Clio 1.4
Ok nog een vraag ik wil hem graag iets vlotter hebben maar heb het k&n filter geprobeerd op de originele belichting maar nu zuigt hij geen licht aan HELP!!! 

Wil je een black-hole creëren? 
Er is geen (makkelijke) manier om je 1.4 vlotter te krijgen. Maar wat heb je precies gedaan dan?

Er is geen (makkelijke) manier om je 1.4 vlotter te krijgen. Maar wat heb je precies gedaan dan?
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Kan je er een foto van maken...
Black hole? Net zoiets als draaikolk volgens mij?Riël schreef:Wil je een black-hole creëren?
Ik heb alleen geprobeert om het filter op de beluchtingsslang te zetten toen zoog hij geen lucht aan en kreeg ik te horen dat er een adaptor op moet met buissysteem zou dat kunnen kloppen?
-
je praat over licht ipv lucht

ik denk dat een foto voor opheldering zorgt

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Dat word nu ff lastig want ben aant werk.Martijn Kool schreef:je praat over licht ipv lucht
Als je voor de auto staaat heb je 2 slangen 1 links en 1 rechts de rechter loopt van filterbak naar voren daar heb ik het k&n filter op geprobeerd maar hij zoog geen lucht aan toen zei iemand mij dat er een soort klep in de filterbak zit en ik dus een adapter nodig heb...
Zo een beetje duidelijk?
Zoniet probeer ik vanmiddag ff een foto te maken
- Willem-Jan
- Bestuurslid
Je moet de filterbak er helemaal af halen wil je enig rendement hebben van je open luchtfilter. En ja, dan heb je een adapter nodig om je open luchtfilter aan te sluiten op je aanzuigbuis.
Daarnaast moet je luchtfilter heel goed in de koele rijwind hangen en dan heb je misschien 1 pk extra en een leuk geluidje
Je kan ook je katalysator er tussenuit halen. Dit levert wel pk-winst, maar je hebt hem waarschijnlijk wel weer nodig voor de apk
Daarnaast moet je luchtfilter heel goed in de koele rijwind hangen en dan heb je misschien 1 pk extra en een leuk geluidje

Je kan ook je katalysator er tussenuit halen. Dit levert wel pk-winst, maar je hebt hem waarschijnlijk wel weer nodig voor de apk

Ok dus k&n is eigenlijk geen optie....Willem-Jan schreef:Je moet de filterbak er helemaal af halen wil je enig rendement hebben van je open luchtfilter. En ja, dan heb je een adapter nodig om je open luchtfilter aan te sluiten op je aanzuigbuis.
Daarnaast moet je luchtfilter heel goed in de koele rijwind hangen en dan heb je misschien 1 pk extra en een leuk geluidje![]()
Wat zeggen jullie dan van een sport kat scheelt dat pk,s en mag het voor de apk??
- Willem-Jan
- Bestuurslid
De beste optie is gewoon een grotere motor. Een 1.8 8v of 16v is vrij eenvoudig in te bouwen. Meer vermogen halen uit een 1.4 kost veel meer dan een motorwissel.
Sportkat haalt wel wat uit en zorgt waarschijnlijk ook wel voor en beetje vermogenswinst, maar dit houdt bij maximaal 5 pk ook wel op. En dan mag je in je handjes knijpen.
Van welk jaar is jouw Clio? Voor 1994 (uit mijn hoofd) is een kat volgens mij niet nodig.
Sportkat haalt wel wat uit en zorgt waarschijnlijk ook wel voor en beetje vermogenswinst, maar dit houdt bij maximaal 5 pk ook wel op. En dan mag je in je handjes knijpen.
Van welk jaar is jouw Clio? Voor 1994 (uit mijn hoofd) is een kat volgens mij niet nodig.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Behalve als er U9 op kenteken staat, dan is ie weer wel verplicht.Willem-Jan schreef: Van welk jaar is jouw Clio? Voor 1994 (uit mijn hoofd) is een kat volgens mij niet nodig.
Project: GTT Blue Sport
Ok kijk dit zijn fijne tiPs mensen kga er eens ff over nadenkenGerald schreef:Behalve als er U9 op kenteken staat, dan is ie weer wel verplicht.Willem-Jan schreef: Van welk jaar is jouw Clio? Voor 1994 (uit mijn hoofd) is een kat volgens mij niet nodig.

-
Zal hem sluiten.
Dit is geen bre3Zerforum overigens
Dit is geen bre3Zerforum overigens

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl