Tom schreef:Ach, als het er in zit zit het erin. En zit het er niet in dan rijden ze ook een panda in puin hoor. Op de dag dat ik mijn rijbewijs haalde had ik ook een GTT op naam en dat ging ook goed.
Opmerkingen op Tim zijn post zal ik laten, die zijn te makkelijk
Klopt, de eerste week dat ik me rijbewijs had parkeerde ik mijn Taunus in een Datsun 100A.
Die Datsun dacht nog wel even voor me langs een straatje in te kunnen schieten.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Tom schreef:Ach, als het er in zit zit het erin. En zit het er niet in dan rijden ze ook een panda in puin hoor. Op de dag dat ik mijn rijbewijs haalde had ik ook een GTT op naam en dat ging ook goed.
Opmerkingen op Tim zijn post zal ik laten, die zijn te makkelijk
Het open luchtfilter is vervangen door een standaard origineel luchtfilter ( dank Geert )....en ja ik heb het zelf met mijn "kleine 2 linkerhanden" kunnen fixen.
Nu alleen nog de aanzuigbuis aansluiten, maar kan iemand mij op weg helpen hoe deze loopt in de motor ruimte?
Ik zie nergens een plek waar hij eindigt of waar de oude heeft gezeten.
Ja het begin heb ik gevonden.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
idd. hij eindigt ergens in je wielkuip/achter de bumper. Beter laat je alleen het bochtje aan het filterhuis zitten en leg je een goede slang naar je bumper. Als je je mistlampen wilt behouden het gat ernaast.
2 slangetjes op achterkant filterhuis en 1 slang lucht aanvoer die ik nog moet aansluiten.
Zal proberen een mooi plekje te vinden naar voorzijde auto.
Dank voor antwoord.
Komende week eens de koplampen vervangen en dan via kennis maar eens in de Ford garage op de brug om onderkant te bekijken en waar nodig de roest aanpakken.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arno17 schreef:
Komende week eens de koplampen vervangen en dan via kennis maar eens in de Ford garage op de brug om onderkant te bekijken en waar nodig de roest aanpakken.
Pas maar op, de fordjes van de laatste jaren roesten harder als de renaults. Vraag je kennis maar eens naar o.a. de deuren van de focussen.
Arno17 schreef:
Komende week eens de koplampen vervangen en dan via kennis maar eens in de Ford garage op de brug om onderkant te bekijken en waar nodig de roest aanpakken.
Pas maar op, de fordjes van de laatste jaren roesten harder als de renaults. Vraag je kennis maar eens naar o.a. de deuren van de focussen.
Dat komt mooi uit, weet hij het goed te ontdekken.....
Het is een ex-Peugeot...ex-Renault monteur, hij is bereid ( tegen betaling uiteraard ) te sleutelen aan de 16V, ik ga dan niet op afstand staan kijken maar helpen en het kunstje afkijken.
En Jochem, weer een quote van mijn vader zaliger.....nooit te oud om te leren....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Luchtfilter slang aangesloten op bestaand aanvoerkanaal.
Maar wat een geklooi zeg als je handjes net even te groot zijn....
Mooi beschaafd geluid en de knalpot komt nog meer tot zijn recht.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
wat dacht je van de ruimte die er over blijft tussen slang en ventilator radiateur.......tja hoe leg ik dat nu uit...
En het grootste geklooi moet nog komen ben ik bang met de koplampen vervangen, weet niet of alle originele aansluiting en bedrading er nog zitten.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
tutuur schreef:beter! hij glimt echt als een gek trouwens!!
Wassen en poetsen mijn waarde......doet wonderen...
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Clio1985 schreef:Hey Arno gaaf bakkie man klinkt ook erg lekker !
Er zat een man bij jou in de auto die ons filmde heb je dat filmpje al?
Moet ik nog even navragen doen of hij hem nog heeft.
Ik ben meer op zoek naar de foto's uit de Nissan 350Z....
Geluid komt van uitlaat waar de midden demper vervangen is door een rechte pijp.
kat zit er dus nog wel onder!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Christiaan schreef:Mooi 16v, heb hem in Nijkerk ook nog even bekeken
En gelukkig weer met originele lampen!
Persoonlijk vind ik dat die bumperlip er nog af moet om hem perfect te krijgen
Hmmm, eens kijken of dat zonder slopen nog te doen is al vind ik het niet storend qua aangezicht.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Christiaan schreef:Mooi 16v, heb hem in Nijkerk ook nog even bekeken
En gelukkig weer met originele lampen!
Persoonlijk vind ik dat die bumperlip er nog af moet om hem perfect te krijgen
Hmmm, eens kijken of dat zonder slopen nog te doen is al vind ik het niet storend qua aangezicht.
"
Wij vinden het wel storend, der af met die meuk en het orginele strippie er weer onder
Neen die rooie velgen is wat...... ...
Maar mocht ik zo'n origineel stripje vinden is hij mijn.....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
ARNO16V schreef:Staat stukken beter zo met de orginele lampen d'r in!! Viel wel mee met de montage dus ofniet??
Me handen zijn gewoon te groot en de ruimte te klein, maar voor de rest ging het wel.
Probleem is altijd hoe en waar haal je het los.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
niet alles tegelijk heren, moet nog bijkomen van deze klus....
Wie weet er nog een lip voor Clio 16V......tzt.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Wie heeft er nog een sierstrip liggen voor de 16V.
Op onverklaarbare wijze is deze zomaar verdwenen, gaat om de strip op het achterscherm.....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
even wat vraagjes voor de 16V specialisten onder ons.
Welke olie raden jullie aan om hem op peil te houden....5w30 of 10w40 of iets anders nog?
En net zag ik op het overloop vaatje wat druppels vloeistof zitten.
Had dus wel een flink stuk gereden en ook best wel lopen trappen.
Ik hoop dat hij er door de druk wat heeft uitgegooid....maar kan het ook iets anders zijn?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Tom schreef:"om hem op peil te houden"? Wat dacht je van dezelfde olie als bij een beurt
Had ik niet ergens gelezen dat als je 5w30 erbij mikt dat het rookpluimpje verminderd?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87