2 weken terug heb ik mijn megane rs 250 besteld.
Sinds december is er ook een bose audio systeem voor de rs beschikbaar.
helemaal fantastisch dacht ik... Tot ik er achter kwam dat het bose audio systeem niet past i.c.m. de recaro sportstoelen.
Balen, maar goed je moet wat. Dus heb de 3D sound besteld met de recaro stoelen.
Ik zit er aan te denken om na levering van de auto de speakers te vervangen en een sub te plaatsen. Dit hoeft geen bakbeest te zijn, maar gewoon iets dat net iets meer geeft dan de standaard speakers. Dat bose systeem heb ik in de GT gehoord, is echt fantastisch!
Heeft er iemand een suggestie voor merk en type?
Al iemand hetzelfde euvel gehad?
Gr.,
Matt
Audio aanpassen in de megane rs250
Inderdaad zou eerder het geluid van de Megane zelf wat aanpassenAbel schreef:ga er eerst even van genieten. in zo'n auto heb je het eerste jaar helemaal geen radio nodig

- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Matt, in het topic op AW zijn de Mégane III rijders erg enthousiast over een platte Pioneer Sub. Daar ga je vast de nuttige info vinden.
Alleen, ik heb geen idee of die sub ook onder de stoel van een RS past

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Uit mijn hoofd zeg ik dat er uitstroom openingen voor de verwarming onder zittenAdinsx schreef:Matt, in het topic op AW zijn de Mégane III rijders erg enthousiast over een platte Pioneer Sub. Daar ga je vast de nuttige info vinden.
autoweek forumMatt schreef:Waar vind ik dit topic?Adinsx schreef:Matt, in het topic op AW zijn de Mégane III rijders erg enthousiast over een platte Pioneer Sub. Daar ga je vast de nuttige info vinden.
(hehe voel me nu echt een kneusje![]()
)
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4 ... 5,page=103
Zoeken in bovenstaande link
ok das een duidelijk verhaal...
Die Pioneer is mogelijk.
Werkt een sub altijd met een aparte afstandsbediening? of reageert deze gewoon op het volume van de "hoofd" volumeknop van de radio?
btw... hebben recaro's stoelverwarming? volgens mij niet, maar ik kan me vergissen.
Die Pioneer is mogelijk.
Werkt een sub altijd met een aparte afstandsbediening? of reageert deze gewoon op het volume van de "hoofd" volumeknop van de radio?
btw... hebben recaro's stoelverwarming? volgens mij niet, maar ik kan me vergissen.
NopeMatt schreef:ok das een duidelijk verhaal...
Die Pioneer is mogelijk.
Volume van een woofer gaat gewoon mee.
Ik heb m'n 250 nog niet binnen, maar volgens mij is er in de uitsparing van het reservewiel genoeg ruimte voor een kleine sub, eventueel zelfs met behoud van krik en de hele mikmak op die locatie. Zo'n superplatte sub is wel aardig, maar het kost meer dan een fatsoenlijke sub, terwijl je hem voor zover ik nu kan inschatten ook zonder ruimte op te offeren kunt inbouwen, dan weet ik het wel.
Bij mij is het ook zo dat het niet hoeft te boomen, maar het standaard spul is echt rommel, Bose of niet. Klein ampje erin, 16cm's in de deuren op stalen ringen, subje erin en gáán... En het mooiste van dat alles, je ziet er niks van, da's voor mij weer een vereiste.
Bij mij is het ook zo dat het niet hoeft te boomen, maar het standaard spul is echt rommel, Bose of niet. Klein ampje erin, 16cm's in de deuren op stalen ringen, subje erin en gáán... En het mooiste van dat alles, je ziet er niks van, da's voor mij weer een vereiste.
Ik heb er geen verstand van maar heeft de 250 wel een uitsparing voor het reservewiel?
Aangezien zo'n apparaat een pijp in het midden heeft en zo'n lekstop spray...
Die uitsparing voor het reserve wiel is groot genoeg, je kan er in wonen.
Inderdaad standaard heb je toch geen reservewiel.
Inderdaad standaard heb je toch geen reservewiel.
Pijp van het ding is niet meer dan een sierrooster in de bumper, met daarachter een pijp die ze zo kunnen laten lopen als ze zelf willen.tutuur schreef:Ik heb er geen verstand van maar heeft de 250 wel een uitsparing voor het reservewiel?
In de UK is het reservewiel wel een optie, hier helaas niet.
Wanneer krijg je je RS binnen? (of topic)HVB83 schreef:Ik heb m'n 250 nog niet binnen, maar volgens mij is er in de uitsparing van het reservewiel genoeg ruimte voor een kleine sub, eventueel zelfs met behoud van krik en de hele mikmak op die locatie. Zo'n superplatte sub is wel aardig, maar het kost meer dan een fatsoenlijke sub, terwijl je hem voor zover ik nu kan inschatten ook zonder ruimte op te offeren kunt inbouwen, dan weet ik het wel.
Ja dat is natuurlijk ook een hele goeie optie. Gewoon in dat gat donderen.
Wat voor sub zou jij aanschaffen met als eis:
- het hoeft niet te boemen!
- moet mooi weggewerkt zijn
- niet te veel ruimte innemen
Ik had de pioneer TS-wx77a op het oog om gewoon in de kofferbak op de grond te leggen:
[img]http://img846.imageshack.us/img846/7374/tswx77a1.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
Of de TS-wx210a welke misschien onder de recaro past of gewoon in de bak van het reservewiel:
[img]http://img820.imageshack.us/img820/512/tswx201amain.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
Iemand ervaring met deze subs?
EDIT: ja en dan komt nog het volgende...
Ik heb al eff zitten kijken hoe een actieve sub aangesloten moet/kan worden op de arkamys 3d radio. Echter krijg ik niet duidelijk in beeld welke uitgangen deze radio wel en niet heeft.
Zit er een RCA uitgang op voor sub? of moet je filteren vanaf de andere speakers?
Ik snap wel hoe een audio systeem werkt, maar wat heb je verder allemaal nodig om een sub in een auto in te bouwen:
- welke kabels
- schakelsysteem dat sub gelijk aangaat met de radio
- kan je zelf inbouwen om de kabels van voor naar achter te krijgen, of verstandiger om dit te laten doen?
Laatst gewijzigd door Matt op vr 29 apr 2011 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
De radio heeft geen line-out, dus je zult het signaal vanaf je speakers moeten halen. De meeste actieve subs zullen ook wel een high-level input (=direct vanaf je speakers) hebben, juist omdat die vaak in dit soort situaties worden toegepast.
Een voedingsdraad moet je vanaf je accu halen, op een veilige manier afzekeren en doorvoeren in je passagierscompartiment. Zelf heb ik daar geen zin in, dat soort dingen laat ik gewoon doen, zo'n inbouwer is daar in een uurtje mee klaar, terwijl ik een dag loop te tobben en dan is het nog steeds minder netjes.
Van actieve subs heb ik helaas weinig kaas gegeten, omdat ik toch net even wat extra's zoek. Zo'n plat dingetje is vooral nuttig als je hem onder je stoel kwijt kunt en heeft weinig diepgang, simpelweg omdat de behuizing zo klein is (maar voor het formaat is het indrukwekkend hoor, laat ik dat voorop stellen!). Ik bouw een klein subje in het reservewiel in, voor de amp moet ik nog even kijken of ik die onder de achterbank kwijt kan.
Als je zo'n ding koopt, let dan ook even op hoe hij wordt ingeschakeld. Anders moet je ook nog ergens stroom vandaan zien te toveren op het moment dat je contact aan gaat. Op de amp die ik voor ogen heb wordt dat in ieder geval geregeld door de inputs van de speakers.
Een voedingsdraad moet je vanaf je accu halen, op een veilige manier afzekeren en doorvoeren in je passagierscompartiment. Zelf heb ik daar geen zin in, dat soort dingen laat ik gewoon doen, zo'n inbouwer is daar in een uurtje mee klaar, terwijl ik een dag loop te tobben en dan is het nog steeds minder netjes.
Van actieve subs heb ik helaas weinig kaas gegeten, omdat ik toch net even wat extra's zoek. Zo'n plat dingetje is vooral nuttig als je hem onder je stoel kwijt kunt en heeft weinig diepgang, simpelweg omdat de behuizing zo klein is (maar voor het formaat is het indrukwekkend hoor, laat ik dat voorop stellen!). Ik bouw een klein subje in het reservewiel in, voor de amp moet ik nog even kijken of ik die onder de achterbank kwijt kan.
Als je zo'n ding koopt, let dan ook even op hoe hij wordt ingeschakeld. Anders moet je ook nog ergens stroom vandaan zien te toveren op het moment dat je contact aan gaat. Op de amp die ik voor ogen heb wordt dat in ieder geval geregeld door de inputs van de speakers.
-
- Car: Megane III RS265 cup
Ik heb de pioneer ts-wx11a, en deze gaat automatisch aan als ik het contact aanzet, dus ongeacht of de radio aanstaat of niet. Waarschijnlijk was dat de enige mogelijkheid.
Aangezien deze niet onder de sportstoelen past, is hij gemonteerd tegen de leuning van de achterbank, zodat ik de vloer van de kofferbak ook nog makkelijk kan optillen mocht dat nodig zijn...
<edit: foto toegevoegd>
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/02/1304318657-710.jpg[/img]
Aangezien deze niet onder de sportstoelen past, is hij gemonteerd tegen de leuning van de achterbank, zodat ik de vloer van de kofferbak ook nog makkelijk kan optillen mocht dat nodig zijn...
<edit: foto toegevoegd>
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/02/1304318657-710.jpg[/img]