Ik zal deze week een scan maken van een aantal pagina's uit het schema boek van de Clio. Wat wil je precies weten, stuur maar via pm ofzo.tutuur schreef:Wie heeft er documentatie van een 9 als ook van een clio motorgedeelte waar ik de hoofdstekker van de motorkabelboom terug kan vinden?
Arthur's R9-R > Jan's R9-R
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Het gaat eigenlijk om de stekker layout van de hoofd motorkabelboomstekker 
Edit: bespaar je de moeite antoine, m'n maat is langs de dealer geweest en heeft daar foto's gemaakt van alle schema's die hij kon vinden mbt de clio 16v/williams.
Toch bedankt!

Edit: bespaar je de moeite antoine, m'n maat is langs de dealer geweest en heeft daar foto's gemaakt van alle schema's die hij kon vinden mbt de clio 16v/williams.
Toch bedankt!
Toppie! Heb alleen nog geen PM 
Edit: mail dus, nogmaals bedankt!
Edit2: dit gaat over een b18ft in een 5

Edit: mail dus, nogmaals bedankt!
Edit2: dit gaat over een b18ft in een 5

Nog een vraag mbt het stationair hoog houden van de motor:
Iemand enig idee of hij een signaal krijgt en dan hoog gaat lopen of juist geen signaal?
Weet welke aansluiting het is op de ecu dus zou hem kunnen saboteren mocht het nodig zijn....
Iemand enig idee of hij een signaal krijgt en dan hoog gaat lopen of juist geen signaal?
Weet welke aansluiting het is op de ecu dus zou hem kunnen saboteren mocht het nodig zijn....
Bij je kmtellerkabel zit een sensor.
Hij krijgt geen signaal maar een puls. Ik weet niet of je die mee om hebt gebouwd en of dat invloed heeft maar het lijkt me wel. Heb je een kabel van een clio?
Hij krijgt geen signaal maar een puls. Ik weet niet of je die mee om hebt gebouwd en of dat invloed heeft maar het lijkt me wel. Heb je een kabel van een clio?
De aansluiting van de clio kabel kreeg ik niset op de tellerbak van de 9.
Het lijkt mij als de auto rijd dat er dan een puls door gaat omdat de kabel draaid, als hij stilstaat niks en zakt het toerental...
Iemand die het kan bevestigen?
En anders merk ik het wel
Het lijkt mij als de auto rijd dat er dan een puls door gaat omdat de kabel draaid, als hij stilstaat niks en zakt het toerental...
Iemand die het kan bevestigen?
En anders merk ik het wel

klopt, je bedoelt die zonde in de kilometertellerkabel?
Dat klopt. Het is niet meer als een induktief spoeltje o.i.d. geloof ik. Kun je dat ding ook niet van die cliokabel afknutselen en dan monteren op je 9 kabel?
Nja als hij gewoon normaal stat. Loopt laat ik het lekker zo, geef toch altijd tussengas bij terugschakelen dus zie de toegevoegde waarde van een verhoogd toerental niet zo 

-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: ma 5 apr 2010 9:23
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Past de Clio kabel niet gewoon op de 9? Ik geef toe dat ik het verhoogde stationair ook geen echt nuttige toevoeging vind maar dat is persoonlijk. De vraag is wat vind de injectiecomputer er van wanneer die het signaal niet meer heeft? Straks denkt de computer dat je nooit rijdt.
Groeten michiel
Groeten michiel
Daar heb je wel een punt. Echter kan je ook onbelast stilstaand gas geven dus volgens mij is dat niet zo'n punt 
Hoe hebben degene met 16v->r5 ombouw dit gedaan?

Hoe hebben degene met 16v->r5 ombouw dit gedaan?
Naja, hij zakt in toeren zodra je stil staat (= geen pulsjes). En dat gebeurt nu. Als je rijdt heb je daar geen last van. Het is fijner rijden omdat je bij een bocht of terugschakelen minder terugval hebt. Echter het heeft alleen invloed bij het stationairprogramma (=gasklepsensor op 0) bij de computer, tijdens het rijden doet dat signaal niks.
Dus ik twijfel eigenlijk of het daaraan ligt of niet gewoon ergens een oneffenheidje
(gasklep, vacuumslang, sensor, kabels)
Dus ik twijfel eigenlijk of het daaraan ligt of niet gewoon ergens een oneffenheidje

Snap niet wat je bedoeld met die laatste zin 
Betekent dit dat er nu bij gas los helemaal niks meer wordt ingespoten ipv een klein beetje voor het verhoogde toerental?
Zou wel jammer zijn, dan ploft ie niet meer zo lekker bij gas los

Betekent dit dat er nu bij gas los helemaal niks meer wordt ingespoten ipv een klein beetje voor het verhoogde toerental?
Zou wel jammer zijn, dan ploft ie niet meer zo lekker bij gas los

Hij spuit sowieso niet meer in, hij geeft wat meer lucht dmv je stappenmotor. Hoger stationair is niet meer benzine
Dan gaat ie alleen maar roken 
Bij gas los, boven ca. 1500 toeren, spuit de auto ook niks in. Komt de auto daaronder pakt het stationairprogramma de boel op en gaat stationair lopen, totdat je aan het gas komt.
Ploppen met gas los zou een std. clio niet mogen doen.


Bij gas los, boven ca. 1500 toeren, spuit de auto ook niks in. Komt de auto daaronder pakt het stationairprogramma de boel op en gaat stationair lopen, totdat je aan het gas komt.
Ploppen met gas los zou een std. clio niet mogen doen.
Toch doet die van mij dat wel een klein beetje, en als ik dan lichtjes me voet op het gas zet nog meer 

Hmmz, zover ik weet staan injectoren letterlijk uit als je afremt op de motor.
Zou dat bij die ouwe clio's niet zo zijn?
Zou dat bij die ouwe clio's niet zo zijn?

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
jawel, als je het gas aantikt dan ploft ie(logisch want hij spuit dan in). ik ken iemand die dat zo automatisch doen dat als ie in een andere auto rijden ze ook het gas aan zitten te tikken bij gas los 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Je lijkt wel een turk
gaat het nou om meerdere personen of 1 


-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
hmm ik raakte al in verwarring tijdens typen
overigens zou ik er wel voor zorgen dat de ecu dat signaal krijgt op een of andere manier, anders gaat hij je altijd hogere toeren lopen nadat je gereden hebt.
ik weet namelijk nog dat ik een keer de kabel kapot had en had dat toen ook

overigens zou ik er wel voor zorgen dat de ecu dat signaal krijgt op een of andere manier, anders gaat hij je altijd hogere toeren lopen nadat je gereden hebt.
ik weet namelijk nog dat ik een keer de kabel kapot had en had dat toen ook
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
hmmm, eerst de boel maar draaiende krijgen en dan kijk ik wel wat ie doet.
miss krijg ik het toch nog wel voor elkaar om de km kabel over te zetten
miss krijg ik het toch nog wel voor elkaar om de km kabel over te zetten

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
tellerpaneel van een gte?
11 tellerpaneel is gelijk aan die van een 5, dus van een 9 ook lijkt me en een gte heeft ook een jb3 bak met mechanische km teller ?
11 tellerpaneel is gelijk aan die van een 5, dus van een 9 ook lijkt me en een gte heeft ook een jb3 bak met mechanische km teller ?

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
de tellerbak van een 9 heeft iig niet zo'n ronding in het glas net als een 5...
ja het zelfde als een 5 1.1 wel maar daar zit ook geen toerenteller op
ja het zelfde als een 5 1.1 wel maar daar zit ook geen toerenteller op

gezien dat ie toch geen puls geeft, zou waarschijnlijk gewoon die kabel aan massa leggen voldoende zijn.Martijn Kool schreef:hmm ik raakte al in verwarring tijdens typen![]()
overigens zou ik er wel voor zorgen dat de ecu dat signaal krijgt op een of andere manier, anders gaat hij je altijd hogere toeren lopen nadat je gereden hebt.
ik weet namelijk nog dat ik een keer de kabel kapot had en had dat toen ook
Bedankt voor het meedenken! 

Bedrading is allemaal voor elkaar, brandstofpomp gemonteerd en brandstofleidingen gelegd. Alles doet het behalve..
Hij slaat niet aan
we hebben brandstofdruk, ontsteking, startmotor en de ecu krijgt alles wat hij moet hebben maar geen lopende motor.
Op remmenreiniger slaat hij wel aan. Om de een of andere reden spuiten de injectoren niet in..... Ook met een andere ecu (16v) hetzelfde verhaal...
Wie o wie heeft er tips?
Hij slaat niet aan


Op remmenreiniger slaat hij wel aan. Om de een of andere reden spuiten de injectoren niet in..... Ook met een andere ecu (16v) hetzelfde verhaal...
Wie o wie heeft er tips?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
de 2 slangetjes op de brandstofrail wel juist aangesloten ??
De 1ste meest links is de aanvoer. 2de is de retour ...
Massa wel op onstekingsunit ??
De 1ste meest links is de aanvoer. 2de is de retour ...
Massa wel op onstekingsunit ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
heb het ook een paar keer gehad, tikje geven tegen de injectoren, of expres de benzine leiding eens verkeerd om en eens proberen te starten en dan weer terug monteren.tutuur schreef:Bedrading is allemaal voor elkaar, brandstofpomp gemonteerd en brandstofleidingen gelegd. Alles doet het behalve..
Hij slaat niet aanwe hebben brandstofdruk, ontsteking, startmotor en de ecu krijgt alles wat hij moet hebben maar geen lopende motor.
![]()
Op remmenreiniger slaat hij wel aan. Om de een of andere reden spuiten de injectoren niet in..... Ook met een andere ecu (16v) hetzelfde verhaal...
Wie o wie heeft er tips?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
kijk even in het stekkerblok of je injectoren wel 12V krijgen, zoiets had ik namelijk ook 

Ontsteking krijgt gewoon alles, anders zou hij met remmenreiniger ook niet werken.... Het zit hem ergens in de brandstof inspuiting.
Weet 100% zeker dat ik de leidingen goed om heb zitten, anders had er ook geen druk in de fuelrail gekomen...
Injectoren krijgen ook pulzen (getest met lampje) maar dat het lampje knippert zegt natuurlijk niks over het vermogen. Neem aan dat injectoren toch wel aardig wat vragen...
Gabri, waarom de slangen verkeerd om en dan weer terug?
Williams heeft geen startonderbreker? Heb ook met 16v pc getest uit 92 dus denk niet dat het daar aan ligt...
Weet 100% zeker dat ik de leidingen goed om heb zitten, anders had er ook geen druk in de fuelrail gekomen...
Injectoren krijgen ook pulzen (getest met lampje) maar dat het lampje knippert zegt natuurlijk niks over het vermogen. Neem aan dat injectoren toch wel aardig wat vragen...
Gabri, waarom de slangen verkeerd om en dan weer terug?
Williams heeft geen startonderbreker? Heb ook met 16v pc getest uit 92 dus denk niet dat het daar aan ligt...
Je kunt ook voelen of ze tikken. Schroevedraaier erop en je oor daar tegenaan. Dat is toch goed te merken bij een injector.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
slangen???
ik bedoel, kijk eens in de schema's. dan zul je waarschijnlijk zien dat de injectoren een aparte 12v aansluiting hebben.
ik had namelijk precies hetzelde, wel benzine in de rail en een vonk, maar aanslaan ho maar.
ik bedoel, kijk eens in de schema's. dan zul je waarschijnlijk zien dat de injectoren een aparte 12v aansluiting hebben.
ik had namelijk precies hetzelde, wel benzine in de rail en een vonk, maar aanslaan ho maar.
Oh sorry, dat was geert z'n post. Ik ga volgende week maar weer verder. Jammer dat het toch nog zo tegen zit...
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: ma 5 apr 2010 9:23
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Leg eens een extra massa aan. Na het vervangen van de koppeling (en distributie enz enz) bij een RS sloeg die niet aan. Ik zag toevallig een vonk overslaan bij het massa punt. Was in de hoeveelheid van aandraaien niet helemaal netjes gedaan. Een extra massapunt kan nooit kwaad.
Groeten Michiel
Groeten Michiel
Iemand nog andere dingen? Ga graag met een rugzakje vol verder met proberen 
