Clio 1.4

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Stylow
Contacteer:

Ok nog een vraag ik wil hem graag iets vlotter hebben maar heb het k&n filter geprobeerd op de originele belichting maar nu zuigt hij geen licht aan HELP!!! :P
Riël
Über-Spammer

Wil je een black-hole creëren? :)

Er is geen (makkelijke) manier om je 1.4 vlotter te krijgen. Maar wat heb je precies gedaan dan?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Kan je er een foto van maken...
Stylow
Contacteer:

Riël schreef:Wil je een black-hole creëren? :)

Er is geen (makkelijke) manier om je 1.4 vlotter te krijgen. Maar wat heb je precies gedaan dan?
Black hole? Net zoiets als draaikolk volgens mij?
Ik heb alleen geprobeert om het filter op de beluchtingsslang te zetten toen zoog hij geen lucht aan en kreeg ik te horen dat er een adaptor op moet met buissysteem zou dat kunnen kloppen?
Martijn Kool

je praat over licht ipv lucht

(S)

ik denk dat een foto voor opheldering zorgt ;)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Stylow
Contacteer:

Martijn Kool schreef:je praat over licht ipv lucht

(S)

ik denk dat een foto voor opheldering zorgt ;)
Dat word nu ff lastig want ben aant werk.
Als je voor de auto staaat heb je 2 slangen 1 links en 1 rechts de rechter loopt van filterbak naar voren daar heb ik het k&n filter op geprobeerd maar hij zoog geen lucht aan toen zei iemand mij dat er een soort klep in de filterbak zit en ik dus een adapter nodig heb...
Zo een beetje duidelijk?
Zoniet probeer ik vanmiddag ff een foto te maken
Willem-Jan
Bestuurslid

Je moet de filterbak er helemaal af halen wil je enig rendement hebben van je open luchtfilter. En ja, dan heb je een adapter nodig om je open luchtfilter aan te sluiten op je aanzuigbuis.
Daarnaast moet je luchtfilter heel goed in de koele rijwind hangen en dan heb je misschien 1 pk extra en een leuk geluidje :beer:
Je kan ook je katalysator er tussenuit halen. Dit levert wel pk-winst, maar je hebt hem waarschijnlijk wel weer nodig voor de apk 8)
Stylow
Contacteer:

Willem-Jan schreef:Je moet de filterbak er helemaal af halen wil je enig rendement hebben van je open luchtfilter. En ja, dan heb je een adapter nodig om je open luchtfilter aan te sluiten op je aanzuigbuis.
Daarnaast moet je luchtfilter heel goed in de koele rijwind hangen en dan heb je misschien 1 pk extra en een leuk geluidje :beer:
Je kan ook je katalysator er tussenuit halen. Dit levert wel pk-winst, maar je hebt hem waarschijnlijk wel weer nodig voor de apk 8)
Ok dus k&n is eigenlijk geen optie....
Wat zeggen jullie dan van een sport kat scheelt dat pk,s en mag het voor de apk??
Willem-Jan
Bestuurslid

De beste optie is gewoon een grotere motor. Een 1.8 8v of 16v is vrij eenvoudig in te bouwen. Meer vermogen halen uit een 1.4 kost veel meer dan een motorwissel.
Sportkat haalt wel wat uit en zorgt waarschijnlijk ook wel voor en beetje vermogenswinst, maar dit houdt bij maximaal 5 pk ook wel op. En dan mag je in je handjes knijpen.
Van welk jaar is jouw Clio? Voor 1994 (uit mijn hoofd) is een kat volgens mij niet nodig.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Willem-Jan schreef: Van welk jaar is jouw Clio? Voor 1994 (uit mijn hoofd) is een kat volgens mij niet nodig.
Behalve als er U9 op kenteken staat, dan is ie weer wel verplicht. :wink:
Stylow
Contacteer:

Gerald schreef:
Willem-Jan schreef: Van welk jaar is jouw Clio? Voor 1994 (uit mijn hoofd) is een kat volgens mij niet nodig.
Behalve als er U9 op kenteken staat, dan is ie weer wel verplicht. :wink:
Ok kijk dit zijn fijne tiPs mensen kga er eens ff over nadenken :D ty peepz van mij mag hij gesloten worden ;)
Martijn Kool

Zal hem sluiten.

Dit is geen bre3Zerforum overigens :lol:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gesloten