Steven's rides - Bimmertime!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Tom
Moderator
Car: MB

Wat gaat uwes doen dan? :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Car: M536

Zo beetje afstoffen maar, we zijn weer langzaam aan begonnen met het klaarmaken voor het nieuwe seizoen. D'r staat vanalles op de planning, moet alleen even kijken welke volgordes er komen gaan.

Wat moet er nog gebeuren voor het ringweekend:
-Bitumen eruit, met name op de bodem.
Achterbak zoek ik eigenlijk een blauw tapijt in ongeveer dezelfde kleur blauw, zodat er toch nog iets van demping inzit en geeft ook iets betere ondergrond voor spullen achterin. Iemand een suggestie waar ik zo'n tapijt vind?
-Stoelframe iets verbeteren door er 2 dwarsbalken in te lassen, heeft nog iets teveel speling nu en kraakt als de ziekte :p
-De accu gaat verhuizen naar binnen, vermoedelijk ook een kleine gelaccu die onder de bijrijdersstoel geplaatst zal worden.
-Mede even wat electra probleempjes oplossen, hij bokt erg stationair nu, dus ik leg er maar wat extra massalinten aan en denk er zelfs over om een directe massakabel terug te laten lopen vanaf de accu.
-Massapunten van het dashboard zijn ws. ook niet al te best, zijn er nog meer dan alleen links- en rechtsonderin?
-Misschien de lambdasonde even vervangen voor de zekerheid?
-Nieuwe bandjes eronder, de oplettenden weten waarschijnlijk al welke :p
-Kijken of ik de stuurkolom beter kan ondersteunen.
Dit is nogal apart, ik heb de kolom iets verlaagd, door 2 moeren tussen die voorste bevestiging te doen, alles prima gegaan. Alleen kan ik mijn stuur nogal makkelijk heen en weer bewegen, dus ik dacht ff die moeren zitten niet goed, maar als ik dat stuur van links naar rechts beweeg, zie ik dat hele ondersteuningsframe (inclusief die zijschoor naar links in de hoek) vervormen, dus hij zit wel degelijk goed vast.
Zit dat kolomframe van het stuur ook nog ergens anders aan vast? volgens mij zit het toch echt wel zoals het hoort?

Verder denk ik er nog over om de oliekoeler terug te zetten, alleen dan met sanwichplate zonder thermostaat. Maar als ik bij Geert lees dat hij zelfs met nieuwe pomp nog kreunt, dan vraag ik me toch wel af of dat wel de oplossing is.
Ronald heeft de thermostaat eruit gehaald, dus kan de olie ook ipv via de oliekoeler direct door het filter terug het blok in, dus heb je helemaal geen controle meer over de oliekoeling.
Op zich is dit niet echt een noodzaak voor het eerste ringweekend, zeker niet als je weet dat er nog een Gastra GSi staat te trappelen om gekooit etc. te worden.
Maar wees gerust ik heb nog wel meer plannen in de toverdoos, maar first things first!

Afgelopen dagen maar alvast begonnen met wat kleine pieldingetjes, zo heb ik Wouter alvast even m'n katalysator te leen gegeven, mijn vervanger moet er ook nog onder.
Thermostaatje vervangen, gasklep schoongemaakt, wat stekkers onder de motorkap maar preventief met contactspray ingespoten en de accu er maar uitgehaald, die was toch al dood.

[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Will ... _dixie.jpg[/img]

Hier de 'nieuwe' accu en de oude (dooie) nog maar even met elkaar in contact gebracht:
http://www.youtube.com/watch?v=kzHxOZIWtXA

Zoo en nu ff slapen!
Laatst gewijzigd door Steven op zo 6 mar 2011 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Der mist een stukkie tekst :p
Steven

Verhip, die stuurkolom, ff editten :D
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

:lol: @ je claxon!

Wat voor een deuntje doet-ie? :D
Erik (Schepjes)
Contacteer:

ala dukes of hazzard, zoals in het filmpje te zien is :p
tutuur
Clubsponsor

Zozo! Een hoop plannen weer (Y)
Leon Cozijn
Contacteer:

Heel gaaf project (Y)
Martijn Kool

noemt ie een update :smoke:

ga toeteren jonge :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
spir@l
Contacteer:

Erik (Schepjes) schreef:ala dukes of hazzard, zoals in het filmpje te zien is :p
Sorry, dat is erg suf van me...
Filmpje over het hoofd gezien.

maar dan nogmaals... :lol:
Steven

Zo even wat kernvraagjes herhalen:
Weet iemand waar je ongeveer het williamsblauwe tapijt op de rol kan krijgen? Beetje hoogpolig, maar hoeft niet perse zelfde kleur te zijn.

En wat is er mis met die stuurkolom ondersteuning? Anders schop ik de tellerbak eruit en las er wat versteviging in :smoke:

Btw, ik was vergeten dat K&N filters altijd rood horen te zijn ipv zwart, de riolering heeft er nu nog last van...
Clio1985 schreef:Heel gaaf project (Y)
Ach valt in het rijtje 'gewoon' als je kijkt naar:
-Steven K.
-Ronald
-Shampoo
-Haas&Merijn(al slaapt dat wel erg veel)
-Martijn Apekool
-Mark
-Geert
-Mickey M.
-Chris H.
-Gepikeerde mensen die ik nu vergeet :D

RTC krijgt een leuke racekern (Y)
Martijn Kool schreef:noemt ie een update :smoke:

ga toeteren jonge :smile:
Ff ontopic, prutser! :p
Merijn
Über-Spammer

Er slaapt helemaal niemand... Er wordt hard gewerkt, maar dat is nog niet op het forum rerecht gekomen. :-) ZaterdG weer verder en dan hopen we 'm APK-klaar te hebben.
tutuur
Clubsponsor

hoe maak je de k&n schoon? die van mij kan ook wel een opfrisbeurtje krijgen :lol:
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

tutuur schreef:hoe maak je de k&n schoon? die van mij kan ook wel een opfrisbeurtje krijgen :lol:
zijn speciale vloeistof setjes voor. Gewoon te koop bij o.a. de brezan oid.

@ Steven, over je oliekoeler, heb je al eens gedacht aan een externe thermostaat? Dus zo iets zal ik maar zeggen.

http://www.dutchpowertrading.nl/index.p ... 7d89d9efc5
tutuur
Clubsponsor

Blijf dat gieren toch een raar verhaal vinden. Die dingen worden toch wel getest na het ontwerpen?
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Zit ie dr toch in (Y) :worship:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven

@Tuhduur: K&N maak je schoon met vloeibaar wasmiddel en een warm teiltje, die K&N schoonmaakkitjes vind ik te prijzig, dus ik pak straks gewoon de dikste bakolie die nog ergens op het schap staat.

@Geraldo:
Nou als ik lees dat Geert nog steeds een gier heeft met sandwichplate zonder thermostaat, vind ik het toch wel een beetje gaar worden.
Verder testen ze die meuk wel, maar niet op alle autos, blijkbaar zijn die gammele F7-croissants daar weer te zwak voor ofzo :p

@Wouter, nou ik heb em erin gegooid, vast zittie nognie...
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Steven schreef:@Geraldo:
Nou als ik lees dat Geert nog steeds een gier heeft met sandwichplate zonder thermostaat, vind ik het toch wel een beetje gaar worden.
Verder testen ze die meuk wel, maar niet op alle autos, blijkbaar zijn die gammele F7-croissants daar weer te zwak voor ofzo :p
it was just a thought.

Ik ben benieuwd wat het straks bij mij opleverd in de GTT. Maar die zit nog iets anders in elkaar. oliefilter relocationkit, met oliekoeler en thermostaat in de slangen. :wink:
Steven

Mijn 250dkm ouwe GTT had nog prima druk met geintegreerde thermostaat, zit em meer in die slappe F7.
tutuur
Clubsponsor

Hoop het toch niet. Wil het in de 5 ook gaan gebruiken...
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Lekker bezig Sjaak, ik ben nog steeds met de 19 bezig.. weinig tijd en stiekem gaat er toch altijd meer werk in zitten dan je denkt. :)
Steven

Daarom heb ik ook altijd een 'als er tijd over is' lijstje, die is vaak toch groter dan gedacht :D

Ben nu wel serieus bezig met die tapijtzooi, doet misschien wel de besparing van de gewichtsvermindering van het bitumen teniet, maar het dempt ook weer wat herrie, handig voor losliggende spullen achterin en maakt het ook wat huiselijker :lol:

Zolang het nog geen trailerqueen is, mag het best nog wel een beetje anti herrie zijn.
tutuur
Clubsponsor

Poetser :D
Tom
Moderator

Mooi blauw tapijtje achterin :smile:

[img]http://www.kidzsupplies.nl/out/pictures ... oot_p1.jpg[/img]
Merijn
Über-Spammer

Ik zat meer aan zoiets te denken:

[img]http://www.persa.nl/collectie/hamadan/p ... _7_300.jpg[/img]
Martijn Kool

ordinair wijf ben je ook met je tapijt.

leg je er ook nog even vloermatten in?

flock je versnellingspook ook even

:smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Merijn
Über-Spammer

:lol: :lol: :lol:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Steven schreef:Mijn 250dkm ouwe GTT had nog prima druk met geintegreerde thermostaat, zit em meer in die slappe F7.
Heb hem ook op mijn 16v T zitten een oliekoeler met thermostaat ( de oude van mijn 5 GTT opset ) druk genoeg en ik hoor niets gieren ...oke is dan wel een f7p
tutuur
Clubsponsor

Dan moet het met een R ook kunnen...
Steven

Ik wist dat ik gezeik zou krijgen over dat tapijt, maar ben toch echt bezig met iemand op marktplaats :lol:

Van Shampoo een mooie foto gehad van die kolomondersteuning, mooi dat de tellerbak er even uitgaat en de lastoorts erin. Slappe meuk, denk dat ik die opengewerkte koker ook maar even dubbel schoor.
Binnenkort maar ff wat bestelzooi op de lijst zetten, al moet ik eerst nog ff wat afbetalen. :D
Steven

Zo 6 maanden verder, eindelijk die kut Azev's van vriendin's Pa afgemaakt, nu weer wat aan die clio doen.

Die tellerbak er eens uit, is dat hele 4kante kolomframe iets verbogen en daardoor extra flexibel. Ik snap ook niet dat die meuk zo slap in elkaar kan hangen. Volgende week las ik er wel een kruis in met wat strips en een paar dikke klodders aan de zijkant, dit is echt een stukje kartonnen koker waar het aanhangt (N)
Niet meer mensen last van, zo'n bewegend stuur als de kolom verlaagd is?

Verder wilde Patrick z'n Clio op de brug hebben, dat maar ff afgepoeierd en hem de verffohn gegeven, dus kon ik mooi ouwehoeren en hij lekker de bitumen eruit bikken. Zo hoort dat :smile:
Bedankt he lieve jongen, misschien is over 2 maanden dat roesthok van jou aan de beurt (L)

Maargoed beetje vaar erin, hopelijk begin mei de straat eens op met dat hok 8)
Tom
Moderator

Wat moet er nog allemaal gebeuren?
PatrickG

Haha heul veul :D
Verder wilde Patrick z'n Clio op de brug hebben, dat maar ff afgepoeierd en hem de verffohn gegeven, dus kon ik mooi ouwehoeren en hij lekker de bitumen eruit bikken. Zo hoort dat :smile:
Hahaha. Vroeg ik zelf niet wat ik kon doen voor je? :lol:
Laatst gewijzigd door PatrickG op wo 20 apr 2011 6:46, 1 keer totaal gewijzigd.
DennisT
Moderator

Mijn vloertje dempt uitstekend Steven, vergelijkbaar met achterbank enzo erin, misschien zelfs nog wel stiller!
Tim
Car: E36 M3

Steven schreef:Niet meer mensen last van, zo'n bewegend stuur als de kolom verlaagd is?
Ik heb nergens last van sinds de verlaging. Voelt en beweegt net als voor de verlaging.

Je hebt het toch op dezelfde manier als ik gedaan? Moertjes?
Plaats reactie