ik een soort dit apparatuur op mijn (verkochte) megane 2 1.6 gehad
Deze was volledig uit alu gemaakt met 3 ventilators op, deze waren aangesloten op een automatische regeling, naar gelang je gas geven sloegen de ventilators per stage op.
Ik dacht eerst dikke vette brol dat niet werkt.
Maar op de testbank gaf het mij 4pk en 8nm (getest met en zonder)
De ventilators waren heavy duty ventilators en waren rechtstreeks met een k&n filter achter de gaas gezet aan de voorbumper.
Hopelijk vindt ik nog een foto
Kostprijs heb ik niet want dit was maar een testobject dat hij had gemaakt maar ik mocht hem houden na de sessie omdat het te duur is voor wat eigenlijk maar bijgeeft
(de ventilators waren groter als de orginele buizen en de buizen waren volledig uit alu tot aan de motor)
Er werd ook stellig beweerd dat een open luchtfilter niet zou werken maar na mijn bank resultaat werd er hoog en laag gesprongen om er om heen te lullen...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Er werd ook stellig beweerd dat een open luchtfilter niet zou werken maar na mijn bank resultaat werd er hoog en laag gesprongen om er om heen te lullen...
De plaats waar het filter naar lucht hapt is veel belangrijker, he. Als je een kelk plaatst dicht tegen het blok, achter de originele IC, dan verlies je waarschijnlijk toch wel wat vermogen. Als je een FMIC hebt en je zorgt dat je filter naast je radiator hangt waar de originele IC normaalgesproken zit, dan zal het zeker wel een voordeel kunnen hebben.
Klopt.
Onder de kap heb je ook veel wervelingen en temperatuurverschillen.
Het valt niet mee om achter de meest ideale positie te komen.
Dan zou je tijdens het rijden, metingen onder de kap moeten verrichten of alle locaties uitproberen op de testbank met rijwindsimulatie.
Een opening in de kap kan zelf negatieve werking hebben.
De plaats waar het filter naar lucht hapt is veel belangrijker, he. Als je een kelk plaatst dicht tegen het blok, achter de originele IC, dan verlies je waarschijnlijk toch wel wat vermogen. Als je een FMIC hebt en je zorgt dat je filter naast je radiator hangt waar de originele IC normaalgesproken zit, dan zal het zeker wel een voordeel kunnen hebben.
Maar da's appels met peren vergelijken.
Mijn luchtfilter hangt achter een warme radiateur maar aan de afr is te zien dat hij gewoon meer lucht krijgt dan met origineel filter incl. K&n inleg...