Ik heb pas geleden mijn achterlichten vervangen door wat beter uitziende units, de lampen worden aangesloten op de originele stekkerverbinding, echter is er daarna een vreemde situatie opgestoken:
De achteruitrijlichten gaan aan op:
-Achteruitversnelling
-Als ik op mn rem trap
Als ik echter het linkerachterlicht loskoppel, dan doet het rechterachterlicht het wel normaal...Dus achteruitrijlicht reageert echt alleen als hij in zn achteruit staat.
Voor de rest werken ze prima. Met de originele achterlichten heb ik het probleem niet gehad.
Betreft een Renault Megane Coupe 1.6e uit 1997. Onderstaand foto van de achterlampunits.
[img]http://img18.imageshack.us/img18/6249/1299944502850.jpg[/img][/quote]
[RMC-P1] Vreemd achterlicht probleem
-
Waar zou ik dat moeten zoeken? Bij de achterlichten zitten links 2 massapunten en rechts 1 massapunt.
Zou ik dan een extra massadraad moeten trekken?
Zou ik dan een extra massadraad moeten trekken?
-
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Contacteer:
Massapunten weer even netjes schoonmaken zodat er geen oxidatie meer op zit, vergeet ook niet de massa kabel van de accu naar de carosserie even schoon te maken dat helpt ook een hoop.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
Zal dat even proberen als ik thuis ben!
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Waarschijnlijk gewoon een massaprobleem, komt wel meer voor bij die aftermarket-lampen. 

-
Heb de massapunten bij de achterlichten opgeschuurd. De aansluitingen van de stekkers ook opgeschuurd, helaas zonder effect.
-
Massakabel van de accu ben ik vergeten, zal ik morgen nog even uitvoeren!
-
Hmm daar heb ik helemaal niet aan gedacht, thx voor de tip
-
Inmiddels opgelost, bleek een massaprobleem te zijn.
Massa om de stekker heen geleid, zodat de kabels direct contact maken. Dit kon gelukkig makkelijk, de kabels van stekker van de nieuwe achterlichten zijn erop "gestoken" als het ware.
Dit voor beide kanten gedaan en werken nu zoals ze moeten. De "loze" plek is opgevuld met een lamphouder (van de originele knipperlichten aan de voorkant) en is doorgelust op mn remlicht. Als ik rem gaan de buitenste units dus ook branden, ziet er vet uit zo.
Kan dus een slotje op!
Massa om de stekker heen geleid, zodat de kabels direct contact maken. Dit kon gelukkig makkelijk, de kabels van stekker van de nieuwe achterlichten zijn erop "gestoken" als het ware.
Dit voor beide kanten gedaan en werken nu zoals ze moeten. De "loze" plek is opgevuld met een lamphouder (van de originele knipperlichten aan de voorkant) en is doorgelust op mn remlicht. Als ik rem gaan de buitenste units dus ook branden, ziet er vet uit zo.
Kan dus een slotje op!