el.schema clio 1

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
daddy of 2
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 2 aug 2006 20:40
Locatie: belgenland

Ik ben opzoek naar de elektr.schema's van de clio 1.
Ben van plan om een automaat te vervangen met een handgeschakelde bak maar dan heb ik de elekr.schema's nodig om de startveiligheid van de automaat te overbruggen. (automaat start enkel in 'P' of 'N') Het gaat over een Clio 1 Baccara.
Hoop dat iemand me kan helpen,alvast bedankt
grtjs Johan
daddy of 2
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 2 aug 2006 20:40
Locatie: belgenland

Mmm,geen reactie.....waarschijnlijk heb ik volgende week alle nodige werkplaats handboeken .Moet nog even afwachten :wink:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

als die bak enkel in p of n start lijkt me dat niet zo moeilijk op te lossen als dat het enige is. Dat is zo doorverbonden natuurlijk.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
daddy of 2
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 2 aug 2006 20:40
Locatie: belgenland

Dat ie enkel start in N en P is normaal(bij een automaat),anders "springt" ie als je het start natuurlijk.Maar nu wou ik de baccara omzetten naar een manueel versnelling en dan gaat het elektr.schakeling van de automaat er ook mee uit.
En dan vermoed ik dat er niet eens gestart kan worden (heb het ook voorgehad met m'n R5 baccara) moest de juiste draad op het koetswerk aansluiten (Y)
Vandaar dat ik het elektr.schema aan't zoeken ben.
Maar als ik een andere automaat op de kop kan tikken.... :wink:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Wat voor blok ligt er in jouw baccara? Is dat de 1.8 8v spi (95pk)?
Zo ja, dan heb ik alles liggen wat je nodig hebt.

Bak, kabelboom, computer enz.

laat maar horen als je intresse hebt.

gr.Gerald
daddy of 2
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 2 aug 2006 20:40
Locatie: belgenland

Dag Gerald,het is inderdaad een 1800cc van'95
Fijn om te weten dat je een automaat liggen hebt (Y)
Vraagje: Als ik met de clio ga rijden kan ik geen snelheid maken maar het toerental gaat wel omhoog,kan het zijn dat de'koppeling' slipt en kan dit enkel vervangen worden (of moet de bak ook vervangen worden)
Bedankt voor de reacties :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ik lees nergens dat Gerald een automaat heeft liggen. Denk persoonlijk dat het een handbak is.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
daddy of 2
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 2 aug 2006 20:40
Locatie: belgenland

Tom schreef:Ik lees nergens dat Gerald een automaat heeft liggen. Denk persoonlijk dat het een handbak is.
Dacht dat "computer" het elektr. gedeelte van een automaat was,maar ik kan mis zijn .... :(

Gerald ???
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

daddy of 2 schreef:Dag Gerald,het is inderdaad een 1800cc van'95
Fijn om te weten dat je een automaat liggen hebt (Y)
Vraagje: Als ik met de clio ga rijden kan ik geen snelheid maken maar het toerental gaat wel omhoog,kan het zijn dat de'koppeling' slipt en kan dit enkel vervangen worden (of moet de bak ook vervangen worden)
Bedankt voor de reacties :)
Van je automaat? Of heb je m al omgebouwd?

Als je automaat slipt lijkt me de bak leeg en hij lijkt me niet te schakelen door te weinig druk in t systeem. Lekt dat ding niet aan de zijkant? Ik heb dat ook gehad. Nieuwe pakking ertussen en een bus anti-lek erin en ging weer als de brandweer.

Een automaat heeft geen koppeling zoals een handbak.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
daddy of 2
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 2 aug 2006 20:40
Locatie: belgenland

Nee,ben nog niet begonnen met de ombouw,het is nu nog een automaat.
Toen ik de clio op de aanhangwagen had staan zag ik inderdaad een olie spoor.
Dus olie erin en dan maar eens onder de clio gaan liggen :-(
Als er anti-lek in moet,moet de olie er eerst uit of maakt dat niet uit ?
thanks@Riel (Y)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Maakt niet uit, gewoon een liter of anderhalf ATF erin, en kijken of hij begint te schakelen. waarschijnlijk zit er toch niks meer in ;)

Een lekkage aan die bakjes is erg vervelend en het is een *verschrikkelijke* oplossing voor een autotechneut, maar mijn ervaring is dat die pakking uitdroogt en het er praktisch uitstroomt.Vervangen is wel een rotklusje, je krijgt de afdekkap niet los aan de zijkant, je zult de motor wat moeten laten zakken.

Bij de Brezan heb je een behoorlijk goede lekstopper. De combinatie van deze twee (nieuwe pakking en lekstop) heeft een automaatje wat ik vroeger had nog 3 jaar laten rijden en toen is ie verkocht.

Niet het mooiste, maar het proberen waard toch? Bak vervangen kan atlijd nog.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Alles wat ik heb liggen is van een handbak.

Ik dacht begrepen te hebben uit jouw verhaal dat je ook de motorcomputer van een handbak nodig hebt, die heb ik ook liggen incl. kabelboom enz.

Vorig jaar heb ik mijn 1.8 gesloopt en dit ligt er o.a. nog. :wink:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Een automaat heeft dan geen koppelingsplaten maar een koppelomvormer en de frictieplaatjes kunnen wel degelijk kapot en slippen! Zeker met een te laag oliepijl rijden vinden je frictieplaatjes niet fijn.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie