renault5 1.1carb becoming a 1.7i. motor opbouwen.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ik heb sinds kort een ''bijna'' oldtimer 5je
voor erbij.

enkel ligt er nu nog een oersaaie 1.1 carburateurmotor in..
daar wil ik dus verandering in brengen.
zit dus aan een wat nieuwere motor te denken
bijv

-1.8 8v(laguna,megane)
-1.6 (clio,megane)

liefst geen 16vmotor.
wat past erin zonder te veel gezeur met electronica??
heb wel eens wat gehoord van startblokkeringen die er niet af gaan enz
Laatst gewijzigd door Andrews (supercinq) op vr 25 mar 2011 20:26, 3 keer totaal gewijzigd.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Een 1.7 multipoint uit bv een Volvo 480 met 109 pk? Vrijwel hetzelfde als een 1.7 gtx blok, maar met meer vermogen...
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Willem-Jan schreef:Een 1.7 multipoint uit bv een Volvo 480 met 109 pk? Vrijwel hetzelfde als een 1.7 gtx blok, maar met meer vermogen...
in feite dus een RSI Blok. :wink:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat zal ook wel leuk vooruit gaan op 800kg :D
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Gerald schreef:
Willem-Jan schreef:Een 1.7 multipoint uit bv een Volvo 480 met 109 pk? Vrijwel hetzelfde als een 1.7 gtx blok, maar met meer vermogen...
in feite dus een RSI Blok. :wink:
Dat zou best wel eens kunnen inderdaad. Niet eens aan gedacht. 8)
vdbworks
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 21 jul 2010 20:36
Locatie: kuinre
Contacteer:

(0)
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Weet niet of dit bij Andrews onder de noemer "zonder problemen" valt (0)
vdbworks
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 21 jul 2010 20:36
Locatie: kuinre
Contacteer:

whahahahahaha (Y)
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Rijd tie al?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tis wel betrouwbaar, das toch ook geen problemen? :D

Een RSi blok lijkt me ook wel goeie keus ja.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Steven schreef:Tis wel betrouwbaar, das toch ook geen problemen? :D

Een RSi blok lijkt me ook wel goeie keus ja.
Nee joh, zo'n 16flappert. Ik kreeg hem niet kapot, lijkt me redelijk hufterproof :wink:
vdbworks
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 21 jul 2010 20:36
Locatie: kuinre
Contacteer:

hij rijd al,,,,en heel erg leuk. ben er ook met de meeting :wink:
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

vdbworks schreef:hij rijd al,,,,en heel erg leuk. ben er ook met de meeting :wink:
Zin, tijd en ambitie om je laptop mee te nemen? Is vast wel ergens een plek om hem ff af te stellen :D (L)
vdbworks
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 21 jul 2010 20:36
Locatie: kuinre
Contacteer:

neem het telraam wel ff mee
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

:lol: :lol:

Super (Y)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

@ gerry
een 16v valt af

@jeroen
erg strak ingebouwd (Y)
kom ik zeker even bewonderen met de meeting..

@iedereen
de keuze is gevallen op een volvo 1.7 multipoint(GTE)
makkelijk in te bouwen
goedkoop in onderhoud
en niet te dorstig voor dagelijks gebruik
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

weer een update..

vanavond de volvo motor ophalen.
GTE radiateur en benzinepomp zijn onderweg.

eerst ga ik de motor volledig cleanen+lakken
nieuwe pakkingen e.d
de volledige distributie is nog geen 10dkm geleden gedaan
dus die laat ik lekker zitten.

wel een andere vraag.
aangezien de 1.7 iets zwaarder zal zijn dan de 1.1
ga ik uiteraard de schokdempers veranderen.

wat is geschikt voor mijn project??
zat zelf te denken aan clio 16v schokdempers
dat past toch in combi met de r5 topschotels??

wie heeft er trouwens ervaring met een cherrybomb demper??
wil een uitlaat lassen op deze volgorde.
-katvervanger.
-lange cherry bomb.
-originele r5 achterdemper
wil geen sjonnie v-tec geluid
houd een cherry bomb nog wat tegen?
kan er weinig info over vinden
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

16v shocks hebben een andere boutafstand dan die van de 1.1 gok ik, dan zal je denk ik of clio fusee's of mogelijk die van een GTT moeten hebben. Daarbij zijn ze ook een heel stuk langer als die van een r5, dus waarom geen setje GTT shocks?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb over een paar weken waarschijnlijk een set Gele Koni's 'over' die onder mijn GTT zitten. Ca. 3500 km mee gereden, incl. 35mm verlagingsveren van OMP en nieuwe stofkappen van Renault. De achterdempers, ook Koni geel, zitten erbij. Het is een phase 2 set en de topschotels zitten er niet bij.

Mocht je interesse hebben, PM dan even. Het gaat niet voor een prikkie weg, kan ik je nu al vertellen. :)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

thanks voor het aanbod
enkel wil ik de gtt schokkers juist niet gebruiken
ivm het gewicht verschil van de 1.7 tegenover de 1.4T
Laatst gewijzigd door Andrews (supercinq) op za 12 mar 2011 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

alsof een GTE andere dempers heeft

16v wil je niet, kun je alleen standje jeep
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

kool

een phase1 gtt veerpoot
is toch ook niet het zelfde qua demping e.d
als een normale 1.1/1.4 veerpoot??

ik neem aan dat er wel degelijk verschil in zit
maar bedankt voor de 16v tip (Y)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

gisterenavond de motor opgehaald.

om het makkelijk te maken had hij hem maar op het subframe laten staan
:(
morgen het blok van het subframe afhalen
assen+stuurbekrachtiging demonteren
scheelt nogal in de ruimte want zo is het maar een onhandelbaar ding.

qua electronica is deze motor zelfs nog makkelijker in te bouwen dan een
1.7t

de snelste zal het niet worden(hoeft ook niet :smoke: )
maar het loopt zeker wat soepeler dan de carburateurmotor die er nu in ligt..
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

In mijn 5 ligt een F8Q-T, en is nog iets zwaarder dan de 1.7 volvo motor...

Ik rij met GT dempers en verlagingsveren,en merk eigenlijk geen verschil met een gewone GTT :wink:
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

kijk daar kan ik wat mee (Y)
ik dacht namelijk dat er veel verschil zou zijn qua weggedrag

probleem uit de wereld
heb nog een set -6cm apex liggen
beter dan de fietspompen die er nu onder zitten
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Je bent lekker bezig! Zal toch wel lekker soepel rijden denk ik :)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ik kreeg een tip van jacques
dat een renault19 16v steun mischien de oplossing kan wezen
heeft iemand een paar goede foto's van zo'n steun??

en wie heeft er evt 1tje over??
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

In zijn topic...
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Andrews (supercinq) schreef:ik kreeg een tip van jacques
dat een renault19 16v steun mischien de oplossing kan wezen
heeft iemand een paar goede foto's van zo'n steun??

en wie heeft er evt 1tje over??
das volgens mij dezelfde als die van een 1.7
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

nu er nog 1tje vinden :-(

nog geen motorsteun gevonden
en zonder kan ik niet echt lekker verder.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

vandaag de motor van het subframe gehaald
stuurbekrachtiging gedemonteerd

downpipe met lamdasonde gedemonteerd zodat ik die van de week weg kan brengen
om een rechte pijp/verloop op te maken
wil de volvo diameter aanhouden tot de achteras
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

[img]http://img225.imageshack.us/img225/4448/177g.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us
wat is jullie ervaring met het lakken van een motor??

spuitbus of met de kwast??
welke merk/type werkt goed??
wil wel dat het er langer dan een week op blijft zitten vandaar :wink:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

versnellingsbak gedemonteerd
niks vreemds aan te zien

schoonmaken+lakken voldoet
historie van het motorblok+versnellingsbak is me bekend vandaar :wink:
[img]http://img839.imageshack.us/img839/1151/178w.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Plaats reactie