Voorstellen was heel informatief :) maar heb nu toch vragen

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Postje
Contacteer:

Hey forum,

In het voorselrondje was ik overdonderd van alles.
Eerst al de manier hoe ik hier op dit forum terecht kom (sticker onder de voorruit, er is een verdachte (Arno), maar die heeft zich nog niet gemeld) vervolgens vol verbazing de filmpjes bekeken, op youtube staan van deze 'filmer' 4 filmpjes van onze auto.....
Thuis gekomen, mijn man laten zien en die was ook verbaasd, maar het riep wel vragen op.

Zoals een reaktie al aangaf, iemand die zijn auto laat tunen, is ook zuinig op zijn auto. Die indruk hebben wij ook en hij heeft vlak na aankoop op de brug gestaan en onze automonteurvriend (leuk woord voor scrabble) zij ook dat het een prima autootje was.

Maar,....... misschien een maf detail, maar in het filmpje zitten er strakke achterlichten in, nu zitten de originele erin (komen wel weer mooie lampjes in :D ), kun je zo'n tuningset ook weer omzetten naar origineel ofzo. Ben ook maar een leek...... Hoe weet je of een auto getuned is, kun je dat zien, horen, weet ik veel.

Ik hoop dat ik niet onnozel overkom met dit hele verhaal maar wil graag mijn auto :D begrijpen :D

Twijfelde ik over een cursus autotechniek, dan ga ik die nu zeeeker doen (Y)

Benieuwd naar de reakties!!!!
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Je bedoeld de motortuning op de bank?
Zoals ik in je topic las was iemand destijds stage aan het lopen toen die Clio zijn tuning kreeg. Hij kan je er vast meer over vertellen wat er is aangepast.

Maar ik denk dat alleen de software is aangepast. Dit kan een dealer weer resetten naar de fabrieksinstellingen door er nieuwe software op te zetten.

Overigens, die lampen zijn totaal niet mijn smaak, dus hoop dat er wat 'beters' in komt :p
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
tutuur
Clubsponsor

Ik zou niks doen aan die tuning...

De motor loopt er wss een stuk mooier door en heeft iets meer power. Het zal er niet sneller door slijten als je daar bang voor bent.

Wat betreft de lichten, zou ze lekker origineel houden of ph.2 lichten er in (is een ph.1 toch?)
Adinsx

Met tutuur eens inderdaad, als de tuning netjes is gedaan, lekker zo laten.

Phase2 achterlichten kun je nog overwegen, maar dat vergt volgens mij ook enige aanpassingen aan de achterbumper.
Martijn Kool

ph2 achterlichten passen gewoon volgens mij :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Adinsx

hmm.. ik heb dacht ik dikwijls gelezen dat er dan iets niet lekker meer aansloot o.i.d.

Maargoed, phase2 achterlichten staan zéker netjes en een stuk moderner.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

En 1000x beter dan die Lexus-style achterlichten... :)
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Adinsx schreef:hmm.. ik heb dacht ik dikwijls gelezen dat er dan iets niet lekker meer aansloot o.i.d.
de stekkeraansluitingen moeten iets worden aangepast, maar als het goed is moet daar ergens een how-to zijn in een topic.
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Phase II is een eitje en kan prima:

Dit is mijn how to do it:
Patrick.b schreef:Het is vrij simpel.

[img]http://faimg1.forum-auto.com/mesimages/ ... on%20F.jpg[/img]

1:
Je haalt eerst je achterlicht los aan de binnenkant van de kofferbak. (gewoon los draaien)
[img]http://img392.imageshack.us/img392/6456 ... alljz3.jpg[/img]
2:
Dan haal je de stekker eruit. In deze stekker zitten allemaal draadjes die je vrij makkelijk los kan halen. Eerst met een plat schroevendraaitjes het horizontale palletje wat over draadjes zit los wippen.
[img]http://img176.imageshack.us/img176/1342 ... allhe4.jpg[/img]
3:
Dan heb je onder elk draadje een opwippuntje. Die kan je moet op wippen met een klein plat schroevendraaiertje waardoor het draadje aan de ander kan van de stekker eruit te halen is.
[img]http://img392.imageshack.us/img392/7946 ... allwl0.jpg[/img]

4:
Als je alle draadjes eruit heb moet ja natuurlijk weten welk draadtje waar moet. Dit is het schema:

Standaard aansluiting Clio II fase I lampen
Links Rechts
1 oranje/rood-- 1 oranje
2 paars-- 2 rood
3 zwart-- 3 zwart
4 blauw-- 4 blauw
5 wit-- 5 wit
6 crème-- 6 crème

En het moet dus worden:
aansluiting Clio II fase II lampen

Links Rechts
1 zwart-- 1 zwart
2 wit-- 2 wit
3 paars-- 3 rood
4 crème-- 4 crème
5 oranje/rood-- 5 oranje
6 blauw-- 6 blauw

5:
Zoals je kunt zien is het links en rechts iets anders.
Als je alles op zijn plek hebt doe het het horizontale palletje weer terug klikken. Dan zit de stekker weer in elkaar.
Vervolgens pak je de phase II licht en daar klik je de stekker in. Vervolgens maak je de lamp weer vast.
Klaar is kees :devilish:
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Idd PhII lampen erin en dan met "witte" knipperlichten! (Y)
Cleaned Style
Projecttopic
Postje
Contacteer:

Supertips allemaal, vooral de uitleg van de lampen met de foto's, daar komen we zeker een heel eind mee! Bedankt daarvoor! En die witte knippertjes, dat hadden we inderdaad al bedacht. Staat een stuk strakker (Y)
Plaats reactie