Ik heb sinds 2 week een 2ehandse Megane uit 2003 op lpg
Sinds aanschaf al zo'n 1400Km gereden. Rijd heel goed voor een auto met nu al weer 190K op de teller
Nu valt mij op dat de benzine meter langzaam zakt tijdens het rijden op lpg
iedere keer als ik de auto de volgende dag weer pak is de benzine pijl weer richting de oude stand. Nu zit er denk ik zo'n 15 liter benzine in, dus ierdere keer dan ik zon 200Km heb gereden gaat dan het tank lichtje van de benzine meter branden, maar ik heb dan op de lpg installatie nog 3 lampje branden bijvoorbeeld.
Hoe kan dit? trekt hij het gas verbruik van de benzine meter af? wat is daar het nut van en kan dat uit?
voor de rest is de verbruik gemmideld volgens de computer zo'n 11l op 100Km werkelijk ligt dit lager denk ik, maar dat moet ik nog uit rekenen.
Megane II 2.0 16V LPG vragen, Slecht starten iemand ideeen?
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Mijn Megane Coupe 1.6 op lpg gebruikte de benzinemeter als gasmeter als hij overschakelde. Misschien doet jouw Megane dat ook wel, ondanks dat je die lampjes hebt.
de benzine meter werkt niet als meter voor gas
maar het is normaal dat de meter zakt doet bij mijn megane ook
maar het is normaal dat de meter zakt doet bij mijn megane ook
-
- Über-Spammer
Mijn Lag doet dat ook. Zodra je hem op contact zet neemt hij je peil op, en via het gem. Verbruik laat hij de meter zakken. Dat is in elk geval mijn verklaring. Je ziet het ook bij de oudere auto's tijdens bochten, dan varieert je peil en bij een moderne niet.
Of zit ik echt fout?
Of zit ik echt fout?

-
- Moderator
- Car: MB
Denk dat de tanken gewoon beter geconstrueerd zijn en het opname element op een slimmere plaats zit. Je kunt wel gemiddelde berekenen maar je moet toch weten wat er IN de tank zit.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
Dat kijkt hij als je hem op contact zet lijkt me, mn lag loopt ook terug ondanks ik op gas rijd. Als je hem vervolgens opnieuw op contact zet zie je weer dat hij bijv. Half vol is.Tom schreef:Denk dat de tanken gewoon beter geconstrueerd zijn en het opname element op een slimmere plaats zit. Je kunt wel gemiddelde berekenen maar je moet toch weten wat er IN de tank zit.
-
- Car: R19.R
Wat JP zegt klopt als een busJean-Paul-S schreef:Mijn Lag doet dat ook. Zodra je hem op contact zet neemt hij je peil op, en via het gem. Verbruik laat hij de meter zakken. Dat is in elk geval mijn verklaring. Je ziet het ook bij de oudere auto's tijdens bochten, dan varieert je peil en bij een moderne niet.
Of zit ik echt fout?

goh, wat modern allemaal weer. Dus wat ik had bedacht klopt dus wel maar er zit een idee achter..
Nu kan ik niet zeggen wat een mooi idee. ik snap de theorie ook niet echt, alleen dat om dat het niveau wat kan schommelen in een bocht? Beetje vreemd.
Erg bedankt voor de info.
Iemand hier op de site met ook een 2liter megane of laguna? ik zou wel willen weten van jullie verbruik is.
iemand met een 1.4 16V en 1.6 16V verschillen zijn ook wel interessant vind ik
Nu kan ik niet zeggen wat een mooi idee. ik snap de theorie ook niet echt, alleen dat om dat het niveau wat kan schommelen in een bocht? Beetje vreemd.
Erg bedankt voor de info.
Iemand hier op de site met ook een 2liter megane of laguna? ik zou wel willen weten van jullie verbruik is.
iemand met een 1.4 16V en 1.6 16V verschillen zijn ook wel interessant vind ik
Mag wel 1 op 9 doen
-
- Car: R19.R
De 1.8 16 flapper laguna die we hadden deed 1 op 10 op gas.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
Mijn 1.6 8 kleppert deed ook 1:10
1.6 16v bj 2006 techline ± 1 op 12
je start op automatisch op benzine Abel, aangezien de motor koud is verbruikt hij dan het meest.
Na enige tijd schakelt hij over op gas, of dit temperatuur gerelateerd is of hij dat meet via de uitstoot is mij niet duidelijk.
Verder zijn er installaties die na een paar honderd kilometer aan 1 stuk ook even een paar kilometer overschakelt op benz.
Mijn grand scenic 2.0 doet trouwens 1 op 7 a 8
Na enige tijd schakelt hij over op gas, of dit temperatuur gerelateerd is of hij dat meet via de uitstoot is mij niet duidelijk.
Verder zijn er installaties die na een paar honderd kilometer aan 1 stuk ook even een paar kilometer overschakelt op benz.
Mijn grand scenic 2.0 doet trouwens 1 op 7 a 8
ik heb afgelopen week gezien bij het uitlezen van de lpg computer dat die is ingesteld dat de motor overschakelt op gas bij 40graden water temperatuur. (instelbaar naar 60 en 80 bij koude motor problemen op gas)
Iets anders. De auto begint soms te stoteren/bokken bij de stoplicht. luchtverontreinigings symbool begint dan te knipperen. Gisteren ging zelfs zelfs het service lampje branden. Komen de maandag word de auto uitgelezen bij de dealer. Ik verwacht dat er 1 of 2 bobines stuk zijn.
Ook heb ik een start probleem. Eerst was dat alleen bij warme motor, dat de auto wat langer doorstarte, dit wordt erger, en is nu ook al bij koude start zo. Iemand hier een idee over?
Iets anders. De auto begint soms te stoteren/bokken bij de stoplicht. luchtverontreinigings symbool begint dan te knipperen. Gisteren ging zelfs zelfs het service lampje branden. Komen de maandag word de auto uitgelezen bij de dealer. Ik verwacht dat er 1 of 2 bobines stuk zijn.
Ook heb ik een start probleem. Eerst was dat alleen bij warme motor, dat de auto wat langer doorstarte, dit wordt erger, en is nu ook al bij koude start zo. Iemand hier een idee over?
-
bdp sensor.. ?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
de auto start met een knop, als ik die indruk dat gaat de startmotor een tijdje (seconde op 5 minimaal) rond. dan begint de motor kleine hortjes te lopen en dan geef ik wat gas en dan is het klaar. verder geen problemen
- Willem-Jan
- Bestuurslid
Het lijkt wel of je motor dan niet op alle 4 de poten loopt. Rotor, verdeler, kabels en bougies al vervangen?
rotor? wat is dat?? zal dat ook op een auto van 2003 zitten??
dit is niet een van mijn 5jes hoor.. hier zitten 4 bobines op, en als die op 3 poten start dan zal dat toch ook blijven als die loopt? en dan loopt de motor gewon doed. Ik heb wel iets gelezen oven een nokkenas sensor iemand die daar iets van weet, Het blok is een gewone f4r

dit is niet een van mijn 5jes hoor.. hier zitten 4 bobines op, en als die op 3 poten start dan zal dat toch ook blijven als die loopt? en dan loopt de motor gewon doed. Ik heb wel iets gelezen oven een nokkenas sensor iemand die daar iets van weet, Het blok is een gewone f4r
- Willem-Jan
- Bestuurslid
Stom, natuurlijkAbel schreef:rotor? wat is dat?? zal dat ook op een auto van 2003 zitten??![]()

-
- Über-Spammer
Wat ik bij onze Laguna's merk is dat ze na verloop van tijd een ietwat vettig gasklephuis krijgen, waardoor de gasklepsensor niet helemaal lekker werkt. hij valt dan na starten flink terug in toeren en bij bijv. stoppen bij een stoplicht doet hij datzelfde.
als hij vervelend start of zo nu en dan wat ploft kan dat ook het einde van je bobines betekenen.
als hij vervelend start of zo nu en dan wat ploft kan dat ook het einde van je bobines betekenen.
-
- Über-Spammer
Remmenreiniger en erna wd40Abel schreef:daar heb ik er morgen 2 van liggen nieuw. gas klep huis wil ik ook nog schoon maken. Gewoon remreiniger?