Daar hebben ze WebEx voor uitgevonden.Luco/Alpine-racer schreef:Soms kan dat, meestal niet, zeker niet bij bouwprojecten met tekeningen, bestekken, bewonersverenigingen, belanghebbenden, enz, enz.PaulM schreef:daar kan je dan een conference call voor gebruiken tochdoen we hier ook regelmatig
ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3
-
- Car: R19.R
leuke review van mijn bandje van de VPRO, ben toch een beetje trots, dus moet het effe posten
wij waren de afsluiter 
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/44388761

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Wij werken sinds een aantal maanden digitaal. Oude dikke dossiers en schaden boven de EUR 100.000 blijven fysiek.Luco/Alpine-racer schreef:Dingen waar je heel erg rekening mee moet houden is dat je soms dan toch wel dossiers mee moet nemen die dan niet meer op kantoor zijn.
Werkt veel beter, nooit meer iets kwijt en nooit meer een dossier waarvan de helft van de documenten "opeens" kwijt zijn.
Levert je echt heel veel tijd op. Natuurlijk kan het niet altijd. Sommige tekeningen of documenten blijf je fysiek nodig hebben, gelukkig zijn dat er voor ons maar slechts een paar.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Maarten jan, ooit geprobeerd om bepaalde tekeningen enzo uit te leggen aan leken?Maarten-Jan schreef:Daar hebben ze WebEx voor uitgevonden.Luco/Alpine-racer schreef:Soms kan dat, meestal niet, zeker niet bij bouwprojecten met tekeningen, bestekken, bewonersverenigingen, belanghebbenden, enz, enz.PaulM schreef:daar kan je dan een conference call voor gebruiken tochdoen we hier ook regelmatig
Dat lukt face to face al bijna niet, laat staan via een conference call.
Het is allemaal leuk, maar feit is gewoon dat het dan nog meer tijd kost en nog meer verwarring kan veroorzaken, ook vind ik het een nadeel ten opzichte van verbondenheid met je werk en collega's.
In sommige gevallen werkt het maar in 80% van de meeste werkzaamheden niet, bezetting, bereikbaarheid, enz.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
het aantal kleine bedrijven en zelfstandigen is groter en groter. Ik installeer voor hun Google Apps, wat al heel erg veel voordelen biedt. En zeker in het online beschikbaar hebben van documenten.
Anders kijk eens naar de Zoho suite
.
Een van de opties is de docs:
http://docs.zoho.com/jsp/index.jsp
Webbased/clouddiensten schieten uit de grond, en daar zitten juweeltjes tussen. Afhankelijk zijn van je eigen PC of laptop is zooooo 2000
Natuurlijk heb je banen met andere benodigdheden, maar ik praat hier over een substantieel deel van de arbeidsmarkt.
En dan nog Luco, in de bouw moet je zeker een tekening uitleggen, maar is dat 80% van je werkzaamheden?
Anders kijk eens naar de Zoho suite

Een van de opties is de docs:
http://docs.zoho.com/jsp/index.jsp
Webbased/clouddiensten schieten uit de grond, en daar zitten juweeltjes tussen. Afhankelijk zijn van je eigen PC of laptop is zooooo 2000

Natuurlijk heb je banen met andere benodigdheden, maar ik praat hier over een substantieel deel van de arbeidsmarkt.
En dan nog Luco, in de bouw moet je zeker een tekening uitleggen, maar is dat 80% van je werkzaamheden?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Substantieel van de arbeidsmarkt kan juist NIET thuiswerken, het is juist maar een klein deel waarbij dat wel zou kunnen 
Riel, tekeningen uitleggen is misschien 5%
Maar
inspecties
huisbezoeken
klanten helpen
klachten inspecteren
spreekuur
noem maar op
Dingen uitwerken zou thuis kunnen, dat is hoogstens 30% van mijn werk.
En dan heb je dus problemen met bezetting ivm anderen die of parttime werken of vrij zijn, of ziek zijn.
Dan blijft er 15% van je tijd over die je thuis zou kunnen werken.
Zeker bij allerlei openbare instellingen zoals corporaties, gemeentes en andere dienstverleners wordt het erg lastig ivm bereikbaarheid voor de klanten die nu vaak al belabberd is en dan alleen maar slechter wordt.

Riel, tekeningen uitleggen is misschien 5%
Maar
inspecties
huisbezoeken
klanten helpen
klachten inspecteren
spreekuur
noem maar op
Dingen uitwerken zou thuis kunnen, dat is hoogstens 30% van mijn werk.
En dan heb je dus problemen met bezetting ivm anderen die of parttime werken of vrij zijn, of ziek zijn.
Dan blijft er 15% van je tijd over die je thuis zou kunnen werken.
Zeker bij allerlei openbare instellingen zoals corporaties, gemeentes en andere dienstverleners wordt het erg lastig ivm bereikbaarheid voor de klanten die nu vaak al belabberd is en dan alleen maar slechter wordt.
30% is al zeker één dag thuiswerken
Nee tuurlijk verschilt het, een tegelzetter heeft natuurlijk niet veel eraan om thuis tegels te zetten en een automonteur laat zijn klanten ook niet bij hem op de stoep komen, maar je moet het een beetje bekijken op het hele arbeidsveld. Er kan zeker de helft thuis gewerkt worden. Vergaderingen plannen op één dag. Je moet gewoon meedoen, beetje anders denken, andere mentaliteit
Ik denk dat je zo files opgelost krijgt.
Overigesn heb ik ook wel eens gedacht waarom werken we in NL niet in twee diensten? Van 6 tot 12 en van 12 tot 6.

Nee tuurlijk verschilt het, een tegelzetter heeft natuurlijk niet veel eraan om thuis tegels te zetten en een automonteur laat zijn klanten ook niet bij hem op de stoep komen, maar je moet het een beetje bekijken op het hele arbeidsveld. Er kan zeker de helft thuis gewerkt worden. Vergaderingen plannen op één dag. Je moet gewoon meedoen, beetje anders denken, andere mentaliteit

Overigesn heb ik ook wel eens gedacht waarom werken we in NL niet in twee diensten? Van 6 tot 12 en van 12 tot 6.
-
- Car: Renault Clio III RS
Fijn gevoel leverd zoiets of niet Thijs~thijs~ schreef:leuke review van mijn bandje van de VPRO, ben toch een beetje trots, dus moet het effe postenwij waren de afsluiter

-
- Car: R19.R
Inderdaad, daarnaast is het natuurlijk ook zo dat je niet permanent hoeft thuis te werken. 2/3 dagen thuis 3/2 dagen op het werk is heel normaal in sommige sectoren.Riël schreef:30% is al zeker één dag thuiswerken![]()
Nee tuurlijk verschilt het, een tegelzetter heeft natuurlijk niet veel eraan om thuis tegels te zetten en een automonteur laat zijn klanten ook niet bij hem op de stoep komen, maar je moet het een beetje bekijken op het hele arbeidsveld. Er kan zeker de helft thuis gewerkt worden. Vergaderingen plannen op één dag. Je moet gewoon meedoen, beetje anders denken, andere mentaliteitIk denk dat je zo files opgelost krijgt.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Theorie ben ik het helemaal met je eens, maar die mentaliteit is juist het probleem.Riël schreef:30% is al zeker één dag thuiswerken![]()
Nee tuurlijk verschilt het, een tegelzetter heeft natuurlijk niet veel eraan om thuis tegels te zetten en een automonteur laat zijn klanten ook niet bij hem op de stoep komen, maar je moet het een beetje bekijken op het hele arbeidsveld. Er kan zeker de helft thuis gewerkt worden. Vergaderingen plannen op één dag. Je moet gewoon meedoen, beetje anders denken, andere mentaliteitIk denk dat je zo files opgelost krijgt.
voorbeeld, ik werk van 7 tot 15.30 uur
woonconsulent komt vaak om 10 uur binnekakken omdat ze soms avondafspraken heeft.
Dan moet er een vergadering gepland worden, soms 20 per jaar met bv diverse vve's
Ik wil best savonds werken of wat langer doorgaan, maar niet alle 20 vergaderingen per jaar, maar de woco verdomt het om voor 9 uur te beginnen, dus wordt het nu al onmogelijk om iets te plannen, laat staan als ik bv 1 dag in de week thuis gaat werken en de woco ook, terwijl ze al parttime werkt, drie dagen.
In het slechtste geval blijft er dan buiten ziektes, vakanties, cursusdagen en andere overleggen maar 1 dag over om evt die vergadering in te pplannen

Theoretisch dus superidee, maar praktisch niet haalbaar juist door de door jouw aangehaalde mentaliteit, die denk ik alleen maar slechter wordt door thuiswerken.
yust my 2 cents.
Ik wil graag thuiswerken hoor, want dan kan ik veel meer uren draaien

Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op vr 21 jan 2011 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
of van 10 tot 7... weg probleem 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Zo simpel is het niet als je met allerlei andere afdelingen en externen rekening moet houdentutuur schreef:of van 10 tot 7... weg probleem

Was het maar zo simpel

i know, maar dat zal wel een uitkomst zijn 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Weinig mensen die zo willen werken, de meeste willen allemaal vroeg beginnen en dan vroeg naar huis.
Bij ons stuift een hele groep om half 5 (en het liefst nog een paar minuten eerder) het pand uit omdat hun tijd er dan al op zit.....
Vind ik een verkeerde instelling.
Bij ons stuift een hele groep om half 5 (en het liefst nog een paar minuten eerder) het pand uit omdat hun tijd er dan al op zit.....
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dat zijn dus dezelfde mensen die thuiswerken niet aankunnen vanwege de vrijheidWouter de Wit schreef:Weinig mensen die zo willen werken, de meeste willen allemaal vroeg beginnen en dan vroeg naar huis.

nouja, misschien stuiven ze weg vanwege drukte op de weg? ik moet ook echt snel pleite na half 5 anders duurt het een half uur langer voor ik het industriterrein af ben en op de snelweg zit. Als ikdat niet haal, kan ik blijven zitten tot na 18u, dan is de tijd dat ik thuis ben dezelfde. Allemaal leuk en aardig, maar ik werk meer dan genoeg en zit echt niet te wachten op elke week standaard 5 uur overwerk. Dan maar haasten, haasten en snel naar huis 
@Tutuur, als iedereen van 10 tot 7 gaan werken, zou het fileprobleem dan niet verschuiven?

@Tutuur, als iedereen van 10 tot 7 gaan werken, zou het fileprobleem dan niet verschuiven?

-
Bring On The Bloodshed?~thijs~ schreef:leuke review van mijn bandje van de VPRO, ben toch een beetje trots, dus moet het effe postenwij waren de afsluiter
erg bruut

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nee, regio Amsterdam staat vanaf half 4 al vast tot 7uur /half 8.Haas schreef:nouja, misschien stuiven ze weg vanwege drukte op de weg?
Dat zijn gewoon collea's die exact 8uur op een dagen willen en geen minuut langer

-
- Moderator
- Contacteer:
Lasapparaat van de concurrent winnen mark

Bron: http://www.metaalnieuws.nl/nieuws/5677/ ... cloos.htmlMark Barkhof van Barmar Techniek heeft op de slotdag van TIV Gorinchem een door Cloos georganiseerde verloting gewonnen. Beursorganisator Leoni Blokhuis verrichtte de trekking. De winnaar ontvangt een Qineo Step 250 lasmachine ter waarde van bijna 2200 euro.
-
even een reality update
van 6 tot 12 werken??
dan werkt half nederland
dubbele diensten op 1dag
ik snap je bedoeling wel
maar met een werkdag van 6uur
kom je niet ver in het echte leven
ik werk s'winters van 8:30/18:00 +1,5dag vrij in de week
in de zomer van 7:30/18:00 6dagen in de week en 2avonden
van 6 tot 12 werken??
dan werkt half nederland
dubbele diensten op 1dag

ik snap je bedoeling wel
maar met een werkdag van 6uur
kom je niet ver in het echte leven
ik werk s'winters van 8:30/18:00 +1,5dag vrij in de week
in de zomer van 7:30/18:00 6dagen in de week en 2avonden
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
stond je daar Mark? Ik had vrijkaarten, maar helaas niet de tijd gevonden langs te gaanAnthonyR schreef:Lasapparaat van de concurrent winnen mark
Bron: http://www.metaalnieuws.nl/nieuws/5677/ ... cloos.htmlMark Barkhof van Barmar Techniek heeft op de slotdag van TIV Gorinchem een door Cloos georganiseerde verloting gewonnen. Beursorganisator Leoni Blokhuis verrichtte de trekking. De winnaar ontvangt een Qineo Step 250 lasmachine ter waarde van bijna 2200 euro.

Was het wat, die beurs?
Tja. JIj bent een goeie harde werker.
Ik werk al 6 jaar 6 tot 7 uur per dag ongeveer. Het is maar hoe je het je zelf maakt. De maatschappij moet mee, niet alleen jij
Het zou ook goed zijn voor de samenleving als mensen minder werkten en zo meer mensen aan het werk gingen 
Moeten we het allemaal met wat minder doen, maar we mogen hier absoluut niet klagen.
Ik werk al 6 jaar 6 tot 7 uur per dag ongeveer. Het is maar hoe je het je zelf maakt. De maatschappij moet mee, niet alleen jij

Moeten we het allemaal met wat minder doen, maar we mogen hier absoluut niet klagen.
NOG minder?! 

Ik ga nu weer voor n baas, dus ik moet ook flink terug nemen 

Sow, echt!! ben echt wel een beetje trots!!antoine schreef:Fijn gevoel leverd zoiets of niet Thijs~thijs~ schreef:leuke review van mijn bandje van de VPRO, ben toch een beetje trots, dus moet het effe postenwij waren de afsluiter
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/44388761![]()
Jep, ken je ons? of vind je het stukkie alleen bruut?NappelpapRS schreef:Bring On The Bloodshed?~thijs~ schreef:leuke review van mijn bandje van de VPRO, ben toch een beetje trots, dus moet het effe postenwij waren de afsluiter
erg bruut

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Jij hebt makkelijk lullen (ik ook overigens)Riël schreef:Tja. JIj bent een goeie harde werker.
Ik werk al 6 jaar 6 tot 7 uur per dag ongeveer. Het is maar hoe je het je zelf maakt. De maatschappij moet mee, niet alleen jijHet zou ook goed zijn voor de samenleving als mensen minder werkten en zo meer mensen aan het werk gingen
Maar ik ken genoeg mensen dat als die 1 of twee uur per dag minder moeten gaan werken echt niet meer fatsoenlijk rond kunnen komen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Geloof me, als dat zou kunnen, gelijkTom schreef:Jij mag ook wel eens wat meer gaan werken, kun je misschien een heel seizoen rijden![]()

Al moet ik 16 uur draaien per dag.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Jawel hoorTom schreef:Dan heb je geen tijd meer om te rijden

-
het is toch heel simpel jongens
met de geweldige pensioenregelingen in nederland
kun je beter wat meer werken als je jong bent
zodat je er later wat beter voorstaat
als je versleten en afgedankt bent
ik zou me eigen gewoon niet voor kunnen stellen
hoe ik er bij zou zitten als ik 6uur per dag zou werken
dan vallen er een hele hoop leuke(luxe)dingen af.
met de geweldige pensioenregelingen in nederland
kun je beter wat meer werken als je jong bent
zodat je er later wat beter voorstaat
als je versleten en afgedankt bent

ik zou me eigen gewoon niet voor kunnen stellen
hoe ik er bij zou zitten als ik 6uur per dag zou werken
dan vallen er een hele hoop leuke(luxe)dingen af.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Nee ik speel dan wel vals, ik, en luco ook, ben zelfstandige. Ik werk dan ook die tijd heel hard, maar moet wel alles zelf regelen. Lukt het goed, kom je met wat minder uren ook uit de voeten. Dus wat dat betreft geef ik je gelijk, nu moet je wel investeren voor later. Maar: ik lééf ook nu!! Dat vind ik net zo belangrijk.