Bij de 4000 toeren begint mijn motor te stotteren wat kan het zijn??
heeft iemand misschien tips?
motor loopt niet lekker megane coupe 2.0 16v ide uit 2000
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ding even goed schoonbranden op de snelweg. Verkoolde inlaatkleppen komen nog wel eens voor bij die dingen omdat de kleppen geen brandstof zien door de directe injectie met als gevolg compressieverlies en slecht lopen 
Meest waardeloze uitvinding ter wereld zo'n F5R 2.0 IDE

Meest waardeloze uitvinding ter wereld zo'n F5R 2.0 IDE
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
wedden dat hij gelijk heeft? google maar is op IDE renault 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Correctemundo.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ach zo'n IDE valt best mee, je moet alleen de carter ventilatie even apart opvangen in een flesje oid. In het geval van een megane de EGR er ook nog even afslopen (laguna IDE heeft geen EGR). En dan gaat het prima want dan vervuilt het niet meer.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Haha grapjas, ik heb zo verschrikkelijk veel Laguna IDE's gezien (juist Laguna's omdat die zo traag bereden worden meestal) met compleet dicht gestookte kleppen. hapklare rommel is 't..Maarten-Jan schreef:Ach zo'n IDE valt best mee, je moet alleen de carter ventilatie even apart opvangen in een flesje oid. In het geval van een megane de EGR er ook nog even afslopen (laguna IDE heeft geen EGR). En dan gaat het prima want dan vervuilt het niet meer.
Je kunt 'm even laten uitlezen o.i.d. maar durf bijna wel te wedden dat dat het is.

Het heeft ook niet voor niets zolang geduurd voordat die IDE motor op de markt kwam.
Destijds 9 maand zitten wachten op een Megane 2.0 IDE maar had er geen vertrouwen meer in dat die auto nog binnen een jaar op de markt zou komen dus de koop maar geannuleerd.
Destijds 9 maand zitten wachten op een Megane 2.0 IDE maar had er geen vertrouwen meer in dat die auto nog binnen een jaar op de markt zou komen dus de koop maar geannuleerd.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Da's de beste beslissing die je ooit in je leven hebt gemaakt, dat ding annuleren. waarom denk je dat die motor heel stilletjes van de optielijst is verdwenen ?HaDries schreef:Het heeft ook niet voor niets zolang geduurd voordat die IDE motor op de markt kwam.
Destijds 9 maand zitten wachten op een Megane 2.0 IDE maar had er geen vertrouwen meer in dat die auto nog binnen een jaar op de markt zou komen dus de koop maar geannuleerd.
De dealer kon mij ook wel kussen toen, hij had een vaste inruilprijs afgesproken die dus na 9 mnd ook gold.Ronald1916V schreef:Da's de beste beslissing die je ooit in je leven hebt gemaakt, dat ding annuleren. waarom denk je dat die motor heel stilletjes van de optielijst is verdwenen ?HaDries schreef:Het heeft ook niet voor niets zolang geduurd voordat die IDE motor op de markt kwam.
Destijds 9 maand zitten wachten op een Megane 2.0 IDE maar had er geen vertrouwen meer in dat die auto nog binnen een jaar op de markt zou komen dus de koop maar geannuleerd.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Juist, en als je ervoor zorgt dat de carter ventilatie in een catch can wordt opgevangen en je alles schoonmaakt c.q. schoonblaast zie je ze nooit weer terug. (althans niet met een probleem met de motor, wel met raamkabels en achteras rubbersRonald1916V schreef:Haha grapjas, ik heb zo verschrikkelijk veel Laguna IDE's gezien (juist Laguna's omdat die zo traag bereden worden meestal) met compleet dicht gestookte kleppen. hapklare rommel is 't..Maarten-Jan schreef:Ach zo'n IDE valt best mee, je moet alleen de carter ventilatie even apart opvangen in een flesje oid. In het geval van een megane de EGR er ook nog even afslopen (laguna IDE heeft geen EGR). En dan gaat het prima want dan vervuilt het niet meer.
Je kunt 'm even laten uitlezen o.i.d. maar durf bijna wel te wedden dat dat het is.

Blijft natuurlijk wel dat het - zeker voor een renault blok - bovengemiddeld veel problemen geeft zo'n ide.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Het is geen motorblok, het is een probleem en niet minder dan dat.
De Laguna's na 2004 zijn best goed, die raammechanismes een beetje in het vet houden, achterasrubbers een keer vervangen en je rijd er de wereld mee uit.
Ik heb ook alleen maar problemen met die dingen gezien bij een dealer maar dat waren voornamelijk de 2001/2002/2003 modellen. m'n zwager heeft 50.000 km met een Laguna II 2003 gereden en nu alweer 50.000 met een Laguna II uit 2006 en daar is eigenlijk nooit veel mis mee. Heb bij die vorige een keer de achterasrubbers vervangen en bij de huidige heeft de turbodruksensor het een keer begeven waardoor ie in de noodloop ging. verder gewoon goed onderhoud en je hebt het grootste probleem al opgelost.
De Laguna's na 2004 zijn best goed, die raammechanismes een beetje in het vet houden, achterasrubbers een keer vervangen en je rijd er de wereld mee uit.

Ik heb ook alleen maar problemen met die dingen gezien bij een dealer maar dat waren voornamelijk de 2001/2002/2003 modellen. m'n zwager heeft 50.000 km met een Laguna II 2003 gereden en nu alweer 50.000 met een Laguna II uit 2006 en daar is eigenlijk nooit veel mis mee. Heb bij die vorige een keer de achterasrubbers vervangen en bij de huidige heeft de turbodruksensor het een keer begeven waardoor ie in de noodloop ging. verder gewoon goed onderhoud en je hebt het grootste probleem al opgelost.

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
6bak, ringing bells ronald? die eerste was weggegaan omdat?? juist
schijtautos
schijtautos

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Eh ja, die PK6 bak begon te rammelen, dat was nog zo'n niet gemodificeerd ding, hij heeft nu een 130PK DCi en weer met 6 bak maar die doet 't nog primaMartijn Kool schreef:6bak, ringing bells ronald? die eerste was weggegaan omdat?? juist
schijtautos

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Och, die latere zesbakken zijn prima, daar hebben ze lagers niet zo vastgedraaid
Mijn pa heeft een hele tijd een phase I gereden, nooit een probleem mee gehad, zelfs geen achteras rubbers. Heeft nu ook een phase II 130 pk dci, ook probleemloos. En die zesbak is zo lekker, 2600 toeren bij 170 en dan lekker 1 op 18 lopen. Ideaal voor de autobahn
Als een IDE alsnog vies wordt als je alle troep netjes afvangt dan rij je met een open luchtfilter rond of met een luchtfilter wat allang vervangen had moeten worden.

Mijn pa heeft een hele tijd een phase I gereden, nooit een probleem mee gehad, zelfs geen achteras rubbers. Heeft nu ook een phase II 130 pk dci, ook probleemloos. En die zesbak is zo lekker, 2600 toeren bij 170 en dan lekker 1 op 18 lopen. Ideaal voor de autobahn

Als een IDE alsnog vies wordt als je alle troep netjes afvangt dan rij je met een open luchtfilter rond of met een luchtfilter wat allang vervangen had moeten worden.