Wie helpt mij met deze Clio Williams?

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
kiredeid
Contacteer:

Afgelopen jaar heb ik in een opwelling een oude liefde gekocht: Renault Clio Williams. Vervolgens door allerlei omstandigheden nauwelijks naar omgekeken.

Tijd voor verandering! Mijn idee is om hem in ordelijke staat terug te brengen. Dus niks bijzonders maar lekker rijden! Heb eerder een klassieker gehad dus kan me een beeld vormen waar ik aan begin.

Help! Ik heb hulp nodig. Allereerst om eens een plannetje te maken wat ik ermee aan moet. Kortom, wat is redelijk gezien de staat van de auto, wat met welke prioriteit, etc... Mijn voorstel is dat iemand die dit leuk vindt even een mailtje stuurt waaruit blijkt dat hij er ook verstand van heeft (foto van eigen project mag ook). Uiteraard ben ik bereid in redelijkheid een en ander te vergoeden.

Alvast bedankt,
groeten, diederik.

[img]http://img641.imageshack.us/img641/7943/img2368v.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us
Geert
Contacteer:

waar woon je?
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Ik denk dat Leon je ook wel kan helpen. Die heeft net zijn clio laten spuiten.

Gewoon opknappen dat ding. Roest verwijderen. Het is een willie dus blijft redelijk in waarde en is een collector item
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Neem allereerst iemand in de hand die verstand heeft van plaatwerk en spuitwerk, technisch is alles te vernieuwen of reviseren. sleutelen kun je veelal zelf leren of doen als je dat leuk vind, carrossorietechnisch kun je het beter laten doen tenzij het je eigen beroep is :) Laat je voldoende adviseren over prijzen mbt. het restaureren van je carrossorie, deze lopen erg uiteen wat je weer kunt terugleiden naar kwaliteit van het werk.
Tom
Moderator
Car: MB

Welkom.

Als eerste de vraag hoe het er uitziet wat betreft roest? Maak eens wat mooie foto's! Als je van plan bent hem lang te houden of iig een liefhebber bent dan zou ik bumpers en voorschermen ook eens demonteren om alles goed in de tectyl te zetten.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor

Allereerst welkom hier!

Met hulp en kennis op dot forum gaat het helemaal goed komen met je Clio (Y)
kiredeid
Contacteer:

Geert schreef:waar woon je?
Woon in Amersfoort
kiredeid
Contacteer:

Patrick.B schreef:Ik denk dat Leon je ook wel kan helpen. Die heeft net zijn clio laten spuiten.

Gewoon opknappen dat ding. Roest verwijderen. Het is een willie dus blijft redelijk in waarde en is een collector item
Zou je me een e-mail adres/telefoonnummer van Leon kunnen mailen. Bedankt.
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Hoi Diederik, welkom op t forum van de RTC, succes met de clio er is hier genoeg info te vergaren!
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
kiredeid
Contacteer:

Tom schreef:Welkom.

Als eerste de vraag hoe het er uitziet wat betreft roest? Maak eens wat mooie foto's! Als je van plan bent hem lang te houden of iig een liefhebber bent dan zou ik bumpers en voorschermen ook eens demonteren om alles goed in de tectyl te zetten.
Bij deze nog 2 foto's. Beetje poetsen is er nog niet van gekomen. Wellicht dit weekend. APK en basic onderhoud nu prioriteit 1. Tot mijn verbazing startte hij in 1 keer na half jaar stilstaan.

Suggesties voor monteur zijn welkom.

Diederik.

[img]http://img195.imageshack.us/img195/8302/img2374ah.jpg[/img]

[img]http://img59.imageshack.us/img59/8849/img2370x.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us
Steven
Car: M536

Blijf het altijd grappig vinden als mensen verbaasd zijn als een auto in 1x start na een paar maanden.
Ik heb ooit eens een Ford Taunus die al zeker 15 (misschien wel meer) jaar niet gestart was geweest.
Gewoon nix geen nieuwe bougies of wat dan ook, alleen benzine en een accu erin, en met 10 seconden doorstarten/chokespelen liep de V6 weer als nieuw.

Dan begint het een beetje speciaal te worden, maar leuker is gewoon van die meuk van 50jaar oud uit een franse schuur trekken en met allee peut+accu direct weten te starten :)
Tom
Moderator
Car: MB

:lol: Dat balkje over je chassisnummer lijkt me wat overdreven. Die kun je meestal al bijna niet lezen als je er met je snufferd bovenop staat
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor

motor ruimte ziet er opzich wel netjes uit :)
Plaats reactie