
ACT: Renault Scoops/Impressies
Wel jammer, vind het geen verkeerd model! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Dit is waar we op zitten te wachten..........
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1fyiosb8s7y_800.jpg[/img]
Heerlijk imposant Renault-teken op de voorkant.
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1ayx8rbu084_800.jpg[/img]
http://www.autoweek.nl/autonieuws/14508 ... ult-debuut

[img]http://media.autoweek.nl/m/m1fyiosb8s7y_800.jpg[/img]
Heerlijk imposant Renault-teken op de voorkant.
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1ayx8rbu084_800.jpg[/img]
http://www.autoweek.nl/autonieuws/14508 ... ult-debuut
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ja elektrisch zitten we op te wachten 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jazeker, kom maar opLuco/Alpine-racer schreef:ja elektrisch zitten we op te wachten

Amperes baby!
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Ik doel dan op het design natuurlijk, en gezien de huidige modellen die Renault als elektrocars op de weg gaat zetten, is dit waar we op zitten te wachten...........
Overigens kan hier wat mij betreft ook wel een 2 liter turbo ingelepeld worden
.
Overigens kan hier wat mij betreft ook wel een 2 liter turbo ingelepeld worden

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ja lekker goed voor het milieu (NOT)Riël schreef:Jazeker, kom maar opLuco/Alpine-racer schreef:ja elektrisch zitten we op te wachten!
Amperes baby!
en een actieradius van 80km



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Op stroom rijden is de basis voor een zero emission auto. Het is nu nog niet goed voor het milieu. Bovendien staat de productie van de nu nog belastende accu's ook nog in ontwikkeling. Die wereld staat ook niet stil.
http://www.technologyreview.com/energy/23893/
http://www.technologyreview.com/energy/23877/
En, in mijn optiek de grootste kansmaker als 100% reclyclebare variant:
http://greenlivingideas.com/topics/tech ... shelf-life
Bovendien is NU al je rendement een beetje groter dan op benzine, inclusief het opwekken uit fossiele bronnen op de centrale. Nu is het in nederland nog niet zo erg maar fijnstof is op veel plekken óók nog een issue.
In de toekomst zal de stroom meer en meer duurzaam opgewekt worden en dan heb je wel wat aan je auto. Maar de ontwikkeling van goede elektroauto's nu moet dan wel eens gaan starten!!
Bovendien onderhoudsvrijer, geen motorbeurtjes meer, geen farcé's meer met emissienormen, en je 150km actieradius is voor 95% van de mensen ruim voldoende voor woon-werk.
Als je nu nog vasthoud aan benzineauto's en denk dat dat m moet gaan worden over 20 jaar heb je echt een plank voor je hoofd.
Ohja, en BP anyone?
En afgelopen maand ging er vlak bij ons ook nog bijna een platform eraan Statoil evacuatie Noordzee
Ik hoop dat het duidelijk is dat er nu toch wel een stap gezet mag worden ipv het meteen afkraken van de elektrische auto?
http://www.technologyreview.com/energy/23893/
http://www.technologyreview.com/energy/23877/
En, in mijn optiek de grootste kansmaker als 100% reclyclebare variant:
http://greenlivingideas.com/topics/tech ... shelf-life
Bovendien is NU al je rendement een beetje groter dan op benzine, inclusief het opwekken uit fossiele bronnen op de centrale. Nu is het in nederland nog niet zo erg maar fijnstof is op veel plekken óók nog een issue.
In de toekomst zal de stroom meer en meer duurzaam opgewekt worden en dan heb je wel wat aan je auto. Maar de ontwikkeling van goede elektroauto's nu moet dan wel eens gaan starten!!
Bovendien onderhoudsvrijer, geen motorbeurtjes meer, geen farcé's meer met emissienormen, en je 150km actieradius is voor 95% van de mensen ruim voldoende voor woon-werk.
Als je nu nog vasthoud aan benzineauto's en denk dat dat m moet gaan worden over 20 jaar heb je echt een plank voor je hoofd.
Ohja, en BP anyone?
En afgelopen maand ging er vlak bij ons ook nog bijna een platform eraan Statoil evacuatie Noordzee
Ik hoop dat het duidelijk is dat er nu toch wel een stap gezet mag worden ipv het meteen afkraken van de elektrische auto?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Het is gewoon niet, de capaciteit op het energienet is er niet om 8 miljoen auto's electrisch te laden. De investeringen die daarvoor gedaan moeten worden om het energienet daarvoor wel geschikt te maken zijn zo hoog dat niemand ze wil doen, overheid inclusief.
Dan zit je nog met het gevallatje zolang die energie nog steeds voor het overgrote deel uit steenkool centrales komt schiet het nog niet op. Reken maar dat we minimaal de eerste 20/30 jaar nog op benzine/diesel rond kachelen. Of je het nou leuk vind of niet
De enige variant die kans maakt is waterstof. Dat kan als verbrandingsmotor of als energiecel voor elektrisch aandrijven. Het voordeel van waterstof gebruiken in een verbrandingsmotor is dat je mooi een migratie fase kan opzetten. Een verbrandingsmotor op waterstof doet het namelijk ook prima op benzine. Daarnaast is een gewone benzinemotor geschikt te maken voor waterstof, vergelijkbaar als met lpg.
Helaas zit je met waterstof ook met het nadeel dat je elektriciteit nodig hebt om het te maken. Maar dat hoeft dus niet thuis en kan centraal gebeuren waarna het getransporteerd wordt naar benzinewaterstofstations
Dan zit je nog met het gevallatje zolang die energie nog steeds voor het overgrote deel uit steenkool centrales komt schiet het nog niet op. Reken maar dat we minimaal de eerste 20/30 jaar nog op benzine/diesel rond kachelen. Of je het nou leuk vind of niet
De enige variant die kans maakt is waterstof. Dat kan als verbrandingsmotor of als energiecel voor elektrisch aandrijven. Het voordeel van waterstof gebruiken in een verbrandingsmotor is dat je mooi een migratie fase kan opzetten. Een verbrandingsmotor op waterstof doet het namelijk ook prima op benzine. Daarnaast is een gewone benzinemotor geschikt te maken voor waterstof, vergelijkbaar als met lpg.
Helaas zit je met waterstof ook met het nadeel dat je elektriciteit nodig hebt om het te maken. Maar dat hoeft dus niet thuis en kan centraal gebeuren waarna het getransporteerd wordt naar benzinewaterstofstations
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
We hebben over een paar jaar 2 motoren in de auto hoor.
1 brandstofmotor (benzine/lpg/cng) die als generator werkt voor de elektromotor.
De brandstofmotor draait op zijn ideale toerengebied en zo efficiënt mogelijk.
Waterstof zie ik niet komen aangezien de meeste merken nu richting hybride of elektra gaan. Misschien wel als tussenstap, maar waterstof is verderweg dan het volledig elektrisch rijden naar mijn idee.
1 brandstofmotor (benzine/lpg/cng) die als generator werkt voor de elektromotor.
De brandstofmotor draait op zijn ideale toerengebied en zo efficiënt mogelijk.
Waterstof zie ik niet komen aangezien de meeste merken nu richting hybride of elektra gaan. Misschien wel als tussenstap, maar waterstof is verderweg dan het volledig elektrisch rijden naar mijn idee.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat is natuurlijk ook een mooie opzet en al zeer lang en breed toegepast op zo ongeveer elke dieseltrein van de afgelopen 50/60 jaar. Dat zal in een auto ook prima werken. Het volledig elektrisch rijden is verder weg dan je denkt, met de huidige infrastructuur en methoden van energie opwekken zal dat een niche markt blijven.Adinsx schreef:We hebben over een paar jaar 2 motoren in de auto hoor.
1 brandstofmotor (benzine/lpg/cng) die als generator werkt voor de elektromotor.
De brandstofmotor draait op zijn ideale toerengebied en zo efficiënt mogelijk.
Waterstof zie ik niet komen aangezien de meeste merken nu richting hybride of elektra gaan. Misschien wel als tussenstap, maar waterstof is verderweg dan het volledig elektrisch rijden naar mijn idee.
zolang meer dan de helft van de stroom wordt opgewekt door kolencentrales is een elektrische auto verre van 100% emissie vrij.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Yep, ook hier te herkennen aan de baleinen in de grille...Mrtn schreef:Laurens van den Acker, die eend heeft die malle golfbewegingen op Mazda's bedachtDaar wordt je blij van

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Nu nog wel, lees dan ook wat ik zegGeert schreef:zolang meer dan de helft van de stroom wordt opgewekt door kolencentrales is een elektrische auto verre van 100% emissie vrij.

OVerigens is het net ook helemaal niet belangrijk omdat je stroom straks lokaal opgewekt wordt. Nu al is wonen zonder aansluiting op het net mogelijk, dus al zeker over 10 jaar.
Rijden op waterstof al verbrandingsmotor is sowieso onzin, omdat waterstof allereerst veel te schraal is, het levert geen energie bij de verbranding en is veel te duur. Het moet gemaakt worden. Op een tankje waterstof zou je nauwelijks verder komen dan op elektro en wat is dan je voordeel? Zit je nog met een inefficiente zuigermotor!
En Adisnx, veel fabrikanten slaan de hybride stap gewoon over.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Riël schreef:
En Adisnx, veel fabrikanten slaan de hybride stap gewoon over.
Mwa, ik denk dat ze die kant toch wel op moeten als ze op korte termijn de actieradius willen verhogen. Dus een brandstofmotor als generator, de elektromotor als aandrijving. Dat is tenslotte ook een hybride.
De volledig elektrische stadsauto's met 160km actieradius gaan snel populair worden denk ik. Een Fluence minder, zo'n auto wordt namelijk ook gekocht om mee op stap te gaan, vakantie etc. Dat is vrij lastig met 160km in de 'tank'

Dus ja, veel fabrikanten willen snel naar volledig elektrisch toe, maar dan met name voor de kleinere modellen. De grotere modellen zullen hybride worden waarin 2 mogelijkheden. Aandrijving door zowel brandstofmotor als elektromotor met planetaire zooi ertussen. Of de optie om de brandstofmotor als generator te laten werken.
De toekomst brengt in ieder geval mooie autotechniek met zich mee.


Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
We moeten gewoon veranderen.
Er is maar een hééééél klein deel mensen dat dagelijks meer dan 150km nodig heeft.
Elke dag laden en een beetje plannen. Maarja, mensen veranderen is lastig
Bovendien gaat renault inzetten op 'quick exchange' van het accupakket als je verder moet, en dan lease je je acccus. Helemaal niet gek.
Er is maar een hééééél klein deel mensen dat dagelijks meer dan 150km nodig heeft.
Elke dag laden en een beetje plannen. Maarja, mensen veranderen is lastig

Bovendien gaat renault inzetten op 'quick exchange' van het accupakket als je verder moet, en dan lease je je acccus. Helemaal niet gek.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Renault gaat voor retro? De Renault 5 komt terug
[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2011 ... 973_01.jpg[/img]
Het lijkt erop dat het retro-virus ook is overgeslagen naar Renault. Om de concurrentie aan te kunnen met de Fiat 500, MINI en Citroën DS3 zou Renault plannen hebben om de legendarische Renault 5 weer leven in te blazen. Lang leve retro!
Je dacht misschien dat Renault met de komst van Laurens van den Acker een moderne designrichting in zou slaan (zie ook de recente conceptcars), maar toch blijkt er ruimte te zijn in het gamma voor een retromodelletje. Als de concurrentie het doet kan je immers niet achterblijven. De moderne R5 zou naast de Clio en Twingo in het gamma moeten komen, om zo een extra troef in handen te hebben in dit segment met kleine auto’s.
Ren overigens niet direct naar de dealer om er eentje te bestellen. Het zal minimaal tot 2014 duren voordat de moderne interpretatie van de 5 te koop zal zijn. (via: autocar.co.uk)
PS Het is uiteraard wel te hopen dat Renault zo slim is om een nieuwe Renault 5 Turbo uit te brengen.
Link naar het artikel op Autoblog
[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2011 ... 973_01.jpg[/img]
Het lijkt erop dat het retro-virus ook is overgeslagen naar Renault. Om de concurrentie aan te kunnen met de Fiat 500, MINI en Citroën DS3 zou Renault plannen hebben om de legendarische Renault 5 weer leven in te blazen. Lang leve retro!
Je dacht misschien dat Renault met de komst van Laurens van den Acker een moderne designrichting in zou slaan (zie ook de recente conceptcars), maar toch blijkt er ruimte te zijn in het gamma voor een retromodelletje. Als de concurrentie het doet kan je immers niet achterblijven. De moderne R5 zou naast de Clio en Twingo in het gamma moeten komen, om zo een extra troef in handen te hebben in dit segment met kleine auto’s.
Ren overigens niet direct naar de dealer om er eentje te bestellen. Het zal minimaal tot 2014 duren voordat de moderne interpretatie van de 5 te koop zal zijn. (via: autocar.co.uk)
PS Het is uiteraard wel te hopen dat Renault zo slim is om een nieuwe Renault 5 Turbo uit te brengen.
Link naar het artikel op Autoblog
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
[img]http://cdn.media.autocar.co.uk//noncar/ ... 84x196.jpg[/img]
ik vind het wel wat hebben!, zie toch wel wat oude 5 trekjes, die kunststof panelen aan de zijkant, knikje in de achterste stijl en die koplampen en voorkant van de motorkap.
ik vind het wel wat hebben!, zie toch wel wat oude 5 trekjes, die kunststof panelen aan de zijkant, knikje in de achterste stijl en die koplampen en voorkant van de motorkap.
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
hmm... een DS3 met een materia-voorkant?
Lijkt mij wel vet zeg! Idd hopen dat ie geleverd word met een f4rT 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Dikke spider zo zeg!! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Nog even en ik kan Renault bellen voor een vlotte cabrio ipv Audi dit voorjaar.
R8 spider V10 vs Renault Spider V8? (Ze hebben een samenwerking met MB toch? Lekker V8 AMG blokje erin
)
R8 spider V10 vs Renault Spider V8? (Ze hebben een samenwerking met MB toch? Lekker V8 AMG blokje erin

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
eindelijk meer bekend en in de juiste kleur
http://drivr.be/2011/03/28/renault-mega ... 500-stuks/
Mijn appreciatie voor wat de ingenieurs bij RenaultSport voor elkaar krijgen, steek ik niet onder stoelen of banken. De Twingo, maar vooral Clio RS Cup en Mégane RS Cup zijn pareltjes die mijn DRIVRs-hart sneller doen slaan — wars aan sportknoppen, gladde marketing en andere nonsens. Een gepaste ode aan die laatste dwaalde al een tijdje door de wandelgangen. Tot op vandaag tenminste, want wij hebben de specificaties van de gelimiteerde Mégane RS Trophy 275!
En die vertalen zich als volgt:
Evolutie van Cup chassis en ophanging
Bridgestone Potenza RE050A-rubber
275 pk (25 pk extra)
360 Nm (20 Nm extra)
Nieuwe achterspoiler
Exclusieve kleur: Sirius geel
Mechanisch sperdifferentieel
Brembo-remmen
Gestript interieur
19″ zwarte velgen
Zwart dak
Pack Essentiel
Pack Securité
Bi-xenon lichten
LED dag-rijverlichting
R.S. Monitor
Arkamys geluidsupgrade
Lederen Recaro’s
Gelimiteerd tot 500 stuks met serieplaatje
Productie tussen juli en september
Prijsindicatie 35.000 euro
Het typeert de mannen (en vrouwen) bij RenaultSport dat ze niet zomaar voor een platte vermogensupgrade zijn gegaan. Het briljante Cup-chassis was al een van de allerbeste van de klas en kan die voorsprong op de concurrentie enkel bestendigen. Echter zo hardcore als de door ons bejubelde R26R zit er voorlopig niet in, daarvoor is er voorlopig de N4. De R.S. Trophy komt er in het wit en het zwart met als optie het exclusieve ‘Sirius geel’, een optie van de 1.600 euro op de totaalprijs. En die totaalprijs is verre van slecht, want een vergelijkbaar uitgeruste RS met Cup pakket kost quasi evenveel. Ik zou de Renaultdealer in elk geval regelmatig frequenteren. Want dat deze pretraket in no-time uitverkocht gaat zijn, staat als een paal boven water. En hoewel ik er nog geen meter in gereden heb, zou ik er na de onuitwisbare indruk die de gewone heeft nagelaten blindelings voor tekenen.

http://drivr.be/2011/03/28/renault-mega ... 500-stuks/
Mijn appreciatie voor wat de ingenieurs bij RenaultSport voor elkaar krijgen, steek ik niet onder stoelen of banken. De Twingo, maar vooral Clio RS Cup en Mégane RS Cup zijn pareltjes die mijn DRIVRs-hart sneller doen slaan — wars aan sportknoppen, gladde marketing en andere nonsens. Een gepaste ode aan die laatste dwaalde al een tijdje door de wandelgangen. Tot op vandaag tenminste, want wij hebben de specificaties van de gelimiteerde Mégane RS Trophy 275!
En die vertalen zich als volgt:
Evolutie van Cup chassis en ophanging
Bridgestone Potenza RE050A-rubber
275 pk (25 pk extra)
360 Nm (20 Nm extra)
Nieuwe achterspoiler
Exclusieve kleur: Sirius geel
Mechanisch sperdifferentieel
Brembo-remmen
Gestript interieur
19″ zwarte velgen
Zwart dak
Pack Essentiel
Pack Securité
Bi-xenon lichten
LED dag-rijverlichting
R.S. Monitor
Arkamys geluidsupgrade
Lederen Recaro’s
Gelimiteerd tot 500 stuks met serieplaatje
Productie tussen juli en september
Prijsindicatie 35.000 euro
Het typeert de mannen (en vrouwen) bij RenaultSport dat ze niet zomaar voor een platte vermogensupgrade zijn gegaan. Het briljante Cup-chassis was al een van de allerbeste van de klas en kan die voorsprong op de concurrentie enkel bestendigen. Echter zo hardcore als de door ons bejubelde R26R zit er voorlopig niet in, daarvoor is er voorlopig de N4. De R.S. Trophy komt er in het wit en het zwart met als optie het exclusieve ‘Sirius geel’, een optie van de 1.600 euro op de totaalprijs. En die totaalprijs is verre van slecht, want een vergelijkbaar uitgeruste RS met Cup pakket kost quasi evenveel. Ik zou de Renaultdealer in elk geval regelmatig frequenteren. Want dat deze pretraket in no-time uitverkocht gaat zijn, staat als een paal boven water. En hoewel ik er nog geen meter in gereden heb, zou ik er na de onuitwisbare indruk die de gewone heeft nagelaten blindelings voor tekenen.
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Zo dan, ze zijn lekker bezig bij Renault! 

Vet!!! Als ik de centen had
Maarja, zo zullen er meerdere mensen over denken

Maarja, zo zullen er meerdere mensen over denken

Ze zijn goed bezig daar bij Renault Sport idd!! Ben benieuwd hoe dat er gaat uitzien in die speciale gele kleur! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Op de beurs in Parijs vorig jaar stond al een Sirius gele RS250. Machtig mooi. Snap nog steeds niet waarom ze eerst de non-metallic brachten, terwijl op de vorige RS225's het wel gewoon leverbaar was.
Zal even zoeken naar de foto van de Sirius gele RS250 @ Paris.
Zal even zoeken naar de foto van de Sirius gele RS250 @ Paris.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90