De clio is schoon!

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Postje
Contacteer:

Hallo forum,

We hebben onze Clio nu een paar weken en het gaat prima met de auto!

Alleen heb ik nog een paar punten waar ik wat vragen over heb.

Onder de auto zitten de standaard 15 inch velgen. Blader je door marktplaats vind je genoeg, maar wat is verstandig vraag ik me dan af. Zie bijv. deze advertentie http://link.marktplaats.nl/419771905 Een koopje denk je dan, maar hij staat er al op vanaf de 5e, tja, dan voel ik toch enigzins wat wantrouwen.....

Ook heb ik een vraag over het stuur. Het is natuurlijk geen nieuwe auto en helaas is het stuur best gesleten. Ik vind dit niet mooi en bovendien wordt het stuur door de slijtage 'glad'. Heel prettig vind ik dit niet.
Heeft iemand daar een tip voor? Of kun je een stuur opnieuw laten bekleden o.i.d. (en ik maar hopen dat ik niet onnozel gevonden word... :( )

Toen wij de auto kochten zagen we al dat hij op bepaalde plekken groen was uitgeslagen. Puur vuiligheid, met name op de deurstijlen en bij de stijlen van de achterklep. De dop van de benzinetank moest ik uitgraven..... Maar ook de naden (bijv. op het dak en bij de ramen, in de kieren van de rubbers, eigenlijk op alle plekken waar de borstels van de wasstraat niet komen.
Komt dat groene van 'lang stilstaan' of zie je dat bij iedere auto die niet grondig wordt gepoetst?

Inmiddels heeft hij een goede wasbeurt gehad (nee, geen wasstraat), alles is tot in de puntjes gepoetst en verzorgd, kortom, hij glimt als een keutel in de maneschijn (D)

Hoop dat iemand mij kan helpen met mijn vragen, alvast bedankt!!
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Tip van de dag. Hou alles in je eigen topic :)

ontopic:
Die velgen ogen niet mooi onder de RS denk ik, te open.

Stuur kun je opnieuw laten bekleden, Cliogek1970 heeft daar ervaring mee.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=28942
Ik heb mijn versleten stuur vervangen door een zo goed als nieuwe uit de UK.

Die groenigheid is van onder bomen staan, niet goed wassen etc.
Dus weinig mee aan de hand verder denk ik :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
tutuur
Clubsponsor

Denk idd ook niet dat die velgen mooi zullen staan onder een rs...

Ik woon ook in hoorn dus mocht je ze graag willen hebben kan ik altijd even voor je kijken :)
Postje
Contacteer:

Bedankt voor de snelle reakties!

Ik zal al mijn geteut in mijn eigen topic houden, dat is een goed idee anders krijg je enorme forumvervuiling :D

Ik zal een pm sturen naar cliogek om te vragen naar dat stuur.

En tof dat je bij de velgen zou willen kijken Tutuur. Alleen zijn wij op dit moment alleen nog maar een beetje aan het rondkijken met velgen. Wat ons gewoon enorm opvalt zijn de prijsverschillen.

off-topic, Tutuur, wat ik wel grappig vindt is dat je uit Hoorn komt. Ik ben er geboren en heb er 16 jaar gewoond (centrum en Grote Waal) :grin:

Wat het wassen betreft, hij is in ieder geval weer mooi schoon en gepoetst en daar gaat het om 8)
tutuur
Clubsponsor

Ik woon momenteel in de kersenboogerd...

Prijsverschil zal wel te maken hebben met wat je krijgt.

Deze velgen hebben stoeprandschade en kale banden, voor je ze weer knap hebt met bandenzit je sowieso al aan 500 euro...

Kan je beter een klaar setje voor kopen (Y)
Postje
Contacteer:

Dat hadden wij ook al zo ongeveer gedacht.
Daarom zeg ik, we zijn wat aan het rondkijken, het is best een fiks bedrag als je een paar mooie velgen met goede banden wilt.
Dus onze zoektocht gaat door en kijken alleen al vind ik al zo leuk...

Verder kan ik niet vaak genoeg zeggen dat rijden in een RS zo ontzettend leuk is. Ik heb het al over onze speelgoedauto.
Sterker nog, mijn zwager die Renaults vervloekt, wilde na een rondje rijden wel ruilen met zijn corsa. Nou, dan krijg ik een grote smile hoor.

Volgend project op dit moment is het spuiten van deurstrips en het monteren van wat stoerdere koplampen.

Nog even een vraag. De ruiten zijn wel getint, maar er zit bijv. geen band in om de zon bovenin de voorruit te weren. Deze zijn er wel als folie op te plakken, maar ik heb het idee dat dat er erg plastic uit gaat zien.
Ik ben erg benieuwd hoe iedereen dat hier doet, of wat ze ervan vinden.

Dan nog een laatste vraag voor vandaag. Ik zat te kijken naar raamfolie en zag ook staan dat er busjes zijn waarbij je je ramen sprayt met een kleur of donkere tint.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, positief of negatief??
Laatst gewijzigd door Postje op za 19 feb 2011 9:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-jo-

even over die velgen. Als ik jullie was zou ik eerder naar een degelijke set grijpen dan naar goedkoop immitatie spul. Sommige auto5 velgen trek je al krom op een bandenmachine.

Auto5, enkel als voorbeeld genomen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Plaats reactie