jacques schreef:Of je neemt voor 240 euro een KDFI ECU van BS-autotune. Die weet raad met alle sensoren van de F7R 710. Ze geven maandelijks een cursur hoe het systeem werkt. In dat geval heb je de F7R stand allone werken. Dit is al door meerdere mensen gebruikt. Overigens komen er nog extra kosten bij: 50 euro cursus, wide band lambda sonde, en ca 3 uur inregelen. Maar het is het overwegen waard. Ik ga zelf proberen om het voor elkaar te krijgen met een gedecodeerde ECU van een Megane 2.0 16V. Als dat werkt biedt dat mogelijkheden voor anderen.
Op zich prachtig al die doe het zelf systemen, BS is ook een leuke toko.
Het is een beetje in dezelfde trant van die andere zelfsoldeersysteempjes (kan ff niet op de naam komen).
Maar het mooie is dat de Renault ECU's gewoon te remappen zijn, zonder enige kabelboom etc. aanpassingen. Zoals je zelf zegt, even die startneuzelaar eruit slopen en je kunt met R-tuner ook zelf je mapping regelen en anders laat je het doen door Henk van Fastchip of andere hobbyisten die het wel weten.
Ooit hoorde ik JL(ubking) nog eens zeggen dat ie van z'n geimporteerde Nissan 200SX het hele ontstekingssysteem eraf wilde slopen om een paar 16v kabelbomen uit de hoek te trekke met bijbehorende ECU en die erop wilde knopen
Erik (Schepjes) schreef:
Mischien eens naar loeren, dit blok lekt aan alle kanten, en de koppeling is ook niet fris meer..

Moet een beetje voorzichtig zijn met wat ik nu zeg, maar voor een fles wodka kan ik nog wel eens een avondje of wat opdagen. Hebbie nog een mooi kamp waar je die Meganes ff kan stallen?