-jo- schreef:you're missing the point mijn blok heeft wat extra juice nodig. Ik kan ook een 044 of walbro intank kopen maar dan ligt er hier weer een goeie pomp weg te kwijnen. Bij de 21 europacup werd ook gebruikt gemaakt van dubbele pomp in lijn, vandaar mijn vraag.
De opstelling is dan zoals standaard, alleen ligt er op je achterbank (die weg is) een extra pomp bij.
Jo, kun je die walbro niet op de plaats in de bevestiging van de standaard clio 16v pomp modden ?
-jo- schreef:Sorry, maar wat er daar in het topic staat is echt niet mijn ding. Trouwens, wat je daar ziet is een intank vervang pomp. Ik heb een inline liggen.
Ik probeer het te verduidelijken met wat beeld materiaal.
inline pomp kan toch ook gewoon in je tank ?, de manier waarop het in dat topic gebeurd gaat het even niet om. Desnoods laat je de pomp buiten je tank en maak je alleen een aanzuigfilter + slangetje in je tank. Ben je iig dat crappy 16v ding kwijt en kan er ook maar 1 pomp stuk gaan
Intank Fuel Filter
Connects to the 128-3025 inline fuel pump fitting (sold below) allowing you to mount your Walbro inline fuel pump inside the tank (modification the the fuel sending unit may be required). Also can be used with inline fuel pumps without an intank fuel pump feeding it. Simply replace your in tank fuel pump with a fuel line and this filter.
Laatst gewijzigd door Steven(stk) op vr 18 feb 2011 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Toch zal dat niet gebeuren, gezien de bak die gebruikt wordt Maar als je weet dat een std williams pomp maximaal 10 psi boost aankan, goed voor 240 adw, dan moet ik echt wel het benzinetraject gaan aanpassen. Een blok van duizenden naar de ****** helpen voor een pomp van 150 € zal niet echt gebeuren.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven(stk) schreef: Desnoods laat je de pomp buiten je tank en maak je alleen een aanzuigfilter + slangetje in je tank. Ben je iig dat crappy 16v ding kwijt en kan er ook maar 1 pomp stuk gaan http://www.inlinefuelpumps.com/
ideaal, thx !
Moet ik enkel de + en - aanpassen voor de aansturing.
Steven(stk) schreef: Desnoods laat je de pomp buiten je tank en maak je alleen een aanzuigfilter + slangetje in je tank. Ben je iig dat crappy 16v ding kwijt en kan er ook maar 1 pomp stuk gaan http://www.inlinefuelpumps.com/
ideaal, thx !
Moet ik enkel de + en - aanpassen voor de aansturing.
Ik heb nou een setje speedline 2108 voor de clio gekocht maar nu is mijn vraag. Heeft iemand er een foto van als ze wit zijn onder een clio en donkergrijs metallic ( peugeot rc idee)
jacob schreef:Ik heb nou een setje speedline 2108 voor de clio gekocht maar nu is mijn vraag. Heeft iemand er een foto van als ze wit zijn onder een clio en donkergrijs metallic ( peugeot rc idee)
Toch zal dat niet gebeuren, gezien de bak die gebruikt wordt Maar als je weet dat een std williams pomp maximaal 10 psi boost aankan, goed voor 240 adw, dan moet ik echt wel het benzinetraject gaan aanpassen. Een blok van duizenden naar de ****** helpen voor een pomp van 150 € zal niet echt gebeuren.
ondertussen een kleine wijziging bij de bak keuze. Aangezien ik niet zo heel veel tijd heb om de NDO bak te optimaliseren heb ik me een PK6 bak aangeschaft (ClioV6 ph2). Het std vermogen en koppel van de Vee ligt toch al een pak hoger dan dat van een JB3 of JC5 en het is een heel compacte bak. Kheb er ook gelijk versterkte aandrijfassen bij, trophy style.
Een nieuwe tellerbak? Als ik me niet vergis was dat jaren terug al schrikbarend (meen 5 tot 7 honderd euro). kleine metertjes nog niet mee gerekend dan.
Quaiffe word vaak ex btw aangegeven, dat maakt waarschijnlijk wat uit. Weet dat er in het buitenland wel eens wat groupbuys gedaan worden, die komen ook aan ong 1100 pst.
Vandaag de dealer gebeld over de tellerbak. Bleek 529 ex te zijn even snel uit mijn hoofd. Dan vielen de parafanplaten toch nog mee. Heb nu tevens vandaag de niewe strip besteld onder op de achterklep.
Weet iemand of een jb1 053 bak op een 16v past?
Mijn bak is kapot en mijn collega heeft deze nog liggen. En een kortere bak lijkt me wel gaaf in een 5je. En zal het vermogen geen problemen op leveren?
Zojuist op een frans forum ontdekt dat de orginele eind dempers van een 16v/williams van het merk "walker" zijn. Deze worden een stuk goedkoper aangeboden dan via de dealer. Winparts.nl heeft ze bijvoorbeeld. Ze zijn dus identiek aan de dempers van de dealer.