-jo- schreef:helaas zuipen die dingen je arm, een beetje voet en je doet makkelijk 20L per 100 km.
Moet bij de 25 turbo wel meevallen
De alpine is iig stuk zuiniger dan de 5 gtt
ik haalde gemiddeld toch ruim 1 op 12 met de alpine en dat was rustig/wild/stad/snelweg
dus echt gemiddeld
Nadat het niveaulampje van de remvloeistof een tijdje uit is geweest (zie ook eerdere posts) brand hij nu opeens weer constant. Ook het stoplampje brand dan. Ook geeft ijzeren Mien soms een waarschuwing (niet altijd).
Maar het niveau is gewoon goed. Als ik de stekker op het reservoir loshaal blijft het lampje gewoon branden. Ook meet ik aan de stekker maar iets van 3 Volt. Het lijkt mij dat dit 12 volt moet zijn?
Iemand een idee waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden?
Heb net mijn Saf weer gefixed. Achteruitrijlichten deden het al een tijd niet. Aangezien hij half mei voor de APK moet moest dit maar eens een keer gemaakt worden. Gelukkig was de schakelaar OK. Ding is nl. alleen bij de dealert te krijgen voor iets van 70! euri en er is echt nauwelijks bij te komen.
De schakelaar bleek nauwelijks spanning te krijgen (1 Volt). Dus ergens een gare stekker of kabelbreuk. Dus maar ff een nieuwe draad getrokken en alles werkt weer.
Riël Notermans schreef:Ah ja mijn oude had daar ook regelmatig kuren mee. Maar heb draad nog nooit gechecked
Maar hoe bevalt ie? Wel lekkere bak toch hé
Bevalt prima. Alleen de electronica is en blijft een zwak punt. Eerder bleef het lampje van de remvloeistof constant branden. Ook dit werd veroorzaakt door een slechte verbinding. Daarnaast al eens een weigerende airco gehad.
Dit lag aan de stekker op de airco-unit. ook de oliepeilmeter geeft geheel willekeurige niveaus aan. Eigenlijk moet ik alle contacten, stekkers en sensoren eens reinigen.
Hij is wel erg comfi maar ik krijg nooit een grijns op mijn bek als ik er in rijdt. Bij de Clio krijg ik die grijns al op het moment dat ik hem alleen al op de oprit zie staan.
Afgelopen week ook maar ff wat audio ingebouwd. Dan is een grote kofferbak toch wel handig. Alles lag al jaren op de kast. Helaas bleek dat mijn peperdure MTX versterker de geest heeft gegeven maar mijn low-budget Witec versterker laat de subwoofers toch ook redelijk blazen. Klinkt toch al snel goed in een auto van 1500 kilo. In mijn 11 en 19 begon alles te rammelen en te trillen. Dan zit zo'n Saf toch wel een stuk steviger in elkaar.
Gek dat je die elektronische ellende hebt, helemaal geen last van eigenlijk ... naja opwindend rijden doet ie natuurlijk niet T blijft n beetje een zeilboot zo op de weg. Maar wel relaxed, vind het wel een heel degelijke ketel !
ja, inderdaad een beetje suf. Biturbo ziet er toch echt gelikt uit, en heb een gewone saf ook nooit lelijk gevonden.
Misschien omdat een saf in nederland bij lange na nooit zon grote hit was als de 25.
25 was voor zn tijd misschien ook wel iets unieker, itt de saf in zijn tijd.
Oh.
Ik heb ze uiteindelijk doorgeslepen, zo vast zaten ze.
Zit geen draad in zover ik weet. Maar kreeg ze er absoluut niet uitgemept.
"De onderste bout van de veerpoot zit idd. zeer vast. Wat ik doe is het volgende ; een nachtje eerder inspuiten met kruipolie. Vervolgens de moer eraf. En dan met de luchtsleutel de bout ronddraaien terwijl je met een band ijzer oid. de bout terugduwt. Pas op hij wordt bloedheet. En dan met een kleine beitel in de spleet van onder naar boven ruimte maken om de demper eruit te halen. SUC6"
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"