
gtt-16v Te koop
Eerst maar eens inrijden? Dan gewoon 1,5 en 1 

-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
ik heb ook het systeem met die lpg klep, werkt perfect.
voor 20 euro ben je klaar
[img]http://img257.imageshack.us/img257/9099/img0789bfe.jpg[/img]
voor 20 euro ben je klaar
[img]http://img257.imageshack.us/img257/9099/img0789bfe.jpg[/img]
Zou leuk zijn om dit te verbinden met een schakeling via de pook. 1-2 bv 0,8 en dan 3-4-5 de volle pond 
Is weer wat makkelijker te doseren

Is weer wat makkelijker te doseren

Heeft er iemand al eens een hydraulische koppeling bediening gemaakt op een gtt? Er is echt niet mee te rijden zo. Heb al wel wat op internet gevonden maar misschien zijn er wel systemen van een andere Renault die makkelijk pas te maken zijn voor op een gtt.
je kunt vrijwel elke hydraulische erop zetten, enige probleem is dat je m de andere kant op moet monteren lijkt me. De kabel trekt, een hydraulische duwt, dus die moet je aan de blokkant monteren.
Het koppelingspedaal de eerste zuiger laten bedienen lijkt me geen onmogelijke klus. Maar is je koppelingspedaalarm niet te verlengen ofzo?
Het koppelingspedaal de eerste zuiger laten bedienen lijkt me geen onmogelijke klus. Maar is je koppelingspedaalarm niet te verlengen ofzo?
Heb zo'n langere arm gehad maar dan werkt het zelfstellend mechanisme niet meer, althans niet bij mij.
Vind het opzich niet zo erg als hij wat zwaar gaat maar net op het punt dat hij aangrijpt kun je hem niet soepel op laten komen. Onder het rijden is dat niet zo erg maar als je vanuit stilstand weg wil rijden is dat soms best lachwekkend voor de mede weggebruikers.
Er bestaan geen trekcilinders? Heb weinig plek om een duwcilinder kwijt te kunnen.
Vind het opzich niet zo erg als hij wat zwaar gaat maar net op het punt dat hij aangrijpt kun je hem niet soepel op laten komen. Onder het rijden is dat niet zo erg maar als je vanuit stilstand weg wil rijden is dat soms best lachwekkend voor de mede weggebruikers.
Er bestaan geen trekcilinders? Heb weinig plek om een duwcilinder kwijt te kunnen.
Als je een trekcilinder zoekt moet je Merijn even vragen 
Heb je een originele nieuwe kabel al geprobeerd? Heb wat met de koppeling van Joost gespeeld bij de fnzn maar die ging best erg licht vergeleken met mijn willy toen.

Heb je een originele nieuwe kabel al geprobeerd? Heb wat met de koppeling van Joost gespeeld bij de fnzn maar die ging best erg licht vergeleken met mijn willy toen.
Er zit een vrij nieuwe op maar denk niet dat dat veel uitmaakt. Het is net dat punt van aangrijpen dat je met je hiel van de vloer bent en hem dus niet soepel op kunt laten komen. Lukt wel, sporadisch, en dan kun je ook rustig wegrijden.
Misschien een katrol mechanisme bouwen
Misschien een katrol mechanisme bouwen

Origineel renault?
Ik dacht dat het bullshit was maar er zit een nieuwe (imitatie) op m'n gtt en die trapt net zo zwaar als de willy deed met gare kabel
Ik dacht dat het bullshit was maar er zit een nieuwe (imitatie) op m'n gtt en die trapt net zo zwaar als de willy deed met gare kabel
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Zit er al optutuur schreef:Dit is wat voor joost![]()
Mooi man! Maar waarom 2 standen? Gewoon altijd 1.2 doen toch

Bij mij kan je er leuke dingen mee doen max. opspoelen zoals bij max druk van de turbo en toch maar 1 bar draaien
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-7OY6P44N.jpg[/img]
voorbeeld van een boost map zoals het bij KDFI werkt
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-EVQY63Z8.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Joost van der Hammen op ma 18 apr 2011 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Ziet er wel leuk uit zo'n kadafi systeem 

Het rotte is dat ik bijna niet normaal wegkom. Word er gewoon chagerijnig van, en dat is niet de bedoeling. Morgen rij ik ff langs de hydroliekboer hier om de hoek. Kijken of hij ideeen heeft.DennisT schreef:Bij mij gaat het wegrijden ook niet helemaal soepel, aangrijppunt ligt vrij ver onderin, en het is dan ook alles of niet ongeveerVan de eerste versnelling moet je het toch niet hebben
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
http://gomodit.blogspot.com/2007/02/ren ... buary.html
er zijn nog meer die het gedaan hebben
zal even zoeken
er zijn nog meer die het gedaan hebben
zal even zoeken
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
volgens mij niet zit een correctie factor in ik kan de turbo druk regelen met de tps sensor BV 50% tps max. 1 bar en bij 100% tps 1,5 bar of toerental afhankelijk maar hier moet ik nog mee gaan spelen om te kijken hoe het werkt maar dit gaat dit weekend gebeuren.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
sieger everts schreef:http://gomodit.blogspot.com/2007/02/ren ... buary.html
er zijn nog meer die het gedaan hebben
zal even zoeken

-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
en nog wat info kunnen vinden???
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Heb een andere kabel erop gefrot en het is weer wat beter. Kan iig normaal optrekken. Bij die vorige koppelingskabel ging het in het begin ook wel redelijk dus kijk het even aan. Doe er op het moment liever mee rijden dan eronder liggenJoost van der Hammen schreef:en nog wat info kunnen vinden???

Dat is een kwestie van tijd Ger 

Vandaag de kleppen maar weer eens gesteld en het lijkt nu goed te zijn. Had de vorige keren het wiel ook achteruit gedraaid maar dit is dus niet de bedoeling ivm speling op de ketting.
Nu lijkt het motorisch allemaal goed te gaan, begint het elektrische gedeelte weer kuren te vertonen. Stopt m'n oliedrukmeter er zomaar mee. Na een paar klappen op het dash deed tie het weer 10sec om vervolgens als voor dood te blijven liggen. Word er af en toe niet goed van. Maarja, toch nog lekker een paar keer gas gegeven en da maakt weer veel goed. Ben er best tevreden mee zoals tie nu rijdt, ook de wegligging is super met die Williams breedte. Doe er even niets aan, kan ik wat tijd in mijn volgende project steken
Nu lijkt het motorisch allemaal goed te gaan, begint het elektrische gedeelte weer kuren te vertonen. Stopt m'n oliedrukmeter er zomaar mee. Na een paar klappen op het dash deed tie het weer 10sec om vervolgens als voor dood te blijven liggen. Word er af en toe niet goed van. Maarja, toch nog lekker een paar keer gas gegeven en da maakt weer veel goed. Ben er best tevreden mee zoals tie nu rijdt, ook de wegligging is super met die Williams breedte. Doe er even niets aan, kan ik wat tijd in mijn volgende project steken

-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
ik ken dat gevoel.......
ben vandaag ook nog even op pad geweest met de 5 en daar kom je echt ontspannen van terug........

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
filmpjes!!!
nieuwe project gerry?
nieuwe project gerry?
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
komt wel maar dan in eigen topic eerst Turbodruk onder controle krijgentutuur schreef:filmpjes!!!
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
met dat wokkel spruitstuk klinkt ie helemaal niet meer als een gtt joh 

-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
binnenkort eens een paar fatsoenlijke filmpjes maken??
dan snorren we nog wat 5jes op..
dan snorren we nog wat 5jes op..
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
wanneer zei je??../???Andrews (supercinq) schreef:binnenkort eens een paar fatsoenlijke filmpjes maken??
dan snorren we nog wat 5jes op..
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Op het begin van de avond achter een M3 aan gereden. Kon hem niet bijhouden uiteraard maar bij de 180 remde hij af om mij een duimpje en een bewonderend knikje te geven. Hij liep niet eens zo heel hard weg van me. Ben trots op hem en dan te bedenken dat de druk nog wat hoger kan/moet/ooit gaat.
@tutuur:hij klinkt wat volwassener nu
@andrews:lijkt me wel leuk. Joost heeft er ook wel zin in denk. Kijken wat tie doet tegen die van Joost

@tutuur:hij klinkt wat volwassener nu

@andrews:lijkt me wel leuk. Joost heeft er ook wel zin in denk. Kijken wat tie doet tegen die van Joost


-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
zien het wel..........
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
@joost en gerry
i'm in
idee voor de lokatie??
jammer genoeg is mijn coupe met injectie
niet klaar
anders hadden we leuk vergelijkmateriaal gehad.
ik kom wel met mn gele gtt ff een hoekje nemen
i'm in

idee voor de lokatie??
jammer genoeg is mijn coupe met injectie
niet klaar
anders hadden we leuk vergelijkmateriaal gehad.
ik kom wel met mn gele gtt ff een hoekje nemen

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
moet ik hem eerst eens goed afstellen ga nu nog niet voor bij de 4000 toeren morgen nog even rommelen met de afstelling.....
zal wel een keer op vrijdag avond worden bij de Mac in Roozendaal
zal wel een keer op vrijdag avond worden bij de Mac in Roozendaal
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
wel verleidelijk om die kant op te komen, is alleen zo'n schijtstuk 
