ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Maarten-Jan
Car: R19.R

Luco/Alpine-racer schreef:
PaulM schreef:daar kan je dan een conference call voor gebruiken toch :) doen we hier ook regelmatig
Soms kan dat, meestal niet, zeker niet bij bouwprojecten met tekeningen, bestekken, bewonersverenigingen, belanghebbenden, enz, enz.
Daar hebben ze WebEx voor uitgevonden.
~thijs~
Contacteer:

leuke review van mijn bandje van de VPRO, ben toch een beetje trots, dus moet het effe posten :P wij waren de afsluiter ;)

http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/44388761
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:Dingen waar je heel erg rekening mee moet houden is dat je soms dan toch wel dossiers mee moet nemen die dan niet meer op kantoor zijn.
Wij werken sinds een aantal maanden digitaal. Oude dikke dossiers en schaden boven de EUR 100.000 blijven fysiek.

Werkt veel beter, nooit meer iets kwijt en nooit meer een dossier waarvan de helft van de documenten "opeens" kwijt zijn.

Levert je echt heel veel tijd op. Natuurlijk kan het niet altijd. Sommige tekeningen of documenten blijf je fysiek nodig hebben, gelukkig zijn dat er voor ons maar slechts een paar.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Maarten-Jan schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
PaulM schreef:daar kan je dan een conference call voor gebruiken toch :) doen we hier ook regelmatig
Soms kan dat, meestal niet, zeker niet bij bouwprojecten met tekeningen, bestekken, bewonersverenigingen, belanghebbenden, enz, enz.
Daar hebben ze WebEx voor uitgevonden.
Maarten jan, ooit geprobeerd om bepaalde tekeningen enzo uit te leggen aan leken?
Dat lukt face to face al bijna niet, laat staan via een conference call.
Het is allemaal leuk, maar feit is gewoon dat het dan nog meer tijd kost en nog meer verwarring kan veroorzaken, ook vind ik het een nadeel ten opzichte van verbondenheid met je werk en collega's.

In sommige gevallen werkt het maar in 80% van de meeste werkzaamheden niet, bezetting, bereikbaarheid, enz.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer

het aantal kleine bedrijven en zelfstandigen is groter en groter. Ik installeer voor hun Google Apps, wat al heel erg veel voordelen biedt. En zeker in het online beschikbaar hebben van documenten.

Anders kijk eens naar de Zoho suite (Y).
Een van de opties is de docs:

http://docs.zoho.com/jsp/index.jsp

Webbased/clouddiensten schieten uit de grond, en daar zitten juweeltjes tussen. Afhankelijk zijn van je eigen PC of laptop is zooooo 2000 :)

Natuurlijk heb je banen met andere benodigdheden, maar ik praat hier over een substantieel deel van de arbeidsmarkt.

En dan nog Luco, in de bouw moet je zeker een tekening uitleggen, maar is dat 80% van je werkzaamheden?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Substantieel van de arbeidsmarkt kan juist NIET thuiswerken, het is juist maar een klein deel waarbij dat wel zou kunnen :smile:

Riel, tekeningen uitleggen is misschien 5%
Maar
inspecties
huisbezoeken
klanten helpen
klachten inspecteren
spreekuur
noem maar op

Dingen uitwerken zou thuis kunnen, dat is hoogstens 30% van mijn werk.
En dan heb je dus problemen met bezetting ivm anderen die of parttime werken of vrij zijn, of ziek zijn.
Dan blijft er 15% van je tijd over die je thuis zou kunnen werken.

Zeker bij allerlei openbare instellingen zoals corporaties, gemeentes en andere dienstverleners wordt het erg lastig ivm bereikbaarheid voor de klanten die nu vaak al belabberd is en dan alleen maar slechter wordt.
Riël
Über-Spammer

30% is al zeker één dag thuiswerken :p

Nee tuurlijk verschilt het, een tegelzetter heeft natuurlijk niet veel eraan om thuis tegels te zetten en een automonteur laat zijn klanten ook niet bij hem op de stoep komen, maar je moet het een beetje bekijken op het hele arbeidsveld. Er kan zeker de helft thuis gewerkt worden. Vergaderingen plannen op één dag. Je moet gewoon meedoen, beetje anders denken, andere mentaliteit :) Ik denk dat je zo files opgelost krijgt.

Overigesn heb ik ook wel eens gedacht waarom werken we in NL niet in twee diensten? Van 6 tot 12 en van 12 tot 6.
antoine
Car: Renault Clio III RS

~thijs~ schreef:leuke review van mijn bandje van de VPRO, ben toch een beetje trots, dus moet het effe posten :P wij waren de afsluiter ;)

Fijn gevoel leverd zoiets of niet Thijs (Y) (~)
Maarten-Jan
Car: R19.R

Riël schreef:30% is al zeker één dag thuiswerken :p

Nee tuurlijk verschilt het, een tegelzetter heeft natuurlijk niet veel eraan om thuis tegels te zetten en een automonteur laat zijn klanten ook niet bij hem op de stoep komen, maar je moet het een beetje bekijken op het hele arbeidsveld. Er kan zeker de helft thuis gewerkt worden. Vergaderingen plannen op één dag. Je moet gewoon meedoen, beetje anders denken, andere mentaliteit :) Ik denk dat je zo files opgelost krijgt.

Overigesn heb ik ook wel eens gedacht waarom werken we in NL niet in twee diensten? Van 6 tot 12 en van 12 tot 6.
Inderdaad, daarnaast is het natuurlijk ook zo dat je niet permanent hoeft thuis te werken. 2/3 dagen thuis 3/2 dagen op het werk is heel normaal in sommige sectoren.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef:30% is al zeker één dag thuiswerken :p

Theorie ben ik het helemaal met je eens, maar die mentaliteit is juist het probleem.

voorbeeld, ik werk van 7 tot 15.30 uur
woonconsulent komt vaak om 10 uur binnekakken omdat ze soms avondafspraken heeft.

Dan moet er een vergadering gepland worden, soms 20 per jaar met bv diverse vve's
Ik wil best savonds werken of wat langer doorgaan, maar niet alle 20 vergaderingen per jaar, maar de woco verdomt het om voor 9 uur te beginnen, dus wordt het nu al onmogelijk om iets te plannen, laat staan als ik bv 1 dag in de week thuis gaat werken en de woco ook, terwijl ze al parttime werkt, drie dagen.
In het slechtste geval blijft er dan buiten ziektes, vakanties, cursusdagen en andere overleggen maar 1 dag over om evt die vergadering in te pplannen :lol:

Theoretisch dus superidee, maar praktisch niet haalbaar juist door de door jouw aangehaalde mentaliteit, die denk ik alleen maar slechter wordt door thuiswerken.

yust my 2 cents.

Ik wil graag thuiswerken hoor, want dan kan ik veel meer uren draaien :smile: en meerdere opdravchtgevers tegelijk aannemen :D
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op vr 21 jan 2011 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Of gedeeltelijk thuiswerken zodat je pas na de ochtendspits weg kan, of voor de avondspits
tutuur
Clubsponsor

of van 10 tot 7... weg probleem (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

tutuur schreef:of van 10 tot 7... weg probleem (Y)
Zo simpel is het niet als je met allerlei andere afdelingen en externen rekening moet houden :smile:
Was het maar zo simpel (Y)
tutuur
Clubsponsor

i know, maar dat zal wel een uitkomst zijn :)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Weinig mensen die zo willen werken, de meeste willen allemaal vroeg beginnen en dan vroeg naar huis.

Bij ons stuift een hele groep om half 5 (en het liefst nog een paar minuten eerder) het pand uit omdat hun tijd er dan al op zit.....

Vind ik een verkeerde instelling.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Wouter de Wit schreef:Weinig mensen die zo willen werken, de meeste willen allemaal vroeg beginnen en dan vroeg naar huis.

Bij ons stuift een hele groep om half 5 (en het liefst nog een paar minuten eerder) het pand uit omdat hun tijd er dan al op zit.....

Vind ik een verkeerde instelling.
Dat zijn dus dezelfde mensen die thuiswerken niet aankunnen vanwege de vrijheid :grin:
Haas
Car: Megane RS

nouja, misschien stuiven ze weg vanwege drukte op de weg? ik moet ook echt snel pleite na half 5 anders duurt het een half uur langer voor ik het industriterrein af ben en op de snelweg zit. Als ikdat niet haal, kan ik blijven zitten tot na 18u, dan is de tijd dat ik thuis ben dezelfde. Allemaal leuk en aardig, maar ik werk meer dan genoeg en zit echt niet te wachten op elke week standaard 5 uur overwerk. Dan maar haasten, haasten en snel naar huis ;)

@Tutuur, als iedereen van 10 tot 7 gaan werken, zou het fileprobleem dan niet verschuiven? ;)
NappelpapRS

~thijs~ schreef:leuke review van mijn bandje van de VPRO, ben toch een beetje trots, dus moet het effe posten :P wij waren de afsluiter ;)

Bring On The Bloodshed?

erg bruut :bang:
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Haas schreef:nouja, misschien stuiven ze weg vanwege drukte op de weg?
Nee, regio Amsterdam staat vanaf half 4 al vast tot 7uur /half 8.

Dat zijn gewoon collea's die exact 8uur op een dagen willen en geen minuut langer (N)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Lasapparaat van de concurrent winnen mark :p
Mark Barkhof van Barmar Techniek heeft op de slotdag van TIV Gorinchem een door Cloos georganiseerde verloting gewonnen. Beursorganisator Leoni Blokhuis verrichtte de trekking. De winnaar ontvangt een Qineo Step 250 lasmachine ter waarde van bijna 2200 euro.
Bron: http://www.metaalnieuws.nl/nieuws/5677/ ... cloos.html
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Verkeerde topic, moet in sponsor topic :p

:p
Riël
Über-Spammer

Andrews (supercinq)

even een reality update
van 6 tot 12 werken??

dan werkt half nederland
dubbele diensten op 1dag :lol:

ik snap je bedoeling wel
maar met een werkdag van 6uur
kom je niet ver in het echte leven

ik werk s'winters van 8:30/18:00 +1,5dag vrij in de week
in de zomer van 7:30/18:00 6dagen in de week en 2avonden
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Haas

AnthonyR schreef:Lasapparaat van de concurrent winnen mark :p
Mark Barkhof van Barmar Techniek heeft op de slotdag van TIV Gorinchem een door Cloos georganiseerde verloting gewonnen. Beursorganisator Leoni Blokhuis verrichtte de trekking. De winnaar ontvangt een Qineo Step 250 lasmachine ter waarde van bijna 2200 euro.
Bron: http://www.metaalnieuws.nl/nieuws/5677/ ... cloos.html
stond je daar Mark? Ik had vrijkaarten, maar helaas niet de tijd gevonden langs te gaan :(
Was het wat, die beurs?
Riël
Über-Spammer

Tja. JIj bent een goeie harde werker.

Ik werk al 6 jaar 6 tot 7 uur per dag ongeveer. Het is maar hoe je het je zelf maakt. De maatschappij moet mee, niet alleen jij ;) Het zou ook goed zijn voor de samenleving als mensen minder werkten en zo meer mensen aan het werk gingen ;)
Moeten we het allemaal met wat minder doen, maar we mogen hier absoluut niet klagen.
Haas

NOG minder?! :@

:wink:
Riël
Über-Spammer

Ik ga nu weer voor n baas, dus ik moet ook flink terug nemen :(
~thijs~
Contacteer:

antoine schreef:

Fijn gevoel leverd zoiets of niet Thijs (Y) (~)
Sow, echt!! ben echt wel een beetje trots!!
NappelpapRS schreef:

Bring On The Bloodshed?

erg bruut :bang:
Jep, ken je ons? of vind je het stukkie alleen bruut? :P
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef:Tja. JIj bent een goeie harde werker.

Ik werk al 6 jaar 6 tot 7 uur per dag ongeveer. Het is maar hoe je het je zelf maakt. De maatschappij moet mee, niet alleen jij ;) Het zou ook goed zijn voor de samenleving als mensen minder werkten en zo meer mensen aan het werk gingen ;)
Moeten we het allemaal met wat minder doen, maar we mogen hier absoluut niet klagen.
Jij hebt makkelijk lullen (ik ook overigens)
Maar ik ken genoeg mensen dat als die 1 of twee uur per dag minder moeten gaan werken echt niet meer fatsoenlijk rond kunnen komen.
Tom
Moderator
Car: MB

Jij mag ook wel eens wat meer gaan werken, kun je misschien een heel seizoen rijden :lol: :beer:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Tom schreef:Jij mag ook wel eens wat meer gaan werken, kun je misschien een heel seizoen rijden :lol: :beer:
Geloof me, als dat zou kunnen, gelijk (Y)
Al moet ik 16 uur draaien per dag.
Tom
Moderator
Car: MB

Dan heb je geen tijd meer om te rijden :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Tom schreef:Dan heb je geen tijd meer om te rijden :smile:
Jawel hoor :D
Andrews (supercinq)

het is toch heel simpel jongens
met de geweldige pensioenregelingen in nederland
kun je beter wat meer werken als je jong bent
zodat je er later wat beter voorstaat
als je versleten en afgedankt bent :lol:

ik zou me eigen gewoon niet voor kunnen stellen
hoe ik er bij zou zitten als ik 6uur per dag zou werken
dan vallen er een hele hoop leuke(luxe)dingen af.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Riël
Über-Spammer

Nee ik speel dan wel vals, ik, en luco ook, ben zelfstandige. Ik werk dan ook die tijd heel hard, maar moet wel alles zelf regelen. Lukt het goed, kom je met wat minder uren ook uit de voeten. Dus wat dat betreft geef ik je gelijk, nu moet je wel investeren voor later. Maar: ik lééf ook nu!! Dat vind ik net zo belangrijk.
Gesloten