Post hier al je vragen over de Clio
Alexio89
Berichten: 10 Lid geworden op: di 13 apr 2010 15:58
Contacteer:
do 21 apr 2011 13:53
hallo mensen
ik wil graag een ander blok in mijn clio hangen een turbo diesel maar welk blok past er in hoorde een 2.0 TD laguna weet iemand hier iets van iemand die mij iets wijzer kan maken ?
Alvast Bedankt
Robke
Berichten: 6061 Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg
do 21 apr 2011 15:54
Ik zou er eerder een 1.9 DCI in proberen te krijgen, veel modernere motor.
Tom
Moderator
Berichten: 25344 Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch
do 21 apr 2011 20:42
Wat ligt er nu in dan en welke auto praten we over? Grote kans dat het voordeliger is deze weg te doen en gewoon iets anders terug te kopen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611 Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde
do 21 apr 2011 20:43
Het makkelijkst is een 1.9 TD uit een 19, scenic, megane of Volvo 440/460.
Die hebben geen computer e.d. Anders een 1.9 DTI (zijn ook geleverd in een Clio II) of inderdaad een 1.9 DCi
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276 Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn
do 21 apr 2011 20:50
Wist niet dat die blokken ook in volvo's liggen. Dat bied perspectief
Heb alleen geen auto meer om een diesel van te maken
Alexio89
Berichten: 10 Lid geworden op: di 13 apr 2010 15:58
Contacteer:
do 21 apr 2011 21:46
er ligt nu een 1.9D blok in 64 pk maar ik moet dus een blok hebben waarvan de motorsteunen overeen komen met mijn motorsteunen wel zo lochies he
Martijn Kool
Berichten: 6440 Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal
vr 22 apr 2011 6:22
juist en dan een stukkie kauwgom in de computer plakken en hij loopt
zo logisch is het niet als je alleen naar motorsteunen kijkt
Maarten-Jan
Berichten: 4641 Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen
vr 22 apr 2011 8:06
Een DCI-R-EVO-GTT-STI-TURBO met 212 pk aan de wielen is dan weer een eitje om over te lepelen
Martijn Kool
Berichten: 6440 Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal
Alexio89
Berichten: 10 Lid geworden op: di 13 apr 2010 15:58
Contacteer:
vr 22 apr 2011 15:08
achja misschien had ik het iets anders moeten verwoorden maja ik zoek dus een blok wat een TD is en erin past en relatief makkelijk te kietelen is qua vermogen hoeft niet maar zou wel leuk zijn
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611 Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde
vr 22 apr 2011 21:03
Ga dan zeker voor de 1.9 TD zoals boven vermeld. Let wel dat dit wel wat aanpassingen vergt. Motorsteunen komen in elk geval wel overeen.
Alexio89
Berichten: 10 Lid geworden op: di 13 apr 2010 15:58
Contacteer:
ma 25 apr 2011 21:50
en om wat voor aanpassingen gaat dit dan en in welke renault ligt die 1.9DT ( i ) als k vragen mag ?
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611 Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde
di 26 apr 2011 6:05
Willem-Jan schreef: Het makkelijkst is een 1.9 TD uit een 19, scenic, megane of Volvo 440/460.
Die hebben geen computer e.d. Anders een 1.9 DTI (zijn ook geleverd in een Clio II) of inderdaad een 1.9 DCi
En aanpassingen zijn sowieso de luchtinlaat (evt. intercooler) en misschien een kleine aanpassing aan het koelsysteem. Als je er een beetje verstand van hebt is het goed te doen.
Jeff rsi
Berichten: 1234 Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland
wo 27 apr 2011 7:29
DCI en DTI enzo moet je sowieso de computer hebben.
Zit volgens mij een gecodeerde afsluiter op de pomp.
R19 16V '91
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611 Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde
wo 27 apr 2011 7:33
Op de TD versie zit geen computer, vandaar dat die het eenvoudigst is.