Bij het WK rally en WTCC gebruiken ze vanaf dit jaar ook (maar) 1600 cc motoren. Misschien een voorbode voor kleinere motoren ipv de 2.0 + motoren?Ronald1916V schreef:Allemaal leuk en aardig, zal op straat vast wel goed komen maar zo out-of-the-box valt zo'n ding toch wel tegen op 't circuit denk ik tegenover de II en de III RS.
Er hoort gewoon een lekker toerendraaiende atmosferische 2.0 in zo'n ding.
ACT: Clio RS
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Zekerweten, elk merk gaat terug naar kleinere motoren met turbo techniek ivm Co2. Of het beter of slechter is weet ik niet, ik vind het vooral 'anders'.
Sinds dat ik mijn clio rs heb, nu 2 jaar, doet mijn change gear indicator ofwel shift light het niet. Nu heb ik wat topics gelezen op cliosport.net en daar beweren er een paar dat het te maken heeft met verschillen in de phase I RS. Verschillen als alu motorkap of stalen, ventilatie uitgang onder beide stoelen of niet en shift light of niet. Het schijnen dus de laatste versies van de RS phase I te zijn die allen niet hebben. Wie weet er meer over?????
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Las net ook al dat BMW afscheid gaat nemen van de meeste 6-cilinder-in-rij motoren. Ook de 3.0i verdwijnt nu voor een Twinturbo 4 cilinder met 240pk. Júist die 6-cilinder-sound laat veel BMW adepten kiezen voor zo'n heerlijk blok.Martijn_B schreef:Zekerweten, elk merk gaat terug naar kleinere motoren met turbo techniek ivm Co2. Of het beter of slechter is weet ik niet, ik vind het vooral 'anders'.
Beter of slechter, tja.. VAG heeft problemen met de 1.4TSI 160pk versie. Schijnt toch wat teveel van het goede te zijn voor het 1.4'tje met compressor
én turbo. Aan de andere kant, het verbruik daalt behoorlijk door het 'downsizen'. Renault gaat ook nog komen met een 900cc TCe. Maar of kleiner dan ook echt beter wordt?
@ackten
Raar dat juist de latere versies van de phase1 het niet zouden hebben. Op de phase2 en phase3 zit het namelijk weer wel... Misschien kun je een schema bemachtigen waarin de aansturing van het lampje beschreven staat?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
e30 m3= 4cil
e36 m3=6cil
e46 m3=6cil
e92 m3=8cil
e?? m3=4cil
e36 m3=6cil
e46 m3=6cil
e92 m3=8cil
e?? m3=4cil

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
het is gewoon 1 item........milieu en dan met name de co2 uitstoot.
En in de Formule1 was het in de jaren 80 ook een hot item, kleinere motoren maar die haalden in kwalificatie trim wel over de 1000pk uit een 1.5 torretje.
En tja, geen enkele 4 pitter kan op tegen het geluid van een 5 of 6 of 8 pitter op.......misschien dan toch maar iets verzinnen dat je dit geluid kan nabootsen zowel voor binnen als buiten....
En in de Formule1 was het in de jaren 80 ook een hot item, kleinere motoren maar die haalden in kwalificatie trim wel over de 1000pk uit een 1.5 torretje.
En tja, geen enkele 4 pitter kan op tegen het geluid van een 5 of 6 of 8 pitter op.......misschien dan toch maar iets verzinnen dat je dit geluid kan nabootsen zowel voor binnen als buiten....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
kent iemand deze clio3 rs? http://voorraad.wheelerdelta.nl/sc98132 ... id=2958788
stond ook op de openingsmeeting in de showroom, vond wel dat ie redelijk wat plekjes had voor een jonge auto (pitten, krasjes, lak achter portiergrepen etc)
stond ook op de openingsmeeting in de showroom, vond wel dat ie redelijk wat plekjes had voor een jonge auto (pitten, krasjes, lak achter portiergrepen etc)
Trust me. I know what I'm doing.
Zoek je nog een Clio 3 RS dan? Ik weet er nog wel 1 te staan die voor niet al teveel weg mag!! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Adinsx gaat nu huilen dat er geen 2 stond ipv 3 

Heb je ff een PM gestuurd!Xabre schreef:Nouja, in elk geval iets jongers voor erbij. Wel iets van het nieuwe model 3 RS.
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Dit was een persauto van Renault Nederland.. Is goed afgebeundXabre schreef:kent iemand deze clio3 rs? http://voorraad.wheelerdelta.nl/sc98132 ... id=2958788
stond ook op de openingsmeeting in de showroom, vond wel dat ie redelijk wat plekjes had voor een jonge auto (pitten, krasjes, lak achter portiergrepen etc)

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
taddaa, heb er nog wat leuke rondje MEE mogen rijden.Xabre schreef:kent iemand deze clio3 rs? http://voorraad.wheelerdelta.nl/sc98132 ... id=2958788
stond ook op de openingsmeeting in de showroom, vond wel dat ie redelijk wat plekjes had voor een jonge auto (pitten, krasjes, lak achter portiergrepen etc)
copy past de link en de foto is groter. Dan kan je zien dat er door de rondjes rijden want stukjes lak zijn verdwenen.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Iemand een idee wat de ophangrubbers voor de einddempers van de 182 kosten bij Renault?
Zit zwaar te twijfelen om toch de 182 nog te voorzien van een verser stukje dempers aan het eind. (200,- voor gebruikt, ~680 voor Milltek, nieuw is geen optie).
Iemand een idee?
Zit zwaar te twijfelen om toch de 182 nog te voorzien van een verser stukje dempers aan het eind. (200,- voor gebruikt, ~680 voor Milltek, nieuw is geen optie).
Iemand een idee?

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Adinsx schreef:Iemand een idee wat de ophangrubbers voor de einddempers van de 182 kosten bij Renault?
Zit zwaar te twijfelen om toch de 182 nog te voorzien van een verser stukje dempers aan het eind. (200,- voor gebruikt, ~680 voor Milltek, nieuw is geen optie).
Iemand een idee?
Ophangrubbers: http://www.k-tecracing.com/show_product ... 95&appid=2
Zat uitlaten voor minder?
http://www.k-tecracing.com/show_product ... 40&appid=2
http://www.k-tecracing.com/show_product ... 64&appid=2
http://www.k-tecracing.com/show_product ... 19&appid=2
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Hm.. valt mee die ophangrubbers inderdaad. Hoor vandaag of morgen wat Renault er zelf voor wil hebben.PatrickG schreef:Adinsx schreef:Iemand een idee wat de ophangrubbers voor de einddempers van de 182 kosten bij Renault?
Zit zwaar te twijfelen om toch de 182 nog te voorzien van een verser stukje dempers aan het eind. (200,- voor gebruikt, ~680 voor Milltek, nieuw is geen optie).
Iemand een idee?
Ophangrubbers: http://www.k-tecracing.com/show_product ... 95&appid=2
Zat uitlaten voor minder?
http://www.k-tecracing.com/show_product ... 40&appid=2
http://www.k-tecracing.com/show_product ... 64&appid=2
http://www.k-tecracing.com/show_product ... 19&appid=2
En nee, er komt niets anders onder als origineel of Milltek.
Ik neig nu naar de gebruikte voor 200,- want mocht ik de Clio nog verkopen, dan is het geen weggegooid geld
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
lekt ie al dan? zolang hij dicht zit blijft het weggegooit geld. geef die 200 dan aan mij.
mafkees

mafkees

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Hij is 2x dichtgelast inmiddels en nee hij lekt nu nog niet. Maar als ik voor 200,- een gebruikte kan krijgen, ipv ruim 1000,- voor een nieuwe.. 
Verkoopt de Clio ook wat lekkerder voor mijn gevoel ipv 'Tja, de uitlaat heeft in 2012 even wat aandacht nodig'.
Die 200,- kunnen we wel missen

Verkoopt de Clio ook wat lekkerder voor mijn gevoel ipv 'Tja, de uitlaat heeft in 2012 even wat aandacht nodig'.
Die 200,- kunnen we wel missen

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
En wat zit er verstopt in die vierkante box?Petertje5 schreef:Weet iemand toevallig welk luchtfilter van de espace V6 past op de RS? Volgens mij heb ik ooit zoon rond luchtfilterhuis gezien van een V6, maar kom op internet alleen maar een soort vierkante box tegen...
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Morgenmiddag even 2x 144km knallen naar Holtrop autodemontage (Oudehaske Fr.) voor de einddempers van een 2005 team.PatrickG schreef:De milltek is bij k-tec £379.20 (Inc vat) he. Standaard staat de optie met de-cat aan en krijg je een duurdere prijs.
Maar ik zou dan ook lekker die 2dehands nemen
Zien er nog een stuk beter uit als de mijne

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
pmrreevvss schreef:Heeft iemand de prijslijst en brochure van de Clio 3 RS bouwjaar 2008 digitaal?
Vanaf 01-01-2008?
Jep, maar het was niet de goede. Ik moet blijkbaar het luchtfilrer van een V6 tussen 93 en 98 hebben. Die passen als het goed is zo op de clio (op de 10cm doorsnee luchtaanvoer buis dan).Adinsx schreef:12-april:
Petertje5 schreef:aha! bedankt daar ga ik daar ff naar kijken:)
Heb je er al naar gekeken?
Uhmm...volgens mij een filterMartijn_B schreef:En wat zit er verstopt in die vierkante box?Petertje5 schreef:Weet iemand toevallig welk luchtfilter van de espace V6 past op de RS? Volgens mij heb ik ooit zoon rond luchtfilterhuis gezien van een V6, maar kom op internet alleen maar een soort vierkante box tegen...

Meen dat er iets van een soort equalizer op de stereo zit, toch? Boekje noemt alleen maar de Loudness functie, of is dat hem?
In een 172 ph 2 dus.
In een 172 ph 2 dus.
Ohw al gevonden, nou ja, de bass & treble instellingen dus....
Vanochtend als 4e ofzo in de rij voor een stoplicht. Groen en de eerste auto bleef om 1 of andere reden staan. Na een paar seconden dacht de bestuurster voor mij dat ze er omheen wilde en zette hem dus in zijn achteruit en ze vond het wel een goed idee om dan alleen op het piepje van haar park distance control te vertrouwen.
Die het dus niet deed.
Zo hup die trekhaak mijn bumper in. Mijn g*d wat ben je dan dom. Vooral NIET je spiegels meer gebruiken hoor.
Maar goed, schade lijkt uiteindelijk mee te vallen, moet er nog even naar laten kijken maar zo op het eerste gezicht zal denk ik alleen de bumperspoilerdinges vervangen moeten worden.
Die het dus niet deed.

Maar goed, schade lijkt uiteindelijk mee te vallen, moet er nog even naar laten kijken maar zo op het eerste gezicht zal denk ik alleen de bumperspoilerdinges vervangen moeten worden.
vrouwen 
Heb alweer een vraag waar ik het antwoord nog niet heb kunnen vinden, het volgende.
195-40-17 op nervasports loopt niet aan op een clio 2 rs zonder verlaging?
iemand die zo weet hoe dit met 205-40-17 zit op dezelfde velgen?
195-40-17 op nervasports loopt niet aan op een clio 2 rs zonder verlaging?
iemand die zo weet hoe dit met 205-40-17 zit op dezelfde velgen?
