R19 16V Ombouw naar F7R 710 met F7P kabelboom/ECU
Het heeft even geduurd. Ik ben nu lid van RTC en mag dus een project-topic openen.
Sinds vorige week ik heb een F7R blok van een Megane inclusief de JC5 bak.
Ben een hele middag avond bezig geweest met het complete subframe met blok/bak/stuurhuis en wielophanging er van af te halen met het laatste uurtje hulp (bij het laten zakken van het subframe) van mijn immer behulpzame echtgenote. Inmiddels staat het hele subframe in de hoek en kan ik er eens over gaan nadenken.
Ik heb het hele spul voor mijn neus staan. Ik verbaas me er over dat de schokbrekers even lang zijn. Dus de Megane fusee compleet met schokbreker past er zo onder. Geen adapterplaten meer nodig. Ook zit er een EGR klep op. Ik denk weg ermee en een plaatje erop. Alle componenten zitten net op een andere plaats of hebben een ander stekkertje. Draden verlengen?aanpassen.
Er zit een spagettispruitstuk op (Standaard Megane) en ogenschijnlijk een groter diameter op de inlaat van de kat. Binnendiameter 55mm
De JC0 053 bak heeft een electronische km-teller aansluiting. Ik begreep van een forumlid dat mechanische teller kabel van de R19 er zo in past ipv. een toerentellerje dat pulsen geeft. Verder mis ik het originele luchtfilterhuis. Er zit nu een sportfilter op.
Ook aardig. Megane heeft geen electrische KVS pomp. Het hele blok is compacter gebouwd. De dynamo steekt niet zo ver uit naar voren en er zit een 15cm breder radiator op. Tevens zit de metalen leiding, die de olie van de stuurbekrachting koelt aan de zijkant ipv. voor de radiateur.
Ik heb een F7R 710 en daar zit een dekseltje op waar bij de R19 de ontstekingsverdeler zit.
Achter dit dekseltje zit dus de aansluiting voor de ontsteking! Helaas past het onstekinghuis hier niet direct in, maar dit wordt aanpast (zie beneden)
Er zit nog wel een vreemde koude start ventiel op het inlaatspruitstuk. Zie eerste plaatje.
plaatjes:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... jector.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... teking.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... _klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 1klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 9klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 8klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 7klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 6klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 5klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 4klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 3klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 2klein.jpg[/img][/quote]
Ontsteking verdeler:
Het huis van de F7P verdeler is rond 42,46mm
Het gat in de F7P is waarschijnlijk dan 42,5mm
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... assing.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... lerF7P.jpg[/img]
Zo ziet de F7R kop eruit:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... assing.jpg[/img]
Sinds vorige week ik heb een F7R blok van een Megane inclusief de JC5 bak.
Ben een hele middag avond bezig geweest met het complete subframe met blok/bak/stuurhuis en wielophanging er van af te halen met het laatste uurtje hulp (bij het laten zakken van het subframe) van mijn immer behulpzame echtgenote. Inmiddels staat het hele subframe in de hoek en kan ik er eens over gaan nadenken.
Ik heb het hele spul voor mijn neus staan. Ik verbaas me er over dat de schokbrekers even lang zijn. Dus de Megane fusee compleet met schokbreker past er zo onder. Geen adapterplaten meer nodig. Ook zit er een EGR klep op. Ik denk weg ermee en een plaatje erop. Alle componenten zitten net op een andere plaats of hebben een ander stekkertje. Draden verlengen?aanpassen.
Er zit een spagettispruitstuk op (Standaard Megane) en ogenschijnlijk een groter diameter op de inlaat van de kat. Binnendiameter 55mm
De JC0 053 bak heeft een electronische km-teller aansluiting. Ik begreep van een forumlid dat mechanische teller kabel van de R19 er zo in past ipv. een toerentellerje dat pulsen geeft. Verder mis ik het originele luchtfilterhuis. Er zit nu een sportfilter op.
Ook aardig. Megane heeft geen electrische KVS pomp. Het hele blok is compacter gebouwd. De dynamo steekt niet zo ver uit naar voren en er zit een 15cm breder radiator op. Tevens zit de metalen leiding, die de olie van de stuurbekrachting koelt aan de zijkant ipv. voor de radiateur.
Ik heb een F7R 710 en daar zit een dekseltje op waar bij de R19 de ontstekingsverdeler zit.
Achter dit dekseltje zit dus de aansluiting voor de ontsteking! Helaas past het onstekinghuis hier niet direct in, maar dit wordt aanpast (zie beneden)
Er zit nog wel een vreemde koude start ventiel op het inlaatspruitstuk. Zie eerste plaatje.
plaatjes:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... jector.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... teking.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... _klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 1klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 9klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 8klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 7klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 6klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 5klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 4klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 3klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 2klein.jpg[/img][/quote]
Ontsteking verdeler:
Het huis van de F7P verdeler is rond 42,46mm
Het gat in de F7P is waarschijnlijk dan 42,5mm
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... assing.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... lerF7P.jpg[/img]
Zo ziet de F7R kop eruit:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... assing.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door jacques op di 14 sep 2010 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak

Geen idee. De lambdaspnde zit in de kat, maar aan de achterkant heeft de vorige eigenaar een lange buis gelast.
Ik wil hier tzt een vierkante flens van een oude R19 16V kat op lassen dan kan ik het spagettisrpuitstuk zonder verdere modificaties zo onder mijn R19 schroeven.
Ik wil hier tzt een vierkante flens van een oude R19 16V kat op lassen dan kan ik het spagettisrpuitstuk zonder verdere modificaties zo onder mijn R19 schroeven.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Is wel veel werk zo'n blok demonteren. Tot nu toe valt alles mee. Geen stootranden in de cilinders en het profiel van het honen is nog zichtbaar.
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 4klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 4klein.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door jacques op wo 15 sep 2010 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Soms is het heel jammer dat mijn Frans zo slecht is. Ik moet hier echt mijn best op doen Dit gaat allemaal over mensen, die hun clio ombouwen naar een F7R 710 (Het megane blok met de smalle inlaatkanalen) http://www.clio-williams.net/forum/view ... 37&start=0
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
translate.google.nljacques schreef:Soms is het heel jammer dat mijn Frans zo slecht is. Ik moet hier echt mijn best op doen Dit gaat allemaal over mensen, die hun clio ombouwen naar een F7R 710 (Het megane blok met de smalle inlaatkanalen) http://www.clio-williams.net/forum/view ... 37&start=0
daar kun je ook webpagina's mee openen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Hoe test ik de hydraulysche klepstoters. Ik heb er een aantal schoongemaakt met wasbenzine en vervolgens houd ik het gaatje dicht met mijn vingers. Als ik de zuiger naar binnen duw komt bij sommige het zuigertje terug. Bij andere zie ik belletjes rond het zuigertje en ontsnapt de lucht.
Wat is nu eigenlijk de correcte procedure.
Wat is nu eigenlijk de correcte procedure.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Je kunt de stoters uit dat busje halen door ze even een paar keer op de werkbank o.i.d. te tikken (ik wou rammen zeggen maar dan kom ik weer als zo'n beunhaas overjacques schreef:Hoe test ik de hydraulysche klepstoters. Ik heb er een aantal schoongemaakt met wasbenzine en vervolgens houd ik het gaatje dicht met mijn vingers. Als ik de zuiger naar binnen duw komt bij sommige het zuigertje terug. Bij andere zie ik belletjes rond het zuigertje en ontsnapt de lucht.
Wat is nu eigenlijk de correcte procedure.

Dan houd je het stotertje zelf over en die moet gewoon vullen als je 'm een paar keer inknijpt in een bakje olie of diesel. je kunt ze ook even doorspoelen door het kogeltje in te drukken met iets en een paar keer te pompen totdat er verse olie uit komt. Gevuld monteren zou ik niet doen aangezien je de kans hebt dat er een klep open blijft staan terwijl de nok boven is. Na montage moet een beetje frisse stoter na een half minuutje wel gevuld zijn met fatsoenlijke oliedruk.

Rammen dusRonald1916V schreef:
Je kunt de stoters uit dat busje halen door ze even een paar keer op de werkbank o.i.d. te tikken (ik wou rammen zeggen maar dan kom ik weer als zo'n beunhaas over).

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik wou zeggen, met wat vegen op de werkbank komt dat ding er niet uit. Heb al heel wat gare stoters zo uit elkaar gehaald en doorgespoeld die het er na weer als nieuw deden.Bart V schreef:Rammen dusRonald1916V schreef:
Je kunt de stoters uit dat busje halen door ze even een paar keer op de werkbank o.i.d. te tikken (ik wou rammen zeggen maar dan kom ik weer als zo'n beunhaas over).
Niet overdrijven, maar met een paar rake klappen ligt de stoter er zo uit (als het goed is).

Ik snap het niet. Ik heb alle 16 de klepstoters gewoon uit de kop gehaald.
Dat kleine zuigertje in de klepstoter, dat de klep indrukt, krijg ik er niet uit. Ook niet met perslucht. Moet het zuigertje eruit of is spoelen met wasbenzine genoeg. Is het vervangen van de klepstoters na het schoonmaken overbodig?
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_6699.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_6698.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_6697.jpg[/img]
Dat kleine zuigertje in de klepstoter, dat de klep indrukt, krijg ik er niet uit. Ook niet met perslucht. Moet het zuigertje eruit of is spoelen met wasbenzine genoeg. Is het vervangen van de klepstoters na het schoonmaken overbodig?
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_6699.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_6698.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_6697.jpg[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Het project lijkt stil te staan, maar niets is minder waar. Inmiddels nieuwe klepstoters en alle pakkingen en keerringen gekocht in Engeland. Ik heb van Bart (van team1916V (fs1)) de kabelboom van een Clio F7P gekregen. Van Bart Vos heb ik net mijn ECU van de Megane terug. De startonderbreker is eruit geprogrammeerd. Zoals je op de foto ziet kun je wel bij de Eprom komen als je de silicone wegsnijdt en is er een programeerbare eprom leverbaar. De bedoeling is om te proberen het Megane blok met de megane computer te laten lopen. Ik zoek eigenlijk nog steeds een auto om de ECU in te testen. Als dat lukt ga ik de megane draadboom aanpassen aan mijn renault 19. Ik heb via http://www.hecomo.de al de aan aansluitingen gevonden van de 2 F7P stekkers voorin links bij het relais kastje. (zie die website "kabelplan fur den umbau der 16v motoren F7P und F7R aus dem clio in den R5 GTE". Ook heb ik een Franse website gevonden waar de bedrading van de F7R D710 van de megane staat uitgelegd http://www.clio-williams.net/forum/view ... 37&start=0 Nu nog even het een en ander uitzoeken in het Frans. Ik ben er niet zo goed in. Ik wil de stekkers van de F7P draadboom aansluiten op mijn megane draadboom. Dan blijft de auto gewoon origineel en is er nog een weg terug. Verder is het de bedoeling het blok hangend te monteren. Ik heb op de sloop de rechter motorsteun bij de distrubutie eruit geslepen. Die wil ik tegen de veertoren lassen. Aan de linker kant komt de versnellingsbak dan te hangen aan de chassisbalk en aan de achterkant komt een hondebot. Zo zit het ook in de clio en de Megane. Hierdoor vervalt de motorsteun onder de dynamo en is het mogelijk om de brede radiateur van de Megane te monteren. Dat scheelt weer 15cm extra koeloppervlak.
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 6klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 5klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 6klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 5klein.jpg[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Goed bezig, ga zo door!
We gaan weer verder. Vandaag spullen opgehaald bij Patric.
Het onderblok is gehoned, de kop is gevlakt, kleppen gestraald en overnieuw ingeslepen. Er is een kamertje in de kop gefreest voor de onstekings in geval ik gebruik maak van de F7P ECU.
Bijgaand plaatjes:
Lagerschalen drijfstang/hoofdlagers/axiaal, ARP bouten en nieuwe zuigerveren
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... ersetc.jpg[/img]
Onderblok gehoned
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 1klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 3klein.jpg[/img]
Kamertje in de kop gefreesd voor de ontsteking. Ik vind het wel een huiselijk plaatje
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 3klein.jpg[/img]
Kop gerevideerd:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 2klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 1klein.jpg[/img]
Morgen eerst eens het ondercarter ontvetten en in de verf zetten.
Verder heb ik een motormontagebok geleend van een maat van me. Dat maakt het draaien met het blok wat eenvoudiger.
Het onderblok is gehoned, de kop is gevlakt, kleppen gestraald en overnieuw ingeslepen. Er is een kamertje in de kop gefreest voor de onstekings in geval ik gebruik maak van de F7P ECU.
Bijgaand plaatjes:
Lagerschalen drijfstang/hoofdlagers/axiaal, ARP bouten en nieuwe zuigerveren
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... ersetc.jpg[/img]
Onderblok gehoned
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 1klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 3klein.jpg[/img]
Kamertje in de kop gefreesd voor de ontsteking. Ik vind het wel een huiselijk plaatje
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 3klein.jpg[/img]
Kop gerevideerd:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 2klein.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 1klein.jpg[/img]
Morgen eerst eens het ondercarter ontvetten en in de verf zetten.
Verder heb ik een motormontagebok geleend van een maat van me. Dat maakt het draaien met het blok wat eenvoudiger.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Lekker bezig! Als je f7p spul gebruikt ben je ook van die ellendige bobines af...
Nee, dit werkt weer anders. De megane1 2.0 16V heeft een groot blok waarin 2 bobines zitten. De ene bobine bedient cilinder geeft een vonk aan 1 en 4, de andere aan 2 en 3. Er zitten dus geen penbobines op.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Ik ga weer wat verder met het blok. De bedoeling is dat het blok op de megane ECU en de F7P Ecu moet kunnen lopen. Beide sets sensoren moeten erop kunnen. Dus er moet een schroefdraad in de kop komen voor de knocksensor. Later is het een ramp om nog zo'n gaatje te tappen. De draad is M12x1,25. Op 16,5mm uit de onderkant van de kop. Er is weinig ruimte voor een stuk gereedschap. Ik heb een pijpsleutel van Belzer gekocht bij de dump. De sleutelwijdte is 24. De buitendiameter is 32mm. Veel meer ruimte is er ook niet onder het spruitstuk. Bijgaand weer wat plaatjes.
O ja, ik heb inmiddels een ander inlaatspruitstuk zonder die aansluiting voor de koude startinjector. Was nog een hele klus om het schoon te maken. Leve het EGR systeem dat je hele inlaattraject van een laagje asfalt voorziet.
Nog een vraag: Wat is het aantrekkoppel van de ARP-drijfstangbouten. In het werkplaatshandboek staat 50Nm. Dat is voor de originele Renault drijfstangbouten. Op de site van ARP staat voor type drijfstangbout, 216-6301, 57Nm.
Schroefdraad voor knocksensor in kop getapt:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0klein.jpg[/img]
Pijpsleutel voor montage/demontage knocksensor:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 9klein.jpg[/img]
Plaats kncksensor onder inlaatspruitstuk:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 7klein.jpg[/img]
Onderblok in de verf:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 6klein.jpg[/img]
O ja, ik heb inmiddels een ander inlaatspruitstuk zonder die aansluiting voor de koude startinjector. Was nog een hele klus om het schoon te maken. Leve het EGR systeem dat je hele inlaattraject van een laagje asfalt voorziet.
Nog een vraag: Wat is het aantrekkoppel van de ARP-drijfstangbouten. In het werkplaatshandboek staat 50Nm. Dat is voor de originele Renault drijfstangbouten. Op de site van ARP staat voor type drijfstangbout, 216-6301, 57Nm.
Schroefdraad voor knocksensor in kop getapt:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0klein.jpg[/img]
Pijpsleutel voor montage/demontage knocksensor:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 9klein.jpg[/img]
Plaats kncksensor onder inlaatspruitstuk:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 7klein.jpg[/img]
Onderblok in de verf:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 6klein.jpg[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
staat ergens op de arp website. Komt er op neer dat je 3 x vast en los moet draaien op 50nm. Zo heb ik het in ieder geval gedaan met de bij geleverde pasta.
Edit: hier is het ook al eens besproken http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... hlight=arp
Edit: hier is het ook al eens besproken http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... hlight=arp
Laatst gewijzigd door Geert op vr 21 jan 2011 9:10, 2 keer totaal gewijzigd.
ziet er netjes uit allemaal 

Ik heb net het antwoord over de ARP boutjes ontvangen van Patrick:
40 ft/lbs = 54,4 Nm
Staat op het papiertje in de verpakking wat ONDER het speciale vet zit...
let op: vet eraan doen, 1x vast, 1x los, nog een keer vast, nog een keer los en dan een 3e en laatste keer vastzetten...
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... ersetc.jpg[/img]
40 ft/lbs = 54,4 Nm
Staat op het papiertje in de verpakking wat ONDER het speciale vet zit...
let op: vet eraan doen, 1x vast, 1x los, nog een keer vast, nog een keer los en dan een 3e en laatste keer vastzetten...
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... ersetc.jpg[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Hier staan de vorderingen inclusief foto's http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... 6&start=50
Een vraag: Met welk koppel zet je de oliesproeiers vast?
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 7klein.jpg[/img]
Een vraag: Met welk koppel zet je de oliesproeiers vast?
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 7klein.jpg[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
jacques schreef:De oplossing van Geert is absoluut de gemakkelijkste en is al heel vaak toegepast! (Zelf wil ik wat meer bottompower en heb gekozen voor 30% kleinere inlaatkanalen.)
-jo- schreef:Jacques, met alle respect voor het werk dat je uitvoerd, wat zijn je verwachtingen ?
jacques schreef:Dat vraag ik me ook wel eens af. Veel werk, mechanische aanpassingen en eventueel nieuwe bedrading. Ik had beter een turbo-motor kunnen nemen (blok van Glen). Maar dat is achteraf. Maar ik stel voor deze discussie in mijn topic verder te laten gaan. Dit is het topic van Mickey
zo dan-jo- schreef:Ik denk dat het niet misplaatst is, gezien het toch wel heel technisch is.
Heb je een idee hoe jouw werk zich gaat vertalen in cijfers ?

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ja. Om te beginnen heb ik al 1998/1764 winst tgv. de cilinderinhoud verbetering. Ook is het nu een lange slagblok. Wat ook altijd bottompower ten goed komt.-jo- schreef:
Heb je een idee hoe jouw werk zich gaat vertalen in cijfers ?
Verder is het oppervlak van het inlaatkanaal van een F7P 1490mm2 en van een F7R-710 1031mm2
Het laatste betekent dat de luchtsnelheid met 30% toeneemt. Dus het koppel komt veel eerder in.
Ik wil gewoon een heel soepel blok en helaas zit ik momenteel vast aan de megane ECU dus een andere nokkenas zit er niet in. Als dat wel het geval zou zijn en er bv een 260 nok in zou komen dan zit er uiteraard weer wat meer leven in. Maar dat moet er gemapped worden.
Ik ga binnenkort de Megane ECU testen in een ander Megane. Als die het doet, bouw ik de boel op met alle megane componenten. In het andere geval ben ik vrij om te kiezen wat ik wil, want dan moet er toch gemapped worden. In mijn blok passen nu de sensoren van de F7P en de F7R. Alle gaten zijn gemaakt. Daar hoeft het blok niet meer voor uit de auto.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Nou heeft Jo wel nummers maar ik geloof meer dat ie een Koppel/Vermogen doelstelling verwacht 

Dat je voor een 2.0 onderblok kiest lijkt me logisch en vrij duidelijk, dat heb ik zelf ook gedaan. Maar de berg werk die je verzet aan de kop en de daarbij horende kosten vind ik persoonlijk een maat voor niks. Zoals je zelf zegt, indien je de megane ecu gebruikt kom je geen stap verder. Indien je de F7P kabelboom, verdeler, ecu gebruikt hoef je enkel te remappen en ben je er klaar mee.
Met de megane opstelling behoud je de 150 opgegeven pk en 10 nm meer tov van de williams (in theorie), maar de praktijk heeft mij in goes al andere resultaten laten zien. De meeste williamsmotoren presteren beter dan de meganes die daar al gepasseerd zijn.
Vandaar mijn vraag betreffende vermogencijfers.
Met de megane opstelling behoud je de 150 opgegeven pk en 10 nm meer tov van de williams (in theorie), maar de praktijk heeft mij in goes al andere resultaten laten zien. De meeste williamsmotoren presteren beter dan de meganes die daar al gepasseerd zijn.
Vandaar mijn vraag betreffende vermogencijfers.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !