Motorswap Clio II ph1 1.9D

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Alexio89
Berichten: 10
Lid geworden op: di 13 apr 2010 15:58
Contacteer:

hallo mensen

ik wil graag een ander blok in mijn clio hangen een turbo diesel maar welk blok past er in hoorde een 2.0 TD laguna weet iemand hier iets van iemand die mij iets wijzer kan maken ?

Alvast Bedankt :)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik zou er eerder een 1.9 DCI in proberen te krijgen, veel modernere motor.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Wat ligt er nu in dan en welke auto praten we over? Grote kans dat het voordeliger is deze weg te doen en gewoon iets anders terug te kopen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Het makkelijkst is een 1.9 TD uit een 19, scenic, megane of Volvo 440/460.
Die hebben geen computer e.d. Anders een 1.9 DTI (zijn ook geleverd in een Clio II) of inderdaad een 1.9 DCi
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wist niet dat die blokken ook in volvo's liggen. Dat bied perspectief :D

Heb alleen geen auto meer om een diesel van te maken :p
Alexio89
Berichten: 10
Lid geworden op: di 13 apr 2010 15:58
Contacteer:

er ligt nu een 1.9D blok in 64 pk maar ik moet dus een blok hebben waarvan de motorsteunen overeen komen met mijn motorsteunen wel zo lochies he :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

juist en dan een stukkie kauwgom in de computer plakken en hij loopt

zo logisch is het niet als je alleen naar motorsteunen kijkt :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Een DCI-R-EVO-GTT-STI-TURBO met 212 pk aan de wielen is dan weer een eitje om over te lepelen :p
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

:P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Alexio89
Berichten: 10
Lid geworden op: di 13 apr 2010 15:58
Contacteer:

achja misschien had ik het iets anders moeten verwoorden maja ik zoek dus een blok wat een TD is en erin past en relatief makkelijk te kietelen is qua vermogen hoeft niet maar zou wel leuk zijn
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Ga dan zeker voor de 1.9 TD zoals boven vermeld. Let wel dat dit wel wat aanpassingen vergt. Motorsteunen komen in elk geval wel overeen.
Alexio89
Berichten: 10
Lid geworden op: di 13 apr 2010 15:58
Contacteer:

en om wat voor aanpassingen gaat dit dan en in welke renault ligt die 1.9DT ( i ) als k vragen mag ?
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Willem-Jan schreef:Het makkelijkst is een 1.9 TD uit een 19, scenic, megane of Volvo 440/460.
Die hebben geen computer e.d. Anders een 1.9 DTI (zijn ook geleverd in een Clio II) of inderdaad een 1.9 DCi
En aanpassingen zijn sowieso de luchtinlaat (evt. intercooler) en misschien een kleine aanpassing aan het koelsysteem. Als je er een beetje verstand van hebt is het goed te doen.
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

DCI en DTI enzo moet je sowieso de computer hebben.
Zit volgens mij een gecodeerde afsluiter op de pomp.
R19 16V '91
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Op de TD versie zit geen computer, vandaar dat die het eenvoudigst is.
Plaats reactie