar loop even bij de dealer naar binnen anders. Die hebben het. ELF Competizione heet het volgens mij.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
- Locatie: Leende NB
volgens mij moet er altijd 5w40 in... staat geloof ik in de handleiding.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Het is inderdaad 5W40, vol syntheet. 10W40 kan ook wel maar 5W40 is voorgeschreven. Ik was even abuis met de 19 

-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Wat iedereen zegt: 195-50-15 is standaard, 5w40 gebruiken en op 98 loopt hij beter en zeker aan te raden bij een zwaardere belasting van de motor.
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
- Locatie: Leende NB
zover ik gisteren gehoord heb moet heel het dashboard eraf....
zal vanavond even kijken want we zijn een clio 2 rs aan het slopen voor onderdelen
zal vanavond even kijken want we zijn een clio 2 rs aan het slopen voor onderdelen
na succesvol een orginele CC te hebben ingebouwd in mijn ph2
is het mogelijk om een regen/lichtsensor in te bouwen.
ik heb nu alleen een regensensor
is dit plug&play hoppa regensensor/lichtsensor er tegen aan kleven?
en de esp, is dit ook mogelijk in de mijne?
gewoon een knoppje er in of komt hier meer bij kijken.
ik heb de "luxe" ecu er inzitten, dus lijkt me van wel aangezien ik ook dus abs heb.
of komt er een extra kastje bij voor de esp
is het mogelijk om een regen/lichtsensor in te bouwen.
ik heb nu alleen een regensensor
is dit plug&play hoppa regensensor/lichtsensor er tegen aan kleven?
en de esp, is dit ook mogelijk in de mijne?
gewoon een knoppje er in of komt hier meer bij kijken.
ik heb de "luxe" ecu er inzitten, dus lijkt me van wel aangezien ik ook dus abs heb.
of komt er een extra kastje bij voor de esp
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik denk dat je voor ESP nog wel wat meer nodig gaat hebben.
Stuurhoeksensor op de stuurkolom, en misschien zelfs wel een andere ABS-pomp, kan me niet voorstellen dat ze de dure variant (met ESP dus) erin hebben geplaatst.
ESP gaat dus lastig worden.
Lichtsensor moet denk ik wel lukken, die kun je inderdaad inprogrammeren. Echter, je hebt dan weer wel een nieuwe voorruit nodig als je het origineel zou willen hebben.
De sensor zit namelijk ín de ruit verwerkt.
Kortgezegd, beide een flink kostbare investering. Koop dan een phase3 RS
Stuurhoeksensor op de stuurkolom, en misschien zelfs wel een andere ABS-pomp, kan me niet voorstellen dat ze de dure variant (met ESP dus) erin hebben geplaatst.
ESP gaat dus lastig worden.
Lichtsensor moet denk ik wel lukken, die kun je inderdaad inprogrammeren. Echter, je hebt dan weer wel een nieuwe voorruit nodig als je het origineel zou willen hebben.
De sensor zit namelijk ín de ruit verwerkt.
Kortgezegd, beide een flink kostbare investering. Koop dan een phase3 RS

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
ok jammer van de esp,
de lichtsensor, hoe zit dat in de ruit verwerkt?
heeft iemand er een plaatje van?
mischien kan ik hier wel wat mee
de lichtsensor, hoe zit dat in de ruit verwerkt?
heeft iemand er een plaatje van?
mischien kan ik hier wel wat mee

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik heb er 1 staan, met ESP, met regen en lichtsensor. Moet je alleen weer de cruise control inbouwenAdinsx schreef:Ik denk dat je voor ESP nog wel wat meer nodig gaat hebben.
Stuurhoeksensor op de stuurkolom, en misschien zelfs wel een andere ABS-pomp, kan me niet voorstellen dat ze de dure variant (met ESP dus) erin hebben geplaatst.
ESP gaat dus lastig worden.
Lichtsensor moet denk ik wel lukken, die kun je inderdaad inprogrammeren. Echter, je hebt dan weer wel een nieuwe voorruit nodig als je het origineel zou willen hebben.
De sensor zit namelijk ín de ruit verwerkt.
Kortgezegd, beide een flink kostbare investering. Koop dan een phase3 RS

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
haha,
lijkt me niet erg handig...
en het is weer goedkoper om de mijne te houden en iets inbouwen dan een andere auto aan teschaffen
lijkt me niet erg handig...
en het is weer goedkoper om de mijne te houden en iets inbouwen dan een andere auto aan teschaffen
