Hoi,
Vorige week moest mijn Twingo RS naar de dealer voor het jaarlijkse onderhoud. Nu kreeg ik een telefoontje dat 1 of ander onderdeel aan vervanging toe was. Maar aangezien dit onderdeel op/aan de draagarm bevestigd was en ook niet los te krijgen was, moest de hele draagarm aan beide zijden vervangen worden?!
Kan dit al zo snel?? Vind ik eigenlijk niet kunnen. Aangezien ik net buiten de garantie zat, kreeg ik uit coulance 64 % vergoed van de dealer.
Wat vinden jullie?
Oh ja. tevens zijn de achterremblokken vervangen. Dit vond ik ook vreemd aangezien je zult denken dat de voorste blokken eerder versleten zijn (omdat hier naar mijn mening meer remkracht op komt te staan).
Ben hier niet zo blij mee.
Groet mark
draagarm twingo rs al vervangen!?
Een fusee kogel ruim kan, dan moet de draagarm vervangen worden...
Maar beide kanten lijkt me dan wel wat overdreven...
Maar beide kanten lijkt me dan wel wat overdreven...
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Je kan vragen of ze het in het systeem kunnen laten zien dat het niet los bestelbaar is. Als het geen eigen nummer heeft en niet los te bestellen is kan dealer wel gelijk hebben.
Voor de remblokken zou je kunnen vragen of je de blokken mag zien.
Voor de remblokken zou je kunnen vragen of je de blokken mag zien.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Precies, blokken terugvragen (met de vraag of dat dan weer je eigen blokken zijn...). De fuseekogels zijn tegenwoordig wel eens geklonken, en dan hoort er dus ook een draagarm bij, en uitlijnen achteraf.
Bij de Laguna van Kim heb ik de klinken doorgeslepen en er een schroefbare kogel opgezet
Bij de Laguna van Kim heb ik de klinken doorgeslepen en er een schroefbare kogel opgezet

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Draagarm via Renault alleen compleet helaas.
Via after-market wellicht wel losse kogels te krijgen. Brezan kent ze i.i.g. (nog) niet.
Wagen is net 3 jaartjes op de markt, dus veel via after-market is er nog niet.
Dat blokken achter harder slijten als voor kan erschillende oorzaken hebben.
1] monteur die verkeerd oordeelt. Blokken achter zijn dunner als voor, maar beoordeelt de dikte aan de hand van de dikte van remblokken voor en acht de remblokken achter dus te dun.
2] hangende remzuiger en daardoor overmatige slijtage
3] gebruik je de handrem vaak ?
4] doordat de blokken achter kleiner en dunner zijn, is hun warmte afvoer anders en wellicht daardoor ook de slijtage sneller als je een veelvuldige hardremmer bent
Via after-market wellicht wel losse kogels te krijgen. Brezan kent ze i.i.g. (nog) niet.
Wagen is net 3 jaartjes op de markt, dus veel via after-market is er nog niet.
Dat blokken achter harder slijten als voor kan erschillende oorzaken hebben.
1] monteur die verkeerd oordeelt. Blokken achter zijn dunner als voor, maar beoordeelt de dikte aan de hand van de dikte van remblokken voor en acht de remblokken achter dus te dun.
2] hangende remzuiger en daardoor overmatige slijtage
3] gebruik je de handrem vaak ?
4] doordat de blokken achter kleiner en dunner zijn, is hun warmte afvoer anders en wellicht daardoor ook de slijtage sneller als je een veelvuldige hardremmer bent
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Die fuseekogel, tja.. dat kan alle kanten op. als het hoesje kapot gaat is de kogel zo stuk.
Die achterremblokken vind ik een vreemd verhaal. die gaan in alle omstandigheden VEEL langer mee dan 35.000 km, eerder 90.000 ofzo.
ik ga er dan ook maar van uit dat ze even gecontroleerd hebben of de remklauw gangbaar is. 
Die achterremblokken vind ik een vreemd verhaal. die gaan in alle omstandigheden VEEL langer mee dan 35.000 km, eerder 90.000 ofzo.


Hier de twingo al wel ingeruild, maar kort voor de inruil nog een beurt gehad.
Toen zijn beide stuurkogels vervangen onder garantie (waren versleten ). En de stofhoezen moesten bij de eerste beurt vervangen worden omdat deze gescheurd waren.
Maar dit alles vind ik wel erg vroeg voor een twingo van 1 jaar en 10.000km...
Toen zijn beide stuurkogels vervangen onder garantie (waren versleten ). En de stofhoezen moesten bij de eerste beurt vervangen worden omdat deze gescheurd waren.
Maar dit alles vind ik wel erg vroeg voor een twingo van 1 jaar en 10.000km...

De mijne heb al 4 nieuwe remschijven + blokken (garantiewerk) en nu heb ik een scheur in de lasnaat van de middendemper... heb nu een full supersprint gebeuren in de bestelling staan word er volgend week onder gezet, auto heb nu 43000 op t klokje...
[img]http://www.kamracing.co.uk/shop/media/c ... rs-133.jpg[/img]
[img]http://www.kamracing.co.uk/shop/media/c ... rs-133.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door RS Dre op za 16 apr 2011 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
oktober 2008, het is een ex renault press car dus inclusief originele rs spoiler ipv de gt spoiler, maar maakt niet uit had die full supersprint toch al op me wenslijstje staan dus dit was een mooi excuus er idd voor te gaan.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Hmm....de Twingo RS van mij had nergens last van en dat na 2 jaar en 47000 km.
Alleen de bandjes voor waren vervangen bij 30.000....bj 2008 en weg in sept. 2010
Alleen de bandjes voor waren vervangen bij 30.000....bj 2008 en weg in sept. 2010
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
30k met voorbanden
Zuinigert

Zuinigert

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
tutuur schreef:30k met voorbanden![]()
Zuinigert
Het kon ook 20.000 zijn geweest......en vergeet niet, het was maar 137pk dat er op de voorwieltjes kwam..
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
27 dacht ik, maar op tot het bot. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Arco schreef:27 dacht ik, maar op tot het bot.

Ja dat was het getuige de factuur......hoe noemde je me ook alweer:
Bochtenridder....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
In 5000km waren mijn p zero's van 8 naar 5mm, okey... Dit was op de gtt 

Ik deed een setje toyo R1R in 10k.tutuur schreef:In 5000km waren mijn p zero's van 8 naar 5mm, okey... Dit was op de gtt
Ronald doet een setje r888's in 10 ronden 

de draagarmen worden vervangen omdat de hoesjes kapot gaan, door de de stand van de draagarmen komt het fuseestuk tegen het hoesje aan waardoor deze na verloop van tijd kapot kan gaan.
heb het al bij meerdere rs`en gezien.
heb het al bij meerdere rs`en gezien.